Omega A 2.0 turbo
Re: Omega A 2.0 turbo
Palkinto tuli kyllä ihan oikeaan osoitteeseen Konehuone oli kyllä komia livenä
Ascona - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Re: Omega A 2.0 turbo
Kiitoskiitos Oli kyllä mukava reissu. Ainoo vaan mikä jäi harmittaa kun oli märkää olis ollu tosi kiva päästä höylään tota rataa kuivalla, kun joka kerta kun tuolla on ollu niin vähäsen vetistä ollu Mutta eiköhän sitä vielä pääse kiertämään tuollakin... Ja kattotaan mitä päivitystä omppuun tulee vielä talven aikana
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Hehe mut pääasia et oli hauskaa tai kivaahan se on aina radalla räppäillä pistän tossa jossain kohtaa yheltä kouvolan ratareissulta jotain kuvia ja videoo. Heinäkuussa tais olla kun käytiin. Se oli ennen tätä viime säätöä. Auto muuttui kyllä viime säädön jälkeen aivan eri peliksi
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Täällä ei hirveitä oo tapahtunut... Isompi holsetti tuli ostettua ja asennettua. HX40 16pesällä. Suuttimet tilaan vielä lähiaikoina niin pääsee keväällä penkkaamaan uusia lukuja. Kytkin sanoi sopimuksen irti vielä viimesyksynä. Laitoin uuden sachsin sre asetelman ja vaihdoin levyyn uudet sintteripalat. Toivottavasti kestää. Niin ja joulukuussa hain vuodeksi taas leimaa. Suunnitelmissa oli että olisi teipannut auton eriväriseksi ja kaaret oli tarkoitus tehdä hyttiin... Mutta saa nyt nähdä onko miten budjettia tehdä.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Jahas sitä ruvetaan oohooceestä kaivelemaan voimaa
Tuohon ahtimelle kun hitsauttais alsakäyrän niin olis vähempi irtoavia kohteita ja olis siistinpi
Tuohon ahtimelle kun hitsauttais alsakäyrän niin olis vähempi irtoavia kohteita ja olis siistinpi
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 turbo
Juu saa nähdä mitä voimia tulee
Tottakyllä. Täytyy laittaa työn alle semmonen 90 kurvi!
Tottakyllä. Täytyy laittaa työn alle semmonen 90 kurvi!
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Millasia eroja ahtimen heräämisessä tai käytöksessä ylipäätään oli HX35#8 ja HX35#12 välillä?
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Omega A 2.0 turbo
Ite huomasin nyt eron pelkän puristusksen laskulla 10.8;1 -> 9.0;1 herää myöhemmin ja yläkierrosten veto aivan eri
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Omega A 2.0 turbo
Kait tuommonen hx35 super herää aikasten kun on vähän niinkuin suunniteltu 1.6-2.0 moteille ja suurehkoille (pako)paineille.
Ei varmaankaan tosin paljon vetoja ole ilman ahtoja.
Ei varmaankaan tosin paljon vetoja ole ilman ahtoja.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 turbo
Peruus hx35 ,12#pakopesä ni 2.5 24v mosas kivasti hereillä,alle 4krpm all in ja vetää sen mitä tarjolla
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega A 2.0 turbo
Eli vetääkö se paremmin vai huonommin yläällä matalammilla puristuksila? Ja miten paljon toi herääminen muuttui?
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Omega A 2.0 turbo
Kohta saattaa olla syytä vaihtaa vakio nokka pois ja tehdä jotain parempaa tilalle kun suurennat ahdinta. Ruttujen kanssa ei kannata liikaa leikkiä. Siinä maksimissaan 9,0:1 paikkeilla pidät, niin kestää laittaa edes vähän järkevämmin ennakkoa, eikä puristuspaineet nouse kierroksilla liian suuriksi.
Ja varmaan sitä kantta voisi muokata hiukan lisää, niin tulee helpommin voimaa.
Ja varmaan sitä kantta voisi muokata hiukan lisää, niin tulee helpommin voimaa.
Re: Omega A 2.0 turbo
Noiden kahden välillä ero oli mielestäni aika pieni. Heräsivät molemmat siinä 3k rpm kohdilla. Tosin tuo 12# pesällä alkoi hereillä paljon nätimmin kun Kosunen tuota kantta hieroi nyt tolla uudella ainoastaan sen verran kokeillut, että ton 700metriä ajoin lumella ja tuntuu heräävän myöskin vähän 3k jälkeen. Penkissä nähdään sitten todelliset vaikutukset. Luultavasti huhtikuussa lähtee penkkiin. Ja 8# pesä alkoi melko äkkiä tuntua että ahdistaa ja pahasti. Tietenkin se on siitä kiinni mitä hakee. Vääntöä saa hirmuisesti. Tuo hx35 ei tässä moottorissa kyllä taida yli 400 lukemiin riittää oikeen millänsäkään, niinkuin Kosunenkin sanoi. Saapas nähdä nyt.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Re: Omega A 2.0 turbo
Kantta mieluusti teettäisin lisääkin, mutta nyt on budjetit vaan heikossa nokka oli catcamssin lievä virinokka. Mutta melkein siis vakio. Rutut siinä 9:1-2 wösnerin mäntälöisillä. Lisää ei ole tarkoitus laittaa.kosunen kirjoitti: ↑02 Helmi 2018, 19:21 Kohta saattaa olla syytä vaihtaa vakio nokka pois ja tehdä jotain parempaa tilalle kun suurennat ahdinta. Ruttujen kanssa ei kannata liikaa leikkiä. Siinä maksimissaan 9,0:1 paikkeilla pidät, niin kestää laittaa edes vähän järkevämmin ennakkoa, eikä puristuspaineet nouse kierroksilla liian suuriksi.
Ja varmaan sitä kantta voisi muokata hiukan lisää, niin tulee helpommin voimaa.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Omega A 2.0 turbo
Minkä koneen männät ne on, c20let? Onko palotiloja kannesta muokkailtu? Monet aftermarket männän antavat hieman alemman puristuksen lettiin, ilmeisesti tarkoituksena isompien ahtojen käyttö.Sakari kirjoitti: ↑03 Helmi 2018, 15:42Kantta mieluusti teettäisin lisääkin, mutta nyt on budjetit vaan heikossa nokka oli catcamssin lievä virinokka. Mutta melkein siis vakio. Rutut siinä 9:1-2 wösnerin mäntälöisillä. Lisää ei ole tarkoitus laittaa.kosunen kirjoitti: ↑02 Helmi 2018, 19:21 Kohta saattaa olla syytä vaihtaa vakio nokka pois ja tehdä jotain parempaa tilalle kun suurennat ahdinta. Ruttujen kanssa ei kannata liikaa leikkiä. Siinä maksimissaan 9,0:1 paikkeilla pidät, niin kestää laittaa edes vähän järkevämmin ennakkoa, eikä puristuspaineet nouse kierroksilla liian suuriksi.
Ja varmaan sitä kantta voisi muokata hiukan lisää, niin tulee helpommin voimaa.