Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Deme79
OCF Member 2016
Viestit: 2160
Liittynyt: 24 Helmi 2011, 11:02
Paikkakunta: Joensuu, Eno

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

Sehän kuulostaa hyvältä👍
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

VECTRA GT 16v kirjoitti: 05 Maalis 2021, 17:48 👍👍
:peukku:
Rookeri kirjoitti: 05 Maalis 2021, 18:42 Äijä on vasuri!
Jep. Ilmankos välillä hommat tökkii :lollis:
Deme79 kirjoitti: 05 Maalis 2021, 18:59 Sehän kuulostaa hyvältä👍
Joo ihan jees. Toki mikrofooniin ei matalat äänet oikeen tartu mutta kiva matala murina kuuluu kyllä putkesta. Niin ja tuli hommattua pieni halliosake puoliksi isän kanssa, isällä harrasteauto jota pitää siellä talvisin ens talvesta eteenpäin joten mulla nyt hetken enemmän tilaa käytössä :D

Kuva

Siirsin avon halliin ajamalla ja luulen että kytkin ei kestä tota softaa kovin pitkään. Kolmosella piikkas 1.6bar ahtoa ku hiukan koitin matkalla, hallissa olin haistavinani hiukan kytkimen imelää tuoksua. Kakkosella kokoajan pito irti :lol: No pistetään pidon puute 10v vanhojen Rotallojen ja kylmän asfaltin piikkiin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Vesi herahtaa kielelle kaluston takia 🤤
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
leutoranta
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1495
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Luvia

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja leutoranta »

vectraTBO kirjoitti: 02 Maalis 2021, 20:27 En tiedä minkä kokoinen se on, jostain purkuautosta jääny. Mut on se sen verran iso ettei mahtunu liitin vahvarin terminaaliin ilman sen kaventamista :D
Ei se ongelma sitten siitä johdu.
Onko subbari nyt kytketty matalammalle kuormalle, kun vanha subbari?
Opel Mokka 1.4T 4x4
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

|777| kirjoitti: 05 Maalis 2021, 20:29 Vesi herahtaa kielelle kaluston takia 🤤
Thanks!
leutoranta kirjoitti: 06 Maalis 2021, 14:50
vectraTBO kirjoitti: 02 Maalis 2021, 20:27 En tiedä minkä kokoinen se on, jostain purkuautosta jääny. Mut on se sen verran iso ettei mahtunu liitin vahvarin terminaaliin ilman sen kaventamista :D
Ei se ongelma sitten siitä johdu.
Onko subbari nyt kytketty matalammalle kuormalle, kun vanha subbari?
Joo en usko että piuhoista johtuu. Ja muistin väärin, piuha tulee siis suoraan terminaaliin ja siitä on joutunut säikeitä leikkaamaan että mahtuu.Eli isompaa ei ole järkeä laittaa kun nykyinenkään ei mahdu terminaaliin. Mutta mitään liitintä ei siis ole johdon päässä.

Subeissa on yhdet puhekelat joten ei noita oikeen voi ainakaan isommalle kuormalle laittaa, 2ohm ne oli B Vectrassakin. Toki kotelo on vaihtunut ku laitteet on Astrassa ja johtojen kanssa on joutunut pelaamaan mutta sama 2ohm kuorma pitäs nyt olla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eekö se kuorma vähän muutu riippuen kotelosta? Kun se impedanssi menee vähän kuin taajuuden mukaan ja siihen taajuuteen taas vaikuttaa esim kotelo. Tuolla kahen ohmin kuormalla voi jo olla aika vähästä kiinni että virtanen riittää. Ja holkkeja niihin karvasiin naruihin niin menee vähän paremmin niihin terminaaleihin
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

DEAD kirjoitti: 07 Maalis 2021, 10:38 Eekö se kuorma vähän muutu riippuen kotelosta? Kun se impedanssi menee vähän kuin taajuuden mukaan ja siihen taajuuteen taas vaikuttaa esim kotelo. Tuolla kahen ohmin kuormalla voi jo olla aika vähästä kiinni että virtanen riittää. Ja holkkeja niihin karvasiin naruihin niin menee vähän paremmin niihin terminaaleihin
Taisin tähän jo vastatakin mut foorumin kaatuminen on tainnu hukata mun tekstin. Mut mun mielestä kotelo ei juuri vaikuta vahvistimen tehontuottoon, toki kotelo vaikuttaa miten alas subi toistaa. Mut jos tolle SPL DIG1450 lankulle luvataan 800w/2ohm niin se pitäs tulla kotelolla ku kotelolla. Se on eriasia mihin saakka subi toistaa. Jos johtoa alkaa holkittaa niin entistä enemmän saa leikata karvoja pois :D
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Rookeri kirjoitti: 26 Maalis 2021, 14:12
vectraTBO kirjoitti: 24 Maalis 2021, 21:02 Jos johtoa alkaa holkittaa niin entistä enemmän saa leikata karvoja pois :D
Eihän? Riittävän iso holkki vaan.
Nii emmää nyt tiedä millasta holkkia tässä tarkoitetaan. Vahvarin terminaalissa on pyöreä reikä ja siihen ei semmonen perinteinen lattaliitin sovi. Jos holkki on sellanen että se itse holkkiosa laitetaan terminaaliin niin silloin säikeitä joutuu leikkaamaan enemmän kuin ilman holkkia.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Siis tuohan ei ole supistin vaan ohuempi menee kuparin päälle ja tuo paksumpi sitten eristeen. Tuon kun sitten puristaa kasaan niin säikeet menee tiukempaan pakettiin jolloin mahtuu paremin niihin liittimiin. Ne suppari liittimet on yleensä pulttikiristyksellä ja siitä lähtevä tappi umpinainen ei onttoholkki
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
VECTRA GT 16v
OCF Member 2017
Viestit: 1052
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
Paikkakunta: HELSINKI / kinnula

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja VECTRA GT 16v »

Samaa mieltä että toi holkki homma ei poista sitä että paksumpi johto menis kohteeseen.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja DEAD »

vectraTBO kirjoitti: 24 Maalis 2021, 21:02
DEAD kirjoitti: 07 Maalis 2021, 10:38 Eekö se kuorma vähän muutu riippuen kotelosta? Kun se impedanssi menee vähän kuin taajuuden mukaan ja siihen taajuuteen taas vaikuttaa esim kotelo. Tuolla kahen ohmin kuormalla voi jo olla aika vähästä kiinni että virtanen riittää. Ja holkkeja niihin karvasiin naruihin niin menee vähän paremmin niihin terminaaleihin
Taisin tähän jo vastatakin mut foorumin kaatuminen on tainnu hukata mun tekstin. Mut mun mielestä kotelo ei juuri vaikuta vahvistimen tehontuottoon, toki kotelo vaikuttaa miten alas subi toistaa. Mut jos tolle SPL DIG1450 lankulle luvataan 800w/2ohm niin se pitäs tulla kotelolla ku kotelolla. Se on eriasia mihin saakka subi toistaa. Jos johtoa alkaa holkittaa niin entistä enemmän saa leikata karvoja pois :D
ei se kotelo siihen tehon tuottoon vaikutakkaan vaan kotelo vaikuttaa siihen kajariin ja sen ominaisuuksiin minne toistaa ja miten jne. se kajariin leimattu nimellis impedanssi on vain keskiarvo joka voi aika paljonkin vaihdella eri taajuuksilla olkohan peräti 1/4. eli se kajarin impedanssi on välillä alle tuon 2ohmia ja tuo sitten riippuu siitä lootasta että tippuuko uudella tekeleellä enemmän jolloin se vahvari joutuu vähän tiukemmalle jolloin tarvii virtaa enemmän jne. Aikoinaa kun itse näitä harrastelin niin suljetussa lootassa kärsi ihan hyvin ajella subeja 2ohmin kuormalla mutta refleksi lootassa samalla elementillä hyvä että jakso painaa sillä 4ohmin kuormalla ilman ongelmia sillon oli itellä noita 4ohmisilla keloilla olevia kontissa milloin minkäkin verran. Tietty voin olla väärässäkin mutta silloin tämä vajaan 30v harrastus asian tiimoilta on mennyt hukkaan jos menee nämä perusasiatkin sekasi tosin viimeiset vuodet en ole enää jaksanut auton laitteissin panostaa vaan tyytynyt noita kotilaitteita harrastelemaan
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja DEAD »

VECTRA GT 16v kirjoitti: 26 Maalis 2021, 20:45 Samaa mieltä että toi holkki homma ei poista sitä että paksumpi johto menis kohteeseen.
jos ei noita ole käyttänyt niin sitä on vaikea käsittää maalaisjärjellä. Ja tietty se taas riippuu että miten käypänen se sovitus on alkujaan sinne terminaaliin. Ihan johtimissakin on eroa että onko esim kaikki säikeet kierretty könttänä kierteelle vai onko pienemmissä nipuissa jotka sitten keskenään käännelty vielä kierteelle. Oikeilla pihdeillä ja holkeilla se paketti kyllä menee tiiviimmäksi ja ei se holkin ainevahvuus ole kovin kummoinen
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tämän tyylisiä itellä ollut käytössä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/6501491/4 ... li-5020mm2
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

No eipä ole tuommoisia ennen tullu vastaan. Lattaliittimiä olen käyttänyt sellaisissa vahvareissa joissa terminaalissa on tasainen kiristyspinta+pultti+lattaprikka koska sellaiseen ei pelkkää johtoa saa hyvin. Mutta en näe tuostakaan liittimestä saatavan juuri mitään etua verrattuna siihen että hiukan säikeitä poistaa johdosta niin johto menee suoraan pyöreän terminaalin reikään ilman välipalikoita.

Olen "hifejä" rakennellut enemmän nuorempana noin 15-20v sitten joten en ihan aloittelija ole myöskään niiden kanssa. Toki omat ideat ja ratkaisut tulee sieltä menneisyydestä ja nykypäivän tarjontaa ei ole tullut juuri katsastettua. Subit ja vahvarin ostin käytettynä vuosia sitten ja kaikki piuhat on joko omia vanhoja tai purkuautoista poistettuja. Eli mitään tarvikkeita en ole tähän projektiin ostanut. Virtapiuha on kyllä ihan hienosäikeistä matskua, ei sellaista palmikkonarua.

Tuosta kotelon vaikutuksesta olen edelleen sitä mieltä että se kotelo ei juuri vaikuta vahvarin virran tuottoon. Vanha kotelo oli MTX refleksi tehdaskotelo ja uuden tein varapyöräkoteloon koska toi MTX laatikko ei mahtunu takaluukkuun. Uusi kotelo on myös refleksi eikä litroissa ole noiden koteloiden välillä kovinkaan paljon heittoa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
leutoranta
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1495
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Luvia

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Viesti Kirjoittaja leutoranta »

https://www.xn--lisbassoa-x2aa.fi/z-impedanssi/
Kyllä kotelo vaikuttaa impedanssiin.

Sen impedanssin voi mittaa, jos löytyy pihtimittari 😉
Opel Mokka 1.4T 4x4
Vastaa Viestiin