rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
elikkäs c kadetti rojektina ja tarkotus olis istuttaa 2 litranen xev mutta seinä tullut vastaan kaikki mahdolliset keskustelut käyty läpi ja googlen kuvahaku koluttu läpi sekä jumpatttu tekniikkapaketia edes takas ja tehty erinlaisia koneen korvia kokeiluun mutta silti rojekti seisoo pää lyö aivan tyhjää. tällä hetkellä on tehtynä tilaa koneelle sekä laatikolle r25 mutta ongelmaksi muodostuu koneen korvat,moottorin asento,laatikon asento sekä öljysihti. eli jos haluan koneen sen verran eteen että jäisi hiukan pelivaraa tulipeltiin niin tulee ongelmaksi öljysihti joutuisi muokkaamaan sitä öljypohjan pattia päin (onko ees hyvä asia olla siellä). sekä koneen korvia joutuisi tuomaan alkuperäisestä paikasta eteen päin. eli onko järkeä tehdä vaan suoraan koneen kiinnitys suoraan runkoon? ja onko merkitystä onko kone luotisuorassa vai hiukan kallellaan kuskinpuolta päin niinkuin omegoissa on jos olisi vinossa niin laatikko olisi silloin suorassa. mutta jos koneen jättää suoraksi niin laatikko on vinossa, saahan vaihdekpein aina laitettu suoraan. elikkäs ketkä ovat tehneet joskus xev vaihdoin ja olisi kuvia mitä ei ole laitettu tänne tai netinsyövereihin niin olisi kiva nähdä toteutuksia.
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
Öljypohja pitää muokata, samoin imusihti. Tuossa alempana Sämän c kadetti topic, niin lueppas se läpi, samoin tekniikan vaihto topic.
viewtopic.php?f=23&t=200285. Tais sivulta 2-3 alkaa c kadetin tarina.
viewtopic.php?f=58&t=133432
viewtopic.php?f=23&t=200285. Tais sivulta 2-3 alkaa c kadetin tarina.
viewtopic.php?f=58&t=133432
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
Niin ja onko tuo xev 1-osaisella peltipohjalla vai uudempi alu+pelti mallinen ?
Tuo uudempi nimittäin vaikeampi homma
Tuo uudempi nimittäin vaikeampi homma
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
yksiosainen öljypohja
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
Onko sulla Omegan vai Vectran/Calibran öljypohja?
Pitää olla etuvetosen öljypohja ja riippuen koneen asennosta, vaatii öljynimuputkikin muokkausta. Itsellä tosin vakio imuputki nykysellä versiolla. Öljypohjan pattia on vähä pitänyt muokata.
Itsellä apukuskin koneenkorva omegasta, muokattuna tosin jonkunverran. Kuskinpuolella itse tehty ja jälkikäteen ajateltuna ehkä tekisin sen apparin korvakkeenkin itse. Koneen tukikumit bilteman yleismalliset, oliko jostain Volvosta.
Pitää olla etuvetosen öljypohja ja riippuen koneen asennosta, vaatii öljynimuputkikin muokkausta. Itsellä tosin vakio imuputki nykysellä versiolla. Öljypohjan pattia on vähä pitänyt muokata.
Itsellä apukuskin koneenkorva omegasta, muokattuna tosin jonkunverran. Kuskinpuolella itse tehty ja jälkikäteen ajateltuna ehkä tekisin sen apparin korvakkeenkin itse. Koneen tukikumit bilteman yleismalliset, oliko jostain Volvosta.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
Jos motti/laatikko laitettu jo kohdilleen (leikatulla öljypohjalla) ja tehty tilat niin sitten vain kannakkeita tekemään.
Sitten kuin alkaa olla kohdallaan niin öljypohjan/imuputken tekee loppuun,jos tarkoitus oikein kurvailla jossain niin suosittelen käyttämään öljyn pakenemisen estämiseen hiukan aikaa.Tuon jälkeen on sitten vielä kaikki muu ympärille.
Tuossahan on mahdollista käyttää tehdastekoista manta b 1.8 ohc öljypohjaa/imuputkea,mutta jonkin verran alkaa olla noilla osilla jo hintaa.
Omassa Kadetissa oli kotitekoiset osat ja nyt menossa sovittelu noilla Mantan osilla(ö-pohja ja koneen kannakkeet),samalla vaihtuu laatikoksi bmw 6-vaihteinen ja volvon perä.
Hommaahan tuossa tekniikkamuutoksessa on paljon,mutta kyllä palkitsee lopuksi .
Sitten kuin alkaa olla kohdallaan niin öljypohjan/imuputken tekee loppuun,jos tarkoitus oikein kurvailla jossain niin suosittelen käyttämään öljyn pakenemisen estämiseen hiukan aikaa.Tuon jälkeen on sitten vielä kaikki muu ympärille.
Tuossahan on mahdollista käyttää tehdastekoista manta b 1.8 ohc öljypohjaa/imuputkea,mutta jonkin verran alkaa olla noilla osilla jo hintaa.
Omassa Kadetissa oli kotitekoiset osat ja nyt menossa sovittelu noilla Mantan osilla(ö-pohja ja koneen kannakkeet),samalla vaihtuu laatikoksi bmw 6-vaihteinen ja volvon perä.
Hommaahan tuossa tekniikkamuutoksessa on paljon,mutta kyllä palkitsee lopuksi .
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
?! kirjoitti: ↑05 Tammi 2020, 14:05 Jos motti/laatikko laitettu jo kohdilleen (leikatulla öljypohjalla) ja tehty tilat niin sitten vain kannakkeita tekemään.
Sitten kuin alkaa olla kohdallaan niin öljypohjan/imuputken tekee loppuun,jos tarkoitus oikein kurvailla jossain niin suosittelen käyttämään öljyn pakenemisen estämiseen hiukan aikaa.Tuon jälkeen on sitten vielä kaikki muu ympärille.
Tuossahan on mahdollista käyttää tehdastekoista manta b 1.8 ohc öljypohjaa/imuputkea,mutta jonkin verran alkaa olla noilla osilla jo hintaa.
Omassa Kadetissa oli kotitekoiset osat ja nyt menossa sovittelu noilla Mantan osilla(ö-pohja ja koneen kannakkeet),samalla vaihtuu laatikoksi bmw 6-vaihteinen ja volvon perä.
Hommaahan tuossa tekniikkamuutoksessa on paljon,mutta kyllä palkitsee lopuksi .
onko yhtään kuvaa jäänyt muistiin? ku näyttää kaikki photobucektin linkit ei enään aukee mitä laitellut kans muistiin.
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
Tuolla on jonkin verran kuvia mun Kadetin turailuista -> http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... 23&t=54515
Tuon oman tekniikkapäivitys kierre on alkanut 2002.Edellinen isompipäivitys aloitettu 2007,ja siitä kuvia ei oikeastaan ole olemassa enään.
Yritän nykyisen päivityksen tekemisistä laittaa kohtuullisesti kuvia.
Vanhoista koneen korvakkeista ja öljypohjasta voin kyllä kuvia räpsiä,mutta ei ne kauniita ole vaikkakin varsin toimivat,omaan halusin vain tekniikan taaemmaksi kuin aikaisemmin.
Tuon oman tekniikkapäivitys kierre on alkanut 2002.Edellinen isompipäivitys aloitettu 2007,ja siitä kuvia ei oikeastaan ole olemassa enään.
Yritän nykyisen päivityksen tekemisistä laittaa kohtuullisesti kuvia.
Vanhoista koneen korvakkeista ja öljypohjasta voin kyllä kuvia räpsiä,mutta ei ne kauniita ole vaikkakin varsin toimivat,omaan halusin vain tekniikan taaemmaksi kuin aikaisemmin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
?! kirjoitti: ↑06 Tammi 2020, 00:11 Tuolla on jonkin verran kuvia mun Kadetin turailuista -> http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... 23&t=54515
Tuon oman tekniikkapäivitys kierre on alkanut 2002.Edellinen isompipäivitys aloitettu 2007,ja siitä kuvia ei oikeastaan ole olemassa enään.
Yritän nykyisen päivityksen tekemisistä laittaa kohtuullisesti kuvia.
Vanhoista koneen korvakkeista ja öljypohjasta voin kyllä kuvia räpsiä,mutta ei ne kauniita ole vaikkakin varsin toimivat,omaan halusin vain tekniikan taaemmaksi kuin aikaisemmin.
Eihän kuvista haittaa ole yhtään näkisi vaan että meneekö metsään päin vai ollaanko ees oikeella jäljillä
Re: rojekti kadett c 1,2 (tekniikan vaihto)
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V