Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tarinaa pääosin talvikäyttöautosta, jolla on aiemmin tullut ajeltua niin varttimaileja Kalajoellakin, kuin rataa Kouvolassakin. :D


Tämän auton ostin vuonna 2005. Silloin mittarissa oli n. 254tkm, nyt n. 333tkm. Kyseessä siis 4D sedan.

Kuvia on jäsenautogalleriassa, kun se tulee takaisin tänne! :D Väri on timantinmusta.

Vanha keskustelu, kun olin Vectraa ostamassa ja ostettuania sen: http://188.165.136.251/viewtopic.php?f= ... it=ostettu


Kone on siis C25XE. Tehoja löytyy 198hv + n. 250Nm vääntöä. Paras varttimaili muistaakseni 15,980s.


Tämän on siis vuosien varrella tullut vaihdeltua aika paljon osia, mm.

- Cobran hälytin
- iskarit Koni Sport (säädettävällä ulosjoustolla)
- madallusjouset -30mm tai -35mm H&R
- rosterinen cat-back pakoputkisto Simons 2,5" (2.0 8V)
- X30XE:n imusarjan alaosa
- 3,8bar pa-paineen säädin
- uusi tuulilasi -09 (Keski-Suomen Paint Center, kiitos Kallelle! )
- uusi pyyhkijöiden vivusto
- molemmat etu-umpiot (Carello ja Depo)
- Zimmerman rei´itetyt jarrulevyt eteen (oli myös takana, nyt takana tavalliset levyt)
- kuskinpuolen takaovi (kiitos Madi & kumppanit Oulusta!)
- Exide Premium EA640 -akku
- etupyöränlaakerit (Ruville)
- Behr-termostaatti (valmistaja Walker ja GM:n logoa vingutettu pois)
- bensatankki
- oikea vetonivel (SKF)
- etujarrupalat (Remsa)


Ostettuina jo valmiiksi tulevaan peltiremppaan + maalaukseen on molemmat etuovet (ruosteettomat) sekä alkuperäiset etulokasuojat.


Kulutus ollut nyt maantiellä n. 8,0l/100km.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Nyt oli keskikulutus n. 7,7l/100km keskinopuden ollessa navin mukaan 75km/h. Ja kyllä tuolla V6:lla pääsis vieläkin pienemmällä maantiellä! :D Vauhti vaan sinne n. 80km/h.

Sekin tuli nyt todettua, ettei tuon pissapoikaongelma (toimii, kun haluaa) ole poistunut kesätauon aikana. Kiva ajaa suolapaskassa motarilla, kun lasi menee likaiseksi.

Ja tuli sekin todettua, että vaikka Cobra ei lukitsekaan ovia, se avaa ne, kun ne on avaimella lukittu.


Tossa kuva Vecusta konepelti pystyssä! :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tänään meni ja napsahti kytkinvaijeri poikki. Uusi (tarvike) maksaa n. 20€. Nyt Veccu on korjaamon pihassa 2-vaihde päällä ja ehkä huomenna he ehtivät vaijerin vaihtaa.

Kilometrejä vaijerilla oli takanaan 335 573.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Uusi kytkinvaijeri kiinni (20€) ja asennus maksoi 50€.

Samalla selvisi sekin, että kytkimenpolkimen jäykkyyden takana ei ole ollutkaan lopussa ollut kytkin, vaan ruostunut kytkinvaijeri! :D
Kytkinpolkimen liikerata on nyt alle puolet entisestä, ja niin kevyt painaa, ettei entiseksi tunnista! :thumbsup:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Päästömittaus 26.02.2014

kilometrit n. 366tkm.

rpm 2570

CO : 0,13
CO2 : 15,1
O2 : 0,49
HC : 22
l : 1,018


rpm 740

CO : 0,09
CO2 : 15,1
O2 : 0,47
HC : 42
l : 1,017



Huomenna, tai tänään sitten leimalle.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ja nyt on Vectra taas katsastettu, ilman korjauskehoituksiakin. 8)


Tosin huomautti, että voisin vaihtaa etuiskarien yläkumit ensi katsastukseen.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tänään sitten meni vaihtoon nuo kumit + laakerit.

Viimeksi ne oli vaihdettu 2008.

Samalla lähti asentajien kertoman mukaan ylimääräinen korkea prikka pois, ja nylocmutteri meni kokonaan kierteelle, ei vain juuresta.

Ajotuntuma nyt ihan eri maailmasta, paljon vakaampi ajaa!

http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 6&start=45
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Lemun reissun tulos : 6,5l/100km !!! :worship: :worship: :worship:

Kyllä nää V6:t vaan menee pienellä maantieajossa!

Keskinopeus jotain 77km/h, kun pääosa matkasta 80km/h-alueilla.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Alkanut nyt viikon sisään olemaan enemmän ongelmia tuon vaihteensiirron kanssa, 1- ja 2-vaihde eivät meinaa mennä kiltisti päälle.

Ilmeisesti siellä on se vaihteenvalitsinvivuston muoviholkki (kai tuossakin sellainen on?) kulunut horoksi... Sekin tuli huomattua, kun yritin lähteä 4-vaihteella (piti olla 2-vaihde) liikkeelle, niin kytkin luisti ihan kivasti... Kiva käry lähti... :lollis: :lollis:

Eli on tuo kytkimenkin vaihto sitten edessä. Ja mittarissa vasta 339tkm!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Latuu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Latuu »

Tuossa on todennäköisesti samanlainen vivuston ja laatikon välinen ns. haarukka liitos (laatikolta päin ensimmäinen liitos). Vaihdoin c20xe malliseen kuukausi sitten ne kaksi onttoa metallitappia ja nyt napsuu vaihteet mukavasti silmään. Kävin hakemassa suosiolla merkkiliikkeestä tapit ja maksoin niistä 4 tai 5 euroa tappi, mut on se vaivan värtti kun haarukoissa on toinen reikä isopi kuin toinen.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Latuu kirjoitti:Tuossa on todennäköisesti samanlainen vivuston ja laatikon välinen ns. haarukka liitos (laatikolta päin ensimmäinen liitos). Vaihdoin c20xe malliseen kuukausi sitten ne kaksi onttoa metallitappia ja nyt napsuu vaihteet mukavasti silmään. Kävin hakemassa suosiolla merkkiliikkeestä tapit ja maksoin niistä 4 tai 5 euroa tappi, mut on se vaivan värtti kun haarukoissa on toinen reikä isopi kuin toinen.
Ok! Kiitos vinkistä!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
mager
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja mager »

Ite vaihdoin ne samat tapit pultteihin ja hyvin toimii. Haarukan toisen reiän avaa porakoneella ja toiseen tekee kierteet tapilla niin sopii muistaakseni M6 pultit ja välykset / turha jousto poistuu... ;)
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Latuu ja mager:

Onko teillä sama vaihdelaatikko eli F25 ?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ja pitää muuten kanssa toivoa, ettei vika ole vaihdelaatikossa, esim. rattaita tai muuta paskana... :roll:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Latuu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Opel Vectra A 2.5i V6 CDX -94

Viesti Kirjoittaja Latuu »

Vectrassa mulla on F20. Linkin kuvan kahdesta tapista puhuttiin. Muistelin että F25 olisi sama, mutta täytyy ihan uteliaisuuttani katsoa Calibrasta jossa on F25 että minkänäköinen systeemi siellä on.
Mulla ainakin näkyi selvä välys kun kaveri heilutteli keppiä tuossa liitoksessa. Uusien tappien jälkeen silmällä ei erota välystä, mut tietenkin sinne todella pieni jää kun kokeilee kädellä.

http://i187.photobucket.com/albums/x290 ... anisme.jpg
Vastaa Viestiin