FAKEKINGS Calibra
FAKEKINGS Calibra
Mulla saattaa olla jäljellä V6:sen taka-akseli napoineen, niin.saisit pulttijaon muutettua, tarkempaa kun miettii, niin etunavatki on jossain.
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12 Touko 2006, 14:49
- Paikkakunta: Lievestuore
Re: FAKEKINGS Calibra
Teippasitko itse vai käytitkö firmassa? Tuliko kalliiksi? Oman meinasin teippauttaa myös.
Re: FAKEKINGS Calibra
Ajoi firmaan ja teippasi itsekarvanaama-zakk kirjoitti:Teippasitko itse vai käytitkö firmassa? Tuliko kalliiksi? Oman meinasin teippauttaa myös.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: FAKEKINGS Calibra
Itse teippasin joten hintaa on vähän vaikea sanoa. Mutta 1500€-2000€ nurkilla ne pyöriikarvanaama-zakk kirjoitti:Teippasitko itse vai käytitkö firmassa? Tuliko kalliiksi? Oman meinasin teippauttaa myös.
Re: FAKEKINGS Calibra
Ollut aika hiljaiseloa, mutta kun kesä on jo ovella niin vois tätäkin vähän päivittää.
Moottori otettiin tosiaan pois ja alkoi selvenemään kuinka helvetisti siinä onkin hommaa, paskaa ja ruostetta löyty "yllättäen" jonkun verran
Akunpohja oli ruostunu läpi asti ja pari muutakin reikää löyty sieltä täältä.
Konehuoneesta hitsattiin kaikki ylimääräiset reiät ja leikattiin kannakkeet pois.
Sitten menikin varmaan 4kk että sain konehuoneen pohjat valmiiksi, meinas motivaatio kadota parikin kertaa kun nuita torneja hinkkasin.
Pyöränkotelot käytiin läpi ja samalla myös raidetangon "läpivientejä" suurennettiin, että ei hakkaa samallalailla kuin viime kesänä.
Kyllä siitä hyvä tulee kun vähän maalaa
En tiiä vielä mitä tuolle sumarin kohdalle keksis kun jää aika tyhjäksi, mutta tosiaan nuista tuninki umpiosta otin kirkkaat lasit ja umpiot veettiin sisältä mustaksi. Paljon parempi
Konehuone saatiin väreihin, niin kyllähän pienimuotoinen hymy nous huulille, helvetin hyvähän siitä tuli kun vertaa vanhaan.
Samalla myös tukivarret ja apurunko vedettiin mustaksi. Muutenkin kaikki mitä konehuoneeseen tulee maalataan/putsataan.
Kaipaisin kuumeisesti niitä 5pulttisia takanapoja tähän, jos jollakin on niin ei muutaku ilmotusta tännepäin!
Eiköhän tämä tästä taas.
Moottori otettiin tosiaan pois ja alkoi selvenemään kuinka helvetisti siinä onkin hommaa, paskaa ja ruostetta löyty "yllättäen" jonkun verran
Akunpohja oli ruostunu läpi asti ja pari muutakin reikää löyty sieltä täältä.
Konehuoneesta hitsattiin kaikki ylimääräiset reiät ja leikattiin kannakkeet pois.
Sitten menikin varmaan 4kk että sain konehuoneen pohjat valmiiksi, meinas motivaatio kadota parikin kertaa kun nuita torneja hinkkasin.
Pyöränkotelot käytiin läpi ja samalla myös raidetangon "läpivientejä" suurennettiin, että ei hakkaa samallalailla kuin viime kesänä.
Kyllä siitä hyvä tulee kun vähän maalaa
En tiiä vielä mitä tuolle sumarin kohdalle keksis kun jää aika tyhjäksi, mutta tosiaan nuista tuninki umpiosta otin kirkkaat lasit ja umpiot veettiin sisältä mustaksi. Paljon parempi
Konehuone saatiin väreihin, niin kyllähän pienimuotoinen hymy nous huulille, helvetin hyvähän siitä tuli kun vertaa vanhaan.
Samalla myös tukivarret ja apurunko vedettiin mustaksi. Muutenkin kaikki mitä konehuoneeseen tulee maalataan/putsataan.
Kaipaisin kuumeisesti niitä 5pulttisia takanapoja tähän, jos jollakin on niin ei muutaku ilmotusta tännepäin!
Eiköhän tämä tästä taas.
Re: FAKEKINGS Calibra
Enää 14 päivää kajaaniin ja tänään ensimmäistä kertaa auto kävi käynnissä sitten viime syyskuun
Navat on nyt paikoillaan edessä, levyiksi joutu ostaan v6 ja sorvaamaan niistä oikean kokoiset ettei tarvinu alkaa uusia satuloita hommaamaan.
Keskiöt tuli maalarilta ja vanteet kasattiin uusilla kehäpulteilla. Testi sovitus kuinka hyvin sen saa istuun ja ihan kivastihan se sujahtaa.
Etuvanteen speksit on 8,5x17 et 25 ja päälle pyöräytettiin 185/35
Takapäätä alettiinkin sitten ihmettelemään kun calibran viispulttisia napoja ja jarruja ei sitten tuntunu löytyvän mistään.
Eli takapäähän tulee iv golffista levyt ja satula, koska uus napa tulee -15mm vakiosta sisällepäin, niin calibran käsijarrunromut ei mahu olemaan välissä.
Tässä on nyt vain raakasovite, mutta se menee tuosta n. 7mm sisällepäin, joten se tulee justiinsa kaaren tasalle.
Takana on siis 9,5 et25 ja renkaaksi tullee 195/40.
Suurimman osan piuhoistakin sai vedettyä aika nätisti piiloon. Valotkin on kytkettynä jo paikoilleen.
Navat on nyt paikoillaan edessä, levyiksi joutu ostaan v6 ja sorvaamaan niistä oikean kokoiset ettei tarvinu alkaa uusia satuloita hommaamaan.
Keskiöt tuli maalarilta ja vanteet kasattiin uusilla kehäpulteilla. Testi sovitus kuinka hyvin sen saa istuun ja ihan kivastihan se sujahtaa.
Etuvanteen speksit on 8,5x17 et 25 ja päälle pyöräytettiin 185/35
Takapäätä alettiinkin sitten ihmettelemään kun calibran viispulttisia napoja ja jarruja ei sitten tuntunu löytyvän mistään.
Eli takapäähän tulee iv golffista levyt ja satula, koska uus napa tulee -15mm vakiosta sisällepäin, niin calibran käsijarrunromut ei mahu olemaan välissä.
Tässä on nyt vain raakasovite, mutta se menee tuosta n. 7mm sisällepäin, joten se tulee justiinsa kaaren tasalle.
Takana on siis 9,5 et25 ja renkaaksi tullee 195/40.
Suurimman osan piuhoistakin sai vedettyä aika nätisti piiloon. Valotkin on kytkettynä jo paikoilleen.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: FAKEKINGS Calibra
Jääkos pintaan nuo harmaat teipit vai vaihtuuko väri? Konehuone on heti ku karkki
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: FAKEKINGS Calibra
Joo teipit mennee vielä tämän kesän. Ens talvelle on jo suunnitelmat valmiina. Vanteet levenee sun muuta niin värikin vaihtuu sitten siinä samalla. Tämä kesä menee näin.
Re: FAKEKINGS Calibra
Joko moottorinohjaimelta vänkärin jalkotilasta vaaleanvireä johto tai puolalta sama väri
Ei laturilta
Ei laturilta
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: FAKEKINGS Calibra
Joo se olikin "ylimääräinen". Eli mihin sen kytken? Muistakkos tuosta xe:n johtosarjasta sinimustaa joka tulee myös tuohon jalkatilaan moottorinohjaukselta. Siihen ei löytyny paria. Autodatassa ei ollu xe:n moottorille sähkökaaviota nii vähän tuurilla menty. Olen ainoastaan moottorin sähköt vaihtanu. Auton puolelta johot on alkuperäiset eli 20ne.
Ihan hyvin tuo käy ja näin, ei tietenkään ole vielä päästöjä otettu että joutuuko tässä jotakin muutakin vielä tekemään johtosarjan osalta.
Ihan hyvin tuo käy ja näin, ei tietenkään ole vielä päästöjä otettu että joutuuko tässä jotakin muutakin vielä tekemään johtosarjan osalta.