Insignia A fl -15 2.0cdti sivu 7->
Insignia A fl -15 2.0cdti sivu 7->
Haudi hou,
Tuli palattua opelien pariin vajaa vuosi sitten kun meni audin kanssa hermot Audin kanssa tuli tosiaan painittua 2v, murheita enempi ja vähempi ja ei sen hukkaaminen kaduta muuten kun nelivedon osalta. Kyseinen astra tuli sopivasti vastaan työreissulla paikallisella laakkosella, pikaisen koeajon jälkeen nimi paperiin ja lauantaiks sovittiin, et vien audin sinne.
Kyseessä tosiaan ultimate versio ja varusteina mm, Bi-xenonit, täysautomaatti ilmastointi, webasto kaukosäädöllä (telestart t100), lohkolämmitin sisähaaralla ja ylläpitolaturilla (defa), himmenevä taustapeili, vakkari, sadetunnistin jne.. Auto on käyttöönotettu vasta 30.3.2011 ja kilometrejä oli 127000 ensimmäinen omistaja kerenny ajelemaan. Täydellinen huoltohistoria löytyy ja käytimpä merkkarilla itekkin syksyllä huollossa.
Jotain on tullu tehtyäki, että ois enempi omaan silmään, vakiona ku ei juurikaan massasta poikkea. Alla kuva ku auto pihaan saatiin. Kaikki sisävalot vaihdoin ledeiksi samoin rekkarille kanssa. Parkit on vieläkin vaihtamatta
Enstöikseen tarjosin maskille vähän rubbercomppia
Tummat sivuvilkut tilasin kanssa
Rinta-joupilta kävin tilaamassa kangasmatot, puuttuneet roiskeläpät eteen, insignian pesurin suuttimet ja hanskalokeroon hyllylevyn.
Ratin muovisomisteet teippasin hiilikuituteipillä, saa nähdä tuleeko loput sisustan hopeiset osat teipattua
Seuraavaksi lähti kontista kaikki merkit kävelee ja tummensin takavalot ja kontin kromilistalle annoin rubbercomp kylvyn kanssa. Ikkunalistat teippasin mattamustalla
Syksyllä kunnon pesut ja vahat talveks niskaan
Nyt talven aikaan on sit haalittu vanteet ja alusta jo valmiiks odottomaan, Vanteiks valikoitui Bbs lm replicat koossa 18x8 et35 ja 18x9 et 30, päälle pyöritettiin nankang ns-20 koossa 225/35 ympäriinsä. Alustaksi tulee Tatekniikan korkeussäädettävä hetekka....
Cupran lipan askartelin vähä aikaa sit puskurin alle, muuttaa keulan ilmettä kivasti
Kontinlippa on kanssa hommattuna ja nyt hinkkavärissä, maalataan kuhan ehitään
Mustat peilinkuoret on kanssa tulossa ja kattokaiteille pitäs varmaankin jotain vielä keksiä... Päiväajovalot olis suunnitelmissa kanssa ja kutakuinkin vaan tilaamista vaille, sumareiden tilalle tulevat. Tässä kevään korvalla pitänee vielä myllyttää koko auto, lajinsa on pesunaarmua jne, tuulilasi alkaa olla vaihtokunnossa mut odotellaan alkukesään ainakin niin ei samantien oo kappaleina sit.
Palataan asiaan kun taas jotain tapahtuu..
Tuli palattua opelien pariin vajaa vuosi sitten kun meni audin kanssa hermot Audin kanssa tuli tosiaan painittua 2v, murheita enempi ja vähempi ja ei sen hukkaaminen kaduta muuten kun nelivedon osalta. Kyseinen astra tuli sopivasti vastaan työreissulla paikallisella laakkosella, pikaisen koeajon jälkeen nimi paperiin ja lauantaiks sovittiin, et vien audin sinne.
Kyseessä tosiaan ultimate versio ja varusteina mm, Bi-xenonit, täysautomaatti ilmastointi, webasto kaukosäädöllä (telestart t100), lohkolämmitin sisähaaralla ja ylläpitolaturilla (defa), himmenevä taustapeili, vakkari, sadetunnistin jne.. Auto on käyttöönotettu vasta 30.3.2011 ja kilometrejä oli 127000 ensimmäinen omistaja kerenny ajelemaan. Täydellinen huoltohistoria löytyy ja käytimpä merkkarilla itekkin syksyllä huollossa.
Jotain on tullu tehtyäki, että ois enempi omaan silmään, vakiona ku ei juurikaan massasta poikkea. Alla kuva ku auto pihaan saatiin. Kaikki sisävalot vaihdoin ledeiksi samoin rekkarille kanssa. Parkit on vieläkin vaihtamatta
Enstöikseen tarjosin maskille vähän rubbercomppia
Tummat sivuvilkut tilasin kanssa
Rinta-joupilta kävin tilaamassa kangasmatot, puuttuneet roiskeläpät eteen, insignian pesurin suuttimet ja hanskalokeroon hyllylevyn.
Ratin muovisomisteet teippasin hiilikuituteipillä, saa nähdä tuleeko loput sisustan hopeiset osat teipattua
Seuraavaksi lähti kontista kaikki merkit kävelee ja tummensin takavalot ja kontin kromilistalle annoin rubbercomp kylvyn kanssa. Ikkunalistat teippasin mattamustalla
Syksyllä kunnon pesut ja vahat talveks niskaan
Nyt talven aikaan on sit haalittu vanteet ja alusta jo valmiiks odottomaan, Vanteiks valikoitui Bbs lm replicat koossa 18x8 et35 ja 18x9 et 30, päälle pyöritettiin nankang ns-20 koossa 225/35 ympäriinsä. Alustaksi tulee Tatekniikan korkeussäädettävä hetekka....
Cupran lipan askartelin vähä aikaa sit puskurin alle, muuttaa keulan ilmettä kivasti
Kontinlippa on kanssa hommattuna ja nyt hinkkavärissä, maalataan kuhan ehitään
Mustat peilinkuoret on kanssa tulossa ja kattokaiteille pitäs varmaankin jotain vielä keksiä... Päiväajovalot olis suunnitelmissa kanssa ja kutakuinkin vaan tilaamista vaille, sumareiden tilalle tulevat. Tässä kevään korvalla pitänee vielä myllyttää koko auto, lajinsa on pesunaarmua jne, tuulilasi alkaa olla vaihtokunnossa mut odotellaan alkukesään ainakin niin ei samantien oo kappaleina sit.
Palataan asiaan kun taas jotain tapahtuu..
Insignia Hatchback A20DTE
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ultimaattinen Astra H
Asiaa
Ta teknikin suhteen tervaa kierteet ja pidä vakio alusta jemmassa pahan päivän varalle
Ta teknikin suhteen tervaa kierteet ja pidä vakio alusta jemmassa pahan päivän varalle
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ultimaattinen Astra H
Edellisessä g astrassa oli sama hetekka. Sen 2,5v mitä mulla oli niin alustan kanssa ollu mitään ongelmaa, kuparitahnalla voitelin tolpat ja säätöpalikat kunnolla, ei menny siinä aikana ainakaan jumiin. Sillonkin pidin orkkis alustan tallessa vaikka siitäkään ollu ku ruoto jäljellä ja pidän tallessa kyllä nyttenkin
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Ultimaattinen Astra H
Se ois alusta nakattu alle eilen. Nyt se kyllä ois kesäpyöriä jo vailla, aika vompatin näkönen on noilla 15" kärrynpyörillä Säätö on takana baut puolvälissä ja edessä ehkä pari senttii jälellä. Seuraavaks sit pyöränkulman säätöön ja muutoskatsastukseen. Pitää toi korkeus säätää vielä kesäpyörillä sopivaks jos se katsuri laittaa vaan yhden mitan otteeseen niin on ainakin suunnilleen kohdallaan. Valotkin sain ohjelmoitua vaikka ei ollu mitään hajua siitä mitä olin tekemässä, ne tosin näytti omasta mielestä liian alas jo ennen alustan vaihtoo. Varmistus tälle tuli ku laitoin tallin oveen teipit valokeilan kohdille ennen madallusta ja ohjelmointi nosti niitä ylemmäs ku teippimerkit oli. Mikä lie sit ollu syynä et liian alas näytti.. mut joo muutama foto paskasesta autosta.
Ja yllättäen jostain napsuu / kolisee keula nyt, pitää kattoo herkeekö vai vaatiiko toimenpiteitä.
Ja yllättäen jostain napsuu / kolisee keula nyt, pitää kattoo herkeekö vai vaatiiko toimenpiteitä.
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Ultimaattinen Astra H
Tuon takia ainaki h-astraan pitäs laatusetti aina pistää alle ku halpis sarjoilla alkaa keula napsumaan. mm.iskarien yläpäissä ollut jotain feiliä mitoissa. Pitää vaa yrittää sietää se napsuminen ei sille oikein voi mitään. Konin iskareilla ja eibach jousilla ei ollu tommosia ongelmia.
Re: Ultimaattinen Astra H
Iskari narisee halpissarjoissa. Muissakin kuin hoossa.
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Re: Ultimaattinen Astra H
Paljon mahdollista, b-veccu oli ainut missä oli FK:n halpa coilisetti ni alkoi kolahteleen loppuvaiheessa kun auto vielä ajossa oli, sen jälkeen ollu laatuiskareita jousien parina ni ei tiedä miten äänekäs olis halvoilla versioilla sitten.MasaKoo kirjoitti:Iskari narisee halpissarjoissa. Muissakin kuin hoossa.
Re: Ultimaattinen Astra H
Eipä tuo niin maata kaatavaa ole vaikka napsuskin vähäsen. Lähinnä kanttikivillä kuuluu, ja osasin sitä toki odottaakkin. Yläpään hilut on reilun vuoden vanhat, oli vaihdettu kaikki samalla kun eteen oli iskarit vaihdettu. Eli kasattu siis omilla yläpään osilla, sarjassa ei kyllä edes tullukkaan uusia hiluja yläpäihin.
Oiskohan mitään ideaa noissa säädettävissä tai lyhemmissä koiranluissa? Kappaleena ne on kuitenkin kohta
Oiskohan mitään ideaa noissa säädettävissä tai lyhemmissä koiranluissa? Kappaleena ne on kuitenkin kohta
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Ultimaattinen Astra H
Korjataampas vähäsen, tuossa tuli käytyä ajelemassa kuulostelemassa kolinoita niin kyllä se takaa tulee. Aika varma voittaja on ne alkuperäiset jousien yläkumit missä on pohjaanlyöntikumi samassa. Tuli mieleen et ne on varmaan 10cm pitkät ja ei varmastikkaan sovi menemään säätöpalikan sisään ilman kolahtelua. Pitää ottaa reilu slaissi pois niistä. Selvinnee ku kurkkaa tonne auton alle.
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Ultimaattinen Astra H
Pyöränkulmat ois säädetty justiisa, caster ainoana punaisella ja sille ei olekkaan säätö mahollisuutta. Jospa tuo lappu inssille kelpais
Sen verran eilen illalla tutkin noita takapään kolinoita ja kyllä ne pohjaanlyöntikumit siellä kumajaa. Otamma niistä slaissin jossain kohtaa poikkeen.
Upsi kanto peilinkuoretkin tänään ja ne menee ilman toimenpiteitä paikalleen jahka tässä ehtii. Autodocilta tilasin noi kuoret ja ihan on pätevät 8€ kappalehintaan
Edit, sopineet sinne päinkään
Sen verran eilen illalla tutkin noita takapään kolinoita ja kyllä ne pohjaanlyöntikumit siellä kumajaa. Otamma niistä slaissin jossain kohtaa poikkeen.
Upsi kanto peilinkuoretkin tänään ja ne menee ilman toimenpiteitä paikalleen jahka tässä ehtii. Autodocilta tilasin noi kuoret ja ihan on pätevät 8€ kappalehintaan
Edit, sopineet sinne päinkään
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Ultimaattinen Astra H
Oisit hakenut pullo rubercompia ja maalnnut ite noi peilinkuoret tohon väriin. Niin tein rouvan autolle ja yhtä hyvälopputulos ja huomattavasti halvemmaöla ja saa palautettua orkkknseksi todella helposti.
Re: Ultimaattinen Astra H
On mulla tossa rubberia parikin kannua. Noissa alkuperäsissä on jo rokamaa kivistä ym shaibasta niin sillä tilasin uudet
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Ultimaattinen Astra H
Kesäpyöriä mallattu alle ja lippa ois maalissa, pitää käydä huomenna poimimassa talteen. Peilinkuoret ei sitten käyneetkään paikalleen kiinnikkeet täysin eripaikoissa ja taispa olla jopa himpun pienemmät. Pitänee kaivaa se dippipurkki esille
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Ultimaattinen Astra H
Vanteet sopii kyllä hyvin tohon. Kesäks vielä koppaa vähän alemmas
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05