Omega A 2.0 turbo
Re: Omega A 2.0 TIC
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Siitä vaihdelaatikosta R28.. En ole purkanut mitä on hajonnut, mutta ei ne tunnu kestävän 400Nm.. Mulla ainakaan enkä ole pommitellu kytkintä.
Omega A
Re: Omega A 2.0 TIC
Vedättäminen rikkoo kyllä kans aika hyvin askin jos on ton verran vetoja keulilla
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Omega A 2.0 TIC
Niin... No onse jännä ku tuossa on hienosti kestäny nuo r25 täytyy koputtaa puuta 1.5bar paineilla siel kuitenki on varmaa toi 400nm... Mutta jatketaan harjoituksia
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
R25 ja R28 laatikoilla ei ole käytännössä mitään eroa tehon kestossa.Jos tykkää vaihtaa rajusti kolmoselle ja on se +400nm käytössä saa askia vaihdella usein.Kun vaihde on päällä se harvemmin hajoaa,lähes aina menee rattaat sileeksi vaihdossa.Mulla oli 430nm(4.0 24v) ja ajoin molemmilla R askeilla +15tkm sisältäin paljon rata ajoa,enkä rikkonut kumpaakaan.Tosin vaihdoin kolmoselle ilman älytöntä repimistä,eli kaasupohjaan vasta kun pykälä on päällä.Sakari kirjoitti:Niin... No onse jännä ku tuossa on hienosti kestäny nuo r25 täytyy koputtaa puuta 1.5bar paineilla siel kuitenki on varmaa toi 400nm... Mutta jatketaan harjoituksia
Laatikoiden heikkous johtuu laakeroinnista,pääsee akselit joustamaan jolloin hammaskosketus menee pieleen.
Toki ne synkat ja siirtäjät saa rikki silla sadalla hepallakin,mutta rattaita menee sileäksi vasta isommilla tehoilla.
Jos pitää halvalla päästä,laittaisin itse B Omegan r25-28 laatikon.Löytyy lähes joka kylästä halvalla vara askeja.Dieselin perässä ainakin kestää moitteetta hyvin nyyttoneja.
Jos on rahaa käytettävissä niin ehdottomasti BMW ZF: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=269484
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 TIC
Kylläkyllä. Tiedätkö muuten onko noissa a ja b mallin laatikoissa mitään muuta eroa kuin nestekytkin??! kirjoitti:R25 ja R28 laatikoilla ei ole käytännössä mitään eroa tehon kestossa.Jos tykkää vaihtaa rajusti kolmoselle ja on se +400nm käytössä saa askia vaihdella usein.Kun vaihde on päällä se harvemmin hajoaa,lähes aina menee rattaat sileeksi vaihdossa.Mulla oli 430nm(4.0 24v) ja ajoin molemmilla R askeilla +15tkm sisältäin paljon rata ajoa,enkä rikkonut kumpaakaan.Tosin vaihdoin kolmoselle ilman älytöntä repimistä,eli kaasupohjaan vasta kun pykälä on päällä.Sakari kirjoitti:Niin... No onse jännä ku tuossa on hienosti kestäny nuo r25 täytyy koputtaa puuta 1.5bar paineilla siel kuitenki on varmaa toi 400nm... Mutta jatketaan harjoituksia
Laatikoiden heikkous johtuu laakeroinnista,pääsee akselit joustamaan jolloin hammaskosketus menee pieleen.
Toki ne synkat ja siirtäjät saa rikki silla sadalla hepallakin,mutta rattaita menee sileäksi vasta isommilla tehoilla.
Jos pitää halvalla päästä,laittaisin itse B Omegan r25-28 laatikon.Löytyy lähes joka kylästä halvalla vara askeja.Dieselin perässä ainakin kestää moitteetta hyvin nyyttoneja.
Jos on rahaa käytettävissä niin ehdottomasti BMW ZF: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=269484
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
^^Been askissa ei ole nopeustiedolle lähtöä sekä kardaanin laippaa on isona ja pienenä(riippuen minkä motin perästä).Muita eroja ei ole mulla tiedossa
Aika monella B Omegalla on tullut ajeltua ja yhdessäkään ei ole ollut vielä huonoa laatikkoa,väittäisi sen olevan parempi/kestävämpi kuin A Omegan R25(jotka lähes kaikki jo synkkavikaisia).
Aika monella B Omegalla on tullut ajeltua ja yhdessäkään ei ole ollut vielä huonoa laatikkoa,väittäisi sen olevan parempi/kestävämpi kuin A Omegan R25(jotka lähes kaikki jo synkkavikaisia).
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 TIC
Juu, nuo mä tiesinkin. Ollu melko monta noita b malleja Lähinnä meinasin sisuskaluissa että olisko kestävyydessä eroja? Yks vaihelaatikko vaihdettiin, joka oli farkku A ompusta, niissä on iso kardaaninlaippa. Sedanissa pieni... Vois tässä talvella kyllä rakennella b ompun askin kiinni, sais nestekytkänki sitten. Mikähän kytkän pooritus niissä lodjuis on?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
mulla vissii huonoo tuurii ku viis rusahtavaa laatikkoa sattunu, b omegassa 3:s laatikko ja kaikissa 4:n korahtaa ja alhaalta vedätettäessä rahisee yhen ajoin jumii sintterin kans
boorit on samat ku c20letissä
boorit on samat ku c20letissä
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Omega A 2.0 TIC
Niin, kai se on tuurista kiinni. Tuo masiina on saanut kauheaa runtua eikä oo alkanu rahisee... Ainoo on vaan se kolmosen syncro joka meni sekin väärästä vaihdosta...
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega A 2.0 TIC
Moottorin luonne vaikuttaa myös paljon laatikon kestoon. 4.0 tarjoilee saman väännön jo 2000rpm jälkeen joka on murhaa laatikolle. Turbopelissä kestää sen takia paremmin koska aina on viivettä ja vääntö tulee ylempänä.
Mä rikoin noita 4.0 perässä yhteensä 6kpl mutta niillä ei muuta ajoa ollutkaan kun kaasu pohjassa periaatteessa. Tosin se mun motti nyt oli vähän virkeämpi kuin perus 4.0.
Mä rikoin noita 4.0 perässä yhteensä 6kpl mutta niillä ei muuta ajoa ollutkaan kun kaasu pohjassa periaatteessa. Tosin se mun motti nyt oli vähän virkeämpi kuin perus 4.0.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega A 2.0 TIC
Jep, siitä se johtuupi. Pitäs käyttää sintteri levy palojen vaihdossa, osaatteko sanoa mitä maksaa? Vai kannattaako suoraan ostaa uus levy? Se on sachsilla kyllä melko kallis...
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
Ape-import.com
PALOJEN VAIHTOPALVELU. ( 3.2 mm ja 3.6 mm:n paloilla )3 lapaiset € 60.00 , 4 lapaiset € 75.00 ja 6 lapaiset € 120.00 töineen +postikulut ( 5 euroa jos rahat mukana, 9 euroa ennakkona). Halvimmillann kulkee kirjeenä alle 1 kg € 4.60. Jos paksuus ylittää 30 mm menee maksikirjeeksi ja maksaa € 8.50. Oikein pakattuna kulkee kirjeenä alle 1 kg 4-lapaiseen , halk. 228 mm asti. Jos ylittää 1kg, on postimaksu € 7.00 ja jos ylittä 30 mm paksuuden, on maksu 13.00 €. Suosittelen muovivuorauksella olevaa kirjekuorta. Halvin pakettimaksu kahteen kiloon saakka maksaa € 7.90. Mikäli lähetys tulee kirjeenä ja sisältää vaihtomaksun + paluurahdin niin palautetaan myös kirjeenä ja näinollen vältyt ennakkomaksulta, eikä tarvitse noutaa postista.Voit maksaa myös suoraan pankkiin- soita niin saat tilitiedot. Lähetä osoitteeseen: APE-IMPORT KY, Satamatie, 90520 Oulu.
PALOJEN VAIHTOPALVELU. ( 3.2 mm ja 3.6 mm:n paloilla )3 lapaiset € 60.00 , 4 lapaiset € 75.00 ja 6 lapaiset € 120.00 töineen +postikulut ( 5 euroa jos rahat mukana, 9 euroa ennakkona). Halvimmillann kulkee kirjeenä alle 1 kg € 4.60. Jos paksuus ylittää 30 mm menee maksikirjeeksi ja maksaa € 8.50. Oikein pakattuna kulkee kirjeenä alle 1 kg 4-lapaiseen , halk. 228 mm asti. Jos ylittää 1kg, on postimaksu € 7.00 ja jos ylittä 30 mm paksuuden, on maksu 13.00 €. Suosittelen muovivuorauksella olevaa kirjekuorta. Halvin pakettimaksu kahteen kiloon saakka maksaa € 7.90. Mikäli lähetys tulee kirjeenä ja sisältää vaihtomaksun + paluurahdin niin palautetaan myös kirjeenä ja näinollen vältyt ennakkomaksulta, eikä tarvitse noutaa postista.Voit maksaa myös suoraan pankkiin- soita niin saat tilitiedot. Lähetä osoitteeseen: APE-IMPORT KY, Satamatie, 90520 Oulu.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Omega A 2.0 TIC
Voi olla että täytyypi lähettää tuonne, ellen löydä lahden seudulta jotain koneistamoa joka tekee kyseisiä töitä. Onkohan noilla sintteripaloilla mitään eroja? Että saako ns paremmin pitävempiä? Vaiko kaikki samaa kamaa?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 TIC
mopo sporthan kans myy irtopaloja, äkkiseltään en löytänyt vaihtaako niitä- oman sintterin vaan ostin sieltä
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....