Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Vaijereiden varassa se tossa jo olikin, mutta ei vaan sormet osuneet oikeaan kohtaan millään, että ois polttimot löytyneet. Hanskalokeroa en kyllä käyttänyt irti. Ajattelin sitten, että kai se joku pikku vika saa jäädäkin, kyn ei tässä museoon olla menossa. :hypocrite:

Ei kyllä ollut G-Astrassa muistaakseni näin vaikeaa tämä homma.
blex84
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2818
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Geessä paremmin tilaa vaihtaa
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Haiseva takakontin matto sai lähteä
Kuva
Uudelle tuli hintaa 13 euroa itse leikaten
Kuva
Kuva
Tuon eristeen olis toki mielellään säästänyt, mutta eipä voi mitään
Kuva
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Tulipa tehtyä melkoinen typeryys eilen. Nappasin takalasista siirtokilpien jättämiä liimoja pois. Samalla meni pilalle nätisti asennettu mieto tummennusskalvo. Liekkö oli peräti joku tehdastummennus?? Ei auttanut kuin repiä sekin pois. Lähti helposti irti, mutta liimat jäi oikein huolella kiinni lasiin. Millähän ihmeen keinolla ne lähtee, kun takalasia ei tohdi pahemmin raaputella lämmitysvastuksen vuoksi?
Avatar
VECTRA GT 16v
OCF Member 2017
Viestit: 1052
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
Paikkakunta: HELSINKI / kinnula

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja VECTRA GT 16v »

Ite poistin vanhat kalvo liimat fairi vedellä liottamalla. Kova homma siitä on silti.

Tai sit hommaat uuden lasin halavalla jostain.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
_supra_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 228
Liittynyt: 02 Marras 2008, 16:04

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja _supra_ »

Lähtiskö Ksyleenillä?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Ksyleenillä tai asetonilla ite ottanut kalvon rippeitä poikkeen.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Täytyy kokeilla asetonilla. Kytkinvaijerinkin vaihdettiin tänään. Ei ollut paha homma. Vanhasta oli se sisäpuolinen muovipinnoite irronnut pitkältä matkalta. Muuten oli kyllä ehjä. Keveni kovasti ja narinat loppui. :thumbsup:
Avatar
Themazgu
OCF Member 2017
Viestit: 2609
Liittynyt: 05 Marras 2007, 20:50
Paikkakunta: North Karelia

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja Themazgu »

Autoglym intensive tar remover on hyvä liiman poistoon
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

https://www.erikoistekniikka.fi/autonho ... 204000125/

Tässä on myös hyvä aine liimajäämien poistoon. Itse poistanut pikijäämien lisäksi myös merkkien poiston jälkeen liimat :peukku:
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

^Kiitos vinkistä. :peukku: Kokeillaan tota sitten, elkei Sinol tai asetoni pure.

Seuraavaksi pitäisi hankkia venakopan ja imusarjan tiivisteet. Mistä nämä kannattaa hankkia ja minkä valmistajan tuotteet pitää kiertää kaukaa?
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

b vectran alumiinikopat ja imusarjan tiivisteet menee liimalla :D
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Mistä niitä sellasia nyt tähän hätään. :lol:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Pitäisin vakio kopat ja tuon vakio muovin. Uusisin samalla kaikki muutkin tiiviste hilut kansien väliin ja kunnioittaisin hyvää yksilöä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastepirssi "Veera Kutvonen"

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Kyllä ne muovikopat joutaa hiiteen, ei minkäänlaista museoarvoa niillä ole.

Imusarjan alimmat osat on sitte mahtavan vittumaiset irrottaa ens kerralla, jos ne liimalla tiivistää. Kokemusta on, kun joku oli ex-calibraan tuon mennyt tekemään.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Vastaa Viestiin