Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Joo, kiitos.
Pienestä oli kiinni. Ei auttanut MAF:n vaihto, mutta heti sen jälkeen huomasin EVAP-venttiilille menevän letkun kaasuläppäkotelon takana olevan irti !
Siinä se kuminen kulmakappale, jossa ei ole edes klemmareita, oli pullahtanut irti. Kertaalleen sen kyllä olin jo sinne kiinnittänyt, mutta jotenkin vain päässyt irtautumaan viimeistelyjä tehdessä.
Nyt kone käy nätisti, ei vikakoodeja ja kohta pääseekin koeajolle.
Puristukset tekis mieli käydä mittauttamassa, kun ei ole omaa mittaria....
Eikä päästötestikään olisi hullumpi homma.
Pienestä oli kiinni. Ei auttanut MAF:n vaihto, mutta heti sen jälkeen huomasin EVAP-venttiilille menevän letkun kaasuläppäkotelon takana olevan irti !
Siinä se kuminen kulmakappale, jossa ei ole edes klemmareita, oli pullahtanut irti. Kertaalleen sen kyllä olin jo sinne kiinnittänyt, mutta jotenkin vain päässyt irtautumaan viimeistelyjä tehdessä.
Nyt kone käy nätisti, ei vikakoodeja ja kohta pääseekin koeajolle.
Puristukset tekis mieli käydä mittauttamassa, kun ei ole omaa mittaria....
Eikä päästötestikään olisi hullumpi homma.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Eikun MAF:n liitin kiinni ja kovaa ajoa...
Tuolla se on kolmantena...
Ikä- ja tehojärjestyksessä näyttivät tuohon asettuneen
-99 1.6 HB (X16SZR) 55 kW (75 hp)
-99 1.8 STW (X18XE1) 85 kW (116 hp)
-02 1.8 STW (Z18XE) 92 kW (125 hp)
-06 2.0 OPC Stage I (Z20LEH) 193.8 kW (260 hp)
(kuvasta puuttuu -00 1.8 G farkku ja -07 1.8 H Astra HB)
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Mulla kävi tuon zafiran kaa ihan samat eka kävi oikein ja sitten syttyi häiriövalo ja oli evapilta letkuirti
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
blex84 kirjoitti:Mulla kävi tuon zafiran kaa ihan samat eka kävi oikein ja sitten syttyi häiriövalo ja oli evapilta letkuirti
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Kone käy erittäin nätisti, alusta on jämäkkä ja jarrut on hyvät. Melkein kaikki laitteetkin pelaa, cruise mukaan lukien. Kaikin puolin miellyttävä ajettava.
Mutta...
Jäähdytysnestevuoto vaivaa edelleen
Vähän lämpötiloista ja auton asennosta riippuen tihkumista on enemmän tai vähemmän.
Vaikuttaisi, että vuoto voisi olla tuossa muovisessa paluuvesiletkussa punaisen nuolen paikkeilla lohkon takana.
Mahdollista, että jopa tuon isomman kiinnityskorvakkeen kohdalta vuotaisi?
Pitää yrittää nyt syynätä tarkkaan hyvien valojen kanssa tuota ecun alapuolella risteilevää letkustoa. Sekä ylhäältä että alhaalta päin tarkastellen.
Pystyisiköhän tuota edes teoriassa vaihtamaan uuteen, ottamatta esim. imusarjaa ja ecua pois?
Kävi mielessä, mikäli nyt vuotokohta ylipäätään löytyy, mahdollisen repeämän paikkaus Sika-massalla?
Jos laskis vedet ulos ja puhdistais hyvin vuotokohdan ja sitten kuorruttaisi Sika-massalla? Mahtaisko tulla kestävä paikkaus?
Lasketaankohan glykoli alkoholiksi tässä tapauksessa?
Sika 221:n tärkeimmät ominaisuudet jo valmiiksi poimin tuotekortista:
**************************************************************************************
Kemiallinen kestävyys
Sikaflex®-221 kestää pitkäaikaisesti: vettä, merivettä, kalkkivettä, jätevettä, nestemäisiä pesuaineita, laimeita happoja ja emäksiä. Lyhytaikaisesti: polttoaineita, mineraaliöljyjä, kasvi- ja eläinrasvoja ja öljyjä. Ei kestä: happoja, emäksiä, alkoholia ja liuottimia.
Käyttökohteet
Sikaflex®-221 liimaa ja tiivistää luotettavasti useimpia materiaaleja muodostaen pysyvästi elastisen, tiiviin ja lujan liitoksen. Tuote soveltuu mm. seuraaville materiaalipinnoille: puu, metallit, metalliprimerit ja maalipinnat (2-K), keraamit ja useimmat muovilaadut.
Käyttölämpötila (CQP 513-1)
Jatkuva: -40 – +90 °C
Lyhytaikaisesti:
1 vrk. 120 °C
1 tunti 140 °C
Pintojen esikäsittely
Pintojen tulee olla puhtaita ja kuivia, eikä niissä saa olla rasvaa, öljyä tai pölyä. Liimattavat pinnat tulee esikäsitellä voimassaolevan Sika Primer -taulukon mukaisesti ennen liimauksen suorittamista.
Sauman viimeistely
Siistin lopputuloksen aikaansaamiseksi suosittelemme sauman viimeistelyä Sika® Tooling Agent N:llä.
Mutta...
Jäähdytysnestevuoto vaivaa edelleen
Vähän lämpötiloista ja auton asennosta riippuen tihkumista on enemmän tai vähemmän.
Vaikuttaisi, että vuoto voisi olla tuossa muovisessa paluuvesiletkussa punaisen nuolen paikkeilla lohkon takana.
Mahdollista, että jopa tuon isomman kiinnityskorvakkeen kohdalta vuotaisi?
Pitää yrittää nyt syynätä tarkkaan hyvien valojen kanssa tuota ecun alapuolella risteilevää letkustoa. Sekä ylhäältä että alhaalta päin tarkastellen.
Pystyisiköhän tuota edes teoriassa vaihtamaan uuteen, ottamatta esim. imusarjaa ja ecua pois?
Kävi mielessä, mikäli nyt vuotokohta ylipäätään löytyy, mahdollisen repeämän paikkaus Sika-massalla?
Jos laskis vedet ulos ja puhdistais hyvin vuotokohdan ja sitten kuorruttaisi Sika-massalla? Mahtaisko tulla kestävä paikkaus?
Lasketaankohan glykoli alkoholiksi tässä tapauksessa?
Sika 221:n tärkeimmät ominaisuudet jo valmiiksi poimin tuotekortista:
**************************************************************************************
Kemiallinen kestävyys
Sikaflex®-221 kestää pitkäaikaisesti: vettä, merivettä, kalkkivettä, jätevettä, nestemäisiä pesuaineita, laimeita happoja ja emäksiä. Lyhytaikaisesti: polttoaineita, mineraaliöljyjä, kasvi- ja eläinrasvoja ja öljyjä. Ei kestä: happoja, emäksiä, alkoholia ja liuottimia.
Käyttökohteet
Sikaflex®-221 liimaa ja tiivistää luotettavasti useimpia materiaaleja muodostaen pysyvästi elastisen, tiiviin ja lujan liitoksen. Tuote soveltuu mm. seuraaville materiaalipinnoille: puu, metallit, metalliprimerit ja maalipinnat (2-K), keraamit ja useimmat muovilaadut.
Käyttölämpötila (CQP 513-1)
Jatkuva: -40 – +90 °C
Lyhytaikaisesti:
1 vrk. 120 °C
1 tunti 140 °C
Pintojen esikäsittely
Pintojen tulee olla puhtaita ja kuivia, eikä niissä saa olla rasvaa, öljyä tai pölyä. Liimattavat pinnat tulee esikäsitellä voimassaolevan Sika Primer -taulukon mukaisesti ennen liimauksen suorittamista.
Sauman viimeistely
Siistin lopputuloksen aikaansaamiseksi suosittelemme sauman viimeistelyä Sika® Tooling Agent N:llä.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Karhenna ja hyvää epoksiliimaa päälle.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Nuo muoviputket ovat monesti todella hauraita vanhemmiten,saattaa murtua palasiksi kun hieman kuormittaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Joo, ja mä vaan ketjutaljalla nostin kannen ylös sen enempiä sinne taakse kurkkimatta...
Silleen, et kumiletku, joka on tän muovisen osan jatkona, kiskoutui irti vesipumpun persiistä !
Sit mä vasta tajusin, että pitää ottaa se kumiletkun ylähaaran liitäntälaippa myös irti ennenkuin nostaa enempää
Silleen, et kumiletku, joka on tän muovisen osan jatkona, kiskoutui irti vesipumpun persiistä !
Sit mä vasta tajusin, että pitää ottaa se kumiletkun ylähaaran liitäntälaippa myös irti ennenkuin nostaa enempää
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Juuri näin. Ps Multa löytyy tuommonen muoviputki, mitähän lienee uusi maksaa?! kirjoitti:Nuo muoviputket ovat monesti todella hauraita vanhemmiten,saattaa murtua palasiksi kun hieman kuormittaa.
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Käytettyjä ainakin saa alta kahdenkympin. Vaikka olis ylikin viiskymppiä uusi, ei se osan hinta mitään, vaan paskamaisen vaikee paikka vaihdettavaksi ilman mittavia osien irrottamisia.blex84 kirjoitti:Multa löytyy tuommonen muoviputki, mitähän lienee uusi maksaa
EDIT
Uutena Eestistä:
FEBI BILSTEIN 45992 - 6,96 €
SWAG 20 94 5992 - 10,13 €
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
A mallin vekussa saman tapanen, itsellä murtu vanhuuttaan. Oli aika veemäinen vaihtaa, kun se on siellä imusarjan alla.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Näitä mennyt jonkin verran (1-3 sadasta)
Joten saa uusia.
Tuo on yhden sortin pakeliittia ja jää kolvatessa saumahuokoiseksi. Ja kait sika kestää mutta ei se painetta pidä.
Joten saa uusia.
Tuo on yhden sortin pakeliittia ja jää kolvatessa saumahuokoiseksi. Ja kait sika kestää mutta ei se painetta pidä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Otin ECU:n pois tieltä, että pääsee näkemään tarkemmin. Ja kunnon valot peliin!
Tarkalleen tuosta nuolen osoittamasta paikasta vuotaa.
Kun pyyhkäisee korvakkeen kuivaksi, uusi vesihelmi heruaa tuohon korvakkeen tyveen, vaikka murtumaa ei niin vain huomaakaan
Tarkalleen tuosta nuolen osoittamasta paikasta vuotaa.
Kun pyyhkäisee korvakkeen kuivaksi, uusi vesihelmi heruaa tuohon korvakkeen tyveen, vaikka murtumaa ei niin vain huomaakaan
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Kyllähän se murtuma paljastui, kun tarpeeksi zoomaasi...
Itsellä kova luottamus tuohon SIKA-221 -massaan!
Jos vain tartunta kunnossa, miksei voisi toimia paikkausaineena?
SIKA-primerien pääkomponenttina näyttäisi olevan isopropanoli?
SIKA 221:
Murtovenymä -> n. 500 %
Sallittu liikunta -> 12,5 %
Vetolujuus -> n. 1,8 N/mm2
Repäisylujuus -> n. 6 N/mm
2K-epoksilla ei ihan yhtä hyvä plastisuus!
1. Puhdistin ensin kiehuvalla vedellä paikkauskohdan.
2. Sitten Bräkleen käsittely rasvojen poistamiseksi .
3. Sen jälkeen paineilmalla hippuset veks.
4. Lopuksi IPA:lla eli isopropanolilla pyyhkäisy...
... ja runsaasti SIKA-massaa kolmessa vaiheessa!
...saas nähdä pitääkö?
Käytännössä joutuisi ottamaan imusarjan irti, jos haluaa vaihtaa uuden "putkilon" tuon tilalle!
Aika fakiiri saa olla, jos imusarjaa irrottamatta tuon saa irti askarreltua...
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] kone käy taas hyvin!
Eniten kärsivällisyyttä vaati nestevuodon tyrehdyttäminern. Vaikka "kaikki" jäähdytysnesteet oli valutettu ulos tyhjennyspropusta, tästä "hikoili" koko ajan uutta tavaraa ulos!
Kuskin puoleisen sivun runsaampi ylöstunkkaamienn auttoi asiaa. Tihkuvuoto ko. repeämästä loppui! Sisätilanlämmitin oli vielä viimeistelemässä paikkauskohtaa.
Kuskin puoleisen sivun runsaampi ylöstunkkaamienn auttoi asiaa. Tihkuvuoto ko. repeämästä loppui! Sisätilanlämmitin oli vielä viimeistelemässä paikkauskohtaa.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET