Opel Astra F GSi 16v -92 *14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft 134WHP*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,84s / 151,13km/h @ 2,33s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Arp kk pulteissa tosiaan hieman korkeampi 11mm kanta mitä mitä vakiossa kuuskanttisissa pulteissa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,84s / 151,13km/h @ 2,33s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja DEAD »

kolkoti kirjoitti: 28 Touko 2018, 14:32
Morjenz kirjoitti: 28 Touko 2018, 12:41 Varmaankin juuri tuo. Mikähän mahtaa olla tuon tuotteen tuotenumero?
Tarkoitatko tuotenumerolla GM:n numeroa? Motonetin numerohan tuossa on..

Mulla on jostain syystä xe/let lohkoissa täytyny väännellä muutamaa loiskelevyn sakaraa koska ottanut arp pulttien kantaan kiinni. Vituttanu molemmilla kerroilla aika paljon irroittaa öljypohja ton takia. Liimaa oon laittanut yleensä vähän kumpaankin päähän ja hyvin on aina pitänyt. Liikaa ei kannata kiristää. :)
Ite huomasin kasatessa niin ei tarvinnut montaa kertaa purkaa. On myös hiukan ohkasempi tuo paketti kuin vakio eli pelti ja korkit molemmin puolin joten vakio ölppäpohjan pulteilla pohjaa pultit ja tämän takia jää hiukan löysälle. Ite taisin prikat laittaa väliin kun en lyhyempiä pultteja loytänyt oikeella kierteellä. Ja varmaan tämän takia myös ottaa ne arpit kiinni kun ei kovin kummonen hipsu oo. Ja elringin ollut nuo motonetin tiivisteet mitä 3-4kpl viime vuosina ostanut
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,84s / 151,13km/h @ 2,33s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

Öljypohjan loiskelevy paikoilleen ja vulkanointiin kevyt hiki Permatexia. 10w40 öljyt sisään ja tuntuu pitävän. Eilen meinasi vähän vastustaa kun mystinen käyntiongelma ilmeni. Pajalla kolmeen saakka yöllä ja kävin maadoituspisteet ja johtimet läpi. Viat katosivat ja toiveikkaana Malmille jossa jälleen uusi ennätys: 14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja ?! »

Oletko laskenut loppunopeuden perusteella pyörätehot vai käynyt dynossa?

Omassa vakiossa c18xel f astrassa oli aikoinaan dynossa 115hv pyörällä ja n.130hv laskennallista moottoritehoa.

Hyviä aikoja kulukee Astra!

Meillä n.1500kg Omega kulki viime kesänä hyvinkäällä 14.1-14.9s aikoja 180km/h loppunopeuksilla.
Jos tänävuonna koittais hakea edes vähän parannusta aikaan eri rengastuksella.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

Dynossa oon käynyt parikin kertaa.

Vielä en ole täysin tyytyväinen aikaan ja parannettavaa löytyy sekä autosta, että ajosuoritteesta. Siksipä tää homma niin kivaa onkin. :)

Seuraavaksi Marteliuksen isompaa XL-peltisarjaa kiinni ja 2,5" putkisto kolmella vaimentimella. Nykyinen vakiokokoinen putkisto kahdella vaimentimella on liian kovaääninen esimerkiksi Ahveniston matalamelupäivään. Kun putkistomuutos valmis niin voisi käydä myös radalla harjoittelemassa mihin tämä autokin varttimailia paremmin sopii.

Varmatoimisuus ja samat ajat riittävät Bracket-touhuun hyvin mutta pitäisi vielä melkeinpä ilmanottoa parantaa ja koittaa säädellä nokkien ajoitusta jarrupenkissä. Kun kaikki kohdallaan niin ajettava vielä tehokäppyrä paperille, josta pääsisi ynnäilemään sopivat vaihtokohdat vartille. Kierrosrajottajan nosto 7200 rpm -> 7600 rpm jeesasi loppukyyteihin kun kone puutuu ylempää vähemmän kun alhaalta, vaikka huipputeho tuleekin nykysetupilla 6300 rpm kohdilla.

Harjoitukset jatkukoon!
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

Pari kuvaa Malmilta. Kuvista kiitokset Pauli Pirskanen.
Jospa ensikerralla ehtisi pestä edes linnunpaskat pois :)

Kuva

Kuva
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

Tuli tässä pieni kylähulluus mieleen. Tietäisikö joku mistä löytäisi 3x15" tai 4x15" vanteet? Voisi kokeilla Citroen 2CV:n renkaita taakse rear runnereiksi. :D

Saisi perän vähän korkeammalle, jotta painonsiirto olisi pienempi ja turhaan R888R-renkaat jarruttelee matkaa takana.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Morjenz kirjoitti: 09 Kesä 2018, 11:42 Tuli tässä pieni kylähulluus mieleen. Tietäisikö joku mistä löytäisi 3x15" tai 4x15" vanteet? Voisi kokeilla Citroen 2CV:n renkaita taakse rear runnereiksi. :D

Saisi perän vähän korkeammalle, jotta painonsiirto olisi pienempi ja turhaan R888R-renkaat jarruttelee matkaa takana.
Kapea varapyörä calibrasta. Toki menee perseikyksi niillå kumeilla. Vectratbo kavensi peltivanteet
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

1,2sorsa kirjoitti: 09 Kesä 2018, 11:45
Morjenz kirjoitti: 09 Kesä 2018, 11:42 Tuli tässä pieni kylähulluus mieleen. Tietäisikö joku mistä löytäisi 3x15" tai 4x15" vanteet? Voisi kokeilla Citroen 2CV:n renkaita taakse rear runnereiksi. :D

Saisi perän vähän korkeammalle, jotta painonsiirto olisi pienempi ja turhaan R888R-renkaat jarruttelee matkaa takana.
Vectratbo kavensi peltivanteet
En kaventanut vanteita. Mulla 15x4 5x110 varapyöräpeltivanteet vissiin Calibrasta tms. Vaihdoin noihin varapyöräpelteihin keskiöt tavallisista peltivanteista koska toi 15x4 vanne oli ET49 ja jäi melko sisälle ja samalla sai samannäköiset vanteet eteen ja taakse. Varapyörävanne on semmonen umpinainen. Käänsin myös noi varapyöräpeltien kehät ja toin niin ulos kun sai ettei näyttäis kovin hölmöltä.

Renkaina mulla takana Moroson frontrunnerit.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kait tuommoset sitikan renkaat menis ihan vakio 5.5" peltivanteillekkin?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

Taidan ensiksi kokeilla normaaleita katurenkaita takana korkealla rengaspaineella.

Tulipa pajalla ihmeteltyä tuota Simons 2,5" putkistoa ja todettua, että taitaa jäädä asentamatta. Jokainen äänenvaimennin on kooltaan 2" tai alle ja sisäpuolen reikäputket luokkaa 1,75". En ymmärrä miksi on ylipäätään pitänyt hitsata 2,5" lähdöt näihin äänenvaimentajiin edes? Liekkö varastossa ollut 2" vaimentajia vaan ja päätetty myydä ne tuuninkimiehille 2,5" putkistona. Hyöty jää minimaaliseksi joten on mentävä putkikauppaan ja sovellettava itse ja ostettava oikeat 2,5" äänenvaimentajat.
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1574
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Toi putkisto on kyllä jännä juttu :o minäkin olin ajatellut ostaa samanlaisen omaan gessiin, mut taitaa jäädä nyt sitten.
GSI-The Real Thing & ST wagon
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja ?! »

Vika vaimennin voi ainakin olla ihan hyvin 2",
2" putkella saa kuitenkin sen +200hv läpi,omassa cihhissä aikoinaan pahasti lytätyllä 2" putkistolla vakio pakosarjalla jarrussa 187hv.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja DEAD »

itellä ollut viime vuosina pari simonsin catback putkistoa. Liekkö laatu mennyt alaspäin entisestään siitä mitä oli vuosia sitten kun omegan alla mätäni puhki vika pönttö parissa vuodessa. Calibran kohdalla en enemmälti kiinnittänyt huomiota minkä kokoista oli vaimentimien kohdalla putkikoko kun 2.5" oli suorat pätkät mutta se kiinnitti huomiota että aika paljon oli "suoralle" putkelle tehty litistyksiä jotta sopii paikoilleen eikä ota rakenteisiin kiinni. Calibraan tein lopulta metritavarasta putkiston ja vikaksi vaimentimeksi tuli joku simonsin suora pönttö. Ihan ok oli mutta reilun vuoden jälkeen alkoi vaimentimen ominaisuuudet muuttumaan ja alkoi pitää vittumaista murinaa n.3000 kiekan kohalla. Matkaajossa 100 vauhdissa hiukan alle 3t kiekat joten piti korvatulppia alkaa pitämään. Hiukan auttoi kun jatkoi putken päätä niin ei niin pahasti ottanut kaikupohjaa puskurin alta mutta silti ei tuolla oiken matkaa ilman tulppia kehtaa ajaa.

löyty kuvakin calibran välipätkästä tuossa näkyy mutkan kohdalla aikamoinen kuristus. tuossa on keskivaimentimen jälkeen 2.5 mutta ennen sitä vakio koko eli oisko 2"

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Morjenz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 03:00

Re: Opel Astra F GSi 16v -92 *14,83s / 150,79km/h @ 2,26s 60ft 129WHP*

Viesti Kirjoittaja Morjenz »

?! kirjoitti: 10 Kesä 2018, 00:26 Vika vaimennin voi ainakin olla ihan hyvin 2",
2" putkella saa kuitenkin sen +200hv läpi,omassa cihhissä aikoinaan pahasti lytätyllä 2" putkistolla vakio pakosarjalla jarrussa 187hv.
Jotain tällaista suunnittelin. XL-pakosarjassa on kollektori kuitenkin 2,5" niin jatkaa siitä 2,5" putkella ja yksi läpihönkäävä 2,5" pitkä Simons-vaimennin väliin ja käyttää tuon sarjan mukana tulevaa päätevaimentajaa vaikka sekin on oikeasti 2" vaimennin. 2" sisäänmenon päälle hitsattu 2,5" putki ja nämä DTM-tyyliset tuplaulostulot näyttää ulkoapäin katsottuna kahdelta erilliseltä ulostulolta vaikka siellä vaimentimen toisessa päässä on vaan yksi 2" reikä josta kaasut poistuvat. Tärkeintä on, että olisi kollektorin jälkeen edes vähän matkaa 2,5" putkea. Tuskin hyödyttää hirveästi kyytiin, mutta onpahan sitten kunnon putkistokin myöhempiä päivityksiä varten jos innostuu rakentamaan uuden kannen.

Lauantaina ajetaan Hyvinkään NNC Street Slidessa Bracket ET luokkaa. Viimevuonna eliminaattoria ei ajettu kun joku rasvasi radan ja lajittelujärjestys jäi tulokseksi. Mielenkiintoista olisi päästä pudotuskaaviosta edes yksi pykälä eteenpäin. :)
Vastaa Viestiin