DonHenun Astra G ja J
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: DonHenun Astra G ja J
B vectran laatikoissa ei ole kaikissa kuoressa päällä korvakkeen paikkaa astran kannakkeelle.
Astra G/zafira A laatikko sopii vectraan mutta vectran laatikko ei sovi astraan.
Astra G/zafira A laatikko sopii vectraan mutta vectran laatikko ei sovi astraan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: DonHenun Astra G ja J
Jos sitä taas pienen ikuisuuden jälkeen jotain päivittelis.
Kiitos koronan ja eristyksen, on projekti vihdoin saannut jatkoa. Sain viime viikolla ihmeellisen motivaatiopiikin ja säntäsin tallille jatkamaan purkutyömaata. Sain aikaseksi purkaa takapäästä jouset ja iskarit pois, sekä osan jarruletkuista.
Etupäästä puolestaan purin kaikki pyörän ripustukset ja tarkoituksena olis vielä tällä viikolla pudottaa apurunko moottoreineen päivineen alas. (jos ja kun joku on tehnyt saman niin saa toki kertoa, mitä kaikkea kannattaa ensin irrottaa, jotta säästyy suuremmilta vahingoilta).
Suunnitelmissa on, että sais kaikki alustan osat (joita en aio vaihtaa uusiin) vietyä perjantaina hiekkapuhallukseen.
Ja tuli tosiaan vähän jo tuhrittua apparin puolen pyöränkoteloita maalilla. Maalina käytin hammerin mustaa kiveniskumaalia (toiset väittää et toimii ja toiset väittää että ei toimi... mielipiteitä ja maaliehdotuksia saa laittaa). Kunhan saan loput alustan osat irti niin tarkoitus olis maalata koko auton pohja uudestaan.
Kiitos koronan ja eristyksen, on projekti vihdoin saannut jatkoa. Sain viime viikolla ihmeellisen motivaatiopiikin ja säntäsin tallille jatkamaan purkutyömaata. Sain aikaseksi purkaa takapäästä jouset ja iskarit pois, sekä osan jarruletkuista.
Etupäästä puolestaan purin kaikki pyörän ripustukset ja tarkoituksena olis vielä tällä viikolla pudottaa apurunko moottoreineen päivineen alas. (jos ja kun joku on tehnyt saman niin saa toki kertoa, mitä kaikkea kannattaa ensin irrottaa, jotta säästyy suuremmilta vahingoilta).
Suunnitelmissa on, että sais kaikki alustan osat (joita en aio vaihtaa uusiin) vietyä perjantaina hiekkapuhallukseen.
Ja tuli tosiaan vähän jo tuhrittua apparin puolen pyöränkoteloita maalilla. Maalina käytin hammerin mustaa kiveniskumaalia (toiset väittää et toimii ja toiset väittää että ei toimi... mielipiteitä ja maaliehdotuksia saa laittaa). Kunhan saan loput alustan osat irti niin tarkoitus olis maalata koko auton pohja uudestaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Järki loppuu, voima avuks!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: DonHenun Astra G ja J
Kaikki käy kunhan pinta on täysin ruosteeton.
Silti laittaisin 2k epoksin kun sitäkin voi laittaa pensselillä.
Millä putsasit ruosteet?
Silti laittaisin 2k epoksin kun sitäkin voi laittaa pensselillä.
Millä putsasit ruosteet?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: DonHenun Astra G ja J
porakoneen harjalaikalla ja paineilmakäyttösellä hiomavekottimella mä ne ruosteet oon tähä mennes poistanu... ja tietysti rälläkällä, mikäli sitä mahtuu käyttämää.
Järki loppuu, voima avuks!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: DonHenun Astra G ja J
Parempi vetää siinä tapauksessa kotelosuoja pensselillä tai tervaa päälle maalin sijaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 451
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: DonHenun Astra G ja J
Jos koko pohjan putsaa, niin mä oon tehny niin että vetäny 2k epoksin (korroosiosuojaksi) ja sen päälle pintamaali (kosteussuluksi). Epoksina voi käyttää ns. kovaa (10:1) tai litkuepoksia (1.1), jälkimmäisen etu on ettei tartte välihioa jos vetää pinnan perään n. 20-30 min sisään. Nämä siis ruiskulla tehdessä.DonHenu kirjoitti: ↑11 Touko 2020, 22:39 Suunnitelmissa on, että sais kaikki alustan osat (joita en aio vaihtaa uusiin) vietyä perjantaina hiekkapuhallukseen.
Ja tuli tosiaan vähän jo tuhrittua apparin puolen pyöränkoteloita maalilla. Maalina käytin hammerin mustaa kiveniskumaalia (toiset väittää et toimii ja toiset väittää että ei toimi... mielipiteitä ja maaliehdotuksia saa laittaa). Kunhan saan loput alustan osat irti niin tarkoitus olis maalata koko auton pohja uudestaan.
Pensselillä sivellessä epoksiksi tunnutaan suosivan teollisuusepoksi-tyylistä Temacoat RM40:a, joka ei ilmesesti vaadi päälleen erillistä kosteussulkua, tätä käyttäisin paikkamaalauksiin auton pohjassa.
Maalien päälle sitten kiveniskusuojaksi muovipohjanen massa, ite oon käyttäny bitumipohjastakin yhdessä projektissa.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: DonHenun Astra G ja J
Teräsharjarja menetelmillä ei saa pinnasta 100% ruosteetonta joten en maalaisi.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: DonHenun Astra G ja J
Sitä varten löytyy annitrol, noverox ja mitä näitä nyt on.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: DonHenun Astra G ja J
Juu fosforihapolla mä ne harjatut/hiotut pinnat sivelinki et saa ne loputki ruostejämät pois
Järki loppuu, voima avuks!
Re: DonHenun Astra G ja J
Päivät kuluu ja hommat etenee. tuli purettua toissaviikolla alustasta kaikki osat pois ja samalla pudotin moottorin keulilta. Kiikutin puretut alustan osat viimeviikolla puhallukseen ja maalaukseen. Tänään sain ne sit takasin ja oon ite ainaki varsin tyytyväinen lopputulokseen.
nyt olis sitte eessä vaan hemmetillinen jumppa korin ruosteenpoiston kanssa et pääsis laittamaan pikkuhiljaa autoa kasaan.
SITTEN TÄRKEÄ KYSYMYS: Ei kellään sattus nurkissa lojumaa astraan taakse levyjarruja (sis. adapteri pyörän navan alle joho saa jarrukarrierin kii, jarrukarrieri ja satulat). kunto saa olla ruosteine, kunhan on vaa mahdolline kunnostaa.
nyt olis sitte eessä vaan hemmetillinen jumppa korin ruosteenpoiston kanssa et pääsis laittamaan pikkuhiljaa autoa kasaan.
SITTEN TÄRKEÄ KYSYMYS: Ei kellään sattus nurkissa lojumaa astraan taakse levyjarruja (sis. adapteri pyörän navan alle joho saa jarrukarrierin kii, jarrukarrieri ja satulat). kunto saa olla ruosteine, kunhan on vaa mahdolline kunnostaa.
Järki loppuu, voima avuks!