Omega B1 Caravan -96
Re: Omega B1 Caravan -96
mitäs kivaa pittää nyt ottaa huomioon jos laitan x18xe stä vauhtipyörän?
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Re: Omega B1 Caravan -96
Itse itselleni vastaten,lueskelin vähä vanhoja topikkeja, jos oikein ymmärsin niin tuon b1 x18xe 115hv vauhtipyörä passaa omegan x20se koneeseen.
Kytkinlevy omegan oma, paineasetelma x18xestä?
painelaakeria jatkaa holkilla / toisella laakerilla?
20€ itse purettuna saisin vauhtipyörän hakea vectrasta et hinnalla ei ole pilattu.
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Re: Omega B1 Caravan -96
Etuvetopyörällä pitää muokata se nestetyösylinteri 20mm lähemmäs moottoria
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Omega B1 Caravan -96
Omegan käytin konttorilla, hylky väljästä apusimpukan välivivusta, muuten jarrut,päästöt jne kaikinpuolin oli kunnossa, koriaki pääsi paremmin nosturilla tutkimaan nii on tämä yksilö hyvin säilyny. Tilasin uuden ja kytkinrojut samoten a omegan spekseillä. Hain nivalasta a omegan vauhtipyörän ja tilasin LUK kytkinpaketin,b omegan painelaakerin, kampuran silmälaakerin ja takastefan.
En ny alkanu sitä etuvetovauhtista laittamaan,ehkä joskus myöhemmässä vaiheessa jos vaan piän tämän pidempäänkin harrasteena ja aletaa tekniikalle jotain tekemään
En ny alkanu sitä etuvetovauhtista laittamaan,ehkä joskus myöhemmässä vaiheessa jos vaan piän tämän pidempäänkin harrasteena ja aletaa tekniikalle jotain tekemään
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Re: Omega B1 Caravan -96
Ei sillä etuvedon pyörällä juurimitään saavuta. Isoonautoon se A mallin limppu parempi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Omega B1 Caravan -96
Tiistaina uusintanäyttö, eilen vaihdoin sen apusimpukan varren ja loppu väljyydet, käynti konttorilla nii on vuodeksi lisää leimaa.
Kytkinrojut tuli ja odottavat nyt hyllyssä.
Hanskalokeron kahvaki sit otti ja repes kun vaimo yritti avata, kerranki jotain mitä vaimo hajotti enkä minä
Konehuoneeseen haluaisin löytää ne kulmapalat siihen keulassa olevaan muoviin, eli ne pikkuset palat reunoille,toinen akun edessä ja toinen ilmanputsarin edessä, jos joltakulta löytyy saa tarjota,oon muutamalta koittanu kysellä mutta ei oota ain tarjottu.
Vänkärin muovihelmasta puuttuu se päätypala,sitäki saa tarjota.
Haluasin jotenki ratkasta tuon imuputken saisko sen tehtyä siistimmin alumiinista vai etsiä vaan jostain ehjä, rumalta nykynen toteutus kun murtumat korjattu teipillä.
Hanskalokeroon pitää ehkä kahva katsella.
Nyt oon äänentoistoa suunnitellut kun nykyset kaikki kalvo rikki (tai ei enää kun budjetsport hengessä pyyhkäsin sikaflexiä niihin nii loppu rätinät)
taidan tehdä samoin mitä täällä foorumilla muutkin suosinut,eli erkkasarja eteen ja takaoviin uudet normikajarit.
Kytkinrojut tuli ja odottavat nyt hyllyssä.
Hanskalokeron kahvaki sit otti ja repes kun vaimo yritti avata, kerranki jotain mitä vaimo hajotti enkä minä
Konehuoneeseen haluaisin löytää ne kulmapalat siihen keulassa olevaan muoviin, eli ne pikkuset palat reunoille,toinen akun edessä ja toinen ilmanputsarin edessä, jos joltakulta löytyy saa tarjota,oon muutamalta koittanu kysellä mutta ei oota ain tarjottu.
Vänkärin muovihelmasta puuttuu se päätypala,sitäki saa tarjota.
Haluasin jotenki ratkasta tuon imuputken saisko sen tehtyä siistimmin alumiinista vai etsiä vaan jostain ehjä, rumalta nykynen toteutus kun murtumat korjattu teipillä.
Hanskalokeroon pitää ehkä kahva katsella.
Nyt oon äänentoistoa suunnitellut kun nykyset kaikki kalvo rikki (tai ei enää kun budjetsport hengessä pyyhkäsin sikaflexiä niihin nii loppu rätinät)
taidan tehdä samoin mitä täällä foorumilla muutkin suosinut,eli erkkasarja eteen ja takaoviin uudet normikajarit.
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega B1 Caravan -96
Kannattaa kysyä imuputkea marmorilta tai osanumerolla ebaystä.
Itse sain vielä 96vm f astraan ja maksoi jotain 30e henkilökuntaalennuksineen
Itse sain vielä 96vm f astraan ja maksoi jotain 30e henkilökuntaalennuksineen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega B1 Caravan -96
Leimattu 21.06.2021 asti saa taas päästellä
Eilen illalla repäsin vaihdelaatikon irti, tunnin homma ja siinäki oli ihmettelyä hidastamassa.
Kaksoismassahan siellä oli, ja loppuun ajettu kytkin,paineasetelmassa ja vauhtiksessa palojälkiä.. vaihtoon siis
Nyt tulee siis a omegan kiinteä vauhtis ja kytkinpaketti, muuten läpihuutojuttu MUTTA vauhtiksenpultit liian pitkät, ei voi käyttää kiinteän vauhtiksen kanssa kun ovat sen n.20-25mm pitemmät kun kaksoismassalimppu paksumpi.
Mistä?! minä nyt löydän c20ne lyhyemmät pultit, käykö sinne ihan normi pulttikaupan kovat pultit, tässä 11.9 pultit, jos laitan tilalle 12.9
Eilen illalla repäsin vaihdelaatikon irti, tunnin homma ja siinäki oli ihmettelyä hidastamassa.
Kaksoismassahan siellä oli, ja loppuun ajettu kytkin,paineasetelmassa ja vauhtiksessa palojälkiä.. vaihtoon siis
Nyt tulee siis a omegan kiinteä vauhtis ja kytkinpaketti, muuten läpihuutojuttu MUTTA vauhtiksenpultit liian pitkät, ei voi käyttää kiinteän vauhtiksen kanssa kun ovat sen n.20-25mm pitemmät kun kaksoismassalimppu paksumpi.
Mistä?! minä nyt löydän c20ne lyhyemmät pultit, käykö sinne ihan normi pulttikaupan kovat pultit, tässä 11.9 pultit, jos laitan tilalle 12.9
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Re: Omega B1 Caravan -96
Itse itselleni vastaten,haen setin 12.9 25mm pultteja ja homma hoituu.
Ainoa asia enää mikä mietityttää kun olen nähnyt että niiden vauhtipyörän pulttien alle tulisi semmoinen ohut n.1mm paksu aluslevy, nettiä pläräsin enkä nähnyt että a omegan vauhtikseen sellaista tulisi?
Tänää pesen vaihdelaatikon,vaihdan silmälaakerin ja takastefan,ehkä illalla lootaa jo takaisin paikoilleen
Ainoa asia enää mikä mietityttää kun olen nähnyt että niiden vauhtipyörän pulttien alle tulisi semmoinen ohut n.1mm paksu aluslevy, nettiä pläräsin enkä nähnyt että a omegan vauhtikseen sellaista tulisi?
Tänää pesen vaihdelaatikon,vaihdan silmälaakerin ja takastefan,ehkä illalla lootaa jo takaisin paikoilleen
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Re: Omega B1 Caravan -96
Ei oo mitään prikkaa A-Omegassa. Oisit tilauttanu merkkiliikkestä pultit. Etuvedon ecotykin pultit käy
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Omega B1 Caravan -96
Nonii Omega toimii ja sutii, tuntuu tehokkaalta vehkeeltä kun koko omistuksen ajan se kytkin luistanu kun kovemmin painanut kaasua, nyt on pitoa ja mulle myyneen jantterin kehuma lukkoperä todettu toimivaksi
Aika naps ja kops homma, turhat liikkeet ku karsis pois nii varmaa 4-5h koko homma
Kytkin vähä hassun kevyt, vertailin kyllä pöydällä et olisivat lähes samankorkuiset paketit (kaksoismassa + sen paineasetelma vs a omega kiinteä + paineasetelma), mutta se toimii kuitenkin, ilmattuakin sain ilman ongelmia. Voihan se olla et millin kahen heitto et ois saanu olla painelaakeri lähempänäkin mutta hyvä se on.
Nyt pari pikku juttua vielä kuntoon, radio antennin vaihto ja aurauskulmien säätö, niin sitten on kaikki "viat" korjattu.
Sit alkaa parantelut ja modaukset
Aika naps ja kops homma, turhat liikkeet ku karsis pois nii varmaa 4-5h koko homma
Kytkin vähä hassun kevyt, vertailin kyllä pöydällä et olisivat lähes samankorkuiset paketit (kaksoismassa + sen paineasetelma vs a omega kiinteä + paineasetelma), mutta se toimii kuitenkin, ilmattuakin sain ilman ongelmia. Voihan se olla et millin kahen heitto et ois saanu olla painelaakeri lähempänäkin mutta hyvä se on.
Nyt pari pikku juttua vielä kuntoon, radio antennin vaihto ja aurauskulmien säätö, niin sitten on kaikki "viat" korjattu.
Sit alkaa parantelut ja modaukset
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Re: Omega B1 Caravan -96
Lähes aina vanhan/kuluneen kytkimen vaihdon jälkeen tulee WTF fiilis.
Onko tämä rikki kun on niin kevyt?
Ei,vaan sen kuuluisi olla semmoinen,on vaan tottonut siihen jäykempään.
Onko tämä rikki kun on niin kevyt?
Ei,vaan sen kuuluisi olla semmoinen,on vaan tottonut siihen jäykempään.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega B1 Caravan -96
Kulunut kytkin muuttuu jäykäksi
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Omega B1 Caravan -96
Ajelua vainen, startti parina kertana hassusti oikutellu, pari kertaa et muka pyörittäs mut ei kuitenkaa ja sit starttaa taas normaalisti. Teki jokusen kerran jo ennen kytkinremppaa, tuossa tuttu puhu et jos kovin paskottunu startti niin voi puhdistamalla jo korjaantua.
Muutenkin tämä on aina kuulostanut laiskalta starttaajalta,kuin vähällä akulla pyörittäs mutta kuitenkin aina tulille ja toimii kuin pitää. voihan se starttikin olla jo tiensä päässä. Pitää tutkia,samalla johdot/liitokset tarkistaa.
Etujouset on joku ilmeisesti lyhentänyt tai ne on katkenneet? Keula hyppii kuin olisi pohjaanlyöntikumien varassa, iskarit oli ainakin katsastuksen testerin mukaan ok. Etusissa camberia liiaksi jo silmämääräsesti havaittavissa ja sitä myöten aurauskin mitä lienee kun keula levoton ja vetelee etenkin ojaanpäin.
Ruikkailin jo viimeks auton alla käydessä raidetangon kierteisiin öljyä liuottamaan, tilasin uudet etujouset (nyt aluksi ihan orkkikset) ja kun ne vaihtelen yritän saada keulan säätöjä edes sinnepäin kunnes käytän nelipyöräsuuntauksessa.
Takana kuskinpuolella se tukivarsi on mystisesti taipunut mutkalle alaspäin? Katsurin kanssa nosturilla sitä ihmeteltiin et miten?!
Tuossa jo itselle kirjasin ylös et muistan ne myös ostaa uudet taakse että nekin on sitten ok kun sinne nelipyöräsuuntaukseen päästään.
Tässä aina kirjotellessa muistuu et voiskai niitä kuviakin räpsiä lisää näytille,noh jos enskerralla
Muutenkin tämä on aina kuulostanut laiskalta starttaajalta,kuin vähällä akulla pyörittäs mutta kuitenkin aina tulille ja toimii kuin pitää. voihan se starttikin olla jo tiensä päässä. Pitää tutkia,samalla johdot/liitokset tarkistaa.
Etujouset on joku ilmeisesti lyhentänyt tai ne on katkenneet? Keula hyppii kuin olisi pohjaanlyöntikumien varassa, iskarit oli ainakin katsastuksen testerin mukaan ok. Etusissa camberia liiaksi jo silmämääräsesti havaittavissa ja sitä myöten aurauskin mitä lienee kun keula levoton ja vetelee etenkin ojaanpäin.
Ruikkailin jo viimeks auton alla käydessä raidetangon kierteisiin öljyä liuottamaan, tilasin uudet etujouset (nyt aluksi ihan orkkikset) ja kun ne vaihtelen yritän saada keulan säätöjä edes sinnepäin kunnes käytän nelipyöräsuuntauksessa.
Takana kuskinpuolella se tukivarsi on mystisesti taipunut mutkalle alaspäin? Katsurin kanssa nosturilla sitä ihmeteltiin et miten?!
Tuossa jo itselle kirjasin ylös et muistan ne myös ostaa uudet taakse että nekin on sitten ok kun sinne nelipyöräsuuntaukseen päästään.
Tässä aina kirjotellessa muistuu et voiskai niitä kuviakin räpsiä lisää näytille,noh jos enskerralla
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
Re: Omega B1 Caravan -96
Omega vaan pelannu, paitsi akku piti vaihtaa, pari kertaa hävitti virrat ja viimesimpänä lähti kotona laiskasti käyntiin, ajoin kauppaan, siellä sippas parkkipaikalle
Laitoin toisen akun mikä mulla oli,tosin vääränkätinen mutta johdot yletti ja sai paikoilleen,nyt taas käynnistyy normaalisti että se vanha akku tuli vaan tiensä päähän.
Etujouset meinasin vaihdella,uudet jo ostin mutta otin komennon takasin kun näytti että iskaritki saisi olla jämymmät.
Ilmastoinnin toimimattomuutta tutkin ja nähtävästi aineet vähänä niin ei kytkeydy päälle.
Ja niin paljon ku haluisikin fiksailla kaikki kuntoon ja päästellä menemään niin näyttää tilanne meillä et pitäisi talouteen uusi auto dieselinä niin järkevimmältä siirrolta näyttäis myydä ylimääränenn auto pois eli Omegasta pitää luopua, eli jos täällä foorumilla on omegasta kiinnostuneita niin nettiautosta löytyy.
Laitoin toisen akun mikä mulla oli,tosin vääränkätinen mutta johdot yletti ja sai paikoilleen,nyt taas käynnistyy normaalisti että se vanha akku tuli vaan tiensä päähän.
Etujouset meinasin vaihdella,uudet jo ostin mutta otin komennon takasin kun näytti että iskaritki saisi olla jämymmät.
Ilmastoinnin toimimattomuutta tutkin ja nähtävästi aineet vähänä niin ei kytkeydy päälle.
Ja niin paljon ku haluisikin fiksailla kaikki kuntoon ja päästellä menemään niin näyttää tilanne meillä et pitäisi talouteen uusi auto dieselinä niin järkevimmältä siirrolta näyttäis myydä ylimääränenn auto pois eli Omegasta pitää luopua, eli jos täällä foorumilla on omegasta kiinnostuneita niin nettiautosta löytyy.
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan