Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE]
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Noin 35 sekunnin livedata:
-Calculated Pedal Position 20-22
-Engine Speed 1800 - 1900 RPM
-Coolant Temperature 85-86 °C
-Air Intake Temperature 18 °C
-O₂ Sensor Loop: Closed
-Mass Air Flow Sensor kg/h 17-21
Ei vissiin raakadatasta irtoa sen parempia tulkintoja? Vai lataanko sen myös? Siinä on kanssa niitä Short Term Fuel Trim -arvoja, mutta valaiseeko ne tätä ongelmaa lainkaan?
On tallessa raakadatajaksoja myös, jossa pumppasin kaasua asteittain nouseville kierrosluvuille.
Mutta paikallaan seisten tallennettuja, ei ajossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Onhan tässä se Katti siinä pakosarjan jälkeen.... Niitä on tunkeutunut jo uudemmissakin autoissa ja sen kyllä huomaa kun ei hengitä läpi. Ja jos se nyt on paskaa täynnä ja oikeen kuumenee niin voi sulaa sisuskalut siinä ja löytyä takavaimentimesta tai kääntyy sisällä katissa romut kyljelleen ja sillon se ei oikeen jaksa ees käydä kun menee torvi tukkoon kun ei hengitä se sisuskalut yhteen suuntaan ei poikittain
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Joo, se katti on siinä kiinteänä osana pakosarjan jatkeena. Etulambda ennen kattia ja takalambda pakoputkistossa joustokappaleen takana.
Auto käy ja kulkee hyvin ja häiriövalo vikakoodin P0420 kera tuleekin vain satunnaisesti.
Esim. kun lähtee aamulla liikkeelle ja ajaa 10 km huoltoasemalle tankkaamaan, ei vielä häiriötä. Tankkauksen jälkeen, kun jälleen lähtee ajoon, niin heittää vikakoodia.
Auto käy ja kulkee hyvin ja häiriövalo vikakoodin P0420 kera tuleekin vain satunnaisesti.
Esim. kun lähtee aamulla liikkeelle ja ajaa 10 km huoltoasemalle tankkaamaan, ei vielä häiriötä. Tankkauksen jälkeen, kun jälleen lähtee ajoon, niin heittää vikakoodia.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Tässä vielä raakadataa 47,04 sekuntia op-com:n tallentamana tiedostona, kun pumppailin kaasua ensin 2000rpm, sitten 3000rpm, 4000 rpm, 5000 rpm ja lopuksi melkein 6000rpm.
csv-tiedosto tuotu excel-taulukoksi
csv-tiedosto tuotu excel-taulukoksi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Laita spaceri sinne takalambdan ja putken väliin. Tuo koodihan kertoo ettei etummaisen ja takimmaisen lambdan välillä tapahdu tarpeeksi suurta muutosta, jonka takia auto ilmottaa että katalysaattori rikki ois. Tolla spacerillä pääset tuosta koodista ja veikkaampa ettei päästöissäkään ole mitään vikaa.
Tappelin toisen merkkisen auton kanssa näiden samojen koodien kanssa, sinne spacerit viskasin väliin ja kyseisen koodin tuleminen loppu siihen. Siitäkin oli kuitenkin takimmaiset katalysaattorit tyhjennetty ja silti meni päästöistä läpi ihan helposti.
Tappelin toisen merkkisen auton kanssa näiden samojen koodien kanssa, sinne spacerit viskasin väliin ja kyseisen koodin tuleminen loppu siihen. Siitäkin oli kuitenkin takimmaiset katalysaattorit tyhjennetty ja silti meni päästöistä läpi ihan helposti.
Insignia Hatchback A20DTE
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Ok, thanks.
Jonkun holkin mä löysin ebay:stä sivujuonteena, kun googlettelin takalambdaa. Oli ysikymppisellä mutkalla ja ilman. Hintaa 10-15 eur
Millähän hakusanoilla/tuotenumeroilla kannattaisi ko. osaa etsiskellä vai löytyykö noita ihan autotarvikeliikkeistä/Motonetista/Biltemasta?
Varsinainen kiirehän mulla ei ole tuota saada, koska auto pelaa hyvin ja leimaa on marraskuun loppuun asti!
Ei siis kyllä yhtään ahdista menoa. Kiertää hyvin ja vääntää myös kotitarpeiksi, mitä nyt 1.8 vaparilta voi odottaa. Selvästi terhakampi kulkija, kuin pari muuta meillä olevaa G farkkua, joissa vanhempi X-sarjalainen 1.8 kone (X18XE1). Tämä starttaa laakista ja käy nättiä joutokäyntiä <800 rpm
Tänäänkin mä tulin töihin tolla n. 60 km ja ei mitään häiriöitä? Ajelin kahdeksankympin alueet kolmosella ja satasen alueet nelosella, että kone ja katti lämpiäisivät kunnolla.
Kun pakosarja/katti oli rempatessa irrallaan, mä tutkailin sitä sisäkennostoa ja näytti ihan eheältä. Semmoista valkoista pulveria sieltä hieman karisi, kun duunasin siihen alalaippaan yhden pinnapultin uusiksi. Oliskohan mitään järkeä koittaa vesisumutusta kuumaan koneeseen jostain MAF:n paikkeilta, että palais ainakin hiilipohjaiset tuotokset pois pakokanavista/katista?
Vai onko tuo liidunvalkoinen pulveri sellaista loppuunpalanutta tuhkaa, joka ei polttamalla häviä?
Jonkun holkin mä löysin ebay:stä sivujuonteena, kun googlettelin takalambdaa. Oli ysikymppisellä mutkalla ja ilman. Hintaa 10-15 eur
Millähän hakusanoilla/tuotenumeroilla kannattaisi ko. osaa etsiskellä vai löytyykö noita ihan autotarvikeliikkeistä/Motonetista/Biltemasta?
Varsinainen kiirehän mulla ei ole tuota saada, koska auto pelaa hyvin ja leimaa on marraskuun loppuun asti!
Ei siis kyllä yhtään ahdista menoa. Kiertää hyvin ja vääntää myös kotitarpeiksi, mitä nyt 1.8 vaparilta voi odottaa. Selvästi terhakampi kulkija, kuin pari muuta meillä olevaa G farkkua, joissa vanhempi X-sarjalainen 1.8 kone (X18XE1). Tämä starttaa laakista ja käy nättiä joutokäyntiä <800 rpm
Tänäänkin mä tulin töihin tolla n. 60 km ja ei mitään häiriöitä? Ajelin kahdeksankympin alueet kolmosella ja satasen alueet nelosella, että kone ja katti lämpiäisivät kunnolla.
Kun pakosarja/katti oli rempatessa irrallaan, mä tutkailin sitä sisäkennostoa ja näytti ihan eheältä. Semmoista valkoista pulveria sieltä hieman karisi, kun duunasin siihen alalaippaan yhden pinnapultin uusiksi. Oliskohan mitään järkeä koittaa vesisumutusta kuumaan koneeseen jostain MAF:n paikkeilta, että palais ainakin hiilipohjaiset tuotokset pois pakokanavista/katista?
Vai onko tuo liidunvalkoinen pulveri sellaista loppuunpalanutta tuhkaa, joka ei polttamalla häviä?
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Lambda spacer nimellä löytyy hyvin noita. Tilaa vaan ebaystä ku ne kauheita maksa, suomen tarjonnasta ei oo kyllä mitään hajua.
Tosta vielä linkki
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
Tosta vielä linkki
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Se että se vikaokoodi tulee ihan randomilla johtuu siitä että sitä katin tehoa tutkitaan aika pitkään ennenkuin tuo koodi tuomitaan päälle. Jos esim ajaisit vain 5km matkaa kerrallaan ja auto jääytyisi joka välissä niin valo ei koskaan syttyisi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Tällä foorumilla on ollu aika pitkään tuommoinen kattipakosarjapaketti asennustahnoineen myynnissä jos siltä tuntuu. Ja onhan katti voinut ottaa hieman turpiinsa venttiilivian seurauksena
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Kyllä joo, on ilmeisestikin ottanut siipeensä silloin, kun pakoventtiilivaurio oli vielä korjaamatta. Bensaa mennyt raakana kattiin ja polttanut kenties kennostoon reikiä? Tukossa se katti ei nyt tuntuisi olevan, sen verran iloisesti hyrrää moottori.
Roclan huomio myös hyvä. Eilen päivällä ajoin Helsinkiin edestakaisin (2x 60km), illalla kävin Inkoossa (2x35 km) ja tänään Hyvinkäällä (2x100km) välillä parkissa useamman tunnin ja pätkäajoja. Ei tullut "saastevaloa" mittaristoon, mutta kuinkas ollakaan DTC-koodi P0420 oli kuitenkin jo muistissa op-comilla katsottuna!
Yritän etsiä tuon katin myynti-ilmon ja ellen löydä saanen lähestyä sorsaa yv:llä? Se lambda-adapteri kuitenkin on vähän ongelman kiertämistä, kun aika selkeeltä nyt näyttäisi, että katti kertakaikkiaan ei hoida hommiaan. Nyt ne lähtis vielä herkästi aukikin ne pakosarjan ja katin alalaipan mutterit, kun ovat juuri uusitut! Tiivisteetkin voisivat vielä olla hyvässä iskussa.
Roclan huomio myös hyvä. Eilen päivällä ajoin Helsinkiin edestakaisin (2x 60km), illalla kävin Inkoossa (2x35 km) ja tänään Hyvinkäällä (2x100km) välillä parkissa useamman tunnin ja pätkäajoja. Ei tullut "saastevaloa" mittaristoon, mutta kuinkas ollakaan DTC-koodi P0420 oli kuitenkin jo muistissa op-comilla katsottuna!
Yritän etsiä tuon katin myynti-ilmon ja ellen löydä saanen lähestyä sorsaa yv:llä? Se lambda-adapteri kuitenkin on vähän ongelman kiertämistä, kun aika selkeeltä nyt näyttäisi, että katti kertakaikkiaan ei hoida hommiaan. Nyt ne lähtis vielä herkästi aukikin ne pakosarjan ja katin alalaipan mutterit, kun ovat juuri uusitut! Tiivisteetkin voisivat vielä olla hyvässä iskussa.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Kellään havaintoja vastaako mikään näistä Z18XE:n katalysaattorin lukuisten valmistajien tuotteista likimainkaan OE GM/Opel -laatua?
WALKER, BOSAL, EBERSPÄCHER, LRT, HJS, VEGAZ, ASSO, FONOS, KLARIUS, MTS, ERNST, QUINTON HAZELL, VENEPORTE, EEC, MAGNAFLOW, SIGAM, IMASAF, AS
GM/Opel -varaosanumeroita ko. kalikalle on melkein yhtä monta
Parhaita tärppejä olen saanut numerolla GM# 55560958
WALKER, BOSAL, EBERSPÄCHER, LRT, HJS, VEGAZ, ASSO, FONOS, KLARIUS, MTS, ERNST, QUINTON HAZELL, VENEPORTE, EEC, MAGNAFLOW, SIGAM, IMASAF, AS
GM/Opel -varaosanumeroita ko. kalikalle on melkein yhtä monta
Parhaita tärppejä olen saanut numerolla GM# 55560958
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=15&t=259138
Tossa sen x18xe1 topic.
Viisaat kertonevat sopivuuksista
Tossa sen x18xe1 topic.
Viisaat kertonevat sopivuuksista
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Osta purkuautosta orkkiskatti. Ne toimii satavarmasti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Onkohan B/C Vectran tai A Zafiran Z18XE-koneessa oleva ihan samanlainen ja täysin vaihtokelpoinen?Juho M-P kirjoitti:Osta purkuautosta orkkiskatti. Ne toimii satavarmasti.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: Astra G 1.8 Caravan Sport -02 [Z18XE] P0420
Aivan varmasti
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)