Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Täällä sitä taas ollaan...
Heräteostoksena pihalta löytyy nyt saapumiserää 1993 edustava 2.5 V6 Vectra.
Kori on kohtalaisen siistissä kunnossa ja pienillä fiksauksilla muuttuu vielä oikeinkin edukseen. Tekniikan puolesta liikahtaa liukkaasti ja alusta toimii ilman kolinoita. Leimaa löytyy v. 2018 loppupuolelle.
Tarkoitus on laitella kaikki pienet viat kuntoon:
# Maalipinta vaatii perusteellista siistimistä, ei kestä lähempää tarkastelua - maalipinta myllytetty
# Antenni lienee nähnyt parhaat päivänsä - tilalle vaihdettu ehjä ja toimiva sähköantenni
# Molempien häikäisysuojien kiinnikkeet ovat poikki - vaihdettu ehjät klipsit tilalle
# Etumaskiin on joku ehtinyt väsäämään diy-hunajakennot jostain ruosteisesta verkosta - vaihdettu alkuperäinen ritilä
Lisäksi:
# Merkkejä ja sivulistojen kromisomisteita puuttuu. Huumoripläjäyksenä GL-mallimerkinnät isketty kiinni jollain valkoisella mönjällä - vaihdettu alkuperäinen lista ja merkit tilalle
# Konepellissä on iso lommo ja avauskahva poikki - hankittu parempi konepelti, joka maalattu uudelleen, ostettu uusi avausvaijeri
# Varoitusvalo ilmoittelee jäähdytysnesteen vähyydestä, vaikka säiliö on täynnä - hankittu toinen paisuntasäiliö ja ehjä anturi
# Takavalojen välissä oleva paneeli täytyy vaihtaa ehjään - vaihdettu valot ja paneeli
# Bensatankin korkki on kadonnut - ostettu ehjä korkki
# Kytkinpoljin narisee - vaihdettu uusi vaijeri
# Toisen etusumarin lasi on halki - vaihdettu ehjä tilalle
Heräteostoksena pihalta löytyy nyt saapumiserää 1993 edustava 2.5 V6 Vectra.
Kori on kohtalaisen siistissä kunnossa ja pienillä fiksauksilla muuttuu vielä oikeinkin edukseen. Tekniikan puolesta liikahtaa liukkaasti ja alusta toimii ilman kolinoita. Leimaa löytyy v. 2018 loppupuolelle.
Tarkoitus on laitella kaikki pienet viat kuntoon:
# Maalipinta vaatii perusteellista siistimistä, ei kestä lähempää tarkastelua - maalipinta myllytetty
# Antenni lienee nähnyt parhaat päivänsä - tilalle vaihdettu ehjä ja toimiva sähköantenni
# Molempien häikäisysuojien kiinnikkeet ovat poikki - vaihdettu ehjät klipsit tilalle
# Etumaskiin on joku ehtinyt väsäämään diy-hunajakennot jostain ruosteisesta verkosta - vaihdettu alkuperäinen ritilä
Lisäksi:
# Merkkejä ja sivulistojen kromisomisteita puuttuu. Huumoripläjäyksenä GL-mallimerkinnät isketty kiinni jollain valkoisella mönjällä - vaihdettu alkuperäinen lista ja merkit tilalle
# Konepellissä on iso lommo ja avauskahva poikki - hankittu parempi konepelti, joka maalattu uudelleen, ostettu uusi avausvaijeri
# Varoitusvalo ilmoittelee jäähdytysnesteen vähyydestä, vaikka säiliö on täynnä - hankittu toinen paisuntasäiliö ja ehjä anturi
# Takavalojen välissä oleva paneeli täytyy vaihtaa ehjään - vaihdettu valot ja paneeli
# Bensatankin korkki on kadonnut - ostettu ehjä korkki
# Kytkinpoljin narisee - vaihdettu uusi vaijeri
# Toisen etusumarin lasi on halki - vaihdettu ehjä tilalle
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
No onpas varsin hyvä jalostuksen kohde löytynyt Ja ristimänimestä ehdottomasti plussaa
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Sit ku laitat kuvat vielä niin, ettei hyppää toiselle sivulle aina....
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Toi kytkinpolkimen narina... Onko poljin myös raskas painaa?
Mun omassa -94:ssa paukahti noilla oireilla ajossa kytkinvaijeri poikki, onneksi meni 2-vaihde päälle. Sain ajettua korjaamon pihaan 2km matkan keskustasta, enkä onneksi liikennevaloissakaan joutunut pysähtymään. Eli suosittelen uusimaan sen asap!
Mun omassa -94:ssa paukahti noilla oireilla ajossa kytkinvaijeri poikki, onneksi meni 2-vaihde päälle. Sain ajettua korjaamon pihaan 2km matkan keskustasta, enkä onneksi liikennevaloissakaan joutunut pysähtymään. Eli suosittelen uusimaan sen asap!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
On vielä vähän opettelussa, kun Photobucket ollut tähän saakka aina käytössä.Janza1985 kirjoitti:Sit ku laitat kuvat vielä niin, ettei hyppää toiselle sivulle aina....
Varmasti on syytä vaihtaa. Lieneekö tuo millainen operaatio?Timonen kirjoitti:Toi kytkinpolkimen narina... Onko poljin myös raskas painaa? ... Eli suosittelen uusimaan sen asap!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Kytkin pohjaan. Kaveri pitämään vipukonehuoneesta pohjassa rengasraudalla. Vapauta kytkin ja nosta löysä vaijeri pois paikaltaan. Sitten polkimen päästä eli pää sinne jalkatilaan ja taskulamppu. Ei oo kallis vaijeri
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Muistaakseni siinä ei kyllä tarvii kun nostaa poljin ylös ja ottaa vaijeri irti.vaikeamminkin saa suorittaa.
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Minulla Vecun kytkimessä alkaa se polkimen jousi narista aina välillä.
Vaseliinisprayllä pysyy n. vuoden hiljaisena ja sitten alkaa taas. Lopulta kuullostaa siltä kuin koiran purulelua polkisi... Kviik!
Vaseliinisprayllä pysyy n. vuoden hiljaisena ja sitten alkaa taas. Lopulta kuullostaa siltä kuin koiran purulelua polkisi... Kviik!
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Hyvä auto pääsi hyviin käsiin. Varmasti tulee tosi hieno fiksattuna.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
^Toivotaan, että menee parempaan suuntaan.
Tänään oli vuorossa myllytys. Siitä parit kuvat...
Lähtökohta oli kauhea. Ei paljon heijastunut vieressä seisova auto, yms.
50/50 kuvaa
Valmista pintaa
Työvaiheet, välineet ja aineet tähän mennessä:
Pesu: Pineline + 3x huuhtelut painepesurilla, pahoihin pinttymiin Autoglym Tar remover ja Padboys IPA
Kone : Tokyo OP5 epäkesko
Laikat: Padboys 5,5'' Heavy cut ja loppuvaiheessa Soft cut
Aine: Mirka Polarshine 15, leikkaavuus 5/6, viimeistely 3/6
Viimeistelemättä jäi sattuneesta syystä...
Huomenna sitten vielä Soft polish -laikalla Mirka Polarshine 8 ja Fussot pintaan. Missään nimessä tästä ei mitään uutta vastaavaa tule, vaikka hieroisi kuinka. Ehjä sumari ja häikäisysuojien klipsit löytyi romuttamolta. Nekin varmaan sitten huomenissa ruuvilla.
Tänään oli vuorossa myllytys. Siitä parit kuvat...
Lähtökohta oli kauhea. Ei paljon heijastunut vieressä seisova auto, yms.
50/50 kuvaa
Valmista pintaa
Työvaiheet, välineet ja aineet tähän mennessä:
Pesu: Pineline + 3x huuhtelut painepesurilla, pahoihin pinttymiin Autoglym Tar remover ja Padboys IPA
Kone : Tokyo OP5 epäkesko
Laikat: Padboys 5,5'' Heavy cut ja loppuvaiheessa Soft cut
Aine: Mirka Polarshine 15, leikkaavuus 5/6, viimeistely 3/6
Viimeistelemättä jäi sattuneesta syystä...
Huomenna sitten vielä Soft polish -laikalla Mirka Polarshine 8 ja Fussot pintaan. Missään nimessä tästä ei mitään uutta vastaavaa tule, vaikka hieroisi kuinka. Ehjä sumari ja häikäisysuojien klipsit löytyi romuttamolta. Nekin varmaan sitten huomenissa ruuvilla.
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Siistikuntoselta vaikuttaa, naarmutki vissii hävis hyvin myllytyksen jälkeen? Hyvä et aa koppasiaki vielä pelastetaan ajoon.
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Hyvä siitä tulee ja hyvä että näitä pelastetaan
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Tuo kytkinvaijeri pistää aika jäykäks polkimen jos yhteen alkaa karvat harottaa siellä suojaputken sisällä. Itellä kanssa työmatkalla vaijeri naps poikki mut mätänetin 2 litraseen tarkotettu vaijeri meni tuohonkin. Ja itellä olis vielä kierros V6 + 24v lätkiä jos kiinnostaa.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"
Tilasin vaijerin, jossa oli maininta "ABS-jarruilla varustettuun malliin". Tässä kun on sellaiset. Merkit kiinnostaa ehdottomasti.Medpoore kirjoitti:Tuo kytkinvaijeri pistää aika jäykäks polkimen jos yhteen alkaa karvat harottaa siellä suojaputken sisällä. Itellä kanssa työmatkalla vaijeri naps poikki mut mätänetin 2 litraseen tarkotettu vaijeri meni tuohonkin. Ja itellä olis vielä kierros V6 + 24v lätkiä jos kiinnostaa.