Avaan tähän nyt oman projektiketjun, koska sellaisiahan nämä vanhukset tuppaavat olemaan aina.
Olen jo lähes parikymmentä vuotta vähitellen keräillyt osia rakentaakseni Manta 400 replican, mutta nyt kun Mikkiksen auto tulikin yllättäen myyntiin, niin pakkohan se oli tarttua luuriin ja soittaa miehelle.
Perustelin tätä mahdollista auton ostoa itselleni ja vaimolle sillä, että kun aika vaan on niin rajallista ja projekteja tuntuu riittävän, niin täysin alusta saakka rakentaen tälläinen replica saattaisi jäädä kokonaan toteuttamatta.
Tämän ketjun autostahan nyt on kysymys;
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 3&t=130968
Toissapäivänä tämä Manta sitten muutti tänne Etelä-Pohjanmaalle
Jatkojalostusta toki on jo suunnitelmissa, mutta aikaa menee jonkin verran ennen kuin sitä alan toteuttamaan. Eikä tässä nyt mitään kiirettä olekaan, autohan on täysin kunnossa oleva. Renkaiden tasapainotuksella aloitetaan ja sitten auto pääseekin talvilevolle.
Vinkkejä erityisesti myynnissä olevista 400-kansista ( tai koko moottoreista ) mielellään otan vastaan. Ja tiedän niiden olevan harvinaisia ja kalliita, mutta tiedän myös niitä olevan olemassa ja tarjolla. 4-5 kpl maailmalta tiedossa, mutta ainakaan vielä niistä en ole päässyt kauppoihin.
Opel Manta "400" 2,4 replica
Re: Opel Manta "400" 2,4 replica
Hienoa että tuo helmi rantautui e-p:lle
Re: Opel Manta "400" 2,4 replica
Oisko mahollista pätkästä kutosen kannesta niinku moni muukin on tehny? Saattais olla helpompi löytää..
Sitä en tiiä onko rahallisesti edullisempaa
Opel6070 foorumin puolella nimimerkki Ari.K suorittaa juuri moista operaatiota omaan rothmans replicaansa.
Sitä en tiiä onko rahallisesti edullisempaa
Opel6070 foorumin puolella nimimerkki Ari.K suorittaa juuri moista operaatiota omaan rothmans replicaansa.
Re: Opel Manta "400" 2,4 replica
Toki tuokin mahdollisuus on harkinnassa, mutta ensisijaisesti kyllä etsin "aitoa asiaa".Rizla^^ kirjoitti:Oisko mahollista pätkästä kutosen kannesta niinku moni muukin on tehny? Saattais olla helpompi löytää..
Sitä en tiiä onko rahallisesti edullisempaa
Opel6070 foorumin puolella nimimerkki Ari.K suorittaa juuri moista operaatiota omaan rothmans replicaansa.
Tuota Ari.K ; n ketjua eilen selailinkin, hieno auto on
Re: Opel Manta "400" 2,4 replica
Erhomäen kiihdytys A Asconasta jäi 400 kansi, joka on jonkin verran suuremmilla venttiileillä, mitä niissä on ollut vakiona. Toimittaisi varmasti paremmin kuin hyvin virkaansa tuossa Mantassa. Ja sen hinta on kyllä luonnollisesti useampi tuhat euronen. Mutta jos sellaisen haluaa, niin siitä kyllä kannattaisi ostaa hattu pois kuleksimasta. Saattapa mukaan tulla jotain muutakin kamppeeseen kuuluvaa.
Tiedän tuon kannen oikein hyvin, koska olen muutellut sitä useamman kerran vuosien mittaan paremmaksi, sekä tehnyt siihen huoltoja. Ja jos olisin itse tuon ostamasi auton omistaja, tekisin uuden alakerran 2,7L kokoon tasapäämännillä ja varustaisin sen juuri tuolla ed. mainitulla kannella. Ja kylkeen 55mm Weberit.
Tiedän tuon kannen oikein hyvin, koska olen muutellut sitä useamman kerran vuosien mittaan paremmaksi, sekä tehnyt siihen huoltoja. Ja jos olisin itse tuon ostamasi auton omistaja, tekisin uuden alakerran 2,7L kokoon tasapäämännillä ja varustaisin sen juuri tuolla ed. mainitulla kannella. Ja kylkeen 55mm Weberit.
Re: Opel Manta "400" 2,4 replica
60&70 sivustolle kommentoinkin sinulle tuosta Erhomäen kannesta. Täytyy soitella...
Kyllähän se isompi tilavuus lisää "raakaa voimaa" toisi, mutta tällä tietoa haluan pitää koneen kuitenkin "vakiona", paitsi kannen osalta. Nokatkaan ei tarvitsisi olla mitään race-mallia, vaan mieluiten vääntönokat. Vakio alakerralla oletan selviäväni vähemmillä remonteilla. Eri juttu tietenkin, jos löytyy valmiina koko moottori...
Yllättävän mukavan koneen Mikkis on tähän rakentanut, alavääntö yllättää, kun kone on "vain" 150 hp, mutta vääntöä on noin 230 Nm ja se tulee alhaalta, niin katukäytössä oikeinkin mukava ajella.
Kyllähän se isompi tilavuus lisää "raakaa voimaa" toisi, mutta tällä tietoa haluan pitää koneen kuitenkin "vakiona", paitsi kannen osalta. Nokatkaan ei tarvitsisi olla mitään race-mallia, vaan mieluiten vääntönokat. Vakio alakerralla oletan selviäväni vähemmillä remonteilla. Eri juttu tietenkin, jos löytyy valmiina koko moottori...
Yllättävän mukavan koneen Mikkis on tähän rakentanut, alavääntö yllättää, kun kone on "vain" 150 hp, mutta vääntöä on noin 230 Nm ja se tulee alhaalta, niin katukäytössä oikeinkin mukava ajella.
Re: Opel Manta "400" 2,4 replica
Hienon pelin olet hankkinut...muutaman kerran autossa istunut ja yhden OFC tapahtuma reissun mukana olleena....parasta B-ryhmää
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...