Näin täytyy tehdä. Vuotta tosin ei uskalla luvata...blex84 kirjoitti:Jaa se tämäkin viellä hengissä. Ei muutakun nippuun ja kesällä nauttimaan sorsan kyydistä
Corsa TR 1,6 16v (Kuppipenkkien sovittelua & turvakaaret)
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Uusi penkkien omistaja kiittää kaupoista, takapenkkin verhoilu sovitettiin hb runkoihin joille tehtiin kiinnikkeet autoon, 5cm jäi kapeaksi mutta hyvin istuu ja toimii
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Nopeaa toimintaa. Hyvä, että saitte takapenkinkin sopimaan. Gsi:n etupenkeillä ajotuntuma varmaan muuttui melkoisesti vakioihin verrattuna.1,2sorsa kirjoitti:Uusi penkkien omistaja kiittää kaupoista, takapenkkin verhoilu sovitettiin hb runkoihin joille tehtiin kiinnikkeet autoon, 5cm jäi kapeaksi mutta hyvin istuu ja toimii
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Laitetaanpa todistusaineistoksi pari kuvaa siitä, että jotain pientä on tapahtunut:
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
hyvältä näyttää ja mukava huomata että tämäkin on vielä tallessa.
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Nyt kesälomalla on ollut aikaa aloitella peltitöitä.
Alkuperäisen pystypellin alareuna ja pohjapellin reuna leikattu pois ja palkki sovitettu tilalle:
Sama auton sisäpuolelta:
Ja palkki paikoilleen hitsattuna:
Vielä on hieman töitä helman takapään sisärakenteiden kanssa, niin sitten saa hitsata helman pintapellin paikoilleen.
Tulipa myös ostettua Ronal R50 Aero BPS 7.5x16 ET38 vanteet ja niille Dunlop Sport SP 9000 195/40ZR16 renkaat. Laittelen kuvia, kunhan ehdin.
Alkuperäisen pystypellin alareuna ja pohjapellin reuna leikattu pois ja palkki sovitettu tilalle:
Sama auton sisäpuolelta:
Ja palkki paikoilleen hitsattuna:
Vielä on hieman töitä helman takapään sisärakenteiden kanssa, niin sitten saa hitsata helman pintapellin paikoilleen.
Tulipa myös ostettua Ronal R50 Aero BPS 7.5x16 ET38 vanteet ja niille Dunlop Sport SP 9000 195/40ZR16 renkaat. Laittelen kuvia, kunhan ehdin.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Homma jatkuu hitaasti.
Pohjamaalia sisäpuolelle:
Uutta helman sisärakennetta muodostumassa:
Muutama kuva uusista vanteista:
Omaa silmää nuo old school -vanteiden hivenen modernisoidut versiot miellyttävät kovasti. Sopivat hyvin tämmöiseen 80-luvun hinnat alkaen -autoon. Kumitkin istuvat vanteille juuri niin kuin oli suunnitelmissa. Kaikkihan eivät noiden vanteiden ulkonäöstä varmaankaan pidä, mutta eipä onneksi tarvitsekaan.
Pohjamaalia sisäpuolelle:
Uutta helman sisärakennetta muodostumassa:
Muutama kuva uusista vanteista:
Omaa silmää nuo old school -vanteiden hivenen modernisoidut versiot miellyttävät kovasti. Sopivat hyvin tämmöiseen 80-luvun hinnat alkaen -autoon. Kumitkin istuvat vanteille juuri niin kuin oli suunnitelmissa. Kaikkihan eivät noiden vanteiden ulkonäöstä varmaankaan pidä, mutta eipä onneksi tarvitsekaan.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Melkosen magee peli muodostumas. Plussaa et jaksaa peltihommatki tehdä kunnialla loppuun asti
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Voimaa tähänkin vielä lisää ni tulee hyvä
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Kyllä tästä pitäisi siinä mielessä ihan mielenkiintoinen laite tulla, että A Corsia ei enää juuri liikenteessä näy, niin pääsee vähän erottumaan massasta. Noissa peltihommissa menee kyllä ihan tolkuttomasti aikaa...jarkkis kirjoitti:Melkosen magee peli muodostumas. Plussaa et jaksaa peltihommatki tehdä kunnialla loppuun asti
Ei malttaisi oikein odottaa, että pääsisi sovittelemaan vanteita alle. No onpahan motivaatioita tehdä tuo helman hitsaushomma valmiiksi, että pääsee laskemaan auton alas. Vähän on semmoinen tuntuma, että auto täytyy laskea aika lähelle maan pintaa, että nuo vanteet näyttävät hyvältä. No se on tavoitteena muutenkin.Rookeri kirjoitti:Työn jälki on upee, vanteet ja renkaat sopii kuin nenä päähän
On tuo remmiahdin odottanut hyllyssä jo kohta 8 vuotta, että eiköhän se tuonne pellin alle päädy ennemmin tai myöhemmin. Nykyään saa tuota RE85:stakin aika hyvin, niin saanee toimimaan alkuun ihan hyvin moottoria avaamattakin.mulkkari kirjoitti:Voimaa tähänkin vielä lisää ni tulee hyvä
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Komeeta!
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Jotain pientä on tapahtunut täälläkin. Oikean puolen helman sisärakenteet tulivat valmiiksi:
Helmapeltikin on hitsailtuna pisteillä paikoilleen. Kuvia ei vielä ole todistusaineistoksi.
Takasivulasin aukon takareunassakin oli ruostereikä, joka on saanut alkunsa siitä, kun tehtaalla on leikattu mattoveitsellä lasin tiivisteen väliin liimatusta kattoverhoilusta ylimääräisiä pois. Mattoveitsellä on painettu maali peltiin asti puhki tuosta kohtaa, ja ruoste on sen jälkeen tehnyt vuosien mittaan työnsä. Uutta peltiä paikoilleen menossa:
Otin auton taas hetkeksi pyörilleen, että pääsi sovittelemaan uusia vanteita alle:
Aika lailla siltä näyttää kuin oli ajatuksissakin. Etupuskuri vaihtuu A2 Gsi:n puskuriksi, mutta sitä en vielä päässyt sovittamaan paikoilleen, kun puskurin runko on vielä hiekkapuhaltamatta ja maalaamaatta. Keulaa haluaisin vielä saada 1-2 cm alemmas, mikä vaatii jo hieman muutoksia pyöräntuentaan. Auto ei todennäköisesti tule jäämään mustaksi. Sopii ehdottaa hyviä värejä. Omana ajatuksena on joku alkuperäinen perusväri (ei siis metalli eikä helmiäinen) mielellään Opelin värikartoista 70-luvun lopulta tai 80-luvulta.
Takaa tuli otettua jouset pois, että näkee miten pyörä sopii joustamaan sisään. Iskarit paikoillaan, eli auto makaa pohjaanlyöntikumeja vasten. Tässä kokeilu 10 mm levityspaloilla.
Kumi ottaa juuri ja juuri kaareen kiinni ihan tuosta keskeltä ulkoreunasta. Ratkaisuna voisi olla lisätä hieman negatiivista camberia (pitäisi tehdä muutenkin rata-ajoa silmällä pitäen). Jos vielä tarvitsee lisätilaa, niin sitten pari milliä ohuemmat levityspalat.
Eteen joutui laittamaan 5 mm levityspalat, että vanne/rengas ei ottanut kiinni alajousilautaseen. Tästä johtuen pyörä tulee nyt omaan makuun turhan ulos. Tavoitteena olisi saada vanteen reuna tasan kaaren uloimman kohdan tasolle kuten takanakin.
Ratkaisuna voisi olla kääntää iskaritolpan alapään camber-säädöllä hieman lisää tilaa tuonne alajousilautasen seudulle, että voisi ottaa levityspalan pois. Sitten täytyisi vielä kompensoida camberin muutos siirtämällä tolppien yläpäiden kiinnitystä hieman sisemmäs.
Sen verran tuli taas niska huonoista työasennoista kipeäksi helmapellin alareunan tulppahitsejä hitsaillessa, että seuraavana ohjelmassa on korigrillin rakentaminen. Tuosta on jo 3D-mallit melkein valmiiksi piirreltyinä. Kääntölaakeroinniksi tulee A Vectran levyjarrulliset takapyörännavat, joten korin saa pyörimään herkästi ja käsijarrulla voi hienosäätää pyöritysvastusta. Täytyy vielä miettiä miten teen lukituksen. Yksi vaihtoehto on porata jarrulevyyn reikiä esim. 15 asteen välein ja lukita asento niistä tapilla. Seuraavaksi pitäisi hankkia putkitavara ja leikkauttaa levystä laippoja ym tarvittavia osia.
Helmapeltikin on hitsailtuna pisteillä paikoilleen. Kuvia ei vielä ole todistusaineistoksi.
Takasivulasin aukon takareunassakin oli ruostereikä, joka on saanut alkunsa siitä, kun tehtaalla on leikattu mattoveitsellä lasin tiivisteen väliin liimatusta kattoverhoilusta ylimääräisiä pois. Mattoveitsellä on painettu maali peltiin asti puhki tuosta kohtaa, ja ruoste on sen jälkeen tehnyt vuosien mittaan työnsä. Uutta peltiä paikoilleen menossa:
Otin auton taas hetkeksi pyörilleen, että pääsi sovittelemaan uusia vanteita alle:
Aika lailla siltä näyttää kuin oli ajatuksissakin. Etupuskuri vaihtuu A2 Gsi:n puskuriksi, mutta sitä en vielä päässyt sovittamaan paikoilleen, kun puskurin runko on vielä hiekkapuhaltamatta ja maalaamaatta. Keulaa haluaisin vielä saada 1-2 cm alemmas, mikä vaatii jo hieman muutoksia pyöräntuentaan. Auto ei todennäköisesti tule jäämään mustaksi. Sopii ehdottaa hyviä värejä. Omana ajatuksena on joku alkuperäinen perusväri (ei siis metalli eikä helmiäinen) mielellään Opelin värikartoista 70-luvun lopulta tai 80-luvulta.
Takaa tuli otettua jouset pois, että näkee miten pyörä sopii joustamaan sisään. Iskarit paikoillaan, eli auto makaa pohjaanlyöntikumeja vasten. Tässä kokeilu 10 mm levityspaloilla.
Kumi ottaa juuri ja juuri kaareen kiinni ihan tuosta keskeltä ulkoreunasta. Ratkaisuna voisi olla lisätä hieman negatiivista camberia (pitäisi tehdä muutenkin rata-ajoa silmällä pitäen). Jos vielä tarvitsee lisätilaa, niin sitten pari milliä ohuemmat levityspalat.
Eteen joutui laittamaan 5 mm levityspalat, että vanne/rengas ei ottanut kiinni alajousilautaseen. Tästä johtuen pyörä tulee nyt omaan makuun turhan ulos. Tavoitteena olisi saada vanteen reuna tasan kaaren uloimman kohdan tasolle kuten takanakin.
Ratkaisuna voisi olla kääntää iskaritolpan alapään camber-säädöllä hieman lisää tilaa tuonne alajousilautasen seudulle, että voisi ottaa levityspalan pois. Sitten täytyisi vielä kompensoida camberin muutos siirtämällä tolppien yläpäiden kiinnitystä hieman sisemmäs.
Sen verran tuli taas niska huonoista työasennoista kipeäksi helmapellin alareunan tulppahitsejä hitsaillessa, että seuraavana ohjelmassa on korigrillin rakentaminen. Tuosta on jo 3D-mallit melkein valmiiksi piirreltyinä. Kääntölaakeroinniksi tulee A Vectran levyjarrulliset takapyörännavat, joten korin saa pyörimään herkästi ja käsijarrulla voi hienosäätää pyöritysvastusta. Täytyy vielä miettiä miten teen lukituksen. Yksi vaihtoehto on porata jarrulevyyn reikiä esim. 15 asteen välein ja lukita asento niistä tapilla. Seuraavaksi pitäisi hankkia putkitavara ja leikkauttaa levystä laippoja ym tarvittavia osia.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Eestä rengasta sisään. Muuten aivan v...n hieno ja hyvää jälkeä korjaukset
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Hienoa, itsellä tulee nostava korigrilli biltrman moottori nosturin pumpulla niin voi siittä lainata, ajatus tehdä tyhjälle kopalle ilman käsijarrua,
Musta sopii tuohon loistavasti
Peukutan
Musta sopii tuohon loistavasti
Peukutan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Corsa TR 1,6 16v (6 vuoden pölyt pyyhitty pois päältä)
Tosi hienosti sopii uudet vanteet. etupää on corsassa renkaan sovitukseen aika ahdas... auton etupää näyttää kuvassa hieman raskaalta muuhun autoon nähden, ootko kokeillu etupuskuria ilman tota lippaa?