Omega A 2.0 turbo

Esittele Opel-projektisi tai autosi
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Minä en saa yhtään noista videoista pyöriin :o
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

blex84 kirjoitti:Minä en saa yhtään noista videoista pyöriin :o
Puhelimella? Kokeilin ite puhelimella niin ei saanu auki. Koneelta aukee kyllä :-?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Juu puhelimella
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

blex84 kirjoitti:Juu puhelimella
Mikähän siinä on ettei puhelimella pelaa.... Outoa :what:
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

teukka77 kirjoitti:Ei ahdista kyllä viel noilla tehoilla. mulla oli 1,24 bar omassa 8v koneessa bensalla 310hv ja 1.6bar ajelin ja vetoja oli selkeesti enemmän kun 1.24bar. eikös aksu8225 ollut vakiokannella 380hv? tai 350hv vissiin likempi totuutta :)
mistä moinen totuus?

itellä 1.6bar:sta ahtojen nosto 1.8bar pudotti tehoa 100hp ja 170nm...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Sama itellä... 1.6 nosto Alko tiputtamaan tehoja... Nyt ollaan tossa 350-380 haarukassa konetehoa...
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tossa muutamia filkkoja viime ratapäiviltä... Mukana myös frendi vakiolla 3litusella 24v ompulla 8) -(z)-

https://youtu.be/d3fwY4Bfv_s
https://youtu.be/_uzYh0jTHDY
https://youtu.be/nhtaznM8b0M
https://youtu.be/fNKtu7brbFo
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja madi »

Otappas 2 tai 3 vaihteella logi mulle niin kalkuloin sulle tehokäyrän
Vedät 1500rpm kaasun pohjaan ja loppuun
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Juu mä koitan muistaa kun seuraavan kerran rattiin hyppään! Kuinka hyvin siitä pystyy tehoja "kalkuloimaan"? :D Tällä ei tosiaan tuu nyt varmaan enään hirveesti ajettua. Alkaa melkein olla teloillaan jo...
Tuli viime ratareissulla sen verran damagea takapuskuriin ja toiseen helmaankin... :D Renkaat ku poksuu takana niin tuntuu kaikki muovit lähtevän lentoon...
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tosiaan varmaan ens keväänä voi olla taas penkityksen/säädön tarve. Jos talven aikana tuttu tekee imusarjan tuohon... Katotaan miten radikaalista sitten vaikuttaa... Ja mitä kaikkea muuta tehdään... vai tehdäänkö... Jäi se viime penkitys kaivertamaan, kun penkittäjä sanoi että penkki saattaa näyttää jopa 60hp liian vähän... Säädöt tuli kyllä kondikseen.... Tarkoitus oli että olisi vielä käyttänyt toisessa penkissä, mutta se homma nyt vähän jäänyt... Mutta enivei, auto toiminut kesän hienosti ja tuntus jotain voimaa olevankin. -(z)-
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Mikäs tehoja pudottaa? Eikö kone niele ilmaa riirrävästi, vai loppuuko jokin muu kesken, pakopaine, ei kestä ennakkoa tms?
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

En tiedä kyllä mikä pudottaa... Veikkaus vois olla että kansi ahdistaa? Ennakkoa voi laittaa lisää mutta eipä tehoihin ollut muuta kuin laskevaa vaikutusta... Tai likimain samoissa pysy...
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tai ruttuja mietittiin kans. Että jos liian vähän. nyt siinä 9:2 nurkilla ja RE85. Sekä se imusarja. Plenumia huutaa.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Omega A 2.0 TIC

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Älä nyt ainakaan enää nosta puristussuhdetta tuosta ylemmäs. Pieni sylinterinhalkaisija niin kuin 2,0 ohc:ssä, ei toisaalta tarvitse ennakkoa kovin paljoa. Palaminen on melko hyvä, vaikka onkin vain 2 naulainen. Eikös kansi ollut tässä kuitenkin jo tehty, vai mennäänkö vielä vakiolla?

Entäs nokka-akseli, mikä siellä nyt on? Saako ahtimen imupuolelta hyvin ilmaa, ts. ahdistaako putsari? Onko mitattu täyskaasuvedoilla,eli paljonko tekee alipainetta ahtimen imupuolelle, lähinnä ilmansuodattimen kykyä tuottaa ilmaa riittävästi läpi. Ja mikäs lietso tässä olikaan?

Kansiapua saat tarvittaessa kohtuu läheltä, kun olen muuttanut toimintani Lahteen. Ja on tässä lähistöllä varmasti muitakin tekijöitä.
Vastaa Viestiin