Opel ascona b 2.0E
Opel ascona b 2.0E
Elikkäs tommone Opel Ascona Berlina 2.0E vanhus löyty kouvolan suunnalta ja pitihä sitä käyä kattomas ja siitähä se idea sitte lähti..
Konepelli alla hurisee 2.0l mantan kone L-Jetronic ruiskull, 2.2l kannella, 2.4l motin nokka-akselilla ja koneen perässä on pikku-getrag laatikko. Alkuperäne tekniikka tuolla korilla on ollut 1.6l kaasari,
mutta edellinen omistaja oli vaihtanu tuon tekniikan 2009 ja muutoskatsastanu tuohon koriin.
Sisustasta löytyy sit mantasta revitty Recaron sisusta. Katto ja ovipahvit on verhoiltu uusiksi viime kesänä. Ainuat virheet sisustassa on kuskin penkin pienehkö repeämä ja kattoverhoilu on pieniltä alueilta lähteny roikkumaa, mutta ei niin pahasti että näkisi oikein selvästi.
Kori tuossa on yllätävän ruosteeton koska pohjasta ei löytynyt yhtäkää reikää eikä näkynyt että olisi hitsailtu. Ainut reikä mikä löytyi heti pesuvaiheessa oli apukuskin puoleisesta ovesta mutta sekin oli pituudeltaan 5cm ja leveydeltä 0,5cm ja ympärillä oli tervettä peltiä. Kromiset ikkunoitte reunat, pyörän kaarie reunat ja ovie reunat autossa on ollu jo tehtaalta lähtiessä koska autoha on Berlina malli.
Tuossa näkee parhaiten tuon maalipinnan
Sisustaa puretaan sen verra että saadaan tutkittua näkyykö lattiamato alla reikiä ja jos löytyy ni korjataan tottakai, samalla olisi tarkotus vähä vaimentaa autoo vaimennusmatolla ainakin kardaanin tunnelista ja pyörien kaarista. Kahtellaa että vaimennetaanko enemmänki ku on sen aika.
Putkistoha tossa on aiva perseestä, peltisatsi siell ärjyy ja sit sen jälkee on jotai 2,25 tuumasta putkee joka on tehty ihan vituillee eli sekin menee tässä uusiks.
vaihdekepin nuppi vaihtuu johonki mikä sopii sisustaan ja samalla tutkitaan miksi vaihdekeppi on väljä ja korjataan.
Joku vanhoista omistajista ei ole ilmeisesti jaksanut korjata nopeusmittaria ja asentanut vaan gps-nopeusmittarin eli alkuperäne mittari korjataan ja gps mittari lähtee kävelee.
Lisämittareita löytyy: Kierros-,vedenlämpö- ja öljynpaine mittari niille ei oo vielä keksitty mitää järkevää, kierrosmittari ja öljynpaine luultavasti jää ellei saada orkkis öljynpaine mittaria pelittää.
Tähän mennessä autolle nyt tehty sen verra että konetila on tyhjä, moottorin alakerta on koneistamolla ja pitäisi hakea koneistamolta lauantaina, vaihelaatikko pitäisi repästä auki koska nopeusmittarin ratas jossakin laatikon syövereissä hukassa, heinäkuussa käyty leimalla hyväksytysti ja ennen sitä vaiheltu taakse kaikki jarruputket ja rumpujen sisuskalut itse rumpuja myöten. Kyselkää jos jäi kertoilemasta jotaki ja niitä jäi todennäköisesti jäi paljon koska topicin alku on kopioitu toiselta foorumilta.
Nyt lisää kuva härpätyksiä...
Konepelli alla hurisee 2.0l mantan kone L-Jetronic ruiskull, 2.2l kannella, 2.4l motin nokka-akselilla ja koneen perässä on pikku-getrag laatikko. Alkuperäne tekniikka tuolla korilla on ollut 1.6l kaasari,
mutta edellinen omistaja oli vaihtanu tuon tekniikan 2009 ja muutoskatsastanu tuohon koriin.
Sisustasta löytyy sit mantasta revitty Recaron sisusta. Katto ja ovipahvit on verhoiltu uusiksi viime kesänä. Ainuat virheet sisustassa on kuskin penkin pienehkö repeämä ja kattoverhoilu on pieniltä alueilta lähteny roikkumaa, mutta ei niin pahasti että näkisi oikein selvästi.
Kori tuossa on yllätävän ruosteeton koska pohjasta ei löytynyt yhtäkää reikää eikä näkynyt että olisi hitsailtu. Ainut reikä mikä löytyi heti pesuvaiheessa oli apukuskin puoleisesta ovesta mutta sekin oli pituudeltaan 5cm ja leveydeltä 0,5cm ja ympärillä oli tervettä peltiä. Kromiset ikkunoitte reunat, pyörän kaarie reunat ja ovie reunat autossa on ollu jo tehtaalta lähtiessä koska autoha on Berlina malli.
Tuossa näkee parhaiten tuon maalipinnan
Sisustaa puretaan sen verra että saadaan tutkittua näkyykö lattiamato alla reikiä ja jos löytyy ni korjataan tottakai, samalla olisi tarkotus vähä vaimentaa autoo vaimennusmatolla ainakin kardaanin tunnelista ja pyörien kaarista. Kahtellaa että vaimennetaanko enemmänki ku on sen aika.
Putkistoha tossa on aiva perseestä, peltisatsi siell ärjyy ja sit sen jälkee on jotai 2,25 tuumasta putkee joka on tehty ihan vituillee eli sekin menee tässä uusiks.
vaihdekepin nuppi vaihtuu johonki mikä sopii sisustaan ja samalla tutkitaan miksi vaihdekeppi on väljä ja korjataan.
Joku vanhoista omistajista ei ole ilmeisesti jaksanut korjata nopeusmittaria ja asentanut vaan gps-nopeusmittarin eli alkuperäne mittari korjataan ja gps mittari lähtee kävelee.
Lisämittareita löytyy: Kierros-,vedenlämpö- ja öljynpaine mittari niille ei oo vielä keksitty mitää järkevää, kierrosmittari ja öljynpaine luultavasti jää ellei saada orkkis öljynpaine mittaria pelittää.
Tähän mennessä autolle nyt tehty sen verra että konetila on tyhjä, moottorin alakerta on koneistamolla ja pitäisi hakea koneistamolta lauantaina, vaihelaatikko pitäisi repästä auki koska nopeusmittarin ratas jossakin laatikon syövereissä hukassa, heinäkuussa käyty leimalla hyväksytysti ja ennen sitä vaiheltu taakse kaikki jarruputket ja rumpujen sisuskalut itse rumpuja myöten. Kyselkää jos jäi kertoilemasta jotaki ja niitä jäi todennäköisesti jäi paljon koska topicin alku on kopioitu toiselta foorumilta.
Nyt lisää kuva härpätyksiä...
Re: Opel ascona b 2.0E
Hyvän näkönen !
Onkos minkälaisia suunnitelmia auton suhteen? =)
Onkos minkälaisia suunnitelmia auton suhteen? =)
Re: Opel ascona b 2.0E
Hyvältä näyttää Ascona ja mehän Möhä nähtiin viimeviikon lauantaina tuossa paikallisella grillillä. Tervetuloa myös paikallismiittinkiin
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Re: Opel ascona b 2.0E
Suunnitelmissa tällä hetkellä on koneen kasaus kunhan haetaan hiomo kantaselta alakerta ja viedään seuraavaksi kansi ja vauhtipyörä kytkimen kanssa tasapainotukseen. Vaihelaatikko ropaillaa nyt tässä samassa hulinassa auki ja vaihdetaan kytkimen puolen stefa ja katella laakereiden/rattaiden yleiskunto, myös nopeus mittarin ratas etsitään oikealle paikalle ja laitetaan sitten laatikko kasaan jonka jälkeen voidaan yhdistää motti ja vaihelaatikko ja laitta konetilaan takaisin jolloinka konetila pitäisi olla myös uudelleen maalattuna.
Korista korjaillaan ruosteet pois ja muutenki siistitään maalipintaa myllytyksen merkeissä ehkäpä. Autohan menee talven/kevään aikana luultavimmin uudelleen maalaukseen ja värinä pysyy suhteellisen saman sävyinen punanen.
Konetilaan olisi kiva saada jotain suhisevaa mutta pienehkön tuumailun jälkeen pidän varmaan vaparina ja ehkä sitte litratilavuudella ja uudella ruiskutusjärjestelmällä hommataan sitte kaivattavia lisähepoja.
Joo J_J2 kanssa tosiaan nähtii siellä ja pitää tässä tulla käväsee kuha tallilta kerkiää
Korista korjaillaan ruosteet pois ja muutenki siistitään maalipintaa myllytyksen merkeissä ehkäpä. Autohan menee talven/kevään aikana luultavimmin uudelleen maalaukseen ja värinä pysyy suhteellisen saman sävyinen punanen.
Konetilaan olisi kiva saada jotain suhisevaa mutta pienehkön tuumailun jälkeen pidän varmaan vaparina ja ehkä sitte litratilavuudella ja uudella ruiskutusjärjestelmällä hommataan sitte kaivattavia lisähepoja.
Joo J_J2 kanssa tosiaan nähtii siellä ja pitää tässä tulla käväsee kuha tallilta kerkiää
Re: Opel ascona b 2.0E
Vaihda ihmeessä toi 2.4 vakio nokka johonkin mietoon viri nokkaan,esim.Enem X1 vois olla vaihtoehto.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel ascona b 2.0E
Joo tarkoituksena on vaihtaa se pois mutta entinen omistaja oli vaihtanut tuon kannen mukana tulleen 2.2 nokan 2.4 nokkaan koska ei ollut saanut päästöistä lävite 2.2 nokalla... Enemin X1 on ollut mielessä hyvänä vaihtoehtona
Re: Opel ascona b 2.0E
Ei tainnut olla vakio 2.2 nokka,varmaanki joku hiottu.Möhä kirjoitti:Joo tarkoituksena on vaihtaa se pois mutta entinen omistaja oli vaihtanut tuon kannen mukana tulleen 2.2 nokan 2.4 nokkaan koska ei ollut saanut päästöistä lävite 2.2 nokalla... Enemin X1 on ollut mielessä hyvänä vaihtoehtona
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel ascona b 2.0E
Tai sitten kulunu p**kaks tai ajotus persiillään.
Re: Opel ascona b 2.0E
Siitä en tiedä tarkemmin minkä näkönen se 2.2 nokka on ollut jos on ollut ollenkaan.. Mutta nyt on haettu alakerta Hiomo kantaselta ja olen tyytyväinen työn jälkeen ja hintaan, nyt pitäisi seuraavaksi viedä kansi samaan firmaan ja laitella se kuntoon kunhan saa hommattua sen enemin x1 nokan..
Jos jollakulla sattuu löytymään/tietämään getragin 245 purku ohjeita niin niitä saa tähän kertoilla
Jos jollakulla sattuu löytymään/tietämään getragin 245 purku ohjeita niin niitä saa tähän kertoilla
Re: Opel ascona b 2.0E
Joo jääny hieman tää kirjottelu vähemälle kun intti alko tossa 6.1. kainuun prikaatissa mutta sitte ite ascona laitteluu.
Elikkäs lohkolle tehtii tasopintejen hionta/oikasu, kannelle pieni oikasu, venttiilien seetit, venttiilien ohjurit piti kanssa vaihtaa mutta tuli hieman onkelmia niitte kanssa ni tekivät karat, vauhtis,asetelma ja kampura tasapainotettiin, kampuran suoruusmittailtiin ja kaikki laakeripinnat kiillotettiin, veivit käytiin läpi että onko alapäät soikeet ja laakerit mitoitettiin uudelleen, männät putsattii ja päälliset kiilloteltiin. Koneistus operaatioitten jälkeen alko pikku hiljaa koneen niputus uusilla laakereilla, nostimilla, venttiileillä, venttiilin varren kumeilla.
Pienten kasaus ongelmien jälkeen motti nipussa ja ajossa...
Penkki aikaa pitäis varailla vielä viimesiä hienosäätöjä hakien ja teholappuja hakien
Elikkäs lohkolle tehtii tasopintejen hionta/oikasu, kannelle pieni oikasu, venttiilien seetit, venttiilien ohjurit piti kanssa vaihtaa mutta tuli hieman onkelmia niitte kanssa ni tekivät karat, vauhtis,asetelma ja kampura tasapainotettiin, kampuran suoruusmittailtiin ja kaikki laakeripinnat kiillotettiin, veivit käytiin läpi että onko alapäät soikeet ja laakerit mitoitettiin uudelleen, männät putsattii ja päälliset kiilloteltiin. Koneistus operaatioitten jälkeen alko pikku hiljaa koneen niputus uusilla laakereilla, nostimilla, venttiileillä, venttiilin varren kumeilla.
Pienten kasaus ongelmien jälkeen motti nipussa ja ajossa...
Penkki aikaa pitäis varailla vielä viimesiä hienosäätöjä hakien ja teholappuja hakien
Re: Opel ascona b 2.0E
Hyvä siitä tulee
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Re: Opel ascona b 2.0E
Eikö oo aika kunkku auto viedä talvella
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Opel ascona b 2.0E
kyllä tuli ikävä omaa conaa
pitänee viikonloppuna lähtee värkkäileen ei tosin taida lumille vielä liikkua
pitänee viikonloppuna lähtee värkkäileen ei tosin taida lumille vielä liikkua
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Opel ascona b 2.0E
Sama täällä, ajokuume senkun lisääntyy kun kattelee näitä muiden ajokuvia kun ei ole kertaakaan päässyt vielä ajamaan omalla asconallaiHenkkaZ kirjoitti:kyllä tuli ikävä omaa conaa
pitänee viikonloppuna lähtee värkkäileen ei tosin taida lumille vielä liikkua