Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" Tekniikanmuutosta 28.12.-19

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" Tekniikanmuutosta 28.12.-19

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

Tehdäänpäs esittely tästäkin.
Itselle tarina tämän auton kanssa alkoi siitä hetkestä kesällä -18 kun kaverini laittoi lyhyen ja ytimekkään viestin "Tällainen konevikainen tarjolla"
Ja jatkona kolme kuvaa:
Myynti4.jpg
Myynti2.jpg
Myynti1.jpg
Soitin omistajalle parin päivän päästä ja kyselin autosta. Corsan oli ostanut nykyisen omistajan äiti kun auto oli ollut kolme vuotta vanha eli vuonna 1993. Hän oli ajellut sillä vuoteen 2015 jolloin nokkahihna oli katkennut ja kannesta oli menneet venttiilit solmuun, tällöin auton mittarissa oli 120995km. Corsa oli sitten jäänyt seisomaan pojan pihaan ja jos en olisi sitä hakenut olisi se päätynyt aika pian lusikoiden raaka-aineeksi.

Ei tuota nyt ihan rakkaudeksi ensisilmäyksellä voi sanoa mutta asia jäi kaivelemaan takaraivoon ja kolmen viikon tuuminnan jälkeen huomasin istuvani kaverin auton kyydissä ja Corsa trailerissa.
Kuva hakureissulta kun Corsa on juuri saatu kyytiin:
Corsa trailerilla.JPG
Hinnaksi autolle muodostui varsin maltillinen 0€ + Trafille 2.70€ omistajanvaihdoksesta. Ja tietenkin kaverille polttoainekulujen korvaus :D.

Auto vietiin äitini pihalle jossa sitä pääsi tutkimaan tarkemmin. Kori on hyvässä kunnossa mutta ei sentään priima. Kaikki luukut ovat liki virheettömät, takakontissa on kaksi ruostereikää, oikea runkoaisa on joskus hitsattu ja takakyljille on tehty jotain koska ne on maalattu. Sisusta on loistavassa kunnossa ja radiota tuossa ei ole ollut koskaan mutta sen asensin siihen itse myöhemmin. Mutta kaiken kaikkiaan oikein hyvä aihio jatkojalostukseen 8) .
Moottori oli siis entinen joten aloin etsimään sopivaa moottoria. Muistin toisella kaverillani noin 15 vuotta aiemmin olleen a2 3d Corsan ja aloin kyselemään siitä. Se oli vaihtanut omistajaa pari kertaa ja löytyi lopulta metsiköstä Hausjärveltä kolmannen kaverini omistamana.
Valkoinen metsikössä.JPG
Sovittiin että käydään katsomassa Corsan kunto ja käynnistysyritystä varten otin akun mukaan. Corsa heräsi ensimmäisellä starttauksella kolmen vuoden unestaan joten moottoria ei enää tarvinnut etsiä.
Taas edettiin päivä tai toinenkin ja kävimme isäni kanssa hinaamassa valkoisen elintenluovuttajan äitini pihalle punaisen kaveriksi.
Valkoinen hinauksessa.JPG
Näissä riittikin sitten puuhaa kesäloman viimeiselle viikolle kun aloin vaihtamaan tekniikoita. Kesän -18 30 asteen helteet tekivät oman mukavan lisänsä tähän operaatioon. Valkoinen luovutti siis moottorinsa sekä vaihdelaatikon joka oli 5-vaihteinen, punaisessa oli alunperin 4-vaihteinen. Näiden lisäksi vaihtuivat myös valkoisen alla olevat Weitecin iskarit ja jouset sekä joitain pieniä nippeleitä sieltä täältä.
Tässä kuvassa moottori/vaihteisto etutolppineen on menossa paikalleen:
Nokka pystyssä.JPG
Näiden lisäksi vaihdoin eteen uudet jarrulevyt, jarrukilvet sekä jarrupalat. Ja korjaisin nipun sähköjohtoja joita omistaja oli katkonut koska oli ajatellut romuttavansa auton ja ottavansa muutamia osia talteen.
Esimerkkinä puhaltimenkatkaisija josta oli johdot katkottuna:
Puhaltimenkatkaisija.JPG
Tämän jälkeen alkoi jumppa alustan muutoskatsastukseen joka meinasi mennä vaikeaksi koska neljältä konttorilta annettiin väärää tietoa. Viides kertoi asian oikean laidan eli että tämänikäinen auto ei tarvitse Tuv-todistusta alustan muutoskatsastukseen. Riittää vain suuntaustodistus jossa kaikki arvot on valmistajan antamissa rajoissa ja katsastajan hyväksyntä että alusta on oikein mitoitettu kyseiseen autoon.
Lopulta leima tuli paperiin Syyskuun alussa ja Corsa oli taas ajokunnossa sekä pelastettu romutukselta, tehtävä suoritettu siltä osin :) .

Tässä kunnossa ajelin Corsalla syksyn ja auto meni seisontaan talveksi.
Talvella ajelu alkoi taas polttelmaan ja hankin autoon talvirenkaat vanteineen. Tällä varustuksella kävin Joutsassa Ocf:n talviajopäivillä, hauskaa oli ja Corsa toimi hienosti.
Tässä kuvassa ollaan talviasetuksilla jollaisena pyörähdin Joutsassa:
Talvimoodi.JPG
Loppuun vielä kevennys, sanovat mopoautoja pieniksi mutta kyllä Corsasta sai silti katsella mopoautoa yläviistoon :lol: :
Muka pieni.JPG

Vuosi 2018 oli paketissa ja alkoi Corsan uusi aika Corsikkana vuonna 2019. Siitä tulee tarinaa seuraavaan viestiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Corsa a 1.4i "Corsikka"

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Orotethan innolla jatkoa!
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Corsa a 1.4i "Corsikka"

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Hieno yksilö👌
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Re: Corsa a 1.4i "Corsikka"

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

Kiitokset kehuista :) .

Jatketaas tarinaa uudella vuodella.
Vuosi 2019 alkoi siis sillä että Corsa oli seisonnassa tallissa. Syksyllä tuttuni sanoi että autolla pitäisi olla nimi ja ehdotti Kirsikkaa. Nimi jalostui eteenpäin muotoon Corsikka eli Corsa+Kirsikka. Etsin sopivan fontin ja muokkasin löytämäni kirsikankuvat uuteen muotoon ja lopputuloksena oli tämä:
CORSIKKA-logo.jpg
Helmikuussa pyörähdin siis Joutsassa talviajopäivillä ja siinä yhteydessä Corsikka oli liikenteessä reilun viikon kunnes meni taas lepäilemään talliin lopputalveksi.
Kevätauringon alkaessa lämmittämään alkoi taas ajelu polttelemaan ja uusia osiakin löytyi uudistamaan Corsikan keulailmettä. Kirkkaat etuvilkut ja Gt:n etupuskuri, nimikin löysi keulasta paikkansa:
Uusi puskuri.JPG
Tässä vertailuksi vielä alkuperäinen puskuri:
Just pesty.JPG
Näissä kuvissa on jo alla myös uusi rengastus. Vanteet ovat kokoa 6.5"x15" ja renkaat päällä ovat Vredestein sportrac 5 kokoa 175/50/15. Koko on erikoinen mutta istuu vanteelle nätisti ja tuntuu sopivalta Corsikan alla.

Seuraavaksi olikin ohjelmassa Corsikan saaminen lähemmäs maata ja ajomukavuuden huonontaminen. Sehän onnistuu kätevästi näillä:
Kw.JPG
Kw variante 1, ajamaton sarja joka on ollut alle asennettuna mutta projekti ei koskaan valmistunut ja sarja jäi hyllyyn pölyttymään. Ilmoituksen löysin foorumin kautta ja kauppoihin päästiin.
Lisäksi tulee myös tällaista lilaa mustien tilalle:
Uretaania.JPG
Merkkinä Powerflex. Isommat ovat taka-akselin puslat ja pienemmät eteen reaktiotankojen päihin tulevat puslat. Kuvasta puuttuvat eteen alatukivarsien puslat ja kallistuksenvakaajienpuslat. Alusta on jo asennettu mutta puslat odottavat vielä asennusta, ne on tarkoitus saada paikalleen ennen Ocf:n mailia Porissa.
Tässä alusta asennettuna eteen sekä taakse:
Kw eteen.JPG
Kw takana.JPG
Sitten innostuin asentelemaan autoon musiikkilaitteita. En halunnut mitään uutta soitinta vaan auton tyyliin sopivan soittimen jollainen olikin äiteen kellarissa. Alpine on ollut vanhempieni w123 Mersussa 80-90-lukujen taitteesta lähtien ja päätyi kellariin kun auto vaihtui seuraavaan joskus vuosituhannen alussa. Sen jälkeen se jäi myös pienen tulvan alle kun Riihimäellä tulvi kaupungin viemäriverkko rankkasateen johdosta 2004.
Soitin on siis Alpine 7284L:
Alpine.JPG
Polttimot vaihdan jossain välissä kunhan löydän sopivat..
Lisäksi löytyi kaverilta Alpinen oma 30w+30w vahvistin takakaiuttimille:
Vahvistin.JPG
Ja kaiuttimiksi Hertz 4" vakiopaikoille eteen sekä taakse, kuvassa myös tuulilasiantenni joka tosin myöhemmin vaihtui toiseen merkkiin:
Hertz.JPG
Näillä virityksillä kävin kokeilemassa elämäni ensimmäisen varttimailin Ocf:n Summerpartyillä Kalajoella. Hauskaa oli sekin ja mentiin kirkkaasti alle 20 sekunnin. 18.356 ja loppunopeutta 114km/h. Osallistujapulan vuoksi kotiin tuli kannettavaksi myös alle 2.2 litraisten kolmannen sijan pokaali :D .

Siinäpä Corsikan tarina pääosin tähän asti, lisää kirjoittelen kunhan tulee kirjoitettavaa ja tallissa alkaa tapahtumaan. Tekniikka tulee vaihtumaan talvella, moottoriksi x18xe1 ja perään f15cr laatikko. Jarrut ovat vielä suunnitteluasteella ja osiakin puuttuu vielä mutta suunta on selvillä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Avatar
Juutas
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 5892
Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
Paikkakunta: Jämsä
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka"

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Oli hieno Corsikka kyl kun Kalajoella nähtiin. Ja yllätti kyllä vartillakin! Sehän meni kiukkusesti! Ei muutako Wilwoodin jarruja alle kuten juteltiin mökissä. :D
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06

"Acta Non Verba"
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka"

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

Juutas kirjoitti: 21 Heinä 2019, 11:42 Oli hieno Corsikka kyl kun Kalajoella nähtiin. Ja yllätti kyllä vartillakin! Sehän meni kiukkusesti! Ei muutako Wilwoodin jarruja alle kuten juteltiin mökissä. :D
Tänks :) .
Yllätti itsenikin, ei ollut oikein mitään hajua kulusta kun en kiihdytystä ole ikinä seurannut. Painonpuute tekee ihmeitä. Rekisteriotteessa lukee painona 780 kg ja onhan tossa hyvä pörinäpönttö fiilistä tekemässä :D .
Wilwoodit on yksi vaihtoehto tai sitten mennään joillakin isompien Opelien jarruilla, tämä ratkeaa sitten talvella.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka"

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

Aloittelin puslien asentelua lomaviikolla.
Ensimmäisenä oli ohjelmassa eteen reaktiotankojen puslat. Niiden vaihto sujui muuten hyvin mutta nyrjäytin nilkkani aika ilkeästi ja siitä tulikin sitten sairaslomaa reilu puolitoista viikkoa. Astuin kynnykseltä alas ja jalan alle jäi kivi joka väänsi nilkan, hyvä ettei taju lähtenyt kun kipua oli sen verran.
No pusla tuli kumminkin vaihdettua kivun helpotettua:
Reatiotangonpusla vaihdettu.JPG
Seuraavana oli vuorossa taka-akselin puslat.
Orkkis pusla.JPG
Porasin vanhat puslat osiksi poralla ja ne lähtivät todella kivuttomasti pois, paljon helpommin kuin d Kadettin vastaavat.
Tässä pusla vaihdettuna ja akselikin jo takaisin paikallaan:
Takapusla vaihdettu.JPG
Ja siinä vielä asentaja makoilemassa:
Asentaja makaa.JPG
Vielä olisi vaihdettava eteen tukivarsien puslat ennen mailia Porissa.

Suunta tuntuu olevan hyvä, ajomukavuus vähenee jokaisen puslan myötä ja ajattavuus paranee 8) :D .
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka" Puslia 27.7.2019

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

Ratin ja puslien vaihtoa tällä kertaa.
Tallilla käydessäni muistin ratin joka minulla on ollut aikanaan toisessa autossani eli 1980 Kadettissa. Kaivoin ratin hyllystä esiin ja totesin olevan puhdistuksen tarpeessa mutta muuten toimivaksi:
Ratti likaisena.JPG
Nahanpesuaineella puhdistuksen ja nahanhoitoaineeella käsittelyn jälkeen ratti näyttikin sitten paljon paremmalta:
Ratti putsattuna.JPG
Sitten tallille irroittamaan vanhaa ruoria, huomatkaa omin kätösin väkerretty karu mutta toimiva työkalu. Se on tehty kulmaraudasta, kahdesta viilatusta M10 pultista ja kierretangon pätkästä:
Ratin irroitusta.JPG
Ja tässä ratti vaihdettuna, onhan tuota kivempi käännellä:
Ratti vaihdettuna.JPG
Ratti on Raidin valmistetta.

Seuraavaksi oli ohjelmassa lisää puslien vaihtoa. Tällä kertaa eteen tukivarren sisempi pusla, tässä vielä alkuperäinen kuminen paikallaan:
Orkkis etupusla.JPG
Leikkasin kumista kauluksen pois puukolla ja puristin puslan pois paikaltaan holkin sekä puristimen avulla. Puristin on omaa käsityötä yläasteen teknisentyön tunneilta. Ei ihan priimaa mutta oikein toimiva ja riittävän tukeva tähän hommaan :) :
Etupuslan irroitus.JPG
Ja tässäpä sitten jo Powerflexiä paikallaan:
Tukivarrenpusla vaihdettuna.JPG
Nyt alkaa puslien vaihtamiset riittämään vähäksi aikaa, kaikki muut on vaihdettuna paitsi kallistuksenvakaajienpuslat eteen. Ne vaihdan talvella kunhan löydän Gsi:n vakaajan jostain.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka" Puslia/rattia 1.8.2019

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

Corsikkaa on nyt rankaistu myös huippunopeuspäivillä Porissa, tuloksena 146 km/h :D . Ihan hyvä tulos, nopeus jäi 9 km/h tehtaan ilmoittamasta huippunopeudesta.
Josko ensi kesänä mentäisiin sitten lujempaa.

Niin ja taakse löytyi Gsi:n kallistuksenvakaaja, siten pitäisi vielä löytää eteen reaktiotangot ja etuvakaaja. Saa tarjoilla jos sellaisia on nurkissa ylimääräisiä, saat niistä asiallisen korvauksen.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka" Puslia/rattia 1.8.2019

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

Corsikan kesä 2019 on nyt ohi kun leima loppui vuoden ajelun jälkeen. Mittariin kertyi noin 15000km mikä on mielestäni hyvin ja kertoo siitä että auto on ollut mieluinen. Mitä nyt pientä tehonpuutetta on havaittavissa... mutta siihen on tulossa lääkitystä tulevana talvena. Osia muutokseen valuu talliin vähitellen ja toisaalta paljon on vielä hankkimatta.
Tärkeimmät olisivat eteen Gsi:n reaktiotangot ja kallistuksenvakaaja, pääsylkky sekä tehostaja. Saa tarjoilla tai laittaa vinkkiä mistä nuo voisi löytyä :director: .
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka" Talviseisontaan 11.9.2019

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Pääministeri pitkäiskuinen ED löytyy ihan tavan F astmasta tai kaseteista ilman abs jarruja.

Tehostin käy myös jos halkaisija sama mutta sen jään tehostajalle joutuu tehdä itse
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka" Talviseisontaan 11.9.2019

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

1,2sorsa kirjoitti: 11 Syys 2019, 21:11 Pääministeri pitkäiskuinen ED löytyy ihan tavan F astmasta tai kaseteista ilman abs jarruja.

Tehostin käy myös jos halkaisija sama mutta sen jään tehostajalle joutuu tehdä itse
Hyvä tietää. Ylimääräisenä olisi d Gte Kadettin tehostin/pääsylkky paineenalentimineen niin saattaa olla että käytän sitä, tosin sille joutuu ilmeisesti tekemään kolon runkoaisaan.

Tuosta sun oman Puolisukeltajan polttoainepumppu muutoksesta olisi kiva saada lisää tietoa, ajattelin tehdä samalla tyylillä omani. Laitatko jotain infoa siitä lisää. Pumpun malli ja mitä joutui muokkaamaan että sen sai sopimaan.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka" Talviseisontaan 11.9.2019

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Aeroflow seon ja kuvakin pitäisi löytyä puolisukeltaja topikista. Mä koitan mitata sulle se tehostajan halkaisijan jossain välissä jos se ei siellä topikissa satu olemaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
S.Eskman
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 549
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski
Jäsennumero: 0385

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka" Talviseisontaan 11.9.2019

Viesti Kirjoittaja S.Eskman »

1,2sorsa kirjoitti: 14 Syys 2019, 09:50 Aeroflow seon ja kuvakin pitäisi löytyä puolisukeltaja topikista. Mä koitan mitata sulle se tehostajan halkaisijan jossain välissä jos se ei siellä topikissa satu olemaan
Tarkka malli olisi kiva tietää, niitä varmaan on jokunen kumminkin. Tehostimen halkaisijan on tiedossa. 1.4i oli jotain 19 cm luokkaa ja Gsi taisi olla noin 21 cm. Kadettissa on sitten vielä vähän isompi ja se osuu Corsassa runkoaisaan.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Corsa a 1.4i -90 "Corsikka" Talviseisontaan 11.9.2019

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Tästä taisi olla kuva uudessa Klassikot-lehdessä? Pick-nickissä otettu.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin