Insignia
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Katsastus läpäisty puhtain paperein. Käytönnässä pitää olla alusta niin ylhäällä, kuin mahdollista jotta olisi laillinen. Ei tule mun käytössä kyllä edes talvella olemaan niin korkealla.
Sain op-comin toimimaan ja sain poistettua hehkujen koodin, niin siitäkään ei enää ole ollu huolta.
Pistin puol vitsillä vanteet taas myyntiin ja kiinnostuneita olikin melko paljon. Tuli vaihdettua vanhat bmw style 297 eli x6 streamlineihin.
Vanteiden speksit on 10x20 et 40 245-30 kumilla ja 11x20 et37 285-25 kumilla. Kumit tarkoitus vaihtaa profiilia korkeampii, mutta pintaa on vielä reilusti. Vaihdellaan ne joko sitten kun ovat loppu, tai ehkä jo talven aikana. Eteen laitoin vielä 5mm lätyn, jottai tulee saman verran ulos kuin takanakin.
Sain op-comin toimimaan ja sain poistettua hehkujen koodin, niin siitäkään ei enää ole ollu huolta.
Pistin puol vitsillä vanteet taas myyntiin ja kiinnostuneita olikin melko paljon. Tuli vaihdettua vanhat bmw style 297 eli x6 streamlineihin.
Vanteiden speksit on 10x20 et 40 245-30 kumilla ja 11x20 et37 285-25 kumilla. Kumit tarkoitus vaihtaa profiilia korkeampii, mutta pintaa on vielä reilusti. Vaihdellaan ne joko sitten kun ovat loppu, tai ehkä jo talven aikana. Eteen laitoin vielä 5mm lätyn, jottai tulee saman verran ulos kuin takanakin.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Ai että pisti naurattamaan toi konttikuva Mä ähistelin 3x 18" vannetta renkaineen konttiin ja yks takapenkille.
Peräkärryn tarttee kun renkaita kuskailee
Mä vien vuosikatsastuksen yhteydessä ton oman alustan näytille ja jään kauhulla odottamaan että hyväksytäänkö sitä korkeutta. Kuitenkin korkeammalla on ton oman auton korkeus sun verraten.
Peräkärryn tarttee kun renkaita kuskailee
Mä vien vuosikatsastuksen yhteydessä ton oman alustan näytille ja jään kauhulla odottamaan että hyväksytäänkö sitä korkeutta. Kuitenkin korkeammalla on ton oman auton korkeus sun verraten.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Nää vanteet on nätit, jo toivoinkin et jollekkin menis inkkuun kun myyntiin joutivat koska speksit on aivan täydelliset kunhan laskee tarpeeksi alas auton. Hyvä hankinta siis.
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Ei mun silmään vanne malli sovi mutta kaaret hienosti täyttää.
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia Sports Tourer MY11
Ei noi 20" ole 18" korkeammat, leveämmät toki. Noissa on niin pieni profiili meinaan. Eikä sen korkeuden kanssa ongelmaa tule, jos on vaan kaaresta vanteen keskelle minimissään 355mm. Tämä on minimikorkeus tuv-lapussa ja se pitää olla, itsellä tuli merkintä otteeseen säädettävästä alustasta 355-380mm säätöalueella.marqus kirjoitti:Mä ähistelin 3x 18" vannetta renkaineen konttiin ja yks takapenkille.
Mä vien vuosikatsastuksen yhteydessä ton oman alustan näytille ja jään kauhulla odottamaan että hyväksytäänkö sitä korkeutta.
Nää meni Duken audista Tampereelle ja piti b2 omegaan mennä, mutta ei oikein ollut mahtunut Sieltä suunnalta tuli vaihtoehdotus noihin omiin ja sattu olemaan samalla viikolla vielä menoa Tampereelle niin tuli haettua. Mielessä oli alunperin style 214 samoilla spekseillä siis kun nämä nykyiset, mutta onneksi nämä tuli saataville kuitenkinG.T.S kirjoitti:Nää vanteet on nätit, jo toivoinkin et jollekkin menis inkkuun kun myyntiin joutivat koska speksit on aivan täydelliset kunhan laskee tarpeeksi alas auton. Hyvä hankinta siis.
Re: t3mun 2.0 CDTI Insignia perhefarmari
Nuo vanhat vanhteet ei näyttänyt oikein miltään, mutta eilen livenä nähneenä nämä on oikein hyvät.
Re: Insignia 20cdti perhefarmari
Tää oli kyllä siistin näkönen eilen ku tuli nähtyä!
Omega -93 3000
Omega -88 2.0
Omega -88 2.0
Re: Insignia 20cdti perhefarmari
Talvi mennään samoilla vanteilla, kun viime talvi:
Alusta vielä kesäkorkeudessa, pitäis säädellä vähän ylöspäin samalla kun öljyt vaihtaa.
Kesävanteet ollu jo hetken myynnissä, jos eivät mene niin pitää hommata uudet kumit niille joulun aikoihin. 19" vois kuitenkin olla mukavammat, muuttu meinaan 18" vanteilla ja 45 profiilin kumeilla melkosesti ajomukavuus Kilometrejä on tullut vuoteen n.25tkm ja nyt onki tullut kateltua uutta ihan vaan huvikseen. 160hv vois olla vähän fiksumpi ja reilusti paremmin varusteltu, ehkä facelifti.
Alusta vielä kesäkorkeudessa, pitäis säädellä vähän ylöspäin samalla kun öljyt vaihtaa.
Kesävanteet ollu jo hetken myynnissä, jos eivät mene niin pitää hommata uudet kumit niille joulun aikoihin. 19" vois kuitenkin olla mukavammat, muuttu meinaan 18" vanteilla ja 45 profiilin kumeilla melkosesti ajomukavuus Kilometrejä on tullut vuoteen n.25tkm ja nyt onki tullut kateltua uutta ihan vaan huvikseen. 160hv vois olla vähän fiksumpi ja reilusti paremmin varusteltu, ehkä facelifti.
Re: t3mun Insignia 20cdti perhefarmari
Noniin, pientä päivitystä tännekkin. Uudet renkaat tuli hommattua kesävanteille, tosin edellen ovat myynnissä.
Toinen homma mitä tässä on jo pidemmän aikaa suunniteltu on auton myllytys. Niinkuin jostain kuvista voi huomatakkin, niin tätä yksilöä on pesty sienellä, harjalla, teräsvillalla, hiomapaperilla, vessapaperilla yms. Eli siis naarmua ja holoa löytyi pinnasta oksettavan paljon, mikä mustassa autossa vielä näkyy paremmin kuin hyvin.
Alun perin oli tarkotus viedä jollekkin kiillotettavaksi, mutta pitkään jo takaraivossa ollut ajatus omasta koneesta.
Koskaan en ollut autoa myllyttänyt, mutta nyt ostin halvan epäkeskon, laikat ja tahnat. Koneena toimi clasohlsonin 21mm epäkeskokone ja siihen hommasin Chemical guysin oranssin ja mustan hex laikan. Aineina käytin schollin s17+ ja s30. Ensimmäinen aine olisi saanut olla leikkaavampi, vaikka tässä älyttömän pehmeä lakka olikin.
Ensin hoidettiin tietysti asiaan kuuluvat pesut, raudanpoistot, pienpoistot ja savestukset:
Tällästä pintaa löytyi pesujen jälkeen:
50/50 tai jotain sinnepäin ekan vedon jälkeen:
tällästä pintaa sieltä ekan vedon jälkeen saatiin, eli n. 90% naarmuista saatiin pois oranssi hex + s17+
sitte ei muutaku hieromista koko päivä ja tällänen se sitte valmiina on. Holoja ei näkynyt, vaikka kuinka yritin ledi lamppujen kanssa katella.
Aikaa koko kiillotus hommaan meni jotain 13h pesuineen päivineen.
Samalla tuli vähän naarmuja paikkailtua, kun muija peruutti tolppaan aikaa sitten. Hommasin lasikattolook teippiä ja teippasin puskurin päältä tasanteen. Koira oli tehnyt siitä järkyttävän näköisen, eikä sitä myllyttämällä saanut oikein siistiksi. Teippiä ei oikein kuvasta näe, mutta siinä se on:
Toinen homma mitä tässä on jo pidemmän aikaa suunniteltu on auton myllytys. Niinkuin jostain kuvista voi huomatakkin, niin tätä yksilöä on pesty sienellä, harjalla, teräsvillalla, hiomapaperilla, vessapaperilla yms. Eli siis naarmua ja holoa löytyi pinnasta oksettavan paljon, mikä mustassa autossa vielä näkyy paremmin kuin hyvin.
Alun perin oli tarkotus viedä jollekkin kiillotettavaksi, mutta pitkään jo takaraivossa ollut ajatus omasta koneesta.
Koskaan en ollut autoa myllyttänyt, mutta nyt ostin halvan epäkeskon, laikat ja tahnat. Koneena toimi clasohlsonin 21mm epäkeskokone ja siihen hommasin Chemical guysin oranssin ja mustan hex laikan. Aineina käytin schollin s17+ ja s30. Ensimmäinen aine olisi saanut olla leikkaavampi, vaikka tässä älyttömän pehmeä lakka olikin.
Ensin hoidettiin tietysti asiaan kuuluvat pesut, raudanpoistot, pienpoistot ja savestukset:
Tällästä pintaa löytyi pesujen jälkeen:
50/50 tai jotain sinnepäin ekan vedon jälkeen:
tällästä pintaa sieltä ekan vedon jälkeen saatiin, eli n. 90% naarmuista saatiin pois oranssi hex + s17+
sitte ei muutaku hieromista koko päivä ja tällänen se sitte valmiina on. Holoja ei näkynyt, vaikka kuinka yritin ledi lamppujen kanssa katella.
Aikaa koko kiillotus hommaan meni jotain 13h pesuineen päivineen.
Samalla tuli vähän naarmuja paikkailtua, kun muija peruutti tolppaan aikaa sitten. Hommasin lasikattolook teippiä ja teippasin puskurin päältä tasanteen. Koira oli tehnyt siitä järkyttävän näköisen, eikä sitä myllyttämällä saanut oikein siistiksi. Teippiä ei oikein kuvasta näe, mutta siinä se on:
Re: t3mun Insignia 20cdti [kiillostushommia]
No nyt kun sulla on vehkeet ja aineet niin mitä kustantaa jos tuon sulle tehtäväksi tuon saman mun mustaan naarmuiseen kulkuneuvoon?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Re: t3mun Insignia 20cdti [kiillostushommia]
Ei toi täydellinen vielä ole, mutta sitä en lähtenyt yrittämäänkään. Naarmuja lapsi/koiraperheessä tulee joka tapauksessa.
Sanon saman mitä muutama vuosi sitten sain vastaukseksi aloittelevalta detailerilta. Halvemmaksi varmaan tulee käyttää jossain ammattilaisella.
Aineisiin/laikkoihin menee jotain 70-100e+ siihen sitten reilusti aikaa, eikä pinta ole vielä ainakaan tolla yhdistelmällä täydellinen. Tämä tosiaan ensimmäinen auto minkä tein, niin en kehtaa kyllä lähteä toisen autoon kokeilemaan vielä.
Sanon saman mitä muutama vuosi sitten sain vastaukseksi aloittelevalta detailerilta. Halvemmaksi varmaan tulee käyttää jossain ammattilaisella.
Aineisiin/laikkoihin menee jotain 70-100e+ siihen sitten reilusti aikaa, eikä pinta ole vielä ainakaan tolla yhdistelmällä täydellinen. Tämä tosiaan ensimmäinen auto minkä tein, niin en kehtaa kyllä lähteä toisen autoon kokeilemaan vielä.
Re: t3mun Insignia 20CDTI [kiillostushommia]
Eilen tuli ruuvailtua kesärenkaat alle. Samoilla vanteilla mennnään kun viimekesänä, sillä erotuksella että renkaat vaihdettiin ja vanteen pyörimissuunta muutettiin. Nyt siis 245-35-20 10" ja 275-30-20 11". Talvella jo kattelin, että onko etuiskarista mehut päässyt pois. Alustan säädön jälkeen rupesi nyt etuiskari kolisemaan ja öljythän sieltä on tullut ulos, kestihän se 14kk... FK:lle laitoin viestiä ja 12kk takuu niillä alustoissa Tarjosivat korjaussarjaa eteen 99e, mutta ei taida kannattaa kun uuden kokonaisen alustan saa 140e. Taidan tilata sellasen niin on sitten varaosia, jos jotain muuta hajoaa. Kuvia ei nyt ole, kun tuolla ulkona ei sellaista säätä ole ollut että viitsisi paljon kuvia ottaa...
Re: t3mun Insignia 20CDTI
Tänään sai olla melkein 6h tallilla, niin jotain sai jo aikaan. Talvivanteet meni purkuun, keskiöt maalataan jollakin antrasiitin harmaan sävyllä. Kehien lakan väliin oli päässyt vesi, niin melko hapettuneet ovat. Ne kiillotetaan ja päälle laitetaan ceramic pro keraaminen pinnoite.
jotain näiden sävyistä olen ajatellut:
keskiöt ovat nyt siis matattu ja kehistä lakat poistettu.
Hylkäsin sen ajatuksen hommata uuden FK alustan ja ostin GTS:ltä käytetyn KW alustan. Tosin se oli tarkoitettu nelikko sedaniin, mutta etupää käy farkkuun. Samalla tuli tilattua FK:lta varmuudeksi uudet takaiskarit, maksoivat ihan 4.38e/kpl. KW:ssa oli pientä yläpään kierrehäikkää, mutta siitä selvittiin helpolla.
n.30min ja uudet kierteet valmiit:
Tolpat alle ja auto alas. Säädöt tapissa makasi pohjaanlyöntikumien päällä. Otin sentin pois niistä ja taas auto alas. Jousto varaa n. 10mm... Ei auttanut kuin nostaa melkein sentti alustaa, että sai edes jonkunlaisen jouston etupäähän. Samoihin mittoihin ei pääse, kuin Fklla. Tämä jää nyt 5mm ylemmäs ja on paljon jäykempi kuin FK.
Helvetisti on tullut pesunaarmua yms myllytyksen jälkeen. On näköjään sitten megapehmeä lakka näissä Kuvista näkee myös tälle kesällä käänntetyt vanteet, omasta mielestä paremmat noin.
jotain näiden sävyistä olen ajatellut:
keskiöt ovat nyt siis matattu ja kehistä lakat poistettu.
Hylkäsin sen ajatuksen hommata uuden FK alustan ja ostin GTS:ltä käytetyn KW alustan. Tosin se oli tarkoitettu nelikko sedaniin, mutta etupää käy farkkuun. Samalla tuli tilattua FK:lta varmuudeksi uudet takaiskarit, maksoivat ihan 4.38e/kpl. KW:ssa oli pientä yläpään kierrehäikkää, mutta siitä selvittiin helpolla.
n.30min ja uudet kierteet valmiit:
Tolpat alle ja auto alas. Säädöt tapissa makasi pohjaanlyöntikumien päällä. Otin sentin pois niistä ja taas auto alas. Jousto varaa n. 10mm... Ei auttanut kuin nostaa melkein sentti alustaa, että sai edes jonkunlaisen jouston etupäähän. Samoihin mittoihin ei pääse, kuin Fklla. Tämä jää nyt 5mm ylemmäs ja on paljon jäykempi kuin FK.
Helvetisti on tullut pesunaarmua yms myllytyksen jälkeen. On näköjään sitten megapehmeä lakka näissä Kuvista näkee myös tälle kesällä käänntetyt vanteet, omasta mielestä paremmat noin.
Re: t3mun Insignia 20CDTI [kiillostushommia]
Itse huomannu saman astran kanssa, vaikka myllytyksestä ei oo ku pari kuukautta niin nyt jo kyljet järkyssä kunnossa. En tiiä oisko tohon auttanu joku kunnon kova vaha?
Bmw 320D -06
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
Volvo V70 D5 Awd -06
Ex: Opel Astra Gtc 2.0cdti -12
Re: t3mun Insignia 20CDTI [kiillostushommia]
Itellä on finish karen high temp eli ex fk1000p, mikä on melko hyvä sealantti kestoltaan. Eipä ole auttanut, olisi pitänyt pinnoittaa joko si3dillä tai sitten ihan joku keraaminen pinnoite...