Astra J GTC MYYTY
Astra J GTC MYYTY
Miksikäs foorumilla on niin vähän tuoreempien Opeleiden esittelyitä? Saisko niitä Opel-keskustelun megatopiceista tänne?
Tällä kertaa 2,5 vuotta kestänyt VAG-seikkailu tuli päätökseen ja Audin tilalle pihalle ilmestyi jälleen Opel. Vähemmän yllättäen Astra ja sport varusteltuna. Tarkemmin ottaen nimihirviö Opel Astra GTC Sport 2,0 CDTI ecoFLEX Start/Stop 121kW MT6. Astra on otettu käyttöön viime marraskuussa ja mittariin oli ehtinyt ostettaessa muutama tonni jo kertyä.
Alun perin suunnitelmissa oli 5-ovinen Astra J 2.0CDTI kaikilla tarvittavilla herkuilla (nahkaiset AGR-penkit, AFL-valot, navi, jne), mutta tällaisia yksilöitä on kovin vähän Suomessa tarjolla (ei ensimmäistäkään), eikä tarjonta ainakaan 2013 alkuvuodesta ollut kovin kaksinen Saksan maallakaan. Niinpä kun tämä tuli myyntiin oli suunnitelmat jokseenkin selkeät.
Tekniikkana toimii A20DTH + F40. Voimaa löytyy siis tehtaan ilmoituksen mukaan 165hp/350nm.
Varustetaso on GTC Sport, jossa erona karvalakkiin melko hyvät puolinahkapenkit, automaatti-ilmastointi, keskikyynernoja + jotain pikkuhiluja.
Ostokunto:
Keväällä 2014 näytti tältä. Kesän mittaa alustaa ruuvattu vähän alemmas:
Ja syksyllä tältä:
Tällä kertaa 2,5 vuotta kestänyt VAG-seikkailu tuli päätökseen ja Audin tilalle pihalle ilmestyi jälleen Opel. Vähemmän yllättäen Astra ja sport varusteltuna. Tarkemmin ottaen nimihirviö Opel Astra GTC Sport 2,0 CDTI ecoFLEX Start/Stop 121kW MT6. Astra on otettu käyttöön viime marraskuussa ja mittariin oli ehtinyt ostettaessa muutama tonni jo kertyä.
Alun perin suunnitelmissa oli 5-ovinen Astra J 2.0CDTI kaikilla tarvittavilla herkuilla (nahkaiset AGR-penkit, AFL-valot, navi, jne), mutta tällaisia yksilöitä on kovin vähän Suomessa tarjolla (ei ensimmäistäkään), eikä tarjonta ainakaan 2013 alkuvuodesta ollut kovin kaksinen Saksan maallakaan. Niinpä kun tämä tuli myyntiin oli suunnitelmat jokseenkin selkeät.
Tekniikkana toimii A20DTH + F40. Voimaa löytyy siis tehtaan ilmoituksen mukaan 165hp/350nm.
Varustetaso on GTC Sport, jossa erona karvalakkiin melko hyvät puolinahkapenkit, automaatti-ilmastointi, keskikyynernoja + jotain pikkuhiluja.
Ostokunto:
Keväällä 2014 näytti tältä. Kesän mittaa alustaa ruuvattu vähän alemmas:
Ja syksyllä tältä:
Re: Astra J GTC
Eikös tässä kuitenki ole afl valot kun keulassa kerran linssiumpiot on, vai onko tullut joku muutos että myös halogeenit nykyisin linssillä?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Astra J GTC
Ihan halogeenit on, mutta linssiumpioilla. Yhdellä polttimolla toteutettu lyhyet ja pitkät valot. Ja polttimossa vain yksi hehkulanka.
En ostanut Toyota-liikkeestä, sillä oli ajettu melkein parikymppiä.
En ostanut Toyota-liikkeestä, sillä oli ajettu melkein parikymppiä.
Re: Astra J GTC
Sen takia kun kaikki täällä pyörivät on niin persaukisia että b vectrakin tuntus tuoreelta kun vertaa tohon munki kalustoonJukeN kirjoitti:Miksikäs foorumilla on niin vähän tuoreempien Opeleiden esittelyitä? ?
Calibra C20XE + Saab 9-5 2.3t Vector Wagon
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
- Kirvehinen
- 'Admiral'
- Viestit: 154
- Liittynyt: 30 Heinä 2011, 17:36
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Astra J GTC
Vähän saman suuntaista vastausta itsekin tuohon ajattelin. Parempi tasottaa taloudellista tilannetta ennen kuin alkaa kovin tuoretta ajopeliä pihaan hankkimaan.w4hlman kirjoitti:Sen takia kun kaikki täällä pyörivät on niin persaukisia että b vectrakin tuntus tuoreelta kun vertaa tohon munki kalustoonJukeN kirjoitti:Miksikäs foorumilla on niin vähän tuoreempien Opeleiden esittelyitä? ?
Mutta nätti on Astra, pientä madallustahan tuo toki kaipaisi. Mitenkäs hyvin näissä on tuo tiemelu kurissa?
Elämä on täynnä valintoja ja itsehän valitsin Opelin.
Re: Astra J GTC
Onhan tuolla Opel-keskustelut puolen topiceissa vaikka kuinka ja paljon myös tuoreempaa kalustoa, mutta ehkä omistajat eivät sitten ole kovin aktiivisia foorumin käyttäjiä.
Alustan laitan tilaukseen todennäköisesti tämän viikon aikana. Tässähän on samanlainen taka-akseli kuin muissakin J Astroissa eli yhdystukiakseli Wattin linkillä. Edessä sen sijaan on OPC Insigniasta tuttu HiPerStrut-rakenne, jonka takia alustavalikoima on melko rajattu. Madallusjousia on tarjolla Eibach, H&R ja Regalin markkinoima RSS. Kaikki pudottaa noin 30mm, mikä on turhan vähän. Mitä nyt olen lukenut niin Eibacheilla putoaa molemmat päät tasaisesti, mutta jää korkeaksi. H&R pudottaa hiukan enemmän, mutta asento jää vähän keulivaksi. Lisäksi Lowtec markkinoi samoja jousia GTC:hen ja muihin J Astroihin, ja heillä olisi 45mm vieterit tarjolla. Jouset voi siis sopi ristiin, mutta vielä ei ole tullut vastaan ketään kukaan olisi Lowtecit laittanut GTC.n alle. Enkä taida kokeilla minäkään.
Eibach:
http://smg.photobucket.com/user/cornish ... r.jpg.html
http://s13.photobucket.com/user/jodyada ... 9.jpg.html
H&R:
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 0-w988.jpg
http://www.fahrwerk-24.de/Images/Tiefer ... itlich.jpg
http://h.a.d-cd.net/224961u-960.jpg
Säädettäviä alustoja on tarjolla KW ja H&R, joten ei ole liikaa valinnanvaraa. H&R on hiukan edullisempi, luvattu säätövara isompi ja ehkä hitusen mukavuuspainotteisempi, joten sellaiset kai on tilattava. Edellisessä autossa oli Eibachin sädettävä, mutta Eibachilla ei ole aikomusta tehdä säädettävää alustaa GTC:hen.
Alustan laitan tilaukseen todennäköisesti tämän viikon aikana. Tässähän on samanlainen taka-akseli kuin muissakin J Astroissa eli yhdystukiakseli Wattin linkillä. Edessä sen sijaan on OPC Insigniasta tuttu HiPerStrut-rakenne, jonka takia alustavalikoima on melko rajattu. Madallusjousia on tarjolla Eibach, H&R ja Regalin markkinoima RSS. Kaikki pudottaa noin 30mm, mikä on turhan vähän. Mitä nyt olen lukenut niin Eibacheilla putoaa molemmat päät tasaisesti, mutta jää korkeaksi. H&R pudottaa hiukan enemmän, mutta asento jää vähän keulivaksi. Lisäksi Lowtec markkinoi samoja jousia GTC:hen ja muihin J Astroihin, ja heillä olisi 45mm vieterit tarjolla. Jouset voi siis sopi ristiin, mutta vielä ei ole tullut vastaan ketään kukaan olisi Lowtecit laittanut GTC.n alle. Enkä taida kokeilla minäkään.
Eibach:
http://smg.photobucket.com/user/cornish ... r.jpg.html
http://s13.photobucket.com/user/jodyada ... 9.jpg.html
H&R:
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 0-w988.jpg
http://www.fahrwerk-24.de/Images/Tiefer ... itlich.jpg
http://h.a.d-cd.net/224961u-960.jpg
Säädettäviä alustoja on tarjolla KW ja H&R, joten ei ole liikaa valinnanvaraa. H&R on hiukan edullisempi, luvattu säätövara isompi ja ehkä hitusen mukavuuspainotteisempi, joten sellaiset kai on tilattava. Edellisessä autossa oli Eibachin sädettävä, mutta Eibachilla ei ole aikomusta tehdä säädettävää alustaa GTC:hen.
Korvakuulolta tämä on hiljaisempi kuin Audi A3 8P. Audissa mulla oli lisäksi kontti vaimennettu. Toki renkaat on erilaiset jne., mutta miellyttävämpi joka tapauksessa.Kirvehinen kirjoitti: Mitenkäs hyvin näissä on tuo tiemelu kurissa?
Re: Astra J GTC
Huutaa tosiaankin madallusta ja omasta mielestä hieman astikkaampia vanteita. Muutenhan tuo on niin pirun hieno
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Astra J GTC
Eilen oli mökillä suunnitelmissa puunata talven jäljen pois. Muuten hyvä, mutta vettä tuli 20minuutin välein. Aina kun sai auton kuivattua ja yhden paneelin hoidettua tuli vettä. Lopulta kävin vain savella läpi ja vetäisin Collinitet pintaan. Pitää hinkata myöhemmin lisää. Kauempaa katsottuna sentään vähän kiiltää.
Vaihdon joku aika sitten ajovalojen polttimoita lukuunottamatta kaikki polttimot. Mtech:n polttimot pääasiassa, kaikki tilasin tuolta http://www.hids-direct.co.uk/. Tuollainen kasa tuli.
DRL:t, huono kuva
Siinä vielä umpio, vilkun polttimo vaihdettu myös kirkkaaseen, DRL:n sinertävä polttimo pistää vähän silmään:
Jos jotain muuta kiinnostaa niin alla infoa GTC:n polttimoista.
Ajovalot: 9012 Näitä löytyy todella heikosti, mutta 9006/HB4 käy pienellä modauksella. Useimmat xenonit aiheuttaa virheilmon.
DRL: T20/580/7443 -polttimo 21/5w. Mtech/Polarg/PIAA valmistaa valkoisempia vaihtoehtoja, mutta sininen kupu ei näytä hyvältä umpiossa. LEDit käy myös, DRL:t eivät ole CAN-väylän valvonnassa.
Sumuvalot: H10
Etuvilkut:581, nämä vaihdoin kirkkaisiin niin ei umpiot eivät loista keltaisena.
Rekkarin valo: 501 W5W, nämä ovat väylän valvonnassa, joten ledeillä saa aikaan virheilmon.
Kaikki polttimot saa vaihdettua purkamatta mitään! Yllättävää nykyautossa.
Ajovaloja täytyy vielä miettiä mitä laittaa.
Seuraavaksi sitten vähän isompaa muutosta ulkoasuun.
Vaihdon joku aika sitten ajovalojen polttimoita lukuunottamatta kaikki polttimot. Mtech:n polttimot pääasiassa, kaikki tilasin tuolta http://www.hids-direct.co.uk/. Tuollainen kasa tuli.
DRL:t, huono kuva
Siinä vielä umpio, vilkun polttimo vaihdettu myös kirkkaaseen, DRL:n sinertävä polttimo pistää vähän silmään:
Jos jotain muuta kiinnostaa niin alla infoa GTC:n polttimoista.
Ajovalot: 9012 Näitä löytyy todella heikosti, mutta 9006/HB4 käy pienellä modauksella. Useimmat xenonit aiheuttaa virheilmon.
DRL: T20/580/7443 -polttimo 21/5w. Mtech/Polarg/PIAA valmistaa valkoisempia vaihtoehtoja, mutta sininen kupu ei näytä hyvältä umpiossa. LEDit käy myös, DRL:t eivät ole CAN-väylän valvonnassa.
Sumuvalot: H10
Etuvilkut:581, nämä vaihdoin kirkkaisiin niin ei umpiot eivät loista keltaisena.
Rekkarin valo: 501 W5W, nämä ovat väylän valvonnassa, joten ledeillä saa aikaan virheilmon.
Kaikki polttimot saa vaihdettua purkamatta mitään! Yllättävää nykyautossa.
Ajovaloja täytyy vielä miettiä mitä laittaa.
Seuraavaksi sitten vähän isompaa muutosta ulkoasuun.
Re: Astra J GTC
11tkm mittarissa ja 5,5l/100km on syönyt dieseliä viimesen 5tkm aikana. Pääasiassa matka-ajoa, ei siis aivan 4,7l/100km yhdistettyyn kulutukseen mene.
Ensimmäiset takuuasiat pääsin hoitamaan tänään. Molemmat sivupeilit samentuneet ja radio kuuluu huonosti jos vähänkin kalliota tien reunoille etc, jopa Ylen kanavat, jotka pitäisi kuulua ilman häiriöitä missä vaan. Peililasit tulevat takuuseen uudet ja radioon softapäivitys. Näinköhän auttaa kuuluvuuteen.
Huomenna sitten besseres Handling und sportlichere Optik.
Ensimmäiset takuuasiat pääsin hoitamaan tänään. Molemmat sivupeilit samentuneet ja radio kuuluu huonosti jos vähänkin kalliota tien reunoille etc, jopa Ylen kanavat, jotka pitäisi kuulua ilman häiriöitä missä vaan. Peililasit tulevat takuuseen uudet ja radioon softapäivitys. Näinköhän auttaa kuuluvuuteen.
Huomenna sitten besseres Handling und sportlichere Optik.
Re: Astra J GTC
Jatketaan yksinpuhelua.JukeN kirjoitti: Huomenna sitten besseres Handling und sportlichere Optik.
Re: Astra J GTC
Muuttui heti urheilullisemmaksi alustamuutoksella
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Astra J GTC
Hyvältä näyttää Vielä vanteet vaihtoon
Re: Astra J GTC
Huomattavasti parempi madallettuna. Jäikö paljonkin säätövaraa alaspäin? Ei sillä että sen pitäisi olla yhtään matalampi
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
- Viestit: 401
- Liittynyt: 22 Syys 2010, 19:05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Astra J GTC
Hyvältä näyttää madalluksen jälkeen Muutenkin tyylikäs peli kaikin puolin!