Insignia BiTurbo -13

Esittele Opel-projektisi tai autosi
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Rookeri kirjoitti:Se ääni voi tulla sieltä toiselta puolelta mitä luulet ehjäksi.
Voiko toi alusta niin paljon kierrättää ääniä "väärälle" puolelle? Kuitenkin istunut useasti apparin paikalla ja paikallistanu äänet erittäinkin selvästi sinne.

Noh, ei kai siinä kauheasti häviäkään jos molemmille puolille vaihtaa :roll: Ensimmäinen katsastuskin tulee tehdä tän vuoden puolella.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Iskareissa ainakin takuu ehto että vaihdetaan molemmat samalle akselille,

Esim raidepään tapauksessa kun pitää suunnata on järkevää vaihtaa molemmat,

Koiranluut nyt on ihan se ja sama,

mutta jos ostaa halvinta paskaa niin se mersun italialainen laakeri hajoaa ennen kuin se 370tkm ajettu orginaalli toisella puolella :lol:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Timonen kirjoitti:
marqus kirjoitti:Moog- merkkinen etuvakaajan pystytanko vaihdettu omatoimisesti paikalleen.
20km testilenkki kertoi ettei kolina hävinnyt kokonaan etuoikealta :-?
Isoimmissa montuissa "lonksahtelua" kuluu edelleen ´, mutta suurin osa hävisi kuitenkin. Mitäs sieltä sitten pitäis vaihtaa? :x
Moog pois ja Meyle HD-osa tilalle.
Meyle HD on nyt hommattuna molemmille puolille, mut uskalataako noita mm iskaritolpan kiinnityspaikkoja alkaa sorvaamaan sopiviksi noille Meylelle? Jos lipsahtaa liian isoiksi niin sittenkö ei enää mikään pysy tukevasti paikallaan?
Kun niissä olikin erilainen kiinnitystapa kuin esim originaaleissa.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
Limb
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 10:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja Limb »

marqus kirjoitti:Tehdastakuu umpeutunut aikoja sitten ja on ollut aikaa suunnitella tulevaa.
Nyt kun noita säädettäviä alustasarjoja löytyy huokeempaan hintaan niin laitoin Saksan maalta tilaukseen FK:n setin http://www.fk-shop.de/en/Tuning/Suspens ... -2008.html Hintakin näyttää vaihtelevan monta kertaa päivässä :o
Samaa settiä on nyt muillekin tullut eikä keneltäkään hirveän rumia sanoja ole tullut, vielä.

Ja kesärenkaat koossa 245/45/18 on samoin hakusessa, hintahaarukassa 400-700€
Itellä Sorsassa kyseinen sarja, ajettu n. 30tkm/2v
Alkuun toimiva, nykyään ei.. Takajouset ihan loppu, ruuvattu niin ylös, kuin mahollista, mutta ilman kumitukeja jousen välissä ei voi taakse ottaa ketään kyytiin.
Edessä ei samoja ongelmia, mutta molemmat etuiskarit vaihdettu kertaalleen takuuseen..
Itelle 1. ja viimeinen coil sarja..
Corsa D GSI '08
Avatar
Themazgu
OCF Member 2017
Viestit: 2609
Liittynyt: 05 Marras 2007, 20:50
Paikkakunta: North Karelia

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja Themazgu »

Kyllä ne osat on väärät jos ei mene paikalleen. Lemförder on kanssa hyvä jos kertakaikkiaan moog on mahdoton pitää autossa kiinni. Kyllä sekin 20-30tkm menee. Vauhtaa sitten kun hajoaa.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja Timonen »

marqus kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
marqus kirjoitti:Moog- merkkinen etuvakaajan pystytanko vaihdettu omatoimisesti paikalleen.
20km testilenkki kertoi ettei kolina hävinnyt kokonaan etuoikealta :-?
Isoimmissa montuissa "lonksahtelua" kuluu edelleen ´, mutta suurin osa hävisi kuitenkin. Mitäs sieltä sitten pitäis vaihtaa? :x
Moog pois ja Meyle HD-osa tilalle.
Meyle HD on nyt hommattuna molemmille puolille, mut uskalataako noita mm iskaritolpan kiinnityspaikkoja alkaa sorvaamaan sopiviksi noille Meylelle? Jos lipsahtaa liian isoiksi niin sittenkö ei enää mikään pysy tukevasti paikallaan?
Kun niissä olikin erilainen kiinnitystapa kuin esim originaaleissa.
Sitten ne on väärät osat!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Timonen kirjoitti:
marqus kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
marqus kirjoitti:Moog- merkkinen etuvakaajan pystytanko vaihdettu omatoimisesti paikalleen.
20km testilenkki kertoi ettei kolina hävinnyt kokonaan etuoikealta :-?
Isoimmissa montuissa "lonksahtelua" kuluu edelleen ´, mutta suurin osa hävisi kuitenkin. Mitäs sieltä sitten pitäis vaihtaa? :x
Moog pois ja Meyle HD-osa tilalle.
Meyle HD on nyt hommattuna molemmille puolille, mut uskalataako noita mm iskaritolpan kiinnityspaikkoja alkaa sorvaamaan sopiviksi noille Meylelle? Jos lipsahtaa liian isoiksi niin sittenkö ei enää mikään pysy tukevasti paikallaan?
Kun niissä olikin erilainen kiinnitystapa kuin esim originaaleissa.
Sitten ne on väärät osat!
Pitää mennä tiskille vaihtamaan oikeat tilalle :banghead:
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Pienillä ohjeistuksilla saatu Meylet molemmille puolille laitettua, mutta kolinathan ei ota loppuakseen.
Seuraavaksi katsastuskonttorille näytille josko sieltä sais lisää vinkkejä asian kuntoonsaamiseksi :bonk:
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
mrontti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 498
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 18:04

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja mrontti »

1,2sorsa kirjoitti:Nykyään tuv paperia ei tarvitse, pyöränsuuntaus lappu ja luetettava selvitys että alusta soveltuu autoon esim ostokuitti tai tuotenumero riittää
kyllä se tarvitaa ja pyöränsuuntaus myös..
Omega 2l 16v
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Ei tarvita tuv lappua... mutta se on helpoin luotettava selvitys soveltuvuudesta
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

tuikki kirjoitti:Ei tarvita tuv lappua... mutta se on helpoin luotettava selvitys soveltuvuudesta

Juurikin näin.

Yhden alustan tässä katsastin. Annoin edellisen auton jossa oleillut rekkarin +suuntauslappu niin sai leiman
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
mrontti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 498
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 18:04

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja mrontti »

tuikki kirjoitti:Ei tarvita tuv lappua... mutta se on helpoin luotettava selvitys soveltuvuudesta
Koska on tämä muutos tullu? Mistä ne sitten näkee ne kaikki tiedot alustasta?. Tämän vuoden puolella ainaki omaa piti antaa se tuv lappu.
Omega 2l 16v
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja marqus »

Konttorille menen molemmat lomakkeet kädessä. Ei jää epäselvyyksiä.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Letculator
OCF Member 2017
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Huhti 2013, 19:23
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja Letculator »

Fk coilisetti tässä? Oliskohan mahdollista saada kopiot noista tuv lapuista? Itsellä ei tullut mukana niitä ollenkaa ja FK ei paljo sposteihin vastaile!
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: Insignia BiTurbo -13

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Se tuv lappu ei ole vaatimus enää... MUTTA se on ehkä helpoin todistus siitä, että ko. alusta on tarkoitettu ko. autoon...
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Vastaa Viestiin