Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Nonniin, auto käytetty vianorilla kulmien suuntauksessa ja voi että kun ajotuntuma tiehen parani. Kaikki ylimääräiset kolinatkin loppu siihen, tiete ollu joku pultti löysällä? Ja yllätys yllätys, vianorilta lähtiessä katsoin, että mitä ihmettä. Valojen suuntauksesta ilmoittava merkkivalo on poissa. Valot toimivat aivan kuten ennenkin. Eli oliko valojen toimimattomuuteen syynä todellakin se että kulmat olivat ketuillaan. Noh, tällä hetkellä kaikki toimii ja tuulilasikin vaihdettu uuteen!
Pari fiilistelyfotoo oli pakko ottaa kun mieli oli niin korkealla:
Katsastuskonttoreita kiersin kans, mutta ainoa kokkolassa oleva katsastusasema on A-katsastus jossa tuon voi katsastaa puskurin kanssa. Eivät kuulemma suostu ajamaan noin matalaa autoa jarrudynoon, muuta kuin omalla vastuulla.
Pari fiilistelyfotoo oli pakko ottaa kun mieli oli niin korkealla:
Katsastuskonttoreita kiersin kans, mutta ainoa kokkolassa oleva katsastusasema on A-katsastus jossa tuon voi katsastaa puskurin kanssa. Eivät kuulemma suostu ajamaan noin matalaa autoa jarrudynoon, muuta kuin omalla vastuulla.
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
mää oon käyttäny k1 eikä oo ollu ongelmia..
viime katsastuksessa oli vissiin joku uus kaveri kun oli tosi varovainen ja rupes kasaileen vanerilevyistä tietä ettei tuu kerrasta liian korkee nousu nosturilld ja kyseli monta kertaa että meneekö se vai eikö mee ko sanoin että anna mennä vaa.
tosin vastaavasti isäntä käytti autonsa siellä ja katsuri ajo puskurin nosturiin......
viime katsastuksessa oli vissiin joku uus kaveri kun oli tosi varovainen ja rupes kasaileen vanerilevyistä tietä ettei tuu kerrasta liian korkee nousu nosturilld ja kyseli monta kertaa että meneekö se vai eikö mee ko sanoin että anna mennä vaa.
tosin vastaavasti isäntä käytti autonsa siellä ja katsuri ajo puskurin nosturiin......
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Tuppaan ite oleen tosi tarkka autosta niin pakko ottaa varman päälle, kävin katsomassa tosiaan niin siellä A-katsastuksessa pääsee helposti jarrudynoonRizla^^ kirjoitti:mää oon käyttäny k1 eikä oo ollu ongelmia..
viime katsastuksessa oli vissiin joku uus kaveri kun oli tosi varovainen ja rupes kasaileen vanerilevyistä tietä ettei tuu kerrasta liian korkee nousu nosturilld ja kyseli monta kertaa että meneekö se vai eikö mee ko sanoin että anna mennä vaa.
tosin vastaavasti isäntä käytti autonsa siellä ja katsuri ajo puskurin nosturiin......
No meen kuitenkin pällistelemään ite viereen
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
ajelin työautolla sun perässä tänää pitkän aikaaa ja valoissa olin vierellä nii äkkivilkasulla keula näytti suht saman korkuselta kun mullakin, mutta perä huomattavasti alempana (ihte en oo perää ees laskenu)
ja mulla menee suht ongelmitta? tosin mulla keulassa tuo kumilippa joka antaa kaiken anteeks...
ja mulla menee suht ongelmitta? tosin mulla keulassa tuo kumilippa joka antaa kaiken anteeks...
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Ai ai pitäsköhän sitä itekin vaihtaa tuumaa pienempiin vanteisiin ja pudottaa vaan alustaa lisää, sen verran hyvältä tuo tutunnäköinen vanne myös 18" näyttää. Tosin vahvasti harkinnassa vaihtaa ens kesään mennessä joku laadukkaampi alusta / orggisiskarit näiden iänikuisten halpissäädettävien tilalle...
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Tänään oli katsastus ja heittämällähän se meni läpi muutostenkin kanssa!
Katsurilta vielä kehut perään otteeseen merkattiin korkeudeksi edessä 300-315mm ja takana 325-330mm
Katsurilta vielä kehut perään otteeseen merkattiin korkeudeksi edessä 300-315mm ja takana 325-330mm
Itse olen ainakin tykännyt 18 tuumaisista ja omasta mielestä tähän autoon passelit. Ei muutaku vogtlandia alle, sen verran hyviä kokemuksia itellä!papuusi kirjoitti:Ai ai pitäsköhän sitä itekin vaihtaa tuumaa pienempiin vanteisiin ja pudottaa vaan alustaa lisää, sen verran hyvältä tuo tutunnäköinen vanne myös 18" näyttää. Tosin vahvasti harkinnassa vaihtaa ens kesään mennessä joku laadukkaampi alusta / orggisiskarit näiden iänikuisten halpissäädettävien tilalle...
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Pieni kysymys kulmien säädöistä. Eli katsastuksen jälkeen laskettiin auto oikeaan korkeuteen ja käytiin säädättämässä kulmat. Mutta nyt talven tullen onhan tuo ihan liian matala suomen teille talveks. Ajattelin siis pikkuisen talveks nostaa. Mut meneekös kulmat heti vituilleen korkeuden muuttuessa pikkuisenkin? Eli eikö tässä auta kuin lähteä säätöön aina kun korkeus muuttuu?
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Kyllähän se auraus vähän muuttuu kun korkeutta muuttaa mut se on niin nimellistä et ei haittaa... Lisäks talvella liukkaus yleensä antaa vähän anteeks renkaiden kulumiselle... Eli senkun nostat.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
pelkurit nostaa autot talvisin
minä olin laiska otin vaan kuraläpät ja puskurin pois puskuri pitäis kyllä pukata takas paikallee jos hajoo nii romikselta parempi
minä olin laiska otin vaan kuraläpät ja puskurin pois puskuri pitäis kyllä pukata takas paikallee jos hajoo nii romikselta parempi
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Pitäis tässä talven aikana vähän osia haalia niin tekniikkaan, hifiin ja ulkokuoreen. Onkos kellään kokemusta näistä maxton designin tuotteista. Eli tuollainen keulalle tulossa kesällä ja splitteri.
http://www.ebay.com/itm/FRONT-BUMPER-SP ... 4ad512bd8b
tuo näyttää olevan abs muovia joten kestääkin varmasti jotain, mutta sopivuus jne. Olisi kiva saada tietää jos joku muu tilannut joskus saman merkkisiä osia?
http://www.ebay.com/itm/FRONT-BUMPER-SP ... 4ad512bd8b
tuo näyttää olevan abs muovia joten kestääkin varmasti jotain, mutta sopivuus jne. Olisi kiva saada tietää jos joku muu tilannut joskus saman merkkisiä osia?
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Tänään sai vekkuli taakse uudet jarrupalat, aika jännää että 73tkm ajettu ja takapalat ihan loppu. Positiivinen yllätys oli, että alkuperäiset gm palat paikallisesta opel korjaamosta kustansi vain 53e! Tarvikkeet olisivat olleet kalliimmat
Vectra C vm. 09 1,9cdti
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Vectra C vm. 03 1,8
"Kun C kiinnostaa"
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
eksää vaihtanu levyjä samalla?
mää vaihran periaatteesta aina palat ja levyt samaan aikaan ettei hetken päästä oo levy finito ja heti perään sitte taas palat
mää vaihran periaatteesta aina palat ja levyt samaan aikaan ettei hetken päästä oo levy finito ja heti perään sitte taas palat
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
Turha niitä levyjä on aina vaihtaa samalla kun palat vaihtaa. Palojenhan on tarkoituskin kulua nopeammin.Rizla^^ kirjoitti:eksää vaihtanu levyjä samalla?
mää vaihran periaatteesta aina palat ja levyt samaan aikaan ettei hetken päästä oo levy finito ja heti perään sitte taas palat
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
mää vaihran aina levyt samalla oli järkee tai ei kun ei noi tarvikeromut paljoo maksa... viimeks oli levyt + palat taakke jotain vähä reilun satasen...
Re: Jun3ksen Vectra 1,9cdti
mulla on ollu varmaan sitte aina valmiiks finitot levyt kun omissa autoissa joutunu aina levyt vaihtaan palojen yhteydessä ja muutama romu mitä fiksaillu ollu sama hommaRookeri kirjoitti:Levythän kestää yleensä sen 2-3 palan verran?
ei enempää OT kiitos anteeks ja nam