Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Minä oon laittanut zafiraan z18xeen tilalle x18xe1 moottorin kaasuläppä ja jotain pientä eroa oli ... niin joo pakosarja oli z koneessa katilla.
Perus moottori on ymmärtääkseni sama molemmissa
Perus moottori on ymmärtääkseni sama molemmissa
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Jep. X18XE1:n ja Z18XE:n alakerroissa tiettävästi vain se ero, että kampiakselin asentoanturi eri paikassa. Z-koneisen anturi on siinä öljynsuodattimen alla vauhtipyöräpäässä ja X-koneessa jakopäässä öljynpaineanturin vieressä. Ko. johdinsarjaa pitäis sitten jatkaa n. 50 cm.
Samoin öljynsuodattimet ovat erilaiset.
Yläkerrassahan on sitten mainitsemiesi lisäksi muitakin eroja: ECU ym.
Imu- ja pakonokka-akselit myös eri osanumerolla Z:ssa ja X:ssä.
Euroopassa tarjolla paljon myös Z18XE-lohkoja (<100eur) ja alakertoja (n.200eur), mutta järjestään puuttuu mm. lohkolämmittimen vastus.
Vesipumpun potero aika vahvasti ruosteessa monissa tapauksissa.
Samoin öljynsuodattimet ovat erilaiset.
Yläkerrassahan on sitten mainitsemiesi lisäksi muitakin eroja: ECU ym.
Imu- ja pakonokka-akselit myös eri osanumerolla Z:ssa ja X:ssä.
Euroopassa tarjolla paljon myös Z18XE-lohkoja (<100eur) ja alakertoja (n.200eur), mutta järjestään puuttuu mm. lohkolämmittimen vastus.
Vesipumpun potero aika vahvasti ruosteessa monissa tapauksissa.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Eihän se lohkarin asennus oo este
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Onhan noita suomessakkn vaikka huru mykke purettuna
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Vähän ollut motivaatio kateissa tämän kanssa useamman vuoden... Laskin toissapäivänä jäljellä olleet öljyt ulos ja jäähdytysnesteet. Irrottelin kaikki tarvittavat letkut, piuhat ym. koneen irrottamiseksi. Hissasin koneen ylös ja tuossa se nyt roikkuu ketjutaljan varassa. Etuseinämässä tosiaan nyrkinmentävä reikä ja ykköspytyn kiertokanki poistunut ilmeisesti maantielle, kun ei näy sisään kurkkimalla? Paljas kammenkaula pilkottaa kuvassakin. Mäntä näyttäisi olevan ylhäällä ainakin osittain murtuneena? En vielä alkanut purkamaan sen enempää. Saas nähdä mitä seuraavaksi...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Tähän kaipaisin kokeneempien neuvoa? Nähtävästi sama homma, kuin 6 vuotta sitten? En enää muista, kuinka silloin ratkesi? Viime viikolla moottoria ulos rytkytellessä mahdollisesti hanttarin puoleinen vetoakseli (se pidempi) taas pullahtanut ulos? Ei liiemmin ajojen jäljiltä näkynyt vaihteistoöljyroiskeita tasauspyörästön ympäristössä? Nyt, kun kone on ulkona, tämä on periaatteessa helposti käsillä. Noin 13 mm:n rako tuossa vetoakselin juuressa! Miten sen saisi näppärimmin loksautettua takaisin paikalleen? Kokeilin jo sorkkaraudalla nytkytellä akselin tasapainoklunssin ja runkoaisan välistä kampeamalla ja välillä oikeanpuoleista pyörää pyöräyttämällä (auton etupää pukeilla). Ei hievahdakaan! Onko ainoa keino purkaa pyörannapa auki ja mahdollisesti irroitella koiranluuta, alapalloa tms. ja sitten lyödä moskalekalla akselin ulkopäästä? Miten olette onnistuneet tönäisemään akselin takaisin sijoilleen? Ei ihan uskalla raakaa voimaa tarjoilla rautakangen/lekan muodossa, jos tähän olisikin sivistyneempiä konsteja?
PS. Ei luulis, että noin vain putoaa akseli ulos, kun etupää on ilmassa ja pyörät roikkuu ala-asennossa...
PS. Ei luulis, että noin vain putoaa akseli ulos, kun etupää on ilmassa ja pyörät roikkuu ala-asennossa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Kyllä ne ihan käsipelillä on laitettu. Kasaa vaan auto loppuun ja rytköset. Jos ei mee niin alapallo irti niin saa olkavarrelle hieman vauhtia
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Kiitos. Kävi kyl mielessä, et jos sittenkin rengassokka on jossain vaiheessa irronnut ja runttaantunut sisään vastustamaan paikalleenmenoa?
Lohkojen/alakertojen tarjontaan tässä yrittänyt perehtyä.
Lohkojen/alakertojen tarjontaan tässä yrittänyt perehtyä.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Olisiko tuo hitsattavissa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Joo, kävi kans mielessä. Mutta, kun kurkkaa sisään, on siellä takaväliseinässäkin ottanut kipeää...
Vissiin laitan 100 tonnia ajetun käytetyn perusmoottorin, johon siirrän kaikki apulaitteet.
Jos aikaa jää, katsoisi sitten, mikäli tästä saisi rakennettua vielä soivan pelin?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
Tuossa naputti 2/3.