Astra K

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Kaippa sitä tätäkin voi ajankuluksi päivitellä, kun ei ole muutakaan tekemistä. Syksyllä kävi leimalla ja muistaakseni ei ollut mitään sanomista mutta hiukan näytti oikea etulaikka vipottavan. En ole muistanut laitella myyjälle palautetta joten voi olla että vain oikaisen kun kaverin luona käyn. Käkkärin vaijeri oli oikealta takaa jumissa niin piti vähän ennen leimaa teurastaa niin se pitää nyt kesällä vaihtaa. Tuulilasi vaihtui uuteen olko joulukuussa ja melkein heti sitäkin piti paikkailla Ja olkohan alku vuotta niin tuli michelinin nastat laitettua varastossa lojuneille twin spokeille koossa 205-55-16 .

Jakopää tuli vaihdettua olko tuossa joku kk sitten samoin tulpat. Joku aika sitten vaihdoin uuden imm vaihdon jälkeen pyöri kulutus 7.6-8l kinkamilla, kun ennen tuota pyöri siinä 8.3-8.7l. Ei tuo vikaa antanut mutta ei oikein enää muuta syypää ollut minkä takia ei alle 8 mene kulutus tuolla omalla ajolla makso uusi bossilainen 100€ niin oli sama vaihtaa. Kesärenkaat, kun laitto alle niin nousi kulutus ekalla tankillisella olokohan 8.2l mitä laskeskelin. Ei oikein nuo nankangit enää ole hiljaset mitä noilla nyt on toista kesää tullut ajeltua pintaa toki on mutta ei noita enää voi matka-ajossa kehua kuulostaan siltä että ois joka nurkassa laakeri aivan lopussa ja nuohan oli koossa 215-45-17 tiedä sitten minkä verta ois kulutus pitänyt muuttua kunnon kesärenkailla.

Alustasarja alkaa olla jos siinä kunnossa että jotain pitäs tehä. Ei oikein keston puolesta vakuutanut tämä bcn tekele ja ois pitänyt ennen ostoa vähän syvällisemmin kysellä eikä vain katonkiillottajia kuunnella. eli molemmat takajouset poikki ja taitaa iskaritkin vuotaa ja etuset alkaa olla jo myös vaihtokunnossa. Ois jouset suoraan saanut olla joku 2kg jäykemmät joka nurkassa tai ainakin edessä. Ihan hyvä tuo oli sen ekan vajaan vuoden sitten alko vajumaan eli joutu nostelemaan että pysy korko halutussa eli että pääsi pihaan ongelmitta ja muutenkin toimi alusta ok. Vuoden suunnilleen kun alla oli niin alko jousien maalit kuoriutua tai n. vuoden päästä tuon huomas kun renkaita vaihteli ja nyt aika tarkkaan 2v niin huomas että poikki vieterit.

Ihan heti en reklamoinut niin meni hiukan yli 2v ja maahantuojalta tuli että 50€plus postit uudet ja että on normaalia parempi takuu, kun valmistaja ei anna kuin vuoden. Niin no ei tunnu ymmärtävän takuun ja virhevastuun eroa ja ainakin itellä on käsitys että ei nyt ihan heti takuun jälkeen pitäs hajota. nyt ois kolme vaihtoehtoa tai oikeestaan neljä 1.ois tuossa käyttämättömät jouset naapuri kylässä 2. tuo maahantuojan tarjous 3. tilaan toisen jälleenmyyjän kautta vaihtojouset 4. vaihdan koko paskan pois tai sitten jatkaa vääntämistä maahantuojan kanssa.

Aikoinaan jo reklamoin kun alko maalit kuoriutumaan niin silloinkin oli vain että ihan normaalia ei vaikuta jousen ominaisuuksiin ikinä ei tullut siten vastausta tarkentaviin kysymyksiin että miten testattu ja mitkä ne tulokset ollut. Tuntuu vain olevan aika kirjava käytäntö tämän takuunkin kanssa. Osa saa uudet takuuseen, kun vanhat menee likaisiksi sillä tuota alkujaankin kyselin kun alkoi maalit kuoriutua. Ja sitten että ei ole aiemmin kellään katkennut että ihan outoa. No ite ainakin tuttavapiiristä tiedän kaksi sarjaa hondien alla mistä menneet jouset poikki. Se ero kait meillä ja näillä muilla on että myö ajellaan ympäri vuoden ja kippo on ihan suht normi korossa eikä aivan pohjaan pudotettu eli eikö näitä ole oikeesti käyttöön tehty eli kestää vuosia jos ajaa kesäisin kylärallia 2000km ja loppuajan lepuuttaa parkissa.

Kahtoo mitä tämän kanssa tekee. Ajaako loppuun? vaihtaako pois? vai jättääkö talliin ja koluaa kopan läpi? käyttökustannukset tässä lienee vuositasolla vähemmän kuin uudehkon auton arvonalenema vuosi tasolla joten sinällään hirveä hinku ole alkaa vaihtamaan. T

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Miten jos otat ne varaosat ja myyt sitten koko sarjan etenpäin?

Onko sulla jotain hyviä vakio osia jos laittaisi kiinteän madalluksen?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eipä tuonne toinna hyvin vanhoja vakio-osia laitella tai oikeestaan tarviikkaan kuin taakse ne kehdot minne iskari lyödään kiinni ja mitä vasten jousi tulee. lie vanhat iskarit jossain tallessa tai sitten menivät roskiin ja ehkä löytyy toiset kehdot vakiot sportin vieterit meni ainakin roskiin. vanhoilla iskareilla oikein ole järkeä uusia jousia laitella, kun ne ajo-ominasuuudet ois varmaan samaa luokkaa kuin tällä hetkellä. Nyt siis nostettu perää sen verta sillä esijännitys säädöllä jotta iskari edes jotenkin toimii. Kun katkesi jouset niin perä makasi oikeastaan iskareiden varassa.

Tuskin ostajia on jos hommaa ehjät rojut taakse eli käytännössä pitäs ilman nuo uudet osat antaa. Noiden iskarien ja jousien hinnalla taitaa saada eibach bilsteinin yhdistelmän joka nurkkaan jos kiinteää meinaa. Tuota alkujaankin mietin jos kiinteän laittaa kun edellisessä vecussa ol eibach jouset ja bilsteinin/konin iskarit niin siihen olin tyytyväinen paitsi että ne takajouset lopulta väsähti. Säädettävää taas kun pohti niin ei tämä ollut niin paljon kalliimpi kuin muut vaihtoehdot ja oli kumminkin järkevämmin toteutettu korkeuden säätö mutta kesti minkä kesti.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Löytyi samanlaiset BC:n vieterit, kuin mitkä nuo katkenneet oli. Nuo tuli paikalleen laitettua ja samalla todettua että vuotanu molemmat takaiskarit tosin toimii vielä jotenkin vaikka aika löysäthän nuo on vaikka löi säädöt tappiin edessä säätämällä maximiin niin loppui montuissa pohjaaminen joten ei varmaan olisi pahitteeksi sinne jousta vaihtaa jäykempään jos haluaa rallia ajaa mutta itelle nyt välttää. Saattas tosin jotkut 8kg vieterit olla varastossa joten jos oikein viitsisi niin voisi nuo vaihtaa.

Nankangit alkaa näyttää antautumisen merkkejä. Ens alkuun nuo ol ihan ok ja viime kesän lopulla alkovat jo ääntä pitämään. Nyt 2000km aikana alko pinnat sisäsyrjältä kuoriutua eli alkaa olla kohta vaihtokunnossa. en vielä tiedä laitanko varastossa lojuneet kesäkummit noille vanhoille talvivanteille vai hommaanko näille uudet kumit. Mutta joka tapauksessa oli viimeiset nankangit mitkä ostin ehkä ruvillet seuraaviksi jos halpis renkaita miettii. Nankangit kun laitto alle nastarenkaiden tilalle nii jotain litran nousi kulutus joten voi miettiä miten nuo lyö vastaan.

Tässä hiukan suunnitelmissa fixata tämä kuosiin ja laittaa kiertoon ja jotain järkevämpää katiskaa käyttöautoksi. Tai sitten jättää tallille lojumaan ja keksii jotain. Lähinnä koneelle tekisi mieli jotain tehdä lähinnä tuota iskutilavuutta nostaa. Tulee sen verta kilsoja että tuommonen 7.5-9l kulutuksella alkaa tympiä käydä pahimmillaan kaks kertaa viikossa tankilla. Tiedä vielä eksyisikö ihan vieraille vesille ja laittaisi dieselin ( ja ei kannata alkaa vääntämään että ehdottomasti sillä tähän asti ei ole valintaa polttoaine kulut painaneet) pakua vähän miettinyt tai sitten pakuksi rekattua farkkua jollain järkevällä koneella ja askilla. Kohta 100t tällä kurvaillut joten voisi vaihtelukin välillä virkistää.



Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

uudet renkaat tuli noille nykyisille vanteilla koossa 205-50-17. Jospa nuo ois hiljasemmat kuten paperilla hiukan vaikuttaa siltä ja varmaan kulutukseenkin vaikuttaa. jotain 1000-1300km nyt tullut alku kesän aikan viikossa mittariin lisää joten saa nähä saako myyntiin alle 400t ajettuna. Näillä näkymin laitan myyntiin kesäloman jälkeen ja etsin talveksi toisen kulkineen. Tuskin tulee laiskuuden takia osina myytyä korkeintaan toisilla renkailla ja vakio jarruilla sekä alustalla jos ei järkevään hintaan ala mennä. Noilla kun jo yhen vectran hinnan saa jo erikseen myytynäkin. Jonkin verran jo seurailtu tarjontaa ja ehkä jo suunnilleen tietää mimmosta alkaa metsästämään tässä kunhan ehtii.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tässä lomalla oli aikaa vähän turata. Renkaat vaihtui alle ja ohan noilla eroa kuin yöllä ja päivällä vaikka vertaisi uusiin nangkangeihin. Takanavat viimein sain vaihdettua niin lakkas kuulumasta etupäästä jollotus. Kaippa nuo joka paikkaa survotut uretaanipuslat siirtävät ääntä rakenteisiin sen verta että huutokuuluu sieltä missä vähiten eristettä eli tässä tapauksessa tuolla edessä kun peräpää aika hyvin eristetty samoin katto ja kyljet. Käkkärin vaijerin sain viimein vaihdettua. Onnistuu tähänkin suht helpolla ottaa vain keskimmäisen vaimentimen takimmaiset kannakekumit irti ja lämpöpellin 4 takimmaista ruuvia irti niin sopii käsi väliin sen verta että saa vaijerin pään irti ja uuden takas toki kepin päästä ensin kaikki löysät pois. Muutenpa tässä ei ole tullut kuin ajeltua taisin öljyt tuossa jossain vaiheessa juhannuksen seutuun vaihdella. Tuulilasi tuosta jo hajosi joten kahtoo vaihtaako vielä uuden kun uusi maksaa sen 90. Oli kivi tullut sinne ihan alas mustalle alueelle niin kahvitauon aikana aurinkon paisteessa oli siitä sitten lähtenyt leviämään puoleen lasiin saakka ja siitä vaateriin. Pohjosen reissun tässä vielä heittää ja laittaa joskus ens kuussa myyntiin mutta taitanee olla helpoin antaa vaihdossa liikkeeseen niin ihan vähimmällä pääsee.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Eikö tämän hintaluokan autoissa ole se liikkeen hyvitys jo sen 500 luokkaa. Kun vaihdossa hyvitetään 2000 ja käteisellä saa 1500 tingittyä? Jolloin järkevin myydä tonnilla eteenpäin ehjänä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Jaksas järjestellä bensalenkkareille koeajohetkiä ja se siihen vielä kun luulevat saavansa uuden auton.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Juutas
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 5892
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja Juutas »

DEAD kirjoitti: 23 Heinä 2019, 11:36 Jaksas järjestellä bensalenkkareille koeajohetkiä ja se siihen vielä kun luulevat saavansa uuden auton.
Tämä. Erittäin hyvin sanottu! :lol:
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06

"Acta Non Verba"
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Joko vaihdokin löysit :D
Insignia Hatchback A20DTE
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Janza1985 kirjoitti: 23 Heinä 2019, 16:52 Joko vaihdokin löysit :D
On tässä kriteereitä, vaihtoehtoja ja tarjontaa jo kartoteltu kaiken kiireen keskellä. Yks vaihtoehto ois tuossa tallin pihassa uupuu vain nimet papereista. Mutta pitänee vähempi ruokanen myös olla niin kestää perse ajella

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Eihän tuommonen ainakaan 200d vehkeneenä vie juuri mitään ja. Kääntää päitä liikenteessä mutta mätiå tapaavat olla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tuo on bensakutonen. Pohjaltaan tuo on terve kun joskus 15v laitettu pohja.kuoret vielä orkkiskuosissa ja niissä tuota kukkaa mutta helpolla tuosta vielä ajopelin sais. Taitaa nyt leima olla kylmänä kun omistajalla vähän muita huolia
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja DEAD »

viikko sitten oli pyörien suuntaus ja ilmastoinnin huolto. Venttiili vaihdettiin noihin täyttönippoihin vaikutta vähän siltä että se renkaanventtiilin näköinen olisi vuotanu ja siitä sitten tullut mehut pihalle kun viimeksi täytön jälkeen kesti jokusen viikon. Alipainetesti meni läpi joten vaihtoehdot oikeastaan nuo venttiilit tai sitten joku olematon orkonen jossain muualla. Loppu nuo helteetkin sopivasti niin oikein ole tullut edes käytettyä koko ilmastointia.

Tuli tuo pohjoisen reissu heitettyä kilsoja tuli joku 1450km kulutus pyöri 7.7-9l/100km. Reissun jälkeen tuli pikaseen pesastua ja samalla revin helmat irti niin saa aluset putsattua. Hiukan oli ylläri nuo helmat, kun ei oikein pehmeetä ollutkaan vaikka vähän sitä pelkäsin. Mutta nyt on maalattavana kippo. Tulee takapaksiin uus pinta ja samalla peittelee nuo muutamat kukat ovien helmoista ja takakaarien alaosasta kovin kummosta enää toinna turata mutta oli tuota maalia tähteenä ja innokas sutija niin sama kait tuo jos se vähän myyntiä auttas.

Nettiautossa tämä oli reilun vuorokauden tyrkyllä sitten piti pois ottaa kun ei oikein aika riitä vastailemaan ja eihän tämä nyt ihan heti jouda poikkkeen kun pitää vielä mökillä käydä ens vkl. Hiukan oli ylläri että heti joku syöttiin tarttui. Jokunen kysely tuli ja lähinnä tuntui kiinnostavan että kauanko tuo kone vielä kestää kun kilsoja jo lähes 400t mittarissa eikä kukaan oikeastaan ihmetellyt hintapyyntiä. Hankala tuohonkaan mitään on sanoa kestää minkä kestää. Pitempää ajoa lähinnä ajettu ja huollettu säännöllisesti niin voi olla pitempi ikäisempi kuin kaupunkirallia ajettu yksilö johon vain lisäilty öljyä. Öljyä tuohon joutuu lisäämään vaihtovälillä loput 5l tonkasta mitä jää tähteeksi kun vaihtaa nuo öljyt eli onko se tilavuus 4.6l eli ei jatkuvaan tarvitse lisätä. Jäähärinesteitä tuohon taas lisäillyt vain remppojen yhteydessä silloin kun niitä litkuja joutunut pihalle valuttamaan ja vähän sen jälkeen kun loputkin ilmat on lähtenyt. Vikakoodeja ei ole koko kesänä ilmaantunut muistiin. Kevättalvella pari kertaa oli koodi tallessa toisesta jälkimmäisestä lambdasta mutta valoa ei silloinkaan poltellut oisko noita aikoja sitten tulpat vaihtanut liekkö tuo ollut ensiapu tai kun pakkaset loppu.



Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra B2 Y26se

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Siistinä pysynyt. Ota tuo ylempi listakin irti.
Noita tinnejä kun ei saa putsattua kuin hienolla soodalla puhaltamalla niin itse käytin teräsharjaa enimpiin ja kotelosuojasin ne
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin