Opel Calibra Last Edition 0765 2.0 16v -97

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
samipuro
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 190
Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Äänekoski

Opel Calibra Last Edition 0765 2.0 16v -97

Viesti Kirjoittaja samipuro »

Tuli ostettua Opel Calibra kymmenen vuoden tauon jälkeen tammikuussa 2016 (aiemman omistin 2003-2006). Tällä kertaa kyseessä Last Edition erikoismalli jota on saanu alunperin vain Saksassa. Malli on samankaltainen DTM ja Cliff editionien kanssa 16" BBS ("DTM") vanteineen. Tähän malliin kuuluu alkuperäisvarusteina myös myös Irmscher etupuskuri sekä madallusjouset, erilaiset ovenkahvat, nahkasisusta, ilmastointi, varashälytin, ajotietokone, valkoiset mittarit, sekä lisämittarit öljynpaineelle ja akun jännitteelle.

Tämä kyseinen yksilö on tuotu muuttoautona Suomeen ja omistaja ilmeisesti oli töissä Opelin tehtaalla Saksassa. Auto on valmistettu Uudessakaupungissa. Edellinen omistaja oli tehnyt siihen koneremontin ja itse olen lähinnä fiksaillut siitä jotain pieniä puutteita/virheitä. Auto on ulkopelleiltään käytännössä ruosteeton mutta lakkapinta hilseilee ikävästi. Alusta myös näyttää olevan kunnossa.

Auto toimii tällä hetkellä minulla lähinnä talviharrasteautona kun kesällä kurvailen Manta GSI -88:lla. Talvirenkaina tässä Astra GSI vanteet 185/55/15 kitkarenkailla (nämä oli alunperin tarkoitus laittaa Kadett E GT:n alle, siksi matala kumi)

Ohessa kuvatuksia:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Opel Insignia B -18
Opel Manta B GSI -88
Opel Meriva -03