Astra K

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eipä siinä kun hieroo ens alkuun sen maalipinnan kuosiin sen mitä saa ilman ylimaalausta ja pesee sisustan. Sitten miettii mitä sille alustalle tekee ja jarrut kahtoo läpi
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Axu100 kirjoitti: 30 Syys 2019, 03:39 Hyvään kotiin tuli mulle :) ja yritän jaksaa jatkaa samanlaista tarinointia tänne jossain kohti kun tutustun autoon ensin!
Tervetuloa foorumille!
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Axu100
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Syys 2019, 03:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja Axu100 »

Kiitos :)
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

nyt ehti käymään kaverin luona kahtomassa noita talvirenkaita jotka sitten tuli ostettua poikkeen ja samalla reissulla tuli uudet mutterit pienemmällä kannalla kun nuo inkun omat meinas hylsyn kanssa vähän ahtaat olemaan näihin uusiin vanteisiin. Tuli nuo monacon mitkä nyt olikaan malliltaan koossa 18x8 ja et 20 ja päällä hankookin nastat 225-50-18. Ihan hyvin nuo meni alle ja jäävät sopivasti eessä tuonne kaarien alle takana hiukan jäävät sisään mutta tuskin tulee tuolle asialle mitään tehtyä.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Hyvännäköset alut😎
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

laittelin nastat alle. Ei oikein tuo musta vanne hoppeisilla rannuilla toimi tämän värisessä autossa mutta kaippa näillä kelpaa talvi ajella. Kesäksi on suunnitelmissa ollut melko hopeinen vanne joten tämä kokeilu ei sinne mustan puolelle kyllä kelkkaa käännä joten melko varma jo on mitkä tuonne tulee ostettua. Roiskeläpät unohtu eteen laitella mutta sisätilanlämppärin sain paikoilleen. Aika käypänen sovitus ol siihen vänkärin puolelle keskikonsolin kylkeen. just ja just sopii avautumaan hanskalokero. alemmaksi olisi tilaa ollut mutta siellä oikein ole kuin se lattiamatto vahvikkepahveineen niin siihen oikein kiinni saa nyt on kannake ihan muovien alareunassa kiinni ja puhaltimena tuommonen defan slimmi malli.



Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Körryytelty ja hiukan keulaa kolhittu siinäpä ne tärkeimmät. Viikolla kävi keula parsittavana tuli uudet maalit puskuriin, oveen ja lokari meni kokonaan uusiksi. Jyrkähkö alamäki sohjo ja peilijää niin muuta tarvinnut kuin kääntymässä oleva saappi. Joku 30m siinä koitti saada pysähtymään mutta vauhti vain kiihty ja melkein kävelyvauhdissa tuossa valuttiin mutta kumminkin sen verta ryykkäs että painu lokari ja tul naarmuja puskuriin ja tais tuo ovi mennä jo aiemmin naarmuille niin meni se samaan piikkiin. Sinällään harmita kun 200€ omavastuu eikä bonuksia mennyt niin sai kivenhakkaumat piiloon ja ovesta tuon yhen orkosen sekä ol tuo auto muutenkin puunattu sisältä ja ulkoa.

Tänään kolvailin takaluukkuun uuden napin kun alko vanha oireilemaan lie jo kolmas menossa. Pitänee ens kesänä ottaa auki sisäpuolelta ja uusia naruja vähän kauempaa kun nyt on kutistesukkaa toisen perässä niin vähän on koppura. Aika soosissa se nappi oli sieltä päältä ja ei mitenkään tiivis se nappi päältä päin niin kumma jos pakkasilla tiltin tekee. Motonetistä otin uuden makso muistaakseni 15.90€ ja oli ihan GM:n pussissa. Marmorilta kysyin syksyllä niin olisi ollut jotain 30-40€ ebaytä tutkailin niiin tarviketta oli tuohon hintaan plus postit sitten orkkista n.10 mutta järkyttävillä posteilla joten taidan ottaa motonetissä pari jemmaan kerran kulutustavaraa ovat. Tiedä sitten oisko niissä tarvike peleissä hiukan parempi suojaus ylhäältä päin joten voisko semmonen sitten paremmin kestää. Tuossa alla pari kuvaa keskiviikolta. Puskin näyttää eri väriseltä mutta kuva vääristää ei se oikeasti ihan noin läikikäs ole.

Tuossa laskeskellut ja todennut todellisen kulutuksen mukaan että ei tässä paljoa tarvii kilsat vähentyä niin ei dieselillä säästä mitään. Melkein ois bensapeliäkin katellut tuossa kesällä jos oisin vähän tarkemmin silloin asiaan perehtynyt eli onko tällä nyt tarkka kulutus ollut ja ihan laskettuna 6.397l/100km eli jos jollain 7l pääsis samaa ajoa bensavehkeellä niin siitä voi laskea. Nyt vaihtuu työpaikkakin joten työmatka alkuun lisii vajaa 15km suuntaansa mutta näillä näkymin muutetaan kuopioon tai siilinjärvelle viimeistään kesällä niin sitten pitää tosissaan miettiä millä ajaa aika mauton tämmönen diesel körryytellä tasasesti vetää koko ajan. Softa varmaan tulee laitatettua ja jos on niin tuohon lootan kanssa jotain ohjelmiston päivtystä. Julkiset oikein täältä kulje ja eukon kanssa ei työajat enää oikein passaa niin menee vähän hankalaksi työssä kulku tai sitten joutuu pitkään odottelemaan. Nyt onneksi on opintovapaalla toukokuulle asti ja koittaa kandinsa saada väsättyä niin on talvi aikaa tututustua uuteen työhön ja arpoa siinä sitten minne muutetaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

eipä tälle kipolle kuulu sen kummempaa, kuin että kilsoja tulee tasaseen tahtiin ja ajovalojen polttimot piti vaihtaa kun toinen alkoi hyytymään. Tuli ostetua nuo osramin xenarc night breaker laserit vastaavat ol vecussa ja tuntuu tässäkin toimivan. Ensi vkl muutto Vuorelaan ja työmatka lyhenee sen 50km joten kahtoo nyt ajaako tällä väkisin kun tullut aika paljon laitettua rahaa kippoon vai vaihtaako bensavehkeen kun ei tuo 25-30t vuosiajoilla oikein tämmöinen dieseli kannata.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Isomman kokoisessa autossa se kulutusero bensa vs diesel vain korostuu. Nyt noin 7snt diesel ja 95e10 hintaero. Itse pitäisin dieselin. Corsaankin tulee vain noin 33tkm vuodessa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

mitä tuossa laskeskelin joku aika sitten niin jos vain tuommonen bensapeli kulkee vähänkin vähemmällä kuin vectra tuolla kutosella niin tälläkin hetkellä kovin merkittävästi halvemmaksi dieseli tule kumminkin aika janoinen tuo fiatin kone automaatin kera. Ja paljolti nuo tulevat kilsatkin vielä vain arvio. Voi olla että kesällä käyttiksellä tulee vain mökillä käytyä tai sitten tulee ajettua kaikki ajot. Tuo 25-30t oli vain arvio kun vähentää tämän hetkiset työmatka-ajot. Tiedä sitten miten tuommonen 5km sivunsa rykäsy sitten alkaa kipossa oireilemaan ja loppuusa mikä se kulutusero sitten kylärallissa on diesel vs. bensa. Lähinnä nyt sekin että vois enemmän leikkikalukin olla käyttiksenä kun loppuusa ne polttoainekulut mahda kovin korkeita olemaan kk tasolla. Mutta kahtoo nyt miten niitä kilsoja alkaa tulla. tallille matka lyhenee sen 25km joten voi olla että sieläkin tulee enemmän käytyä ja muutenkin sitä turhempaa ajoa enemmän kuin täällä korvessa asuessa mutta tuskin enää se 50t vuoteen tulee mittariin ainakaan yhteen autoon.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tälläkin tuli vain talvi kurruutettu ja jos helatorstaina uskaltaisi kesärenkaat vaihtaa enempään ei ole suunnitelmia. Kesävanteet tuli tilattua ja kahtoo vielä mitkä nakit niille laittaa. Navia viikko sitten ihmettelin, kun laitto navikoinnin päälle niin näytti pelkkää nuolta. Käännös kun tuli ajankohtaiseksi niin sitten tuli puolikkaalle ruudulle karta näkyviin. Ilman navikointia näyttää kartan ihan oikein ja sijainnin mutta kun laittaa kordinaatteja niin sitten häviää kartta taustalta. En muista että onko tuolla tullut edes aiemmin navikoitua
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Nopeastihan nuo vanteet lopulta tuli, kun sunnuntai iltana ruksasin tilauksen vetämään ja parin mailin vaihdon jälkeen läksivät matkaan. Vähän liike epäröi että meneekö tuo vanne taakse. Mutterit ja sovitteet tulee toisessa kuormassa. Eli tuli Veemann V-FS24 eteen 8.5x20" et35 ja taakse 10x20" et42. Renkaiksi ajattelin eteen 245-35-20 ja taakse 255-35-20 niin ei tule leiman kanssa ongelmia tääll meinaavat välillä nipottaa. Ei tuossa omassa otteessa ole kuin 18" kirjattuna joten kaippa ne nämä on leimattava jos ei sitten onnistu vain siirtämään inkkuun tyypitettyjä vannekokoja omaan otteeseen. Tuolla rengastuksella kahtelin niin aavistuksen verran ulommaksi tulee rengas kaareen nähden, kuin noilla talvinakeilla eli tuskin sen kummempia ongelmia tulee.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Luulis, että malliin tyypitetyt rengaskoot riittää ilman muutoskatsastuksia. Muutoskatsastusvaatimus ois lähinnä vittuilua.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Paljonko on vanteella painoa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia A20DTH

Viesti Kirjoittaja DEAD »

|777| kirjoitti: 21 Huhti 2020, 20:44 Luulis, että malliin tyypitetyt rengaskoot riittää ilman muutoskatsastuksia. Muutoskatsastusvaatimus ois lähinnä vittuilua.
Niin tuon äkkiseltään luulisi. Aikoinaan joskus sillon 90 luvulla kirjasivat otteella niitä kokoja mitä mallisarjaan oli saanut mutta tuosta luopuivat jossain vaiheessa, kun kysyin en muista mihin kippoon josko merkkaisivat muutkin koot sinne otteelle. Jotain ne sillon sönkkäs että eivät sitä täyttä varmuutta saa mitä sinne on tyypitetty eikä riittänyt kaverin kipon tiedot missä oli noita puuttuvia kokoja valmiina. Aikoinaan yhet olkohan sakot vai kilven poistot sai kumottua sillä että kävi konttorilla ja totesivat että ei tarvii leimata, kun saanut kyseistä kippoa isommilla vanteillakin taisi silloin olla kyseessä kadetti Tuolloin tulostivat vain uuden otteen missä merkattu nuo puuttuvat koot. Tien päällähän ne kyttää vain sitä auton "paperia".
Nyt sinällään rahallisesti häviä mitään, kun pitää samalla kumminkin alusta leimata mutta kyrpii sitten uudelleen leima hakea jos muuttaa rengaskokoa. Kahtoo ehtiikö tuotakin asiaa selvitellä ennen kuin pääsee konttorilla käymään.

Ei tullut punnittua noita vanteita mutta yllättävän kevyiltä nuo tuntuivat kun kyytiin noita lastas. Äkkiseltään mietin että oisko barzetan 17" ollut painavampi
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin