Rekord C raksapaku
Re: Rekord C raksapaku
Pääsylinterin kokoa kasvattamalla polkimen liikematka lyhenee,samoin työsylinterin kokoa pienentämällä.
Eli jos isonnat satulan mäntää niin poljin painuu syvempään,tosin rumpujarrun sylinteri on sen verta pieni tilavuuksinen,etten tiedä kuinka merkittävästi vaikuttaa.
Sylintereihin on monesti merkattu männän halkaisia ,niiden lukemat ei kuulukkaan vastata pääsylinterin-työsylinterin välillä.
Kait olet takajarrukengät säätänyt "lähelle" rumpua?
jos kaukana niin eihän ne silloin juurikaan jarruta (myöskään käsijarru)ja poljin painuu syvempään.
Eli jos isonnat satulan mäntää niin poljin painuu syvempään,tosin rumpujarrun sylinteri on sen verta pieni tilavuuksinen,etten tiedä kuinka merkittävästi vaikuttaa.
Sylintereihin on monesti merkattu männän halkaisia ,niiden lukemat ei kuulukkaan vastata pääsylinterin-työsylinterin välillä.
Kait olet takajarrukengät säätänyt "lähelle" rumpua?
jos kaukana niin eihän ne silloin juurikaan jarruta (myöskään käsijarru)ja poljin painuu syvempään.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Rekord C raksapaku
Ok. Mää en keksi enään mistä muualta tuota vikaa lähtisin ratkaseen kun oon uusinu takasylinterit jotka oli 19mm ja vuoti läpi. ja laitoin tilalle nuo pienemmät. Takajarruputket oon tehny uudestaan taka akselin päälle ja vaihtanu sen kumiletkun joka on siinä taka akselin edessä. Säätäny kengät sillain että vähän laahaa ja ilmatessa tulee pelkkää nestettä. Takajarrut ei vaan ota kunnolla ja auto käynnissä poljin menee tosi pehmeesti lattiaan ennenku rupee kunnolla jarrut ottaan. Etujarrut toimii kyllä ja pitää?! kirjoitti: ↑25 Heinä 2019, 18:02 Pääsylinterin kokoa kasvattamalla polkimen liikematka lyhenee,samoin työsylinterin kokoa pienentämällä.
Eli jos isonnat satulan mäntää niin poljin painuu syvempään,tosin rumpujarrun sylinteri on sen verta pieni tilavuuksinen,etten tiedä kuinka merkittävästi vaikuttaa.
Sylintereihin on monesti merkattu männän halkaisia ,niiden lukemat ei kuulukkaan vastata pääsylinterin-työsylinterin välillä.
Re: Rekord C raksapaku
Jos poljin painuu ihan lattiaan ajossa normaali jarrutuksessa on järjestelmässä todennäköisesti joko ilmaa tai sitten pääsylinteri/jokin jarruletku viallinen(olettaen osien olevan sopivia keskenään)
Paikoillaan raivolla polkiessa poljin saattaa tuntua syvälle menevältä ,normaalisti ajossa pysäyttäessä voikin tuntua ihan normaalilta.
Paikoillaan raivolla polkiessa poljin saattaa tuntua syvälle menevältä ,normaalisti ajossa pysäyttäessä voikin tuntua ihan normaalilta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Rekord C raksapaku
No niin se kyllä oli. Auto kåynnissä jarrut komiasti lukkoon poljin pohjassa ja kaikki toimi ainakin melkein.?! kirjoitti: ↑25 Heinä 2019, 18:17 Jos poljin painuu ihan lattiaan ajossa normaali jarrutuksessa on järjestelmässä todennäköisesti joko ilmaa tai sitten pääsylinteri/jokin jarruletku viallinen(olettaen osien olevan sopivia keskenään)
Paikoillaan raivolla polkiessa poljin saattaa tuntua syvälle menevältä ,normaalisti ajossa pysäyttäessä voikin tuntua ihan normaalilta.
Konttorilla kävin pyytämässä ajoaikaa muttei herunu.
Kaks pientä paikkaa saa vielä laittaa lattiaan takarenkaitten etupuolelle. Justiin päivällä nostin autoo tunkilla siitä ja parituntia srn jälkeen meni rengasrauta läpi
Takajarruvoimat liisn suuret ja vänkärin etujarru laahaa pikkusen
Re: Rekord C raksapaku
Vuoden päästä uudestaan konttorille
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Rekord C raksapaku
Tämän ikäisissä Opeleissa usein jarruletkut vanhemmiten turpoo umpeen sisäänpäin vaikka ulko puoli näyttää olevan ok .
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Rekord C raksapaku
Oon naattinu kyllä joka metristä mamma ei niinkään. Ei kuulemma aja metriäkään jossei oo pakko
En tiiä miks nuo kuvat on niin isoja enkä osannu pienentää ...
En tiiä miks nuo kuvat on niin isoja enkä osannu pienentää ...
Re: Rekord C raksapaku
Ja pirun kätevä siihen käyttöön mihin tän hommasin. Eli romun ym kuskaukseen. Normaalisti pitäis hakee peräkärry lainaan että voi jotain kuskata kun ei autoob mahu tai jos mahtuu nii eihän sitä viitti tahallaa sotkee tai rikkoo verhoiluja tms.
Tässä muutaku takaluukusta sisään ja menoks. Väliäkö muutamalla lisänaarmulla tai likatahralla
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Rekord C raksapaku
Vähän pensselillä ruskeeta tectyl kotelosuojaa tai peräöljyä vain ruosteen päälle ettei pahene
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Rekord C raksapaku
Uljas C Rekord!
Kuvaongelma taasen johtuu siitä, et toi photobuketti on täys paska.
Kuvaongelma taasen johtuu siitä, et toi photobuketti on täys paska.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Rekord C raksapaku
Tuolla toisella foorumills on ihan inhimillisen kokosia kuvia samalla linkillä. Ei sen väliä. .
Loistava käyttöauto.. alkaa vaan vituttaa tuo vanne/rengastus kun sen takia putki on niin lähellä maata ettei edes hidastetöyssystä pääse alas ilman jäätävää raapimista. Ensviikolla uudet renkaat leveemällä/korkiammalla rofiiilla alle ja taakse 123 mersun jousta niin saa nuo lintaks laikatut heittää meneen.
Re: Rekord C raksapaku
400 kilometriä kohta alla eikä onkelmia
175/45 renkaitten tilalle kävin vaihdattamassa 195/55 renkaat ja kyyti parani huomattavasti ja nyt pystyy ajamaan jopa hidastetöyssyn yli ilman että jää pakoputki tielle
Hirveesti kaikki kyselee että miks tänmösen ostin ja että kai fiksaan ja maalaan tän kun on niin ruma. Ihmetys on suuri kun vastaan etten todellakaa aijo maalata tai piilotellla ruosteita ja lommoja...
175/45 renkaitten tilalle kävin vaihdattamassa 195/55 renkaat ja kyyti parani huomattavasti ja nyt pystyy ajamaan jopa hidastetöyssyn yli ilman että jää pakoputki tielle
Hirveesti kaikki kyselee että miks tänmösen ostin ja että kai fiksaan ja maalaan tän kun on niin ruma. Ihmetys on suuri kun vastaan etten todellakaa aijo maalata tai piilotellla ruosteita ja lommoja...
Re: Rekord C raksapaku
Rapia 600 kilsaa tullu mittariin lisää kytkinvaijerin pidikeklipsu lähti viikko sitten paikoltaan ja hukku. Varaosaa ei ollu hanskalokerossa eikä pimeeltä tieltä löytyny enää vanhaa. Jätin auton parkkiin ja jatkoin kävellen. Muuta vikaa ei onneks oo ollu
Lämmityslaite sais puhaltaa kuumempaa ei muuten taida talvella pärjätä kun nyt jo +5-6 asteen tietämillä paleltaa ja lämmitys täysillä
Lämmityslaite sais puhaltaa kuumempaa ei muuten taida talvella pärjätä kun nyt jo +5-6 asteen tietämillä paleltaa ja lämmitys täysillä
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Rekord C raksapaku
Se kenno on täysin ala-arvoinen , aikanaan kun mulla oli Coupe malli sovitin siihen Ladan kennon , autosta tuli oikein lämmin , tein niitä muutoksia kavereiden Rekordeihin useaankin myös .
Se peltinen lämppärin kotelo on helppo irrottaa ja levittää tulipellin suuntaan -kaikki muutokset on helppoja (vaikka et omistaisi hitsauskonettakaan) ja muutokset jää piiloon vaikka museoautoonkin tehtäisiin
Muistaisin että mulla on jopa yx ko Ladan kenno jossain , eri asia löydänkö
Ainakin nappisilmä Ladan kenno sopii hyvin -ei palele , kylmälläkin riittää t paita .
Seppo
Se peltinen lämppärin kotelo on helppo irrottaa ja levittää tulipellin suuntaan -kaikki muutokset on helppoja (vaikka et omistaisi hitsauskonettakaan) ja muutokset jää piiloon vaikka museoautoonkin tehtäisiin
Muistaisin että mulla on jopa yx ko Ladan kenno jossain , eri asia löydänkö
Ainakin nappisilmä Ladan kenno sopii hyvin -ei palele , kylmälläkin riittää t paita .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6