Sivu 22/48

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 16 Syys 2018, 16:03
Kirjoittaja vectraTBO
^^Kiitti :)

Tänään vaihtu Inkkuun öljyt+putsari+raitisilmasuodatin:

Kuva

10tkm öljynvaihtovälinä siis, nyt 75tkm mittarissa. Hyvin on kyl pelannu, ainoa vika ollut se ahtopaineen mankkuvena joka alko yliahtaa talvella BSR softan asennuksen jälkeen. Öljyt Motonetista perus Dexos2. Raikkari Motonetista alkuperäislaatunen aktiivihiilisuodatin, yllätyksenä tuli ihan GM logoilla ja hologrammeilla toi. Öljynputsari orkkis marmoritiskiltä.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 17 Syys 2018, 22:45
Kirjoittaja Arg!
vectraTBO kirjoitti: 15 Syys 2018, 19:35
Thänks! Kyllä toi sininen on uudesta saakka ollut. Ei vaan ole tuhlattu maalia tonne varapyöräkoteloon. Auton papereitten mukana tuli kuitti? autosta uutena, neljännellä rivillä ainakin lukee Europaplau:
Aina oppii uutta, tuossa tulee isot säästöt maaleissa. Hyvät dokumentit on säilynyt auton mukana. :peukku:

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 17 Syys 2018, 23:01
Kirjoittaja iso.kunkku
Just tänään purin bertonen kontista romut pois nii kyllä sielä oli kori maaleissa joka puolelta :o

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 18 Syys 2018, 17:27
Kirjoittaja PTT-56
Onkohan tohon yliahtamiseen mitään ratkaisua kun mulla sama ongelma neloselta lähdettäessä alemmilla kierroksilla ?

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 19 Syys 2018, 20:57
Kirjoittaja vectraTBO
Arg! kirjoitti: 17 Syys 2018, 22:45
vectraTBO kirjoitti: 15 Syys 2018, 19:35
Thänks! Kyllä toi sininen on uudesta saakka ollut. Ei vaan ole tuhlattu maalia tonne varapyöräkoteloon. Auton papereitten mukana tuli kuitti? autosta uutena, neljännellä rivillä ainakin lukee Europaplau:
Aina oppii uutta, tuossa tulee isot säästöt maaleissa. Hyvät dokumentit on säilynyt auton mukana. :peukku:
Juu kaikessa pitää säästää :)

|777| kirjoitti: 17 Syys 2018, 23:01 Just tänään purin bertonen kontista romut pois nii kyllä sielä oli kori maaleissa joka puolelta :o
Kai sitä eri tehtaissa/eri tekijöillä voi olla hiukan eri systeemit. Mitään merkitystähän tuolla varapyöräkotelon pintamaalauksella ei kyllä ole. Tarkemmin kun muistelen mulla ei taida olla koskaan ollut missään autossa ihan täydellinen väri tuolla kotelossa, vähän on ollut joissain väriä "ohi"suihkimisen johdosta.
PTT-56 kirjoitti: 18 Syys 2018, 17:27 Onkohan tohon yliahtamiseen mitään ratkaisua kun mulla sama ongelma neloselta lähdettäessä alemmilla kierroksilla ?
Mulla korjaantu uudella magneettiventtiilillä.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 21 Syys 2018, 18:22
Kirjoittaja PTT-56
Taitaapi vika olla ohjelmoinnissa ku kaikki vaihdettu silti yliahtaa.

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 27 Marras 2018, 17:20
Kirjoittaja vectraTBO
Avo on ollut talviunilla jo hetkisen, seisonnan ajaksi laitoin alle noi orkkis pyörät. Jotenkin tuokin vanne näyttää hyvältä. Tarvis vaan spaceria väliin kun jää niin syvälle. Rupee ehkä vähän kyllästyttää noi RH:t jo.

Kuva

Mutta joo, kevyttä huoltoa tarvis autoon tehdä talven aikana. Kesällä huomasin jo että satunnaisesti startissa saattaa pölläyttää vähän sinistä, myös reilumman tyhjäkäynnin jälkeen pölläytteli silloin tällöin. Öljynkulutukseksi mittasin joku 0,3litraa/1000km. Autossa siis 87tkm nyt mittarissa. Ajattelin automaattisesti että näiden perusvika eli ohjurikumit irti. Tilailin syksyllä jo valmiiksi tuollaiset venajousen alle menevät kumit niin pysyy paikallaan. Myös jakopään vaihto on ajankohtainen kun edellisestä vaihdosta on aikaa noin 7v/40tkm, jakopääsettikin tuli tilattua jo kesän lopulla. Eli tuollaiset osat:

Kuva

Joku päivä sitten aloittelin purkamaan autoa ja ekaksi otin tulpat pois, nehän näytti tosi hyvälle. Ei yhtään karstaa niinkuin ohjurivammanen yleensä tekee. Myös männänpäälliset oli täysin karstattomat ja kuivat, näkyi jopa mäntien päällä ne koneistetut uratkin ihan hyvin. Tulpat:

Kuva

Ajattelin sitten kurkata ahtoputkien öljytilanteen ja turbon välykset. Ahtoputkissa ei mainittavaa öljykerrosta mutta ahtimessa jonkun verran pystyklappia, akselinsuuntaista eli päittäisklappia ei yhtään:



Tulisko se öljy sitten kuitenkin ahtimesta. Jotenkin toivoin että tulis niin sais uutta isompaa ahdinta tilalle :D

Ja black fridayna tuli tilattua EDS stage1+IPF tikku. Nyt tuli vaan mieleen että jos nyt vaikka laittais sen OPC Astran turbon niin miten skulaa toi Z20LETin Stage1 softa LEH turbon kanssa? Ja kun noita LEH ahtimia löytyy hintaskaalaan 300-750e niin mitäs eroa niissä on muuta kuin hinta :roll:
Ja sitten saa vielä uutta keskiosaakin mutta LEH keskiosa taitaa vaatia eri kompurakotelon kuin LETissä on?

Alunperinhän tätä(kään) ei pitänyt virittää mutta jos nyt vähän. Ja toi orkkis DB/esikattiyhdistelmä näyttää melko ahtaalta :lol: Jos heppailis tilalle hiukan isompaa putkeakin sitten kun kerkeää. Mistähän löytäis tuollaisen VBand vastalaipan putken lähtöön? Vai onko toi pakoputken Vband ihan joku standardikoko?

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 27 Marras 2018, 21:47
Kirjoittaja Ströbä
Lehhin ahtimella letin hukkiksella. Laitoin tonne viripuolelle linkkiä. Jos päädyt lehhin ahtimeen niin laittaisin jäykemmät venajouset samalla kun on paikat auki. On meinaa ton ahtimen pakopaineet sen verran kovat, että voipi jäädä venttiilit kantamaan. Ainakin k06 versiolla.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 28 Marras 2018, 11:52
Kirjoittaja ?!
Ei saattana,pakopaineiden "korjaus" venajousilla :D

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 28 Marras 2018, 12:17
Kirjoittaja vectraTBO
En meinaa lähtee kyllä K06 linjalle. Joku 250hv/350nm ku toteutus ni riittää tohon autoon. Eli pitäs onnistuu ihan perus LEH turbolla. Pakopesä on niin pieni ettei viitti väkisin enempää puristaa ja ihan vakio venajousilla meinaan pärjätä.

Eli LET ja LEH pakopesä/pakosarja on samoja osia?

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 28 Marras 2018, 15:59
Kirjoittaja Ströbä
?! kirjoitti: 28 Marras 2018, 11:52 Ei saattana,pakopaineiden "korjaus" venajousilla :D
Uskoo ken tahtoo tämän ahtimen/ Z20lex koneiden kanssa.

Ehkäpä joo tämän avon tarkoitus ei ole ottaa kaikkea irti pienestä hyrrästä.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 29 Marras 2018, 10:07
Kirjoittaja ?!
Ströbä kirjoitti: 28 Marras 2018, 15:59
?! kirjoitti: 28 Marras 2018, 11:52 Ei saattana,pakopaineiden "korjaus" venajousilla :D
Uskoo ken tahtoo tämän ahtimen/ Z20lex koneiden kanssa.

Ehkäpä joo tämän avon tarkoitus ei ole ottaa kaikkea irti pienestä hyrrästä.
Sorry OT

Ei tuommosen pitäisi olla kenenkään tarkoitus.

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 02 Joulu 2018, 03:11
Kirjoittaja leutoranta
Koita saada se downpipe tehtyä sinne vanhan sisälle, niin ei katsurit nää vaivaa.

Re: Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 04 Joulu 2018, 19:41
Kirjoittaja vectraTBO
leutoranta kirjoitti: 02 Joulu 2018, 03:11 Koita saada se downpipe tehtyä sinne vanhan sisälle, niin ei katsurit nää vaivaa.
Joo sinne sen laitan piiloon :lol:

Korinvärinen paketti saapui Germaaniasta:

Kuva

Re: Vectra C OPC 5d -07 & Insignia A OPC 5d -10 & Astra G Cabrio Turbo -03

Lähetetty: 05 Joulu 2018, 17:40
Kirjoittaja 1,2sorsa
Mikä tuo on?