Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Hei vaan kaikille! Pitkän tauon jälkeen tuli taas hommattua ooppeli, ja kun sattui tunnuksetkin vielä olemaan muistissa foorumille, niin ajattelin avata projekti-topicin tämän laittelusta. Autona siis jo ostaessa ihan hyväksi yksilöksi paljastunut Omega B2 2.2 16V koneella. Kyseessä Z22XE-pata, joten on jo sähköisellä kaasuläpällä. Autohan on vuosimallia -01, joten leimalla vaaditaan OBD-mittaus (Euro 3:een menee siis). Tämä ei ole varsinainen virirtys tai tuunausprojekti, vaan homma painottuu enemmänkin tavallisiin korjauksiin, huoltoihin ja mahd. korin laitteluihin. Auto toimii päivittäisessä ajossa, joten välttämättä Saabin turbotekniikka tai muut vastaavat aplikaatiot ehkä eivät tule ainkaan vielä kuvioihin Autoa mulla on mahdollisuus laittaa arkisin lämpimässä hallissa/nosturilla riippuen paljonko asiakastöitä meneillään, mutta muuten joudun tekemään ulkosalla, koska oma talli varattu toiselle (kilpuri)projektille, jossa maalattu/läpikäyty koppa, turvakaaret, kynäjouset ym... Autoja olen harrastanut yli 10 vuotta, mutta nyt laitan autoja myös työ-/opiskelukuvioiden vuoksi. Niin muutama kuva autosta:
Kesäksi autoon tuli orkkis muotopeltivanteet. Ostohetkellä oli kuitenkin jo muutama ongelma.. Käsijarrukahva nousi vain kaksi naksua, josta arvasinkin että varsninaista vikaa ei oltu korjattu vaan vaijeri oli ainoastaan kirrattu leimaa varten. Lisäksi, yllätys yllätys, venttiilinkopantiiviste vuoti.
Kässäriä tutkiessa arvaus osui oikeaan, kehinnät oli säädetty aivan tappiin ja vaijeria sai löysätä monta kierrosta.
Vaihdoin uudet kengät ja jouset tuonne, säädinnän kehinnät oikein ja vaijerin siten että noin 6-7 naksua nousee max. kahva. Syksyllä auto jäi pois ajosta, kun vikavalo alkoi välkkyä -> nokka-akselinasentotunnistin kun katottiin testerillä, lisäksi venakoppa vuoti edelleen, samoin ohjaustehostimen letku ja muuta pienempää vikaa.
Syyskuulta kuva. Pirun hauskahan tämä oli sadekeleillä ajaa, peränkin sai alta lähtemään ja vähän pidettyäkin irti 144 hevosvoimalla
Muistui mieleen Opelin mainoslause...
Joulukuussa ruuvailin jo mukana tulleet talvikiekot alle (hyväkuntoset Hankookit) ja tilailin merkkiliikkeeseen tuon anturin. Sitten alkoi loppukuusta taas tapahtua:
Tuon verran tihkui öljyä.
Päätin samalla kertaa vaihtaa tunnistimen ja tiivarin, kun joutui kuitenin käyttämään koppaa irti että anturi mahtu tulemaan pois.
Uusi osa meni paikalleen keljuilematta.
Ja lopulta paikat taas (melkein) kasassa, vähän laitoin liimaa nurkkapaikkoihin uuteen tiivariin ja hyvin on pitänyt tähän saakka. Samalla kertaa laitoin vielä uuden moniuraremmin ja uuden letkun ohajustehostimenpumpun ja itse säiliön välille, hain ihan metritavarana RK-huolto-osasta, niin ei tullut kalliiksi korjaus, kun käytin alkup. klemmareita Loppiaisen jälkeen vaihdoin koululla öljyt tällä kertaa tuli Castrolin 5W40 Magnatecit kun syksyllä hätäpäissäni laitoin Mobilin 0W40:t Uusi suodatin ja proppu toki myös.
Huomasin että takajarrut lämpeävät etujarruja enemmän ajossa, ilmeisesti laahaavat vähän, ja tähän hommasin lääkkeeksi 45eurolla käytetyt satulat, jotka kaveri hiekkapuhalsi, ja niitä aloin ihmettelemään viikolla.
Männät pullautin pihalle ja kiertelin nipat irti, yksi lähti vasta putkitongeilla, mutta eiphän katkennut sisään kuitenkaan Toisesta satulasta oli kummassakin männässä murtuma, joten tilasin uudet kun 5€ jäi kappaleelle hintaa. Uudet tiivistesarjat mulla jo onkin. Kun saan nuo kasaan niin maalaan vielä toki ne.
Etupuskurissa oli pari ikävää halkeamaa, joten luultavasti otan ne työnalle tulevana kesänä ja maalaan koko puskurin, samallahan tuohon voisi esim. Irmscher-tyylisen kuitujatkeen laittaa, kun rikkäisen puskurin tapauksessa ei ainakaan hyvä menisi pilalle Muuten kori suht. siisiti, runkopalkeissa muutama pintaruoste kohta jotka aion ottaa kiinni tuonnempana.
Ilmastointia/kompuran magneettikytkintä ohjaavassa elektroniikassa on jotain hämärää kun ei edes ECO-napista lakkaa pyörimästä kompura mukana, vaan vasta kun otin töpselin irti magneettikytkimeltä niin lakkaa kompura pyörimästä.
Varmaan muutakin autosta voisi turista, mutta eiköhän tässä aloitusviestiin ole tarpeeksi juttua
Kesäksi autoon tuli orkkis muotopeltivanteet. Ostohetkellä oli kuitenkin jo muutama ongelma.. Käsijarrukahva nousi vain kaksi naksua, josta arvasinkin että varsninaista vikaa ei oltu korjattu vaan vaijeri oli ainoastaan kirrattu leimaa varten. Lisäksi, yllätys yllätys, venttiilinkopantiiviste vuoti.
Kässäriä tutkiessa arvaus osui oikeaan, kehinnät oli säädetty aivan tappiin ja vaijeria sai löysätä monta kierrosta.
Vaihdoin uudet kengät ja jouset tuonne, säädinnän kehinnät oikein ja vaijerin siten että noin 6-7 naksua nousee max. kahva. Syksyllä auto jäi pois ajosta, kun vikavalo alkoi välkkyä -> nokka-akselinasentotunnistin kun katottiin testerillä, lisäksi venakoppa vuoti edelleen, samoin ohjaustehostimen letku ja muuta pienempää vikaa.
Syyskuulta kuva. Pirun hauskahan tämä oli sadekeleillä ajaa, peränkin sai alta lähtemään ja vähän pidettyäkin irti 144 hevosvoimalla
Muistui mieleen Opelin mainoslause...
Joulukuussa ruuvailin jo mukana tulleet talvikiekot alle (hyväkuntoset Hankookit) ja tilailin merkkiliikkeeseen tuon anturin. Sitten alkoi loppukuusta taas tapahtua:
Tuon verran tihkui öljyä.
Päätin samalla kertaa vaihtaa tunnistimen ja tiivarin, kun joutui kuitenin käyttämään koppaa irti että anturi mahtu tulemaan pois.
Uusi osa meni paikalleen keljuilematta.
Ja lopulta paikat taas (melkein) kasassa, vähän laitoin liimaa nurkkapaikkoihin uuteen tiivariin ja hyvin on pitänyt tähän saakka. Samalla kertaa laitoin vielä uuden moniuraremmin ja uuden letkun ohajustehostimenpumpun ja itse säiliön välille, hain ihan metritavarana RK-huolto-osasta, niin ei tullut kalliiksi korjaus, kun käytin alkup. klemmareita Loppiaisen jälkeen vaihdoin koululla öljyt tällä kertaa tuli Castrolin 5W40 Magnatecit kun syksyllä hätäpäissäni laitoin Mobilin 0W40:t Uusi suodatin ja proppu toki myös.
Huomasin että takajarrut lämpeävät etujarruja enemmän ajossa, ilmeisesti laahaavat vähän, ja tähän hommasin lääkkeeksi 45eurolla käytetyt satulat, jotka kaveri hiekkapuhalsi, ja niitä aloin ihmettelemään viikolla.
Männät pullautin pihalle ja kiertelin nipat irti, yksi lähti vasta putkitongeilla, mutta eiphän katkennut sisään kuitenkaan Toisesta satulasta oli kummassakin männässä murtuma, joten tilasin uudet kun 5€ jäi kappaleelle hintaa. Uudet tiivistesarjat mulla jo onkin. Kun saan nuo kasaan niin maalaan vielä toki ne.
Etupuskurissa oli pari ikävää halkeamaa, joten luultavasti otan ne työnalle tulevana kesänä ja maalaan koko puskurin, samallahan tuohon voisi esim. Irmscher-tyylisen kuitujatkeen laittaa, kun rikkäisen puskurin tapauksessa ei ainakaan hyvä menisi pilalle Muuten kori suht. siisiti, runkopalkeissa muutama pintaruoste kohta jotka aion ottaa kiinni tuonnempana.
Ilmastointia/kompuran magneettikytkintä ohjaavassa elektroniikassa on jotain hämärää kun ei edes ECO-napista lakkaa pyörimästä kompura mukana, vaan vasta kun otin töpselin irti magneettikytkimeltä niin lakkaa kompura pyörimästä.
Varmaan muutakin autosta voisi turista, mutta eiköhän tässä aloitusviestiin ole tarpeeksi juttua
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Männät saapuikin torstain aikana perille, joten pääsin perjantai aamulla jo kasaamaan satulat. Molempiin tuli siis luonnollisesti uudet kanttitiivarit ja pölysuojakumit ja kuskin puolelle uudet männät. Seuraavaksi pitäisi suihkia vielä maali noihin ja tilailla uudet levyt&palat, jonkä jälkeen saisi siltä osin homman taputeltua
Auton ilmastointiin liittyvät ongelmat näyttävät paikallistuvan toimintaa ohjaavaan moduuliin, koska heittää aika ajoin sisäkierronpäälle, eli useampia ongelmia. Saa nähdä mitähän toikin yksikkö mahtaa maksaa, vai saisiko joku elektroniikka-guru sen korjattua.. Tietysti jonkun kylmäjuotoksen voisi tällainen entinen-hitsaajan tumpelokin saada vielä kolvattua kuntoon
Muutamaa osaakin etsiskelly tähän eli; syttykasetin päälle tuleva muovi, jossa lukee Ecotec ja takaluukkuun "omega 2.2 16V"- teksti, kun siellä edellisen omistajan toimesta omega 2.6
Auton ilmastointiin liittyvät ongelmat näyttävät paikallistuvan toimintaa ohjaavaan moduuliin, koska heittää aika ajoin sisäkierronpäälle, eli useampia ongelmia. Saa nähdä mitähän toikin yksikkö mahtaa maksaa, vai saisiko joku elektroniikka-guru sen korjattua.. Tietysti jonkun kylmäjuotoksen voisi tällainen entinen-hitsaajan tumpelokin saada vielä kolvattua kuntoon
Muutamaa osaakin etsiskelly tähän eli; syttykasetin päälle tuleva muovi, jossa lukee Ecotec ja takaluukkuun "omega 2.2 16V"- teksti, kun siellä edellisen omistajan toimesta omega 2.6
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Huono akku voi tehdä sen että sisäkierto menee päälle.
viewtopic.php?f=51&t=254961
Paneeleissa ei yleensä vikaa.
Helpoimmalla pääset kun otat raitisilmasuodatinkotelosta sisäilmaläppää ohjaavasta alipainerasiasta letkun irti.
viewtopic.php?f=51&t=254961
Paneeleissa ei yleensä vikaa.
Helpoimmalla pääset kun otat raitisilmasuodatinkotelosta sisäilmaläppää ohjaavasta alipainerasiasta letkun irti.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Hmmm, lukasinkin jo ton ketjun aiemmin, ja ajattelin kans jos ois sama vika, kun akku nyt voi olla ehtoo puolella, mutta voisiko se selittää myös että ilmastoinnin kompura kytkeytyy mukaan omia aikojaan, eikä sammu edes ECO-nappulasta?ascona_c kirjoitti: ↑17 Helmi 2020, 13:18 Huono akku voi tehdä sen että sisäkierto menee päälle.
viewtopic.php?f=51&t=254961
Paneeleissa ei yleensä vikaa.
Helpoimmalla pääset kun otat raitisilmasuodatinkotelosta sisäilmaläppää ohjaavasta alipainerasiasta letkun irti.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Siihen ei pitäisi olla vaikutusta.Motonetisti kirjoitti: ↑17 Helmi 2020, 14:17Hmmm, lukasinkin jo ton ketjun aiemmin, ja ajattelin kans jos ois sama vika, kun akku nyt voi olla ehtoo puolella, mutta voisiko se selittää myös että ilmastoinnin kompura kytkeytyy mukaan omia aikojaan, eikä sammu edes ECO-nappulasta?ascona_c kirjoitti: ↑17 Helmi 2020, 13:18 Huono akku voi tehdä sen että sisäkierto menee päälle.
viewtopic.php?f=51&t=254961
Paneeleissa ei yleensä vikaa.
Helpoimmalla pääset kun otat raitisilmasuodatinkotelosta sisäilmaläppää ohjaavasta alipainerasiasta letkun irti.
Kompuran pääty siis pyörii "Auto Eco" -säädöllä koko ajan?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Siis mulla on laitteisto "manuaalisessa" asennossa, heitti aika ajoin kompuran päälle vaikka säädin lämppärin 25C ja vaikka painoin ECO-nappia tapahtunut mitään.. Tällä hetkellä töpseli irti kompuran magneetikytkimeltä, ja nyt ei pyöri enää mukana kompura Täristi nimittäin tyhjäkäynnillä jos/kun kompura lähti mukaan.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Siis heitti kompuran aika ajoin päälle?Motonetisti kirjoitti: ↑17 Helmi 2020, 14:55 Siis mulla on laitteisto "manuaalisessa" asennossa, heitti aika ajoin kompuran päälle vaikka säädin lämppärin 25C ja vaikka painoin ECO-nappia tapahtunut mitään.. Tällä hetkellä töpseli irti kompuran magneetikytkimeltä, ja nyt ei pyöri enää mukana kompura Täristi nimittäin tyhjäkäynnillä jos/kun kompura lähti mukaan.
Niinhän sen pitääkin toimia! Ei se saa koko aika olla päällä, koska muuten siellä nousee paine niin korkeaksi, että suoja laukeaa. Tiedän tapauksen, jossa yksi eevertti oli tuon suojankin poistanut. Suoja laukeaa muistaakseni 30bar, niin tällä eevertillä paine oli kai noussut n. 50bar, ennen kuin koko järjestelmä kajahti.
Eli sitä kompuraa käytetään lyhyitä jaksoja, sitä mukaa kuin on tarve ylläpitää/saavuttaa asetettu lämpötila.
Miten kuvailet tuota täristämistä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Juu ei pidäkään olla aina päällä, mutta mun mielestä se kai ei saisi mennä päälle ollenkaan jos lämppäri päällä ja ulkona pakkasta? Kun lykkäsi tosiaan kompura päälle vaikka lämmöt oli säädetty 25C ja ulkona oli pakkasta.
Tärinä ilmeni tyhjäkäynnillä auton pyöriessä paikkallaan (tuntui rattii saakka), ja nyt kun "pakko sammutti" kompuran ottamalla töpselin irti magneettikytkimeltä, niin ei enää ravista missään oloissa tyhjäkäynnillä.
Tärinä ilmeni tyhjäkäynnillä auton pyöriessä paikkallaan (tuntui rattii saakka), ja nyt kun "pakko sammutti" kompuran ottamalla töpselin irti magneettikytkimeltä, niin ei enää ravista missään oloissa tyhjäkäynnillä.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Nosturit ollu taas vähän kortilla hallissa niin en ole päässyt takajarruja ruuvamaan, ja osiakin vielä tilaamatta. No sentään motonetistä tuli jo pakettia, josta hommasin siis ne pidike-/"liuku"-tapit ja ne klipsit takajarrupaloille.
Tuttava piirin painostuksesta johtuen, kuvailin pienen ajo/hauskuttelu-videon kun kelikin oli otollinen
Lukkoperä helpottaa vähän siinä kohtaa kun auton palauttaa takaisin tien suuntaiseksi, ei vikuroi niin paljon kun avoimella murikalla
Tuttava piirin painostuksesta johtuen, kuvailin pienen ajo/hauskuttelu-videon kun kelikin oli otollinen
Lukkoperä helpottaa vähän siinä kohtaa kun auton palauttaa takaisin tien suuntaiseksi, ei vikuroi niin paljon kun avoimella murikalla
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Ei vaan pääse nosturille hallissa niin tein sitten rempan pihalla hytisten..
Satulat tosiaan tuli jo aiemmin maalattua.
Tollanen oli lähtötilanne. Paloissakin oli vielä joku 7-8mm pintaa, mutta laitetaan nyt kaikki vaihtoon.
Nyt on sitten takana kaikki uutta Suht. helppo remppa ulkonakin oli tehdä, mitä vähän joutu taiteilemaan että sai jarruputken menemään jengoille, mutta se on enemmän asentajan vika se Ilmattiin tutun kanssa jarrut ja tuli kerrasta hyvät. Poljintuntuma oli niin hyvä ettei oikein omegalta enää tuntunut
Seuraavana tarttis putkisto korjailla kun vuotaa ja luultavati myös eteen jarruremppa. No jospa pari viikkoo vaan ajais taas
Satulat tosiaan tuli jo aiemmin maalattua.
Tollanen oli lähtötilanne. Paloissakin oli vielä joku 7-8mm pintaa, mutta laitetaan nyt kaikki vaihtoon.
Nyt on sitten takana kaikki uutta Suht. helppo remppa ulkonakin oli tehdä, mitä vähän joutu taiteilemaan että sai jarruputken menemään jengoille, mutta se on enemmän asentajan vika se Ilmattiin tutun kanssa jarrut ja tuli kerrasta hyvät. Poljintuntuma oli niin hyvä ettei oikein omegalta enää tuntunut
Seuraavana tarttis putkisto korjailla kun vuotaa ja luultavati myös eteen jarruremppa. No jospa pari viikkoo vaan ajais taas
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Näköjään termarinkopan luota vuotaa hieman jäähäriä, joten sen vaihtelen lähiaikoina. Onko suosiollan ostettava orkkisosa merkkiliikkeesta, vai mitä kokemuksia tarvikeosista? Motonet myy ainakin 30e koteloa/termaria, mutta onko aivan susi?
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13467
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Wahler on alkuperäisen termarin valmistaja myös behr tekee hyviä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Ok, tilaillaanpa Wahlerin termaria sitten
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Otin tämän täksi kuuksi pois ajosta, tarkotuksena korjailla taas useampi itseä häirinnyt juttu. Koska autodocissa oli näköjään -26% alennus (eilen vielä vaan -20), niin tilailinpa nipun osaa; aiemmin mainittu termostaatti/kotelo merkkiä Wahler, eteen jarrulevyt, palat, tiivisteet satuloihin ja varoiksi uudet männät (kun toivat kokonaiskuluja 10e lisää niin ei oo korkee pudotus). Niitä odotellessa pitäis purkaa pakosarja sekä putkiston alkuosa pois, koska se jousto osa vuotaa, niin hitsailen uuden tilalle ja tutkin samalla onko muuta korjattavaa. Myös pohja muutamaa pintaruostekohtaa pitäisi ottaa kiinni, hiomalla kirkkaalle pellille, ja sitten temacoat RM40- epoksia ihan pensselillä pohjaan, kun käsittääkseni ei vaadi päälleen erikseen pintamaalia, toki suihkaisen lopuksi massaa päälle.
Ilmastoinnin kompuran täristäminen saattaa olla hankalampi juttu, kun uudet kompurat maksaa aika lailla, ja sitä ei oikein taida itse saada vaihdettua (kylmäaineet...), joten äkkiä 300-400e paukku Oli edellisellä omistajalla vuotanut ohjaustehostimenpumppu (letku joka tulee säiliöltä), ja esim. AC-kompura oli öljyn/paskan peitossa, joten se lienee sen rikkoneen. Kevät menty ongelmitta, kun oon tosiaan ottanu töpselin irti magneettikytkimeltä, jolloin ei kompura pyöri lainkaan.
Ilmastoinnin kompuran täristäminen saattaa olla hankalampi juttu, kun uudet kompurat maksaa aika lailla, ja sitä ei oikein taida itse saada vaihdettua (kylmäaineet...), joten äkkiä 300-400e paukku Oli edellisellä omistajalla vuotanut ohjaustehostimenpumppu (letku joka tulee säiliöltä), ja esim. AC-kompura oli öljyn/paskan peitossa, joten se lienee sen rikkoneen. Kevät menty ongelmitta, kun oon tosiaan ottanu töpselin irti magneettikytkimeltä, jolloin ei kompura pyöri lainkaan.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 445
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omega B2 -01 "laittoa ja siistimistä"
Osia odotellessa iski inspis alkaa korjailemaan putkistoa...
Homma etenee tosiaan vähän back-yard-build-tyyliin , mutta tolla tavalla mahduin auton alta avaamaan laipan ja sen vaihdelaatikon tienoille tulevan kannakkeen pultit. Pakosarjan pultit sain ehjänä auki, ainoastaan lämpösuojapellistä yhden katkaisin, mutta sen saa helposti porattua ja tehtyä uudet jengat kun satsi irrallaan.
Edellinen omistaja oli tosiaan laittanu vähän ylipitkän jousto kappaleen, selvästi katsastus-korjaus-hengessä, kun katsoo toteutusta.
Ensin koko kötöstys rälläkällä pois, parhaillaan sellasta puolen sentin saumaa/nööliä piti laikata Tohon kannakkeeseen täppäsin jigiksi pari soiroa jo ennen leikkailua, että saan kannakkeen taas saman kohtaan uudelleen kun alla putkea johon hitsata.
Hain Fixukselta 12e uuden jouston, johon hitsasin jatkoa vähän tallilta löytyneestä 2" jämästä.
Sitten vaan katin pääty kiinni.
Etupää kiinni ja kannake takaisin, vaati lisää rautaa pois laikatun tilalle. Sovitin jo kerran autoon, kaikki meni kohdalleen just niinku suunnittelinkin Huomiselle tulee pakosarjantiiviste niin pääsee lopullisesti kasaamaan osat. Suihkin hitsattuihin kohtiin vähän kuumankestomaalia. vaikka eihän se kauaa tossa kohtaa pysykään.
Homma etenee tosiaan vähän back-yard-build-tyyliin , mutta tolla tavalla mahduin auton alta avaamaan laipan ja sen vaihdelaatikon tienoille tulevan kannakkeen pultit. Pakosarjan pultit sain ehjänä auki, ainoastaan lämpösuojapellistä yhden katkaisin, mutta sen saa helposti porattua ja tehtyä uudet jengat kun satsi irrallaan.
Edellinen omistaja oli tosiaan laittanu vähän ylipitkän jousto kappaleen, selvästi katsastus-korjaus-hengessä, kun katsoo toteutusta.
Ensin koko kötöstys rälläkällä pois, parhaillaan sellasta puolen sentin saumaa/nööliä piti laikata Tohon kannakkeeseen täppäsin jigiksi pari soiroa jo ennen leikkailua, että saan kannakkeen taas saman kohtaan uudelleen kun alla putkea johon hitsata.
Hain Fixukselta 12e uuden jouston, johon hitsasin jatkoa vähän tallilta löytyneestä 2" jämästä.
Sitten vaan katin pääty kiinni.
Etupää kiinni ja kannake takaisin, vaati lisää rautaa pois laikatun tilalle. Sovitin jo kerran autoon, kaikki meni kohdalleen just niinku suunnittelinkin Huomiselle tulee pakosarjantiiviste niin pääsee lopullisesti kasaamaan osat. Suihkin hitsattuihin kohtiin vähän kuumankestomaalia. vaikka eihän se kauaa tossa kohtaa pysykään.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"