Tämä kun on ilman ABS- jarruja, niin haluan kyllä kaikki mahdolliset järjestelmät pitää kunnossa, etenkin kun toimii talviautona. Joo kyllähän tuo ATF hukkaaminen kyrsii mutta kun kerran on toinen loota minkä pitäisi olla vimosen päälle niin jo siinä on riittävästi syytä vaihtaa tuo 320tkm rullattu loota pois. Siitä voi sitten alkaa väsää mitä lystää mutta tuota hyvää vehjettä viitti sörkkiä vielä kun on hyvä.
Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Mitä merkitystä että on ilman abs-jarruja?? Se on yhtä yliohjaava oli ne abs:t tai ei tai lukittu tai ei. Mulla ollu 15 vuoden aikana useampi nelikko ja kaikki oon lukinnu mitkä ruvennu vuotaa eikä mitään eroa ajotuntumassa, normaali tasauspyörästö kuitenki sulla siellä on...
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Eipä tälle nyt muuta ihmeempää, talvella pyöritellyt missä nyt lunta ja jäätä sattunut löytymään, hitsailtu mitä hitsailtu, urakkaa olis vielä, ajotietokoneen asensin niin ymmärtää nyt mihin se polttoaine häviää niin nopeasti eilen hain PUHTAAN leiman, tosin sekin antoi odottaa useamman kuukauden että sai aikaiseksi.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Puhdas leima? Johan on markkinat no ei vaan, hyvä juttu!Medpoore kirjoitti: ↑28 Maalis 2020, 17:18 Eipä tälle nyt muuta ihmeempää, talvella pyöritellyt missä nyt lunta ja jäätä sattunut löytymään, hitsailtu mitä hitsailtu, urakkaa olis vielä, ajotietokoneen asensin niin ymmärtää nyt mihin se polttoaine häviää niin nopeasti eilen hain PUHTAAN leiman, tosin sekin antoi odottaa useamman kuukauden että sai aikaiseksi.
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Perjantain viimeinen vapaa aika on se paras aika leimata kun siinä vaiheessa ei inssillä muu kiinnosta kuin kotiin pääsy ja tarpeeksi kun siinä höpöttää niin menee helpommin.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Nyt on huono aika katsastaa vehkeitä kun ei ainakaan täälä päin missään pääse seuraamaan(häiritsemään ) katsastusta
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Nimenomaan, olis ollu kiva nähdä missä kunnos astran alusta on mut ei päässy likellekkää tällä kertaa
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Tunexin remppaama jakolaatikko ja hydrauliikan hilppeet tuli haettua kotiin, saa nähdä millaisella aikataululla ehtii vaihtamaan. Uusi paineakku pitäisi sitä ennen myös hommata. Turbojen osalta olen kuullut että voi olla hankala vaihtaa, etenkin tuon kardaanin tumpin osalta ettei välttämättä mahtuisi ilman apurungon raottamista mutta tuskin tässä OHC kohdalla niin hankalaa ole etteikö päivässä saisi aikaiseksi. Vanhalla jakolaatikolla voisi sitten harkita sitä lukitusta sinne hydrauliikan tilalle mutta tähän hätään riittää että saa toimivat hilppeet tilalle niin lakkaa tuo ATF syöminen tai toivottavasti edes vähenee tai sitten kattoo sillä vanhalla miten sen saa rikottua kytkinpommilla tms.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
En tie mitä auringon raottamisel tarkotat mut ne kardaanit lähtee etupäästä vaparista ja turbosta yhtä helposti. Jos sen jakolaatikkon lukitsisi niin parin tunnin homma maximissaan nosturilla mut jos vaihdat sen ni vaihdelaatikko pois tai sit ainakin öljypohja moottorista et saa sen yhden jakolaatikkon ja laatikon välisen pultin pois, ei mahdu paikallaan ottaa
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Juu tuo autocorrectin jekku korjattu, apurungon piti kirjoittaa. Mutta joo, ei huvita tuolla ehjällä(?) Jakolaatikolla lähteä tuota lukitusta tekemään kun kertaakaan en ole noita aukaissut. Ja tuo öljypohja muutenki tarpeen irrottaa kun öljypohjan tiiviste hikoilee yhä enemmän. Vaihdan tuon sellaisenaan paikoilleen ja alan sitten tutkimaan vanhaa lootaa ja mietin sitten mitä sillä tekee, saapahan auton pidettyä liikkeellä ja on toinen loota varalle jos jotain käy. Ja jos tuo hydrauliikka koituu uudelleen ongelmaksi niin sitten saa lähteä, niin kauan kuin pelaa ni saa mun puolesta olla toiminnassa.Omenapora kirjoitti: ↑31 Touko 2020, 08:36 En tie mitä auringon raottamisel tarkotat mut ne kardaanit lähtee etupäästä vaparista ja turbosta yhtä helposti. Jos sen jakolaatikkon lukitsisi niin parin tunnin homma maximissaan nosturilla mut jos vaihdat sen ni vaihdelaatikko pois tai sit ainakin öljypohja moottorista et saa sen yhden jakolaatikkon ja laatikon välisen pultin pois, ei mahdu paikallaan ottaa
Lisää tavaraa haettu kotiin, toinen jarrutehostaja, oma sen verran heikossa hapessa kun melkeinpä puhki ruostunut. Toinen hammastanko odottamaan huoltoa, omassa ollut suojakumit alusta asti rikki ja tuo tehostin nesteen häviäminen varmaan tehnyt myös tuhoja. Samaan rupeamaan voi sitten kokeilla vaihtaa säädettävän rattiakselin kun semmoinen löytyi myös. Myös toiset etutolpat pitäisi vähitellen ehostaa valmiiksi, vanhoissa tolpissa laakerit menossa, ruoste puremassa, iskarit loppu jne niin vaihtaa kerralla toimivan paketin. Samalla vaihtaa jarrukilkkeet joka nurkkaan, taakse aiemmin vaihdoin jo palat mutta levyt alkaa ruostumaan edessä ja takana ja nesteitäkään ikinä vaihtanut.
Lisäksi laitoin kyselyä yhdestä turbon perämurikasta ja vetareista, noita takapään osia ei juurikaan löydy itseltä varalla niin hommaa semmoiset valmiiksi jos/kun tulevaisuudessa ilmenee tarvetta tehdä sinne jotain.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
No niin nyt kun on taas ummet ja lammet suunniteltu edelliseen postaukseen niin tähän väliin reality check. Jakolaatikko, rattiakseli yms odottaa vaihtoa vieläkin, ei vissiin ollut kenellekään yllätys. Auto on pitänyt huolen siitä että ei homma etene kun uusia vikoja tarvii korjata. Ja vielä on savottaa. Pari kk sisään meni vaihtoon OT pumppu, hihnapyörä tykkäsi pyöriä ei-suorassa niin parempi kuntoinen tilalle ja nyt ei väpätä. Sen jälkeen meni hammashihnan hampaat sileeks. Tuli todettua että juu, jakolaatikko kestää kytkinpommin mutta hihnassa 50tkm/3v ajettuna ei ollut enää kaikki puhti tallella. Ja kun tuli hetken kuuneltua vanhempaa ja viisasta (hei Jarno) niin siitä rohkaistuneena kokeilin sitä kytkinpommia noh koska tämäkin piti toteuttaa kaukana kotoa sunnuntai iltana niin se hihna piti metsästää paria reittiä kun ei motonetit yms olleet auki enää.
Pikakelaus seuraavaan viikonloppuun, oli laturin hihnan vuoro katketa. Pari päivää aiemmin olin UUDEN hammashihnan vaihtanut paikoilleen, samalla yritin kokeilla kiristimellä olevan jakopään suojakoppia istuttaa tilalle mutta ei tullu mitään, vanha kourumallin koppa monessa osassa paikoilleen. Ja tietenkin myös vesipumppu alkoi vuotaa myös. Siinä sivussa jo silmäilin sitä laturin hihnaa ja ajattelin että tuollekin tarvii jotain tehdä. No se sitten myöhemmin katkesi ja nyt tuli sekin vaihdettua OEM GM leimoilla olevaan contitechiin.
3. viikonloppu meni kytkimen vaihtamisessa. Uudessa asetelmassa ei lukituspaloja ollut ja länsiauton tiskillä edes heppu tiennyt mitä heiltä kyselin ylimääräistä tavaraa niin vanhalta duunipaikalta löytyi sitten palat ja sopiva pultti kaveriksi ja pääsi homman aloittamaan. Tietenkään tämäkään homma ei ollut 5/5 vaan ohjeina minulla oli 80-90luvun kultaisia päiviä muistelleen vanhan asentajan kokemukset F16 lootasta C asconassa. Kuulemma 20 min homma.
3h myöhemmin oli minullakin vectrassa sitten kytkin paikoillaan ja hommaa jäi vielä.
Nyt tuossa pari päivää sitten vaihdoin vielä kytkinvaijerin, kurkkasin asetelman kunnon ja kirrasin varuiksi muutamat pultit kun koskaan ei voi 100% luottaa käsimomenttiin. Oli myös yksi vaihteiston päädyn pulteista kiertynyt puoliksi ulos ja lootaöljyvana sen alla niin joutui varuiksi lisäämään öljyä vaihteistoon.
Nyt tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus tuulilasi ottaa irti ja liimata uudelleen kun yläreunan liimaus irronnut. Ja josko sitten vois keskittyä auton viemiseen eteenpäin kohti noita suunnitelmia. Se on kuitenkin todettava että vaikka millaista rääkkiä ja höntsää tälle pelille on annettu niin ei se suostu kuolemaan.
Pikakelaus seuraavaan viikonloppuun, oli laturin hihnan vuoro katketa. Pari päivää aiemmin olin UUDEN hammashihnan vaihtanut paikoilleen, samalla yritin kokeilla kiristimellä olevan jakopään suojakoppia istuttaa tilalle mutta ei tullu mitään, vanha kourumallin koppa monessa osassa paikoilleen. Ja tietenkin myös vesipumppu alkoi vuotaa myös. Siinä sivussa jo silmäilin sitä laturin hihnaa ja ajattelin että tuollekin tarvii jotain tehdä. No se sitten myöhemmin katkesi ja nyt tuli sekin vaihdettua OEM GM leimoilla olevaan contitechiin.
3. viikonloppu meni kytkimen vaihtamisessa. Uudessa asetelmassa ei lukituspaloja ollut ja länsiauton tiskillä edes heppu tiennyt mitä heiltä kyselin ylimääräistä tavaraa niin vanhalta duunipaikalta löytyi sitten palat ja sopiva pultti kaveriksi ja pääsi homman aloittamaan. Tietenkään tämäkään homma ei ollut 5/5 vaan ohjeina minulla oli 80-90luvun kultaisia päiviä muistelleen vanhan asentajan kokemukset F16 lootasta C asconassa. Kuulemma 20 min homma.
3h myöhemmin oli minullakin vectrassa sitten kytkin paikoillaan ja hommaa jäi vielä.
Nyt tuossa pari päivää sitten vaihdoin vielä kytkinvaijerin, kurkkasin asetelman kunnon ja kirrasin varuiksi muutamat pultit kun koskaan ei voi 100% luottaa käsimomenttiin. Oli myös yksi vaihteiston päädyn pulteista kiertynyt puoliksi ulos ja lootaöljyvana sen alla niin joutui varuiksi lisäämään öljyä vaihteistoon.
Nyt tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus tuulilasi ottaa irti ja liimata uudelleen kun yläreunan liimaus irronnut. Ja josko sitten vois keskittyä auton viemiseen eteenpäin kohti noita suunnitelmia. Se on kuitenkin todettava että vaikka millaista rääkkiä ja höntsää tälle pelille on annettu niin ei se suostu kuolemaan.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Pitää nostaa hattua asenteesta. Ei jokaisen pää tuommoista kestä.
Saitko vesipumpun vaihdettua?
Saitko vesipumpun vaihdettua?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra A 4x4 C20NE Karvalakki
Vesipumppu vuoden alussa vaihdettu mutta veikkaan että otti vähän itteensä kun vanhaa jakopään suojaa irrottelin kun siinä yksi pala kierretään vesipumppuun niin tiiviste liikahtanut tmv. Nyppään sen irti taas kun jossain vaiheessa jaksaa ja vaihdan tiivisteen
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...