Astra Koo 1.4 turbo A -16
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
NO Mikäs sai astrasta luopumaan?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Vanhempi accord näemmä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Ei tähän oikeastaan löydy mitään järkevää selitystä. Tulin vain siihen lopputulokseen, etten halua sitoa koko omaisuuttani autoon, jonka piipitykset ja hienot varusteet vain ärsyttää päivä päivältä enemmän. Tämä ajaa saman asian.
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Harmi että ei k astra miellyttänyt, itse en kyllä K astraa kovin herkästi tän astra 5d 1.6turbo j seuraajaksi hommaa tuntuu olevan huonompaan suuntaan menossa mitä uudempi on. Vuosi nyt menty j astran kanssa ja on kyllä ollut ihan huippu auto yksilö tää mun Onhan toi perseestä et 6kk pidät autoo ja vaihtaa niin rahaa palaa varsinkin noin uuden auton kanssa mut ei toi hondakaan ilmainen ollut reilu 9k lapussa jos siis vaihto + hait Toivottavasti Hondaan tyytyväinen, itse mun honda accord kaupat päättyi siihen kun löysin alkavaa ruostetta taka kaarista juurikin tuosta mallisarjasta minkä ostit, kannattaa tsekkaa tarkkaan, tekniikkahan on hyvää hondissa Onnea uuden auton kanssa
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Tuskin ainakaan huonompaan merkkiin vaihdoit. Itsekin vaihdoin pari vuotta sitten Hondaan kun meni Ooppelista kone solmuun.
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Ei se siitäkään ollut kiinni, etteikö Astra ois miellyttänyt. Mahtava ajettava, huippu hyvät istuimet, varusteet, valot, jne. Mitään vikoja ei ollut.
Hondassa on aukoton merkkiliikkeen huoltokirja ja autotohtorin tarkastus just tehty. Ja tietysti Executive-varusteilla, että saa lisää bassoa, kylmät ja hiostavat nahkapenkit sekä kattoluukun. Vaikuttaa hyvältä yksilöltä, mutta aikahan sen näyttää. Japsit ei valitettavasti osaa tehdä yhtä hyvää ohjaustuntumaa kuin saksalaiset, mutta muuten on kyllä ok kampe. Tummennuskalvot tuosta vois karsia pois, niin ei näyttäis noin kovasti tollaselta amiksen opinnäytetyöltä.
Hondassa on aukoton merkkiliikkeen huoltokirja ja autotohtorin tarkastus just tehty. Ja tietysti Executive-varusteilla, että saa lisää bassoa, kylmät ja hiostavat nahkapenkit sekä kattoluukun. Vaikuttaa hyvältä yksilöltä, mutta aikahan sen näyttää. Japsit ei valitettavasti osaa tehdä yhtä hyvää ohjaustuntumaa kuin saksalaiset, mutta muuten on kyllä ok kampe. Tummennuskalvot tuosta vois karsia pois, niin ei näyttäis noin kovasti tollaselta amiksen opinnäytetyöltä.
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Oliko mikä opel malli ja moottori? Mulla ei yhdestäkään opelista oo mennyt kone solmuun ja on ollut 2 jakopää "hirviötäkin" 2.2 g astra ja 2.2 c vectra ei mitään ongelmia jakopään kanssa varmaan vaikuttaa miten autoja huoltaa, kylhän kaikki menee paskaks huonosti huollettuna
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Eiköhän se noisa surullisenkuuluisisa 2.2 koneisaki oo täysin tuurista kiinni miten kestää. Tietysti myös ajetut kilometrit on merkittävä seikka.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Itse tuommosella K Astralla olen ajanut ja jotenkin J tuntui omasta mielestä paremmalta, en tiedä miksi.
3v sitten laitoin silloin pari vuotta vanhan J Astran kiertoon ja tilalle 5x enemmän ajettu B2 Omega. Loppu stressaaminen arvonpudotuksesta ja kaikenmaailman potentiaalisista vioista.
Farkun hankinta kun tuli eteen, tuli kokeiltua C Vecusta Inkkuun, lopputulemana käyttöauton merkki vaihtui toiseen saksalaiseen eikä ole harmittanut. Ajaminen on mukavampaa kun autossa on moottori ja vetotapa kohdillaan, vaikka kyse olisikin ihan arkiajusta. Ja kyllä sen huomaa, kun autoa tehdessä ainoa kriteeri ei ole ollut tehdä asioita mahdollisimman halvalla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Vectra B ja X20XEV.Gts03 kirjoitti: ↑15 Joulu 2018, 05:28Oliko mikä opel malli ja moottori? Mulla ei yhdestäkään opelista oo mennyt kone solmuun ja on ollut 2 jakopää "hirviötäkin" 2.2 g astra ja 2.2 c vectra ei mitään ongelmia jakopään kanssa varmaan vaikuttaa miten autoja huoltaa, kylhän kaikki menee paskaks huonosti huollettuna
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Nilemma kirjoitti: ↑14 Joulu 2018, 22:25 Ei se siitäkään ollut kiinni, etteikö Astra ois miellyttänyt. Mahtava ajettava, huippu hyvät istuimet, varusteet, valot, jne. Mitään vikoja ei ollut.
Hondassa on aukoton merkkiliikkeen huoltokirja ja autotohtorin tarkastus just tehty. Ja tietysti Executive-varusteilla, että saa lisää bassoa, kylmät ja hiostavat nahkapenkit sekä kattoluukun. Vaikuttaa hyvältä yksilöltä, mutta aikahan sen näyttää. Japsit ei valitettavasti osaa tehdä yhtä hyvää ohjaustuntumaa kuin saksalaiset, mutta muuten on kyllä ok kampe. Tummennuskalvot tuosta vois karsia pois, niin ei näyttäis noin kovasti tollaselta amiksen opinnäytetyöltä.
Tuollainen Accord itselläkin ollut, hyvä auto, tosin facelift Executive farkkuna. Hyvät poppikoneet, hienosti toimiva kaukovaloautomatiikka, etuistuimissa riittävästi ristiselätuen säätöä. 2.0 aut. yhdistelmä ei itseä miellyttänyt, jos olisi ollut manuaali tai 2.4 aut saattaisi olla vieläkin itsellä. Siinä ainakin oli tehdastummennetut lasit, joten ainakaan siitä ei tummennuksia olisi saanut pois.
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Mikset tykännyt 2.0 automaatista? Itse en oo huomannut siinä ainakaan vielä mitään huomautettavaa.
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Ensinnäkin tykkään manuaaleista. Accolla ohitustilanteissa jos polkaisi kaasun pohjaan esim 80-90 km/h mittarinopeudesta, laatikko haki kakkosta kunnes on kakkonen silmässä ja lähti kiihtymään kunnes heti perään noin 100 km/h kohdilla kolmoselle. Jonkinlaista laatikon hitautta ja tuntui kuin automaattilaatikko kadotti tehot jonnekin. Toisaalta olihan tuolla leppoisaa ajella. Hyvä auto se on!
Re: Astra Koo 1.4 turbo A -16
Olipahan v. 2019 tuulista autorintamalla.
Honduraksen kanssa yhteiselo päättyi jo puolen vuoden kuluttua, eli viime kesänä. Päällimmäisenä syynä se perinteinen, eli ruostevauriot siellä, minne en viitsinyt ostotilanteessa vesisateessa kontata kurkistelemaan. Lisäksi en tottunut sporttiseen ajettavuuteen millään. Pidemmällä matkalla, erityisesti talvikelillä alustan ja ohjauksen reagointi oli liian hermostunutta ja äkkinäistä. Tähän ei auttanut kulmien säätö, iskareiden vaihto eikä myöskään rengastuksen vaihtaminen pienempään. Ominaisuus ja sillä selvä.
Hondasekoilun murtamana löin jo toukokuussa kauppoja lukkoon varausmaksua myöten J-Astrasta 1.6 turbo-automaattina ja käänsin nokan kohti Jyväskylää. Koeajolla auto alkoi kuitenkin hyytymään ja nykimään aivan hillittömästi ensimmäisessä täyskiihdytyksessä ja homma lyötiin jäihin. Harmitti oikein huolella.
Sen jälkeen päätin totutella ajatukseen, että jatketaan elämää Hondan kanssa. Kärvistelyä kesti noin kuukausi, kunnes olin stalkkaamassa autoliikkeessä tuttavani tuoretta autohankintaa. Samalla reissulla iskin silmäni pihan perällä seisovaan w204-koriseen facelift C-Mersuun, joka ei täyttänyt yhtäkään ennakkoluuloista kriteeriäni. "En halua farmaria, ei dieseliä, ei takavetoista, ei karvalakkimallia..." Tästä huolimatta ei mennyt kauaa, kun myyjä puuhasi jo koekilpiä paikoilleen. Auto oli ajettavuuden puolesta aivan loistava oikukkaan japsin jälkeen, joten päätin alkaa katselemaan vastaanvanlaista sedania bensa-automaattina ja kaikilla herkuilla. Realiteetit iskivät kuitenkin nopeasti, koska näissä hinnat karkaavat äkkiä uusien pikkuautojen lukemiin.
Jokusen viikon kuluttua tilanne kuitenkin päättyi siihen, että nippu pitkiä vitosia vaihtoi omistajaa ja painoin karmeassa ostokrapulassa menemään tällä:
Eli tämä alkuperäinen tähtipölyn tartuttaja pitkine ei käy -listoineen saapui pihaan. Pikku Väyrynen, jolla oli ostohetkellä ajettu dieseliksi maltilliset 200tkm ja mallia facelift, eli hieman tyylikkäämpi versio ainakin omasta mielestäni. Puolessa vuodessa olen tahkonnut 12tkm lisää tauluun 4,5 litran keskikulutuksella. Koska dieselit ovat nyt oikein huolella demonisoituja, näissä saa ominaisuuksiin nähden paljon autoa kohtalaisen maltillisella investoinnilla. Tämäkin siis rapeahkon kymppitonnin hankinta ja kateellisia riittää enemmän kuin puolta kalliimman Astran ratissa. Koska Opelin kaipuu on kuitenkin aina kova ja ikuinen, täytyy sopivan yksilön löytyessä katsella vielä tähän rinnalle A-Vectra tai C-Ascona kesäharrasteeksi. Muutoin pyritään nyt hieman rauhoittamaan tahtia.
Honduraksen kanssa yhteiselo päättyi jo puolen vuoden kuluttua, eli viime kesänä. Päällimmäisenä syynä se perinteinen, eli ruostevauriot siellä, minne en viitsinyt ostotilanteessa vesisateessa kontata kurkistelemaan. Lisäksi en tottunut sporttiseen ajettavuuteen millään. Pidemmällä matkalla, erityisesti talvikelillä alustan ja ohjauksen reagointi oli liian hermostunutta ja äkkinäistä. Tähän ei auttanut kulmien säätö, iskareiden vaihto eikä myöskään rengastuksen vaihtaminen pienempään. Ominaisuus ja sillä selvä.
Hondasekoilun murtamana löin jo toukokuussa kauppoja lukkoon varausmaksua myöten J-Astrasta 1.6 turbo-automaattina ja käänsin nokan kohti Jyväskylää. Koeajolla auto alkoi kuitenkin hyytymään ja nykimään aivan hillittömästi ensimmäisessä täyskiihdytyksessä ja homma lyötiin jäihin. Harmitti oikein huolella.
Sen jälkeen päätin totutella ajatukseen, että jatketaan elämää Hondan kanssa. Kärvistelyä kesti noin kuukausi, kunnes olin stalkkaamassa autoliikkeessä tuttavani tuoretta autohankintaa. Samalla reissulla iskin silmäni pihan perällä seisovaan w204-koriseen facelift C-Mersuun, joka ei täyttänyt yhtäkään ennakkoluuloista kriteeriäni. "En halua farmaria, ei dieseliä, ei takavetoista, ei karvalakkimallia..." Tästä huolimatta ei mennyt kauaa, kun myyjä puuhasi jo koekilpiä paikoilleen. Auto oli ajettavuuden puolesta aivan loistava oikukkaan japsin jälkeen, joten päätin alkaa katselemaan vastaanvanlaista sedania bensa-automaattina ja kaikilla herkuilla. Realiteetit iskivät kuitenkin nopeasti, koska näissä hinnat karkaavat äkkiä uusien pikkuautojen lukemiin.
Jokusen viikon kuluttua tilanne kuitenkin päättyi siihen, että nippu pitkiä vitosia vaihtoi omistajaa ja painoin karmeassa ostokrapulassa menemään tällä:
Eli tämä alkuperäinen tähtipölyn tartuttaja pitkine ei käy -listoineen saapui pihaan. Pikku Väyrynen, jolla oli ostohetkellä ajettu dieseliksi maltilliset 200tkm ja mallia facelift, eli hieman tyylikkäämpi versio ainakin omasta mielestäni. Puolessa vuodessa olen tahkonnut 12tkm lisää tauluun 4,5 litran keskikulutuksella. Koska dieselit ovat nyt oikein huolella demonisoituja, näissä saa ominaisuuksiin nähden paljon autoa kohtalaisen maltillisella investoinnilla. Tämäkin siis rapeahkon kymppitonnin hankinta ja kateellisia riittää enemmän kuin puolta kalliimman Astran ratissa. Koska Opelin kaipuu on kuitenkin aina kova ja ikuinen, täytyy sopivan yksilön löytyessä katsella vielä tähän rinnalle A-Vectra tai C-Ascona kesäharrasteeksi. Muutoin pyritään nyt hieman rauhoittamaan tahtia.