Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Esittele Opel-projektisi tai autosi
demosta
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 158
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 23:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Sisusta uusittu

Viesti Kirjoittaja demosta »

Viikonloppuna tuli hiottua ulkoa kahvan alukset, sen verta pisti naarmut silmään, että oli hinkattava pois :D nopeaan fareclalla vain. Samalla tuli nuo afl lamput värjättyä GTS mallin lamppuja vastaaviksi, ja samalla hieman pyyhkäistyä laseista pahimpia hapettumia pois. Täytyy vielä lakka/ kalvo laittaa päälle, että pysyy hyvänä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
demosta
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 158
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 23:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa.

Viesti Kirjoittaja demosta »

Autolla on pääosin vain ajettu työajoa, Maski tuli vaihdettua, samalla tilattua Bilstein b4 eteen ja voktlandin jouset ja kääntölaakerit alko sen verta rutina ja pauke vituttamaan :D sanoo kuka mitä tahansa, mutta ei se tuo FK alusta ollut häävi, millään osa-alueella. Toivottavasti nyt tulis himppasen ajomukavuutta lisää. Ainoastaan korkeus oli plussa tuolla "säädettävällä" (jumiutuneella) alustalla. Viimeinen niitti oli vuotava kuskin etutolppa. Jossain vaiheessa pitäis alkaa suunnitella etuputken vaihtoa, jousosta on verkko jo melkein irti. Mutta ei vielä vuoda.
IMG-20190830-WA0045.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
demosta
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 158
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 23:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja demosta »

Yksi vika korjattu, useampi tilalla.

Nyt auto heittää jakarin tauluun, eikä ahda. Toisinaan saattaa työmatkan toimia hyvin, kotiin lähtiessä ei. Mankkuvenat vaihdettu ristiin, ei vaikutusta. Täytyy käyttää piuhan päässä, niin näkee, että montako sataa euroa tällä kertaa menee :)

No, eilen aamulla töihin lähtiessä kuului vain naks, ja akku tyhjä. Johonkin hukkaa ~0,7A jatkuvalla syötöllä. Auto selkeästi protestoi kun olisi muutto edessä, ja työmatka pitenee 65 kilometriin/suunta. Täytyy etsiä vanhempi Corolla, vaikka enemmän ajettuna, ei ainakaan pelota ajaa työmatkaa, että millon leviää :D
Edit: akku ladattu yöllä, heitetty noukalle. Työmatkan jälkeen auto seisoi ovet lukossa paikallaan jonkun tovin ja virran kulutus oli enää 0.05A.(sama tulos kolmen tunnin jälkeen) voiskohan siellä olla väylään jäänyt eloa, niin vienyt enempi. Täytyy päivän mittaan seurata tilannetta.

Jahka nämä on korjattu, niin tästä jollekulle monella eurolla rassattu Vectra, voidaan vaihtaa ihan tavalliseen autoon, jota ei ole madallettu, vapari, ilman mitään ylimääräistä. Ja väliäkin tarvittaessa voin maksaa :lol:

Onko veikkauksia mitä seuraavaksi hajoaa? Laitetaanko arvuuttelu pystyyn :lollis:
-jakopää?
-kaksoismassapyörä?
-tehostimen pumppu?
-hammastanko?
-cim?
bart
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1602
Liittynyt: 12 Elo 2007, 14:47

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja bart »

Hyviä vaihtoehtoja kaikki nuo Ooppeli kun on 😅

Vesipumpun voisi kyllä laittaa tuohon listaan myös.
demosta
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 158
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 23:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja demosta »

bart kirjoitti: 04 Loka 2019, 10:18 Hyviä vaihtoehtoja kaikki nuo Ooppeli kun on 😅

Vesipumpun voisi kyllä laittaa tuohon listaan myös.
Totta! Se unohtui! :D

Akku oli loppuviimein ainakin aivan sippi. Startatessa jännite laski kymmeneen volttiin, ja naks. Ja oli ennen sitä tosiaan yön laturissa. Pari min Virrat päällä eikä enää startti pyörinyt. Nyt exide nokalla.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

vectraTBO kirjoitti: 11 Helmi 2018, 16:49 20tkm ruuvasin tällä työmatkaa ilman yhtäkään vikaa :)
Itse itseäni lainaten. Et oo antanu sille hellyyttä tarpeeksi ku alkanu kiukuttelee :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
demosta
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 158
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 23:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa

Viesti Kirjoittaja demosta »

vectraTBO kirjoitti: 04 Loka 2019, 22:36
vectraTBO kirjoitti: 11 Helmi 2018, 16:49 20tkm ruuvasin tällä työmatkaa ilman yhtäkään vikaa :)
Itse itseäni lainaten. Et oo antanu sille hellyyttä tarpeeksi ku alkanu kiukuttelee :lol:
Parhaani oon yrittänyt, mutta ei tunnu kelpaavan :D

P1681 koodia se pukkaa saa nähdä selviääkö kaasuläppäkotelolla, vai uusitaanko koko ecu :lollis:
Itseasiassa, auto joskus keväällä heitti kerran jakarin tauluun, ja ilmoitti jonkun koodin viitaten kaasuläppään. Onko näissä läppäkoteloa mahdollista elvytellä, vai onko etsittävä jostain ehjä käytetty testiin?
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

multa löytyy läppäkotelo jos tarvetta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
demosta
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 158
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 23:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja demosta »

Näyttää siltä, että läppäkotelon vaihdolla menohalut palasivat takaisin. Kiitokset kotelosta jartsalle!
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

demosta kirjoitti: 05 Marras 2019, 06:27 Näyttää siltä, että läppäkotelon vaihdolla menohalut palasivat takaisin. Kiitokset kotelosta jartsalle!
hyvä homma :thumbsup:
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4292
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 11:10
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Minkälaiset piuhoitukset vedit oviin? Meneekö alkuperäisen liittimen läpi poraamalla vai vaatiiko uudet reiät kokonaan?
1,5mm2 ja 2,5mm2 olisi tarkoitus pujotella läpi.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
demosta
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 158
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 23:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja demosta »

Menopelillä on taas vaan ajeltu, putki uusittu katilta taakse. Etuputki "Fenno", siitä eteenpäin joku ei niin kaksinen putki. Istuu "ihan hyvin" mutta liitokset enempi vähempi väljät, kempillä pöntöt Y-haaraan kiinni, että ei vuoda. Taashan se nähtiin, olisi pitänyt vaan olla nuukailematta.

Tämä voisi ehkä olla kaupan, tai vaihtua järkevämpään autoon. pienempikoneiseen / diisseliin, työmatka kun
tosiaan pitenee 130 kilometria/päivä..
ChiEf kirjoitti: 15 Joulu 2019, 22:47 Minkälaiset piuhoitukset vedit oviin? Meneekö alkuperäisen liittimen läpi poraamalla vai vaatiiko uudet reiät kokonaan?
1,5mm2 ja 2,5mm2 olisi tarkoitus pujotella läpi.
2,5mm2 piuhat mideille oviin. Reiät porasin liittimiin, saa tehtyä sellaasen reiän, jotta menee vielä 1,5 piussi oveen. Nyt jos tekisin, niin en porailisi mitäön reikiä, vaan laittaisin liittimiin uudet pinnit.
demosta
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 158
Liittynyt: 01 Huhti 2011, 23:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt

Viesti Kirjoittaja demosta »

Vectralla on työmatkaa tullut ajeltua. Tammikuussa tuli bumerangi vaihdettua taakse, huhtikuussa napsahti lasi halki. Muuten on ollut huoletonta ajoa

Vectra pääsee köyttöauton virasta toistaiseksi lepäämään, liian vähillä vioilla ajettu koko tämä vuosi, niin ostin pösön talviajoon :D
Onhan mittariin kertynyt tässä 3v yhteisen matkan aikana jo n. 75tkm. Talven tai kevään aikana tarkoitus maalata puskurit uudelleen, kuskin lokasuoja sekä kuskin puolelta takakaaren reuna, kun ikävästi maalia lohkeillut. Ehkä jätän opc lipan puskurista ja diffun tällä erää irti. Jokseenkin tylsäksi käynyt tuo perä noilla osilla.

Ajatuksissa nostaa myös kone nokalta, uusia jakopää, vp ja kytkin. Joskus olin kuulevinani pientä naputusta vp suunnilta, kun kuskin pyörän viereen kyykistyi.

Onko näihin mitään järkevää bolt on pakettia olemassa, ilmeisesti 1,8T Saabin kova vauhtipyörä käy, mites asetelma ja levy?
Jakopäätä ei varmaan kannata edes tarvikkeena ajatella, sen verta edukas neobrosin kautta katseltuna.
Vastaa Viestiin