Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Esittele Opel-projektisi tai autosi
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

On tuohon jollakin foorumilla ollut työkalu ulosvetoon. Ei vain muista että missä täällä se luki
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Korpimetsä
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Korpimetsä »

Laita se takaovi kiinni ja avaa etuovi, mahtuuko sieltä välistä paremmin?
Huoltokirja on kaiken A ja O.
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Juu lähti ne tapit lopulta liikkeelle... :) Autto kun kevyesti tunkkasi ovea, jonka jälkeen kapeahko latan pätkä, jonka toisessa päässä sopiva olake, vasten sitä tapit huulta, ja sitten vaan pajavasaralla iskuja sen minkä tossa mahtu huitomaan :D

Hioskelin ovesta pois jo ruostetäplät, ja levittelin hoittuihin kohtiin ruosteenpoistajaa. Tokmanni oli jotakin Autosol- merkkistä, olikohan kloorivety se vaikuttava aine, kuitenkin syövyttävän merkki oli pullon kyljessä. Saa nähdä onko yhtä hyvää kun esim. CRC rust converter, koska oli ainaki saman hintasta. Aattelin mennä tällä kertaa varman päälle, ettei ala ruoste puskea ulos maalien alta...
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Näky tapahtuneen joku kemiallinen reaktio, koska oli tullu mustia kohtia sinne minne tota ainetta sudin, vaikka hioin kirkkaaksi, näköjään kannatti käsitellä tolla. Joskopa tässä ehtisi vielä lomien aikaan saada oven valmiiksi asti :)
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Oven maalaus jäi nyt tällä kertaa yritykseksi, ja joudun maalaamaan uusiksi, mutta menee ensi kevääseen, koska nyt ei oo enää mitään toivoo maalata ulkona (ilman kosteus), joten maalailaan uuksi sitten kun on taas kelit suotusammat.

No, jotain hyvääkin, laittelin tänään rengassarjan tilaukseen, takanakeissa varsinkaan ei ihan hirveesti pintaa enää ole :lol: Nang kangit tällä kertaa noille mersun-ruskeille aluille.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Tosiaan loppukesä menny pitkälti ajellessa, alla pari pakollista hauskuttelu pätkää, jotka tuli yöllä kuvattua:





Pakko sanoo että edelleen todella helposti lähestyttävä/"managable" käytös b ompulla :) Ton saa kyllä oikastua vielä ihan naurettavista kulmista :D

Katsastuskin on enää päivien päässä, niin kietaisin tänään koululla uudet kumit noille projekti-vanteille, ja tasapainotin, tuli hyvät.

Kuva

Kuva

Kuva

Jännästi näyttää varjossa oudonkin vaalealta toi sävy, mutta kun aurinko osuu niin se on selkeesti ruskueahko.

Kuva

Joo, auton voisi toki pestäkin :roll: Renkaat siis kokoa 205/55 R16.


Katotaan nyt mitä leimamies keksii harrastajan riesaksi :lol:
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja ?! »

Lukkoperällistä Omegaa helpompaa vakio autoa ei ole olemassa perän heittoon.Kuivalla asfaltilla vaatii toki jo vähän enemmän yritystä😁
Lukoton on taas melkein yhtä onneton kuin kaikki muutkin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

?! kirjoitti: 22 Elo 2020, 10:47 Lukkoperällistä Omegaa helpompaa vakio autoa ei ole olemassa perän heittoon.Kuivalla asfaltilla vaatii toki jo vähän enemmän yritystä😁
Lukoton on taas melkein yhtä onneton kuin kaikki muutkin.
No juu lähteehän toi kuivallakin kelillä irti, mutta ei ehkä niin hyvin että kehtaisi tuubin filmata :lol: Mutjoo kyllähän se on aika kova sana kun ulompikin pyörä vetää kaarteessa, vaikka toki ompun etupyöräntuentakin on aika jees, ainakin reippaan steering lockin puolesta, verrattuna esim. niihin aatamin aikasiin autoihin joissa ei ole edessä kolmiotukivarsia/tms. reippaan kääntökulman sallivaa ratkasua.

Käytinpa autoo leimalla, ainoo hylkäysperuste oli että kuskin kässäri ei pidä lainkaan :x Eipä siinä ollut paljoo enää vaihtoehtoja niin tilasin motonetistä uuden vaijerin, ja tänään pujottelin paikalleen. Entinen oli vasemmasta pätkästä aivan yhtä puuta, joten siinäpä se vika oli, koska linkut liikku ihan kevyesti. Kuskin puolelta sai myös aika reilusti säätää kenkiä lähemmäs rumpua että alkoi ottamaan kunnolla. Huomenna näkyy mitä katsurin dyno on asiasta mieltä... :roll:
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Tuli vaihdeltua vielä tulpat (bossin 2-kärkiset) ja "OEM-laatua" vastaavan ilmanputsarin, jonka motonetistä tilasin. Samalla huomasin että tulppien poteroissa edelleen öljyä, saatto olla jo aiemmasta vuodosta kun en saanu millään oikein imettyä pois, koska kuitenkin uuden tiivisteen oon vaihtanu tammikuussa ja ulospäin ei minnekään näy vuotavan, mutta täytyy vielä seurata tilannetta.

Niinjoo, leimakin tuli! :) Sen kunniaksi, tai no oikeestaan ihan muutenkin, piti käydä kotipaikalla, joten tuli ajeltua sellanen 420km roadtrippi :D Motarilla oli kiva kiusata uudehkoja Audeja ja wolkkareita :lol:
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Toi 2,2 on kyllä oikeasti miellyttävä kone ajella jopa fronteraa. Laakeesti vääntöä ja riittävästi tehoja.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Motonetisti kirjoitti: 31 Elo 2020, 19:02 Samalla huomasin että tulppien poteroissa edelleen öljyä, saatto olla jo aiemmasta vuodosta kun en saanu millään oikein imettyä pois, koska kuitenkin uuden tiivisteen oon vaihtanu tammikuussa ja ulospäin ei minnekään näy vuotavan, mutta täytyy vielä seurata tilannetta.
Pari viikon ajelun jälkeen tsekkasin tilanteen, eikä näy tulleen enää öljyä tulppien poteroihin, joten tiiviste siis pitää kuten arvelinkin ja vanhaa öljyä siis :)

Ja tänään tulikin sopivasti 15tkm täyteen, niin vaihdoin öljyt, propun ja suodattimen. Edelleen öljyinä jatkaa Castrolin Magnatecit 5w40, vaikka paikalliset automiehet sitä mieltä että ei olisi hyvä öljy(?), mutta sillä nyt mennään.

Ja Nang Kangeista sanottakoon, että ajoltaankin hyvät, jos sadekeli pelottaa, niin eivät oo mitenkään luokattoman liukkaat, pikemminkin saa seistä kaasun päällä ettei haukkaa uudelleen pitoja ja käännellä pyöriä sisään, jos siis urheilla mielii :lol: Melussa en oo huomannu mitään poikkevaaa 80stä aina 170 saakka ainakaan, silloinkin jo pakomelu kuuluu enemmän kabiiniin, kun rengasäänet :D Uskoisin runkojenkin olevan suht. kestävät, kuten täällä olikin kokemuksia kerrottu jo, ja olihan nuo helppo saada tasapainotettuakin.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Kirjotellaan nyt jotain tästäki... :roll:

Kuva

Varmaan lähemmäs 5tkm ajoo öljynvaihdon jälkeen jo, tämähän tuntuu haukkaavan muuten sellasen 1dl per 1000-2000km, vähän vaihtelee ajotyylistä, tuntus että haukkaa pitkällä matkalla tasakaasulla enemmän kun "ajossa", eli varmaan ohjurikumien kautta hörppää... Auto tuli pestyäkin oikein huolella, ja yritin liittyä 200-kerhoon, mutta pikkusta vaille jäätiin.. no sain mä sentään 195km/h mittariin maaningan kohdilla, sitten alko jo puutua meno ja piti muutenkin jarrutella mutkaan :D

Tänään vaihdoin sikasiistit talvikiekot alle, orkkis pöläreillä :roll: , kun luvannu vähän talvista säätä ens viikolle, niin ei turhaa tarvii liukastella :)

Pakoputki näemmän vuotaa laipasta vikan katin ja lambdan jälkeen, ei oo siis ruostunu vaan laipat vinossa vähän toisiinsa nähden, en oo vaan päässy nosturille että saisin uudelleen kirittyä ja kohdistettua laipat. Muuten kai ei mitään isompaa tässä ole ollut -(z)-
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Kirjotellaan nyt kun ei nukuta oikein :lol:

Omppu jäi lokakuun lopusta (alku)talveksi tauolle, mutta nyt ois taas tarkotus ottaa se ajoon. Ennen ekaa käynnistysyritystä annoin olla lohkolämppärin roikassa sellasen pari tuntia, jonka jälkeen kytkin miinuskaapelin takaisin akkuun, ja aloittelin sahaamaan. Ekana hörähti, mutta sammu samantien, sitten sai varmaan minuutin sahata (yskähteli välillä) ennen ku lähti käyntiin:

Kuva

Kuva

Muistelin että pakoputken laipalta vikan katin jälkeen vuoti putki kovastikin, mutta ei sieltä kuulunut kuin pieni supsutus, aika näemmä paskoo muistot :roll: , no pitää joka tapauksessa käyttää ens viikolla nosturilla, niin silloin voisi hangata laipasta pakoputkipakkelijäämät pois ja kiriä kunnolla :D

Saispa tämän rottelon joskus ajettua pois tallista:

Kuva

Niin voisi tehdä omegaakin ihan katon alla :D


Vapaa-aika meinaa olla taas vähän kortilla kun tuli joku älynväläys osallistua F1 Suomiliigaan (pitäis olla maaliskuulle mennessä taputeltuna), enkä oo mikään eSporttaaja, mutta jospa tuo Omega toimiski tämän lopputalven ilman suurempia remontteja 8) -(z)-
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1574
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Komeen näköinen Rriesa eiku Sierra :peukku: Tutulla on sellainen orkkis sedan cossu odottamassa motivaatiota/aikaa, jonkun verran peltihommia ...
GSI-The Real Thing & ST wagon
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Arg! kirjoitti: 03 Tammi 2021, 23:37 Komeen näköinen Rriesa eiku Sierra :peukku: Tutulla on sellainen orkkis sedan cossu odottamassa motivaatiota/aikaa, jonkun verran peltihommia ...
Juu tänks :) OIkeestan pari vuotta menne silleen ettei oo hirveesti edenny toi, kaikki peltihommat (pohja, kaaret, ovet jne.) oonki siihen jo tehny ja maalannu, alta, sisältä ja yli. Saa nähdä josko kesälle löytyis moottori siihen, kun kevät menee aika lailla omegan koria höösäillessä :D


Omegan ajattelin ny ottaa tosta loppiaiselta ajoon, jos kaikki menee niinku oon suunnitellu, renkaissa vähän huono tilanne kun toisessa parissa nastoja puuttu jonku verran, tänä talvena se pari tuli etuakselille :roll: , mutta pitääpä ajella vähän varovaisemmin siis :hypocrite: GoPro saa jäädä laatikkoon... :lol:
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Vastaa Viestiin