Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Eipä tätäkään taida kukaan mielenkiinnolla lukea, mutta kaikennäköstä on puuhailtu. Etuvarsiin tuli kovimmat strongfleksin urtsipuslat ja alustaksi tietty Bc (100kesää 1000 talvee ajettu tatekniks lenti roskiin). Muuten auto on kyl pelannut hienosti ilman ongelmia
Takakaariin pitäis korjauspalat hitsuutella jossakin vaiheessa kun tuli syksyllä tehtyä ne mitensattuu (tähän saa antaa vinkkejä) Etujarruillekkin täytys keksiä jotain jos kehtais vaikka syyspartyille koittamaan miten se rata-ajo sujuu
Takakaariin pitäis korjauspalat hitsuutella jossakin vaiheessa kun tuli syksyllä tehtyä ne mitensattuu (tähän saa antaa vinkkejä) Etujarruillekkin täytys keksiä jotain jos kehtais vaikka syyspartyille koittamaan miten se rata-ajo sujuu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Ehjää ei kannata korjata"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Luetaankun päivitetään.
Takakaaren palathan on hyvä ensin leikata sopivaksi ja ja sen jälkeen asettaa kaaren päälle, piirtää autoon, leikata ja sitten asettaa sen parimilliä sisälle, hitsata pistekerrallaan jäähdytellen päivän verran ympäri asti ja lopuksi muistaa kotelosuojata.
Niin ja jarruille ensimmäisenä uudet jarrunesteet ja katsoa ettei ole ihan halvimmat tarvikepalat keulassa
Takakaaren palathan on hyvä ensin leikata sopivaksi ja ja sen jälkeen asettaa kaaren päälle, piirtää autoon, leikata ja sitten asettaa sen parimilliä sisälle, hitsata pistekerrallaan jäähdytellen päivän verran ympäri asti ja lopuksi muistaa kotelosuojata.
Niin ja jarruille ensimmäisenä uudet jarrunesteet ja katsoa ettei ole ihan halvimmat tarvikepalat keulassa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Suurin piirtein noin ton homman joo suunnittelinkin, suurin mietinnän aihe on et mitä tavaraa vetää siihen sauman kohalle ettei ala mätimään sisäpuolelle joku happomaali ja koriliimaa?1,2sorsa kirjoitti: ↑11 Heinä 2019, 06:50 Luetaankun päivitetään.
Takakaaren palathan on hyvä ensin leikata sopivaksi ja ja sen jälkeen asettaa kaaren päälle, piirtää autoon, leikata ja sitten asettaa sen parimilliä sisälle, hitsata pistekerrallaan jäähdytellen päivän verran ympäri asti ja lopuksi muistaa kotelosuojata.
Niin ja jarruille ensimmäisenä uudet jarrunesteet ja katsoa ettei ole ihan halvimmat tarvikepalat keulassa
Jarruissa on jo uudet nesteet, vois koittaa jotain "kilpanestettä" ja ebc:n paloja
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Aamulla kävin tallilla näpräilemässä ja ihmettelemässä jonninjoutavia ja tuli sit huomattua et kuskinpuolen pakosarja räpättää TAAS vähän pitihän se 20tkm Noh tehään syksyllä laajempi määräaikaishuolto ja napataan taas pata ylös olis kai pitänyt viimesyksynä käyttää sarjat oikasussa, voi tosin olla halkikin, kun aika reilusti on monoa saanut
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Tänään tuli taas näpräiltyä tallilla kaikennäköstä, eteen pyöränlaakerit ja apusimpukan käöntövarsi, taakse aurauksensäätötangot kun edellisistä oli pallonivelet ihan losot
Etupuskuriin pistin b2 vakiolipan ja puskurin alareunaan suhautin maalia ja lakkaa kun oli kiveniskeymistä ihan valkosenaan
Pitäis varmaan opetella ottamaan kuvia remontin aikana niin olis enempi näytettävää
Etupuskuriin pistin b2 vakiolipan ja puskurin alareunaan suhautin maalia ja lakkaa kun oli kiveniskeymistä ihan valkosenaan
Pitäis varmaan opetella ottamaan kuvia remontin aikana niin olis enempi näytettävää
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Vieläkö tämä on ajossa?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Kelien lämmetessä taas otetaan ajoon! Talvisin aina rauhakseen tehdään kesäkuntoon ja koitetaan parannella.
Päivitetääs nyt vähän mitä on taas "talven" aikaan puuhailtu.
-uusi syyläri
-uusi ilmastoinnin kompura ja kuivain
-takasatulat uudet ja palat sekä lyhyet takaputket
-eteen ebc redstuff
-vesipumppu (jakopää tuli tehtyä syksyllä, samalla vaihtu puola, tulpat ja johdot)
-ohjauksen nivelet kaikki uusiks
-pari pyöränlaakeria
-umpioihin uudet enkelinsilmät
-bc:n alustaan jäykemmät jouset
-imuputki/ "ramair" puskurista putsarille
Jotain varmaan unohtukin...
Vielä pitäs laittaa taka-akselille strongflexiä ja camber säädöt, moottorikin pitäa käyttää jossain vaiheessa ylhäällä ku taas vuotaa öljyä Tuulilasi menee lähiviikkoina vaihtoon ja takakaarien korjauspalat oottelee tallissa, voi olla että vien tuttavalle takakaarirojektin Poikkitukikin olis konehuoneeseen
Eipähän tästä varmaan malta luopua vaikka kaikki rahat tähän meneekin
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Uudet kesärattaat saapu ja heti oli pakko päästä pyöräyttään renkaat niille nyt odotellaan kesäsempiä kelejä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Hyvältä näyttää!
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Väri todennäköisesti vaihtuu vilä viimeistään kesänä, alunperin piti tulla tumman pronssin värisinä mut ei malttanu oottaa ni tuli laitettua mustat
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Ei sitä tänään malttanu töiden jälkeen kotia mennä niin kävin väsään taakse cambersäädöt hitsi "saumoista" ei saa sit kommentoida parempaan en pystynyt einhellin "80a" puikkokoneella kun migistä oli kaasu lopu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Eilen tuli haettua leima, ja konttorilta suoraan talille lyömään jiiärrät alle ja alustaa ruuvaamaan takaa pitää saada vielä kilometri alaspäin kuhan saa lyhemmät takajouset. Tänään töissä löin vielä kulmat kohilleen Takacamberit jäi säädöistä huolimatta -3 astetta ja 20min, tosin huomattavasti parempi kun entinen 5-6 astetta urtsi puslathan tuota varmaan vielä ryhdittäis.
Ainiin ja sportti nahathan mää tähän oon lykänny kans
Ainiin ja sportti nahathan mää tähän oon lykänny kans
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Pesty ja puunattu ulkoa ja sisältä, perää laskettu puolu kilometriä Eilen heitettiin 500km reissu ongelmitta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Ehjää ei kannata korjata"
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
On komee ja hyvää tekemistä
Ja KYLLÄ näitä luetaan vaikka ei aina tule kommenttia.
Ja KYLLÄ näitä luetaan vaikka ei aina tule kommenttia.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Opel omega mv6 Irmscher nco-887
Jos joku haluaa edullisia ja hyviä renkaita niin on muuten Hankookin s1 evo3 fillareissa ihan törkeen hyvä pito
"Ehjää ei kannata korjata"