Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat +1

Esittele Opel-projektisi tai autosi
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Se olis elossa taas.. Pelotti jo että laatikko olis paskana mutta löytyhän se vika aika äkkiä ku purkasivat.. Ajamalla vietiin kotiin toi ja korjaamolle sunnuntaina :D
Kuva

Kummallisesti kyllä menny, kolmessa osassa paineasetelma ja painelaakeri "vähän" jumissa... :D Levy oli ihan ok ja se olis vielä ollut käyttökelpoinenkin mutta kun uusi on niin sillä kasaan. On se ihan erilainen peli kyllä ajaa, samalla katos epämääränen tuntuma vaihteiden vaihdosta, vissiin synkkays ollu vähä huono..

Nyt sit jostain ettii uutta alustan osaa vähäsen ja ja..

Nyt ku näin tarkemmin ajattelee niin noi palat kun olis lähteny liikkelle tuolta niin olis varmaan tullu kalliiks :D

TC-valokin on jostain syystä rauhottunut, alle vaihdetut 15" talvirenkaat on ainut mitä asialle on tehty??

Edittiä kun jotain muka tapahtunutkin:

TC-valo ei tosiaan enää syty ellei sitä itse halua päälle
Kytkinremontista 600km ja se vaan pelaa niinko kuuluukin.

Sit kaikkee muuta mystistä:
Kuva
Kontti kumman tyhjä. Täähän asusteli pihan nurkassa hetken kun kytkin ei rokannut ja sen jälkee tuli ihmeteltyä kun takakontti on kumman kostea. Stereoita purkaessa tuli huomattua sellanen että kontin matto tosiaan on vähän märkä, sillä sehän on jäässä.. :D No koko kontti tyhjäksi ja tutkimaan mistähän se vuotais, ja vuotopaikaks osottautui takavalojen tiivisteet. No tiivisteitä ei löytynyt mistää siihen hätään niin elvytettiin vanhat tiivisteet ja pikkusen tiivistesilikoonia väliin, saa ehkä sit irtikin tarvittaessa.. Se mitä tuolla oli stereoiden puolesta ei oikein sopinut, virrat loppuu kesken eikä tällä nyt jaksa lörslöröä soitellakkaan. Toisaalta akku ja sen maadotus on kyllä nyt kunnossa, aijemmin kattovalo ja radio hyyty startatessa vaan eipä enää. Jos sinne ettis jonkun pienen 4-kanavaisen millä soittelis etu ja takakaijuttimia :roll:
Iskareiden yläpäätkin oli ehjät.. Mistään ei oo siis ruosteen tekemää reikää vielä löytynyt :no:
1994 vuonna paistetun varapyörän vois päivittää "vähän" uudempaan, meinaa olla vähän koppuraa kumiseos

Kaukosäätimellä oleva keskuslukituskin tuli viriteltyä, sehän ny ei kyllä vaatinut kun pihan nurkasta G-astrasta keskuslukon ohjainboxin ja kaukosäätimen.. Vanha ohjainboxi pois ja uusi suoraan tilalle.. Jonkinverta joutui uudelleensijoittamaan sähkökaapeleita mutta hyvä siit tuli..

Edittiä vaikkei mitään oo tapahtunutkaan ja B-vectraan liittyvää kakkea:

Kytkinrempan jälkee tolla(Aalla) on nyt ajeltu, äitee lähinnä pariviikkoa kun B-v6 oli pajotuksessa. Kumma kyllä, luotettavan B-vectran 300tkm ajettu vetari ja nyt jo sisäpää paskana. Sisäpään boorit oli lähteny kävelemään nivelestä ja vetarin keppi kolisteli ja suti tyhjää. Parihetkeä ja olis taas ollu jossain tien varressa kun ei liiku, oli siis ajettu ihan koko rahalla loppuun. No vetarihan siihen saatiin motonetistä, 115€ koko lötkö abs-kehineen ja kaikkineen ja matka jatkui. Tai ne senverran että ajettiin tallista pihalle odottamaan että koittaa korjaamoaika missä jakopää+vesipumppu, olihan se vaan 10tkm yli vaihtovälin :-?

No kuitenkin b-vectra toimii taas, kummallisen kestävä laite kyllä ollut, kansipahvitkin käsittääkseni alkuperäiset (300tkm) ja venttiilikoppien tiivisteetkin vaan 150tkm sitten vaihdettu eikä polta/kadota öljyä vaihtovälillä.

Mutta takasin tohon A-vectraan:

"TC-vika" on täysin kadonnut. Mikähän lie niissä kesärenkaissa kun sekottaa tc-systeemin? Kuitenkin alkuperäset alut ja rengaskokokin niissä kyllä vakio?

Ties miten paljon kytkinremontista ajettu (2tkm?) ja öljyä ei oo kadonnu eikä savuta sinistä vaikka miten yrittää (aijemmin kun antoi käydä tyhjää ja polkas niin sai aiheutettua reiän ilmakehään sillä pilvellä) Sillekkään ei oo tehty mitään mutta öljyä ei katoa? Suoraan sanottuna helvetin kummallista.


Edittiä taasen..

Eilen käyty konttorilla ja siellä huomattiin että vuotaa tosiaan öljyä ja vähän jäähdytysnestettä.. No läpihän se meni ja ainut merkintä oli tuulilasin mainostarra. Pitänee ettiä mistä vuotaa kun ei oo kovin edustavan näkönen jos koko kokone on kun paistettu sika.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Elikkäs tosiaan konttorilla huomattiin että jostain tulee jäähdytysnestettä, ja asiaahan piti tutkia sitten, ei sillä viitti ajella jos vuotaa.. (eikä ees oo muuta kuvaa kun toi)
Kuva
Jo tässäkohtaa tuli huomattua että joku runkkari on kasannut vanhoilla tiiviisteillä, ja jotain liimamassaa on kans vedetty joukkoon osaan kohtia. Omalla omistusajalla ei oo näin pitkälle tätä tullut vielä avattua. Rehellisesti sanottuna vituttaa ihan saatanasti tollanen, ihan taitaa imusarjan tiivisteet maksaa kaikkineen 30€ ja silti vedetään massalla ja vanhalla tiivisteellä.

No toi imusarjan alaosa irti ja tuli huomattua että siellä on muuten tiivisteen alla vielä 4 pulttia, tuli hetki ihmeteltyä että mikä siinä on kun ei irtoa :D Alaosan alta paljastui muuten lisää tiivistesilikoonia.. Myöskin öljynjäähdytin sekä termostaattikotelo on vedetty samalla mömmöllä kiinni :banghead:
Kuva
Tällä hienolla vehkeellä tuli sitten imuroitua kaikkea nestemmäistä kansien välistä pois, lähinnä jäähdytysnestettä. Toimi jopa ihan ok, imurilla siis imuroidaan tosta pullon suulta. Tiedä sitte varmaks mistä toi vuotaa mutta epäilisin öljynjäädyttimen liitosta lohkoon. Voihan se toki olla kannentiivistekkin, mutta täytynee jatkaa tutkintaa paremmalla ajalla. Jakopään suojakoppakin tuli avattua ja remmi näytti olevan ihan ok, sensiaan vesipumpun akselista heiluttaessa tuntuu välys..

Edit. Tuntuis tulevan kannen ja lohkon välistä..
Mitenkäs nyt sitten, kova kiinnostus kolmelitraseen heräsi. Jostain omegasta moottori ja suuttimet, vectran apulaitteet ja öljypohja? Tarviiko muuta? Tiivisteet ja jakopää siitä täytyy tietyst uusia. Loota saanee pysyä samana ja vauhtipyörä kans, tavallaa mukava menemään tolla setupilla.

Tuli taas käytyä kattomassa..
Kuva
Kuva
Täytyy kokeilla paineistaa varovasti ja katella mistä tulee, illalla kuitenkin kuivattiin kansien välistä kaikki poterot ja nyt siellä oli taas jäähdytysnestettä :ruoska:
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Se toimii taas. Ehkä..

Kuva
Kuva

Kaikennäköstä sitä löytää kun purkaa.. Ylävesiletku siis pätkäisty joskus, ja laitettu takaisin alkuperäsen mallisella klemmarilla mikä väärän kokoinen :lol: Tuosta se tais tiputtaa nestettä, olihan klemmari ihan puoliks paikallaan. Oli homma saada se pois sieltä kun klemmari ei tullu sen putkessa olevan olakkeen yli edes kasaan puristettuna.

No kuitenkin, laakkoselta on tulossa (edelleen) tiivisteet kansien vesisiltaan ja lämmönvaihtimeen.. Eikai kukaan jaksa ootella montaa viikkoa niin haettiin sitten muualta (usit tiivisteet vesisiltaan, o-renkaat lämmönvaihtimeen sekä alumiinirenkaat banjoihin) Yöllä kasaan ja nesteet sisään, eikä tiputa juuri mistään? Kummallista, kerralla kaikki melkein kuntoo.

Kuva
Testiajoa (Kannattaa kuulemma muistaa laittaa liikennekäyttöön auto ennekun lähtee testiajolle)
Lämmöt nousee 88-90 alueelle mittarissa ja kabiiniin puhaltaa senverta lämmintä ettei käsiä mukavasti voi venttiien edessä pitää :yes: Testiajolla kerran lisättiin nestettä eikä nyt näytä vuotavan mistään.


Katellaan mitä seuraavaks hajoaa.



OPERAATIO: VECTRA VUOTAA TAAS
Vectrahan toimi taas hetken kunnes käytiin vesipumppua hakemassa. Takasintulomatkalla se nimittäin kuseksi taas ja nyt jakopään päädystä. Hitaastikkin se lämpeni, ja aateltiin että onko kanspahvi antautunut..

Vuotojen etsimistä helpotettiin erittäin hai-tek työkalulla joka koostuu MK3 golffin tukivarren puslasta, auton renkaan venttiilistä ja teipistä. Venttiilistä ylimääräset pois että se just ja just menee puslan keskireikään ja teipillä varmistus. Puslan kumiosa tiivistyy hienosti paisarin korkin reikään ja venttiilistä pieni paine (ei uskallettu yli 0.2bar laittaa)

Se oli ihan omasta asennuksesta kiinni tälläkertaa. Tarviketermarin mukana tullut tiiviste ei nimittäin istu ihan yks yhteen GM termarin kanssa. Tän kruunaa vielä se että sitä vanhaa termaria ei saannu irti siitä termarille menevästä putkesta, kun niillä on tapana "vähän hirttää kiinni". Tarviketermaria en sinne halunnut joten enshätään vaihdettiin vaan se tiiviste, joka meni nyt sitten jo asentaessa paskaks, mutta ei vuotanut näkyvästi ennenkuin nyt myöhemmin.

Nyt kuitenki tilanne oli se että se oli pakko saada irti, menee se rikki tai ei.
Kuva
Flekti pois, kaikki viisi letkua irti jäähdyttimestä ja varovasti jäähdytin pois konetilasta.
Kuva

No sittehän se putki lähti sieltä, jonkin verran sai riuhtoa ja löytyihän sille syykin miks oli vähän tiukalla:
Kuva

Oli nimittäin vedetty vanhoilla o-renkailla ja tiivisteliimalla kasaan tääkin pääty. Jos en kamalasti valehtele niin toi leimakin tossa kotelossa tarkoittaa valmistusvuotta eli 1996. Sama numero löytyi myös itse termostaatista. Uudessa oli numero 15 joten menis ihan järkeen että se olis 2015.. No kuitenki, 1996 termostaatti sit jos näin on. Jokuhan ton on kertaalleen irroittanut että se on tiiviiksi saatu, vaan ei sitten oo edes voitu mitään vaihtaa.

No sitte mietittiin hetki että mistä tähän hätään saa o-renkaat tonne. Laakkosella ei ole hyllyssä ihan varmana, eikä ne saa niitä järkevässä ajassa (ei muuten ole vieläkään saapuneet yli neljäviikkoa sitten tilatut tiivisteet vesisiltoihin ja lämmönvaihtimen yms.. :director: ) Tietenkin naapurikaupungissa olis liike mistä nyt yleensä löytyy aina tarpeelliset o-renkaat yms, mutta millä sinne sitten? Pihan nurkasta tietenkin vanhankunnon sotaratsu sierra tulille ja velimies kuskiks (itsehän en laillisesti saa sitä enkä tätäkään ajaa kun ei ole ajo-oikeutta edes mopoon) ja hakemaan tiivisteitä.

Kuva
Hintaa tuli noille kolmelle o-renkaalle tasan 4 euroa ja heti käteen. Ei ehkä mennä enään laakkoselta hakemaan jos ei oo ihan pakko eikä muualta löydy.

Kuva
Näytti muuten hyvältä kun toi raato oli parkissa ja uudemmissa autoissa oli pahvista alkaen ties mitä laitettu keulille, tais olla kuitenkin -20 pakkasta ja tää vaan lämpenee vaikka syyläri on suoraan ajoviimassa :peukku:

No, kun kaikki tiivisteet sai hommattua ja alettiin kasaamaan, mitään muuta sen kummosempaa ei löytynyt. Osiahan meni nyt vesipumppu, termostaatti+kotelo, kaikki termostaattikotelon o-renkaat. Nyt lämmöt nousee puolet nopeammin kuin ennen ja menee karvan yli 90 eikä nestettä mene nyt ollenkaan (toistaiseks :D) Alkaa olemaan tuttu toi imusarjan irroituis ja kasaus, jos ei hetkeen tarvis irroitella nyt.
Kuva
Etuvilkutkin sai tollasen leivän tumman kalvon päällensä. Näyttää ehkä paremmalta noin eikä vilkkujen valoteho merkittävästi kärsi..

Taas jotain pientä, nyt tuli hommattua kuskinpenkille uudet kiskot ja ehjä ovitasku.
Kuva
Oli ruosteessa noi koria vasten tulevat pinnat, harjalaikal ruosteet pois, sinkki pintaan ja mustaa päälle. Penkin etulaita laski silmämitalla 10cm etulaidasta, vanhoissa kun oli hitsattu korokepalat, varmaan lyhen kuskin takia.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Tässäki muka jotain tehty..

Kuva
Loota tuntu kummalliselle nyt kun pakkasia tuli, kesällähän sinne vaihdettii mobilin öljyt ja tuli haettu "hetki sitten" gm lootaöljyt ja ne tuli vaihdeltua
Kuva
Vanhat oli ihan puhtaat, eikä edes ollu mitään suurempaa roinaa muualla kun normaalit metallinhileet tyhjennysropussa, mikä muuten on aika perse paikassa suoraan apurungon takana. Noo laikkakoneella pätkä kuusiokoloavaimesta pois ja alko mahtumaan.
Kuva
Tuli samalla ihmeteltyä tota soran keräämistä, alle kuukaudessa kerää ton verran soraa tohon tukivarrelle. Kumma kyllä kumpikaan tukivarsi ei oo mätä mutta ne nyt varmaan vaihdetaan/maalataan kun puslaa vaihdetaan.

Muuten ei oo ollu mitään ongelmaa, tc toimii niinkun kuuluu ja nestettäkään ei enään katoa..

Kuva
Angel-eyes valoihin tuli kokeiltua xenoneita, ja ne antoikin ihan hyvän valokuvion ja kaikki mutta noi angel-eyes valot on vaan laadultaa ihan luokatonta kuraa. Depot/fk merkkiset, lyhyet valot on ihan ok mut pitken valokuvio on sellanen epämääränen:
Kuva
Tiedä sitte onks noissa jotain vikaa, mut ei noilla nää yhtään mitään. Kuvassa näkee myös eron eri polttimoiden välillä, molemmat polttimot uusia ja oikealla osramin nightbreikker, vasemmalla "joku halpamerkki". Omat etuvalot takasin kiinni ja näkee jopa eteensä. Pitäis nekin varmaan uusia, toisesta on alakiinnike poikki.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Jakedti
OCF Member 2019
Viestit: 476
Liittynyt: 29 Heinä 2007, 19:02
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja Jakedti »

Mulla oli samanlaiset valot a vecculissa niin aivan surkeat pimeässä. Ne oli vielä kytketty silleen että lyhyetvalot sammu kun pitkät laitto. Yhtäaikaa jos ois palaneet niin vähä paremmin ois nähny :lol:
Saab 9-3
Volvo V70
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

GM tai wahlerin uusissa termareissa on päiväys.
Oma wahleri oli tehty 01/01 eli tammikuu 2001 ja ostopäivä 2016
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Kaikennököstä pientä tapahtunut taas.. Autopurkaamoiden nettisivuja selatessa kävi silmään erään turkulaisen purkaamon sivulla osa "ajotietokoneen nappi". Osa esille ja kuvassa on saksankielinen ajotietokone mikä osanumeron mukaan olis 2.5 moottorille.. Hintaa parikymppiä ja tilaten kävi. Postissa hillittömän kokoinen pahvilaatikko paripäivää myöhemmin ja sieltä löyty sit tällänen:
Kuva
Kuva
Kuva
Saksankielinen mutta halpa ja kunto 5/5. Ei lie koskaan ollut autossa kiinni kun tarvii ohjelmoida vielä. Johtosarjahan löytyy valmiina ja joku vissiin sen liittimen esiin kaivanutkin jo kun sen sai siitä kellon reiästä sormella ongittua.

Jos jollain ideaa keneltä/mistä tech1 löytys kymenlaaksossa saa kertoa
Jaa samaten liekö oikea koodi 96 tolle ajotietokoneelle?

Kuva
Tuli huomattua jo leimalla että öljypohja on märkä, ja nyt pakoputkea vaihtaessa se tuli taas mieleen. Tiivistettä ei oikeen kellään ollut eikä saannut, mutta netistä sellanen löyty ja se olis tarkotus vaihtaa ja kattoa mistä se sitte vuotaa. Ja kuten arvata saattaa tavan mukaan joku sankari on öljypohjan liimannut massalla ja vanhalla tiivisteellä :bonk:

Kuva
Putkisto vaihdettiin vakioon, alkuperäinen takapönttö oli mätä eikä siellä villaa ollut joten se piti hommata mutta keskipätkä oli hyvä vielä. Harjalaikalla putsattiin ja maalattiin kuumankestomustalla. 2.5" putkisto odottaa tallin lattialla jos sen joskus vielä laittaa kiinni. Parempaa kuvaa ei sattunut mutta toi kelvannee tähän hätään.

Kattellaan mitä keksitään seuraavaks..

Öljypohjan tiiviste vaihdettu, oli tavallaan aika työmaa
Kuva
Tosiaan oli tiivisteellä ja jollain helvetin tiukkaan tarttuvalla massalla :D Pultit lähti ihan 1/4 meisselillä eli oli vissiin momentissa. Kun saatiin öljypohja irti niin eihän se mahdu tulemaan edes apurungon alta pois :-?

Noo siitä sitte cavalierastravaukshallgrouppii kysymään että mitä sille keksis ja siellä neuvottii irrottamaan moottorin kannake ja nostamaan konetta ylöspäin

Kuva
Noo liina kiinni ja kannake irti. Tarvii aika paljon nostaa loppujenlopuks että mahtuu tulemaan pois. Tai sit vaan pelotti ettei mee rikki :D

Kuva
Ja sehän holahti sieltä pois ja sitte melkein tunti meni nyhtää vanha tiiviste irti. Takasinpäin meni ilman ongelmia ja laitettiin 15nm momenttiin. Kannake meni kivuttomasti kiinni kun moottorin laski alemmas, kannake irti korista, kannake moottoriin kiinni ja koko paketti takasin ylös ja koriin kiinni.

Kuva
Samalla uus öljynsuodatin ja mobilia myllyyn. Kaikki kiinni ja moottori lämpöseks eikä vuotoja näy. :worship: Tarvinee pestä tuo moottorin pohja ja katella mistä seuraavaks vuotaa. Aluventtiilikopista on alusvasti käyty kauppaa vaikkei noi muovisetkaan vuoda kun ne joku on joskus uusinut.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Kuva
Kuva
Omegan viiksi tuli laitettua. Löyty sopivasti sedanin viiksi missä ajotietokoneen nappulat ja säädettävä tihku. Onks kukaan kokeillut saako noilla nappuloilla toimimaan ajotietokoneen a-vectrassa? Vectran omassa nappulassa on muistaakseni 4 johtoa ja tossa omegan systeemissä on kolme, eli omekan nappuloissa on yksi yhteinen johto.

Kuva
Takavalot tuli kans sotkettua jo jokuaika sitten, turbon takavalot ja välipaneeli olis viimesen päälle mutta hinnat on jotain sellasta että ei niitä sitten kehtais pitää kun hyllyssä. Pitää kokeilla ettiä tollanen välipaneeli ja maalata se korin väriin. Joskus "hetki sitten" tuli isäukon kans maalattua yhdestä porukoitten vectrasta toi paneeli korin väriin ja omaan silmään se on ollut aina paremman näkönen silleen. Silloin ei kyllä ollut mitään tietoa siitä että turbomalliessa se olis tehtaalta jo korinvärinen. Toi on värinä vaan hassu kun kilikalilla värikoodin mukaan otettu maali on ihan eriväristä :bonk:

Katellaan mitä keksitään. Öljyäkään ei (vielä) vuoda mistään.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
maraukk0
OCF Member 2021
Viestit: 184
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:05
Paikkakunta: Kajaani

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja maraukk0 »

Vectran nappuloissa on myös kellon asetuksen kytkimet, siitä lisäpiuhat (yht.5). Omegan viiksessä on vain tietokoneen napit. Kylläkai sen tuolla viiksellä saa pelittään. Omegan viikseltä ruskea Vectran rusk-kelt piuhaan ja muut kaksi väri väriin. Kellon asetus jää sitten omiin nappeihinsa. Sitä ruskea-keltaista ei sitten saa katkaista tai kellon napit ei toimi!! Näin siis kaavioiden mukaan teoriassa. Ei henk. koht. kokemusta.
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Mitä kaikkea tuo vaati että sai tuhkunsäädön toimiin
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1574
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Eikös tuohon käy se G Astran tihkuasennus ohje? Omegan tihkullinen rele, muutama piuhan veto ja viiksi. Vinkit ja vihjeet oli se ohje.
GSI-The Real Thing & ST wagon
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Joo tääläki on se ohje jossain ja vectraan menee aikalailla samalla ohjeella. Vectraan laittaessa ei tosin tarvi kun liittää siitä säätörullasta tulevat johdot niin että mustakeltainen kiertää sen kautta. Sitte vaan rele kiinni ja homma toimii. Keskikonsolissa mulla on kans se ajotietokoneen nappulat mut tarjotus olis ne kaks päänappulaa virittää toiminaan myös noista viiksen nappuloista. Ja jos sen ajotietokoneen sais ohjelmoitua jossain kohtaa..
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Avatar
urjaman
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 542
Liittynyt: 15 Elo 2009, 19:36
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja urjaman »

Vinkkinä että jos ton vakio releen sattuu saamaan auki niin siellä saattaapi olla vakiovastus tossa tihkun signaalissa jonka kun ohittaa niin tadaa, rele muutettu säädettävälle tihkulle :P (Eli siis näin sattui olemaan mun -90 vectran releessä, mutta siis voi riippua valmistajasta jne. emt)
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja @@po »

Kuva
Tollanen tuli hommattua kun hintaa sille jäi ihan 15€. Tiivisteet oli sit "vähän" kalliimmat, jotain 48€?. Tosin onhan ne elringit.
Kuva
No kiinni se tuli laitettua, menee sen verran rutiinilla toi imusarjan irrotus että 40 minuuttia meni kaikkineen ja tuli vielä tutkittua mistä perseestä se vuotaa öljyä taas :roll: Vanha oli sentään vähän saatanasti kiinni kun piti liimata massan kanssa kasaan kun tiivisteitä ei silloin saannut mistään. Tavallaan turhaan tuli siis ostettua sille alumiiniselle alaosallekkin tiivisteet mutta eiköhän niille jotain keksi.

Mut joo, jostain se vielä öljyä vuotaa. Jostain moottorin etuosasta se tulee mutta kuka sitten tietää että mistä. Täytyy tarkastaa ne lämmönvaihtimen putket kun en tiedä menikö ne liian tiukalle (lue: paskaks) silloin kun ne oli irti..
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Vectra A2 V6 1995

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Alumiininen alaosa olisi ollut parempi porttaamattomiin kansiin. Kuvasta näkee hyvin kuinka isosti on pykälää ilman kulkusuuntaan.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Vastaa Viestiin