Insignia
Insignia
Tälläsen Insignian hain virosta tällä viikolla, moottorina 96kw automaatti.
Auto on "hyvin varusteltu karvalakki" eli aika vähillä varusteilla, mutta jotain kuitenkin lisätty.
Mm. navisoitin 500, puolisähkö sportti penkit...
Auto on tuotu Saksasta Viroon ja nyt suomeen. 141tkm ajettu ja huollot tehty opelilla Saksassa ja viimeisin 140tkm huolto tehty virossa, missä samalla jakopää vaihdettu. Suunnitelmat tämän kanssa on melko selkeät, mutta pitää odotella verot nyt ainakin ensin.
Tarkotus olisi
-takalasit 20% kalvolla
-maskia dippailla
-19" vanteet 9 ja 10 luultavasti
-45- 40 madallusjouset
-letkulämmitin
-pysäköintikamera
Ja jollain aika välillä ehkä ohjelmaa. Ruostesuojaustakin pitää harkita vahvasti, kunhan pääsee nyt ensin kotiuttamaan kunnolla.
Suunnitelmat oli, että laittaisin Astrasta jääneet 17" rh:t alle 5x112-5x120 adaptereilla mutta sehän ei onnistunutkaan ihan niin vaan.
Nyt sitten pitää hommata talvirenkaat jostain ja myydä vanhat vanteet pois.
Viikonloppuna ilmesetyi tauluun "huolla auto" ja vedot loppui. Äsken kävin pihalla pyörähtämässä katsomassa ahtoputkia ja tälläistä sieltä löytyi:
Eli vuotanut surullisen kuuluisasta HENN liittimestä, öljyä tullut selvästi liitoksesta. Katsotaan tuleeko liike mitenkään vastaan, vähän epäilen mutta kokeillaan silti. Ei nyt kallis ole korjata, mutta ärsyttää heti alkuun ruveta korjaamaan vikoja. Vikakoodeja en ole kerennyt lukemaan, kun ei ole itselle tullut kohdalle kun kerran. Vaimolle sitten kaksi kertaa.
Muuten on kyllä ihan eri fiilis ajaa tällä, kun Astralla oli.
E: 16.11 sain vikakoodin luettua: P0402 Powertrain exhaust gas recirculation flow expressive detected
Tulihan sieltä iltapäivästä vielä P2282 Powertrain Airleak between throttle body and intake valves
Auto on "hyvin varusteltu karvalakki" eli aika vähillä varusteilla, mutta jotain kuitenkin lisätty.
Mm. navisoitin 500, puolisähkö sportti penkit...
Auto on tuotu Saksasta Viroon ja nyt suomeen. 141tkm ajettu ja huollot tehty opelilla Saksassa ja viimeisin 140tkm huolto tehty virossa, missä samalla jakopää vaihdettu. Suunnitelmat tämän kanssa on melko selkeät, mutta pitää odotella verot nyt ainakin ensin.
Tarkotus olisi
-takalasit 20% kalvolla
-maskia dippailla
-19" vanteet 9 ja 10 luultavasti
-45- 40 madallusjouset
-letkulämmitin
-pysäköintikamera
Ja jollain aika välillä ehkä ohjelmaa. Ruostesuojaustakin pitää harkita vahvasti, kunhan pääsee nyt ensin kotiuttamaan kunnolla.
Suunnitelmat oli, että laittaisin Astrasta jääneet 17" rh:t alle 5x112-5x120 adaptereilla mutta sehän ei onnistunutkaan ihan niin vaan.
Nyt sitten pitää hommata talvirenkaat jostain ja myydä vanhat vanteet pois.
Viikonloppuna ilmesetyi tauluun "huolla auto" ja vedot loppui. Äsken kävin pihalla pyörähtämässä katsomassa ahtoputkia ja tälläistä sieltä löytyi:
Eli vuotanut surullisen kuuluisasta HENN liittimestä, öljyä tullut selvästi liitoksesta. Katsotaan tuleeko liike mitenkään vastaan, vähän epäilen mutta kokeillaan silti. Ei nyt kallis ole korjata, mutta ärsyttää heti alkuun ruveta korjaamaan vikoja. Vikakoodeja en ole kerennyt lukemaan, kun ei ole itselle tullut kohdalle kun kerran. Vaimolle sitten kaksi kertaa.
Muuten on kyllä ihan eri fiilis ajaa tällä, kun Astralla oli.
E: 16.11 sain vikakoodin luettua: P0402 Powertrain exhaust gas recirculation flow expressive detected
Tulihan sieltä iltapäivästä vielä P2282 Powertrain Airleak between throttle body and intake valves
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer -10
Alkaa näitä inkkujakin olemaan porukalla jo jonkin verran mut mukavaa et sellaisellekkin tuli jonka tietää tekevän autostaan parkkipaikalla erottuvan Sääli että lähti vain noin ikävästi auton kanssa liikkeelle.
Mitä suunnitelmiin tulee niin laitat suoraan säädettävän alustan niin ei käy harmittamaan kun jää liian korkeaksi Ja sit sen jälkeen tuut hakemaan multa artecit pois ja istutat ne ensi kesäksi alle.
Mitä suunnitelmiin tulee niin laitat suoraan säädettävän alustan niin ei käy harmittamaan kun jää liian korkeaksi Ja sit sen jälkeen tuut hakemaan multa artecit pois ja istutat ne ensi kesäksi alle.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer -10
Kyllä vanne/alustahommat on budjetti hommia. Laadukas alusta maksaa kuitenkin monin kertasesti jousiin verrattuna. Astrankaan tuli mitta täyteen taas noita halppis säädettäviä. X5 vanteita tässä katsellut, kun saa suht fiksuilla spekseillä ja hintakaan ei ole kummmonen. Sun Artecit on taas jo ihan eri hintaluokassa.
Ostakaas joku Astran molemmat vanhat RH:t ni saa ruveta hankintoja tekemään!
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/2160784
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/2158979
Niin ja en nyt kauheasti anna painoarvoa tuolle ahtoputkelle. Halpa korjata jos liike ei ota mitään vastuuta. Ainoa mikä eilen tuli mieleen, että jos kuitenkin HENN liittimen korjaisi silikoniletkun pätkällä. Laittaa holkin tuon vanhan putken sisään ja kiristää päälle silikoniputken pätkän, tällöin häviäisi koko liitin ongelma.
Ostakaas joku Astran molemmat vanhat RH:t ni saa ruveta hankintoja tekemään!
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/2160784
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/2158979
Niin ja en nyt kauheasti anna painoarvoa tuolle ahtoputkelle. Halpa korjata jos liike ei ota mitään vastuuta. Ainoa mikä eilen tuli mieleen, että jos kuitenkin HENN liittimen korjaisi silikoniletkun pätkällä. Laittaa holkin tuon vanhan putken sisään ja kiristää päälle silikoniputken pätkän, tällöin häviäisi koko liitin ongelma.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Tänään touhuiltu auton kanssa;
Talvirenkaat tuli laitettua Astrasta jääneet 17", ovat vaan niin orvon näköset nyt kun 17x8,5 et8. Rengas tulee nyt n. 1,5cm ulos kaaresta, harmittaa kun tuli tilattua vähän liian paksut adapterit. Pitäis saada alaspäin aika hurjasti, josta mukavasti aasin siltana alustaa katsellut ja lukenut kokemuksia. Pisti silmään Britti foorumilla, että moni laittanut kuitenkin fk:n alustan vaikka onkin ennakko-olettamukselta paskaa. Osa siitä sanonut, että odotti paljon huonompaa kuin mitä se on. Kaivelin sille vähän hintaa niin 200e suomeen tuotuna haluttaisi kyllä kokeilemaan
Parkkipolttimoiksi laitoin t20 canbus ledit, mutta niinvaan kun vaihtuu päivävaloiksi ilmottelee polttimoista. Sunnuntaina tilasin nyt sitten uuden ahtoputken, kun ei myyjäliike vastannut enään viesteihin. Pitäisi tänään tulla niin saa teippivirityksen pois tuolta konehuoneesta.
Maskin dippausta rupesin suunnittelemaan, mutten jaksanut pestä autoa kun ulkona sataa räntää. Pitää dippailla, kunhan säät vähän paranee että kiinnostaa pestä auto.
Yksi tuore foorumilainenkin otti yhteyttä cd500 fläshäämisestä dvd800 ja sai minut ylipuhuttua sen tekemään. Tänään tuli tehtyä ja testailtua, kaikki muu pelaa oikein lukuun ottamatta puheohjausta. Se nyt tosin ei haittaa, kun oli niin järjettömän tönkkö kaikkinen englannin kielisineen komentoineen yms. Nyt sitten rupeamme etsimään kartta dvd:tä jostain, että saa kartatkin pelaamaan.
E. Jaha uus putki tulikin äsken ---> tallille vaihtamaan se.
Talvirenkaat tuli laitettua Astrasta jääneet 17", ovat vaan niin orvon näköset nyt kun 17x8,5 et8. Rengas tulee nyt n. 1,5cm ulos kaaresta, harmittaa kun tuli tilattua vähän liian paksut adapterit. Pitäis saada alaspäin aika hurjasti, josta mukavasti aasin siltana alustaa katsellut ja lukenut kokemuksia. Pisti silmään Britti foorumilla, että moni laittanut kuitenkin fk:n alustan vaikka onkin ennakko-olettamukselta paskaa. Osa siitä sanonut, että odotti paljon huonompaa kuin mitä se on. Kaivelin sille vähän hintaa niin 200e suomeen tuotuna haluttaisi kyllä kokeilemaan
Parkkipolttimoiksi laitoin t20 canbus ledit, mutta niinvaan kun vaihtuu päivävaloiksi ilmottelee polttimoista. Sunnuntaina tilasin nyt sitten uuden ahtoputken, kun ei myyjäliike vastannut enään viesteihin. Pitäisi tänään tulla niin saa teippivirityksen pois tuolta konehuoneesta.
Maskin dippausta rupesin suunnittelemaan, mutten jaksanut pestä autoa kun ulkona sataa räntää. Pitää dippailla, kunhan säät vähän paranee että kiinnostaa pestä auto.
Yksi tuore foorumilainenkin otti yhteyttä cd500 fläshäämisestä dvd800 ja sai minut ylipuhuttua sen tekemään. Tänään tuli tehtyä ja testailtua, kaikki muu pelaa oikein lukuun ottamatta puheohjausta. Se nyt tosin ei haittaa, kun oli niin järjettömän tönkkö kaikkinen englannin kielisineen komentoineen yms. Nyt sitten rupeamme etsimään kartta dvd:tä jostain, että saa kartatkin pelaamaan.
E. Jaha uus putki tulikin äsken ---> tallille vaihtamaan se.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Siis tarviit DVD800sen levyn vain minkä kopioida? Mulla on sellainen euroopan kartoilla, mut vanhahan se on kun uus maksaa 250€ enkä ole jaksanut sitä päivittää siihen turhaan kun kaikki perus paikat vielä löytyvät. Et perjaatteessa tuosta sais kopioida tuon jos se onnistuu niin ettei vanhalle tapahdu mitään
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Tiedän, että tarvii dvd800 levyn. Katsotaan nyt löytyykö fiksusti uudempia karttoja, ei se levy nyt ihan noin kallis ole. Minkäs vuotinen se sun auto oli?
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Mul -09 auto ja kun sitä ite kyselin toissa vuonna länsi autosta niin hinta oli tuo, siksi jäi hankkimatta. Mut jos saatte jostain uudemmat kartat kopioitua niin itteenikin kiinnostais sellainen.t3mu kirjoitti:Tiedän, että tarvii dvd800 levyn. Katsotaan nyt löytyykö fiksusti uudempia karttoja, ei se levy nyt ihan noin kallis ole. Minkäs vuotinen se sun auto oli?
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Sulla on eri kartta levy, kun mitä tähän tarvii. Levyt on2009-2010 ja 2011, eli ei ristiin kaikista malleista. Tossa mitä selannut niin kyllä niitä reilusti alle 200e saa, riippuen tietysti kuinka laajan haluaa. Käytettynä jos löytyy niin tietysti halvempia esim ebaysta.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Noi 17" rh:t näyttää niin perseeltä tuolla alla, niin hain 2 sarjaa vanteita tähän. BBS style 108 kaksiosaiset koossa 8x18 ja 8,5x18 tulevat talvivanteiksi alle ja Borbet style 63 koossa 9x19 ja 10x19 tulee sitten kesäksi. Molemmissa oli vähän sanomista, mutta BBS:t tulee sellasinaan talveksi ja fiksaillaan kesällä kuntoon. Borbeteissa oli vähemmän tekemistä, mutta vaatisi melkein uudelleen maalauksen.
Olin vähän suunnitellut noille BBS:ille tummanharmaata keskiötä, mutta jos Borbetit tarvii maalata uudelleen niin melkein voisi nekin vetää sillä.
Tylsäähän se sitten on jos kesä ja talvivanteet on samanväriset. Toinen vaihtoehto vois olla tietysti vetää Borbertit vanneharmaalla vaan fiksauksen jälkeen.
Olin vähän suunnitellut noille BBS:ille tummanharmaata keskiötä, mutta jos Borbetit tarvii maalata uudelleen niin melkein voisi nekin vetää sillä.
Tylsäähän se sitten on jos kesä ja talvivanteet on samanväriset. Toinen vaihtoehto vois olla tietysti vetää Borbertit vanneharmaalla vaan fiksauksen jälkeen.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Talvivanteet sain alle alkuviikosta eikä sekään menny, kun strömsöössä. Pieni rengasliike ei saanut vanhoja runflateja pois vanteelta, joten joutu viemään kunnolliseen (kalliimpaan) rengasliikkeeseen. No nyt ne on kuitenkin alla, viimisen päälle puhelin kuva:
Kesävanteetkin on nyt valmisteltu puhallukseen ja maalaukseen, pitää kerätä ensin pari markkaa taskun pohjalle lisää niin vien ne maalautettavaks (toisin sanoen pitäis varmaan saada noita romuja myytyä pois mitä jäänyt ylimääräiseksi).
Tummennuskalvot pitäis raapia myös laseihin varmaan joulun pyhinä. Tilasin valmiiksi leikatut kalvot tintcomilta, katsotaan onko minkälaista laatua. Maskinkin suttasin Plastilakilla, mutta siitä en oikein tiedä mitä mieltä olen. Voi olla, että teippaan sen jossain vaiheessa black chrome teipillä.
Enään oikeastaan sitten hommattavaa on alusta, mutta luulen sen menevän johonkin kevään tienoille...
Kesävanteetkin on nyt valmisteltu puhallukseen ja maalaukseen, pitää kerätä ensin pari markkaa taskun pohjalle lisää niin vien ne maalautettavaks (toisin sanoen pitäis varmaan saada noita romuja myytyä pois mitä jäänyt ylimääräiseksi).
Tummennuskalvot pitäis raapia myös laseihin varmaan joulun pyhinä. Tilasin valmiiksi leikatut kalvot tintcomilta, katsotaan onko minkälaista laatua. Maskinkin suttasin Plastilakilla, mutta siitä en oikein tiedä mitä mieltä olen. Voi olla, että teippaan sen jossain vaiheessa black chrome teipillä.
Enään oikeastaan sitten hommattavaa on alusta, mutta luulen sen menevän johonkin kevään tienoille...
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Kesävanteet kävi pulverissa ja tänään laitatin niille renkaat. Renkaiksi tuli 255-35 -> 10" ja 235 35 ->9". Alusta pitää seuraavaksi hommata, että pääsee vähän ihmettelemään minkälaista lättyä tarvii väliin. Turha niitä vielä on sovitella, kun tietää ettei se tule kertomaan yhtään mitään vakio alustalla.
Ennen alustaa on kyllä hommattava uusi puhelin, kun ei kuvat enää tarkennu oikein
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Hommaa mullekki.t3mu kirjoitti:
Ennen alustaa on kyllä hommattava uusi puhelin, kun ei kuvat enää tarkennu oikein
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Oisit etuakkunohinkin riipassu kalvot. Hyvä siitä tulee
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Sama kun edellistenkin autojen kanssa, kun noista huudellaan. Yhdet sopivan hintaiset päiväsakot yhden Omegan kanssa maksellut, niin ei tarvi enää kyllä etusiin kalvoja laittaaMasaKoo kirjoitti:Oisit etuakkunohinkin riipassu kalvot.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Ranttua, täällä ei katsuritkaan niihin puutut3mu kirjoitti:Sama kun edellistenkin autojen kanssa, kun noista huudellaan. Yhdet sopivan hintaiset päiväsakot yhden Omegan kanssa maksellut, niin ei tarvi enää kyllä etusiin kalvoja laittaaMasaKoo kirjoitti:Oisit etuakkunohinkin riipassu kalvot.
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.