vectraTBO kirjoitti:Tottakai voi ja täytyskin, mutta se taas maksaa lisää. Lisäksi toi vanha softa jää ylimääräiseksi ja ns. turhaksi ostokseksi.
Maksaa lisää? Näkyiskö se enää tuossa konkursissa?
Eikö sen softan voi myydä siinä missä boksinkin? Softaat vaan sillä jonku toisen OPC:n.
Ei tässä konkurssiin ole menty, uuden moottorin vaihto tuli noin tonnin halvemmaksi mitä pelkän jakopään teettäminen liikkeessä joten moottori oli lähes ilmainen, lisäksi mulla on hieno lasipöytä aihio
Softaa ei voi myydä kun se on alustanumeron mukaan tähän autoon myyty, itse softan vaihtotyökalun(ppc2) voi myydä mutta siitä ei paljon kostu kun siihen pitää tilata softa sen mukaan mihin autoon sitä on laittamassa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
opelvisio kirjoitti:Hyvää työtä! Me tuodaankin lampisen kans meidän vectrat sulle sit jakopään vaihtoon
Kävi muuten justihin sama mieles ittelläki tuon oman kans
Mites sulle muuten kävi sen auton kanssa? Jakopää uusiksi? Maksaako myyjä?
joo ei ollu vika anturis elikkä seuraavaks pitääs selvittää että kuka hankkii osat nii voitaas sitte Tubben kans vaihdella ne itte.. pitää vaa ny hiillostaa sitä myyjää. Eilen sille soitin nii oli muka unohtanu koko homman.....
Itse joskus taistelin 180tkm ajetun auton korjaamisesta liikkeen myyjän kanssa, lopulta maksoivat kuluista 2/3 osaa joka oli kuluttajaneuvojankin mielestä reilu tarjous. Kuluttajaneuvojan mielestä auton elinkaari on 300tkm jonka jälkeen maksaja on aina uusi omistaja.
Toivotaan että sun tapauksessa myyjä on reilu kun sullahan oli jo jonkun verran ajettu auto.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
vectraTBO kirjoitti:Itse joskus taistelin 180tkm ajetun auton korjaamisesta liikkeen myyjän kanssa, lopulta maksoivat kuluista 2/3 osaa joka oli kuluttajaneuvojankin mielestä reilu tarjous. Kuluttajaneuvojan mielestä auton elinkaari on 300tkm jonka jälkeen maksaja on aina uusi omistaja.
Toivotaan että sun tapauksessa myyjä on reilu kun sullahan oli jo jonkun verran ajettu auto.
mulla on tos rajois justihin 280tkm sielä on mittaris. Tänään haettu osanumero lista marmorilta ja ny on ilta ihmetelty iibeitä ja osanumeroita. Eniten ihmetystä aiheutti että osaa osista on tossa listalla 4-6 eri osanumerolla, mutta moottorin numerolla ne oikiat sieltä löytyy. vielä en oo kaikkia osia ebaystä löytäny joten kokonais hintaa en vielä tiiä..
Vxr-Online sivustolla yksi heppu on tehny todella moneen autoon jakopäät Briteissä ja se tilaa osat aina jenkeistä. Hintaa osille tulee tämän hepun mukaan noin 1200e kun siltä sitä yyveenä kyselin, samaan hintaan saa Saksasta osat GM leimoilla. Myös autonvaraosat24 sivustolle on tullut jakopääsettiä tarvikkeena, olisko ollu myös joku 1200e.
Siihen sitten vesipumppua ym rompetta päälle, halpaa ku saippua
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Halvat osat oot kyllä löytäny, jos ne on jenkeistä ootko laskenu niihin alvit ja tullit? Nokkapyöriä ei yleensä vaihdeta ja ne ei kuulu tohon munkaan laskelmiin, ne välipyörät sen sijaan kannattaa vaihtaa.
Itse kyllä luotan tuon Vxr foorumin hepun kertomaan hintaan, se kun on paljon näitä tehnyt ja tosiaan tilaa osat aina jenkeistä. Kuulemma alkup.laatuisista osista vaan tekee, tiedä sitten onko saatavilla jotain halppisversioita?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Osa oli acdelcoa ja osa alkuperästä gm. alveja ja tulleja en oo tuohon laskenu ja tänää aattelin käydä tuosta fixukselta kysäsemäs että mitä tulee niiden kautta tilattuna. ja jos nokkapyöriä ei tartte niin sittehän se on 40€ hinnasta pois ja vissiin kiristimien pultit kehtaa käyttää uusiksi ne näytti olevan 9,38€ kpl ja niitä 8kpl nii on jo vajaan 80€ pois. Mitäs muuta ku vesipumppu siihen vielä lisäksi?
Tossa ei ole uusia pultteja mukana, luulis että vanhat kestää, ehkä Itse ehkä kuitenkin laittaisin uudet samalla vaivalla. Tosta Ruvillen setistä puuttuu myös kaikki stefat siihen jakopään koteloon.
Tossa orkkissetissä pitäs olla kaikki, mukaan lukien venakoppien tiivisteet:
Sen verran pakko sekaantua tähän keskusteluun kun cgv kanssa katottu noita osanumeroita tuohon jakopäähän. Jenkkilästä perus nokkapyörät (ei vvt maksaa noin 40e/kpl) Imupuolen VVT pyörät maksaa tiskiltä varmaan 500e/kpl, mutta jenkkilästä osanumerolla katottuna oli 100e/kpl. Ja samalla osanumerolla tulee saksasta ihan kuvien kera vvt pyörä, eli ei ole osanumerokaan väärä. Se mikä itteä ihmetyttää näissä remonteissa on, että miksei vaihdeta kaikkia osia? Yleensä kun ketjusta kyse niin kannattaa vaihtaa aina kaikki osat jotka kosketuksissa ketjun kanssa. Siksi en näe oikeen järkeä että miksi se ensiöpuolen rattaisto on tärkeää uusia, muttei sitten toisiopuolen rattaita enää vaihdetakkaan Itelle jos tekisin niin joko a) vaihtaisin vain ketjut/laahaimet+kiristimet tai b) vaihdan nokkapyöristä lähtien kaikki
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)