Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Niitä tullu vastaan töissä kyllä melko usein...
Onko millainen homma tup bsr ohjelmointi? En ikinä tehnyt mitään tölläistä
Onko millainen homma tup bsr ohjelmointi? En ikinä tehnyt mitään tölläistä
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: Re:Insignia A OPC 5d -10
vectraTBO kirjoitti:
Softa laitettu sisään ja putsari vaihdettu. PPC:n joutu synkronoimaan eka tietokoneella että sai laitettua ohjelman. Eipä tuota oikeen liukkaalla huomaa muuttuko vai ei. Sutii se ainakin lumessa
Orkkisputsarissa oli tollanen ihmeellinen vanu alapuolella, ihan kuin olis kuumaliimalla kiinni. Ikinä en oo tollasta kyllä nähnyt missään autossa
Miten se synkronointi tapahtuu? Asennus vissiin obd2 portin kautta, onko toimiva systeemi tämä BSR?
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Softan asennus on helppo, siinä tulee kyllä ohjeet englanniksi mukaan. Mutta pääpiirteittäin näin:
1. Palikka kiinni OBD porttiin, varmista että akussa on virtaa, jos ei laita auto laturiin.
2. Virrat päälle.
3. Klikkaa palikasta auton tunnistaminen.
4. Lataa softa sisään.
5. Virrat pois ja palikka irti.
Kahdessa autossa mulla mennyt noin. Inkun kanssa homma tyssäs tuohon kolmos kohtaan, auton tunnistamisen jälkeen palikka pyysi synkronointia. Softan ostamisen jälkeen BSR:ltä tulee sähköpostiin tunnusluvut heidän sivuilleen. Kirjautumisen jälkeen BSR:n sivuilta saa ladattua PPC3 ohjelman tietokoneelle jolla synkronoinnin saa tehtyä. Eli mukana tulevaa välipiuhaa käyttämällä BSR palikka kiinni läppäriin. Synkronoinnin jälkeen palikka takas kiinni autoon ja homma alusta alkaen uudelleen.
Mun mielestä BSR on hyvä softa/valmistaja ja ainakin mulla toiminut jo kahdessa autossa moitteetta.
1. Palikka kiinni OBD porttiin, varmista että akussa on virtaa, jos ei laita auto laturiin.
2. Virrat päälle.
3. Klikkaa palikasta auton tunnistaminen.
4. Lataa softa sisään.
5. Virrat pois ja palikka irti.
Kahdessa autossa mulla mennyt noin. Inkun kanssa homma tyssäs tuohon kolmos kohtaan, auton tunnistamisen jälkeen palikka pyysi synkronointia. Softan ostamisen jälkeen BSR:ltä tulee sähköpostiin tunnusluvut heidän sivuilleen. Kirjautumisen jälkeen BSR:n sivuilta saa ladattua PPC3 ohjelman tietokoneelle jolla synkronoinnin saa tehtyä. Eli mukana tulevaa välipiuhaa käyttämällä BSR palikka kiinni läppäriin. Synkronoinnin jälkeen palikka takas kiinni autoon ja homma alusta alkaen uudelleen.
Mun mielestä BSR on hyvä softa/valmistaja ja ainakin mulla toiminut jo kahdessa autossa moitteetta.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Kiitti tilattu kansvectraTBO kirjoitti:Softan asennus on helppo, siinä tulee kyllä ohjeet englanniksi mukaan. Mutta pääpiirteittäin näin:
1. Palikka kiinni OBD porttiin, varmista että akussa on virtaa, jos ei laita auto laturiin.
2. Virrat päälle.
3. Klikkaa palikasta auton tunnistaminen.
4. Lataa softa sisään.
5. Virrat pois ja palikka irti.
Kahdessa autossa mulla mennyt noin. Inkun kanssa homma tyssäs tuohon kolmos kohtaan, auton tunnistamisen jälkeen palikka pyysi synkronointia. Softan ostamisen jälkeen BSR:ltä tulee sähköpostiin tunnusluvut heidän sivuilleen. Kirjautumisen jälkeen BSR:n sivuilta saa ladattua PPC3 ohjelman tietokoneelle jolla synkronoinnin saa tehtyä. Eli mukana tulevaa välipiuhaa käyttämällä BSR palikka kiinni läppäriin. Synkronoinnin jälkeen palikka takas kiinni autoon ja homma alusta alkaen uudelleen.
Mun mielestä BSR on hyvä softa/valmistaja ja ainakin mulla toiminut jo kahdessa autossa moitteetta.
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
^^Gts03 kirjoitti:Kiitti tilattu kans
Eilen hain Motonetista GM 5w30 öljyt Inkkuun. Putsari piti hakee marmorilta kunnei Motonetissa ollut. Putsarin OVH suolainen 61,27e
Joskus aiemminkin olen orkkisputsarin Vectraan(kaikissa 2.8moottoreissa sama putsari) hakenut marmorilta ja silloin hinta pyöristettiin 25euroon, nyt joutui maksamaan 40e. Ei voi mitään kunnei jaksa odottaa ja tilata muualta.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Vectran suodattimen jos olisit ostanut nii eikös niihin vieläkin saa sen 10+ alen? Vai oliko juuri se laskettu jo tuohon?
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Juu Vectraan saa sen 30% alen, vakkariviiksen siihen ostin kesällä marmorilta kun vanha alkoi temppuilemaan niin siihenkin sai sen alen. Kaikkiin osiin ei kuulemma saa koska jotkut osat voi mennä alle sisäänostohinnalla sillä 30% alella. En huomannut että olis voinut tuon öljysuodattimen kyllä Vectrankin tiedoilla ostaa, tosin sain kyllä sen 30% Inkunkin tiedoilla kun aikani kitisin hinnasta
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Merkkiliikken kate vaihtelee myynnin mukaan. Jollekkn mukitelineelle kate on olematon ja jarruosille todella suuri. Ja pienellä merkkiliikkeellä pienemmät katteet kun pienemmät myynnit. Karkeasti 10-50% haitarissa epäilisin noiden katteiden huitovan joka merkillä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Tuli hommattua tuollainen navilevy Ebaysta kun sai muutamalla kympillä:
Ja sillähän toi navi alkoi heti pelittämään:
Kartat on vaan noin 2007-2008 vuosilta joten hiukan vanhaa dataa on. Tarvis varmaan semmonen päivityslevy vielä hommata jossain kohtaa.
Mites JOS alkaa lapsettamaan niin eikö Inkusta saa tosiaan ajonvakautusta pois päältä? Luistoneston/sutimiseneston saa kyllä pois mutta ajonvakautus jää päälle joten nelipyöräluisut loppuu aina aika lyhyeen
Ja sillähän toi navi alkoi heti pelittämään:
Kartat on vaan noin 2007-2008 vuosilta joten hiukan vanhaa dataa on. Tarvis varmaan semmonen päivityslevy vielä hommata jossain kohtaa.
Mites JOS alkaa lapsettamaan niin eikö Inkusta saa tosiaan ajonvakautusta pois päältä? Luistoneston/sutimiseneston saa kyllä pois mutta ajonvakautus jää päälle joten nelipyöräluisut loppuu aina aika lyhyeen
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Ookko kokeillu pitää sitä luistoneston nappia pohjas pari sekunttia´? Ainaki Joissakin lähtee kaikki avustimet pois päältä kun pitää nappia hetken pohjas
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Joo, tällä lähtee. Inkussa aika +5sek.jarkkis kirjoitti:Ookko kokeillu pitää sitä luistoneston nappia pohjas pari sekunttia´? Ainaki Joissakin lähtee kaikki avustimet pois päältä kun pitää nappia hetken pohjas
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
No hitto, kokeilin kyllä pitää nappia pohjassa hetken. Mutta täytyy koittaa uudelleen josko pitäisin hiukan pidempään.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Joo se on yllättävän pitkä aika mikä sitä pitää painaa ja tietysti se odottavan aika on pitkä siinää kohtaa, astras kokeilin ni lähti kaikki avut pois ku maltto odotella
Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10
Kyllä lähtee, kun pitää tc nappia 7s pohjassa. Oon tossa sun inkussa testannut sen aikanaan.
omansa saa särkee
Re: Insignia A OPC 5d -10
Empä oo vielä muistanut testata tota ajonvakautuksenpoistoa.
Eilen lähettiin perheen kanssa Vantaalle Flamingoon polskimaan, Länsiauto on siinä ihan naapurissa niin kävin siellä kyselemässä siitä huoltohistoriasta. Historiaa löyty ihan mukavasti ja saivat rekisteröityä auton omaopel järjestelmään niin että nään kaikki huollot sieltä kirjautuneena. Mulla oli mukana myös aiemmin hommaamani tyhjä huoltokirja johon merkkasivat&leimasivat normihuollot samalla:
Edellisellä sivulla on eka vajaa 9000km välihuolto. Pisin öljynvaihtoväli siis on 20tkm tuo ekan välihuollon ja seuraavan huollon välissä ellei ole jossain muualla kuin merkkiliikkeessä tehty öljynvaihtoa. Muuten aika lyhyet huoltovälit. Jätettiin jopa yksi merkintä pois kun oli vaan 2000km väliä edelliseen ni ei kulu kynäkään turhaan
Viimeinen merkintä(65tkm) on mun tekemä ja toi 50tkm öljynvaihto on merkkiliikkeen tekemä öljyn vaihto/huolto Oulussa. Liikkeenä Rinta-Jouppi joten Länsiauto ei tietty siihen leimaa lyönyt niin merkkasin sen itse tuohon. Enkä kyllä lähde Oulusta sitä leimaa hakemaan
64tkm kohdalla on se Haldex kytkin vaihdettu Oulussa Rinta-Joupilla. "VÄÄNTÖMOMENTTIKYTKIMEN VAIHTO", kai se toi on.
35tkm kohdalla oli vaihdettu kytkimen painelaakeri. Aika pienillä kilsoilla sekin mennyt.
Muuten ei mitään erikoista. Peräöljyt ja Haldexin öljyt+suodatin oli myös vaihdettu 2010 aika pienillä kilsoilla mut sillä ei juuri nyt kauheesti painoarvoa kun toi Haldexi on juuri uusittu.
Eilen lähettiin perheen kanssa Vantaalle Flamingoon polskimaan, Länsiauto on siinä ihan naapurissa niin kävin siellä kyselemässä siitä huoltohistoriasta. Historiaa löyty ihan mukavasti ja saivat rekisteröityä auton omaopel järjestelmään niin että nään kaikki huollot sieltä kirjautuneena. Mulla oli mukana myös aiemmin hommaamani tyhjä huoltokirja johon merkkasivat&leimasivat normihuollot samalla:
Edellisellä sivulla on eka vajaa 9000km välihuolto. Pisin öljynvaihtoväli siis on 20tkm tuo ekan välihuollon ja seuraavan huollon välissä ellei ole jossain muualla kuin merkkiliikkeessä tehty öljynvaihtoa. Muuten aika lyhyet huoltovälit. Jätettiin jopa yksi merkintä pois kun oli vaan 2000km väliä edelliseen ni ei kulu kynäkään turhaan
Viimeinen merkintä(65tkm) on mun tekemä ja toi 50tkm öljynvaihto on merkkiliikkeen tekemä öljyn vaihto/huolto Oulussa. Liikkeenä Rinta-Jouppi joten Länsiauto ei tietty siihen leimaa lyönyt niin merkkasin sen itse tuohon. Enkä kyllä lähde Oulusta sitä leimaa hakemaan
64tkm kohdalla on se Haldex kytkin vaihdettu Oulussa Rinta-Joupilla. "VÄÄNTÖMOMENTTIKYTKIMEN VAIHTO", kai se toi on.
35tkm kohdalla oli vaihdettu kytkimen painelaakeri. Aika pienillä kilsoilla sekin mennyt.
Muuten ei mitään erikoista. Peräöljyt ja Haldexin öljyt+suodatin oli myös vaihdettu 2010 aika pienillä kilsoilla mut sillä ei juuri nyt kauheesti painoarvoa kun toi Haldexi on juuri uusittu.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10