Kadett c coupé -79 2.4 24v V6
Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6
Eihän 600cc pyörää kevariksi saakaan kuristettua
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6
Moottoripyöristä tuli mieleen jännä asia.
Kattelin telkkaria ja naureskelin poliiseja.
Poikien mopo kulki yli 65, poliisien kanta että tästä tuli nyt sitten MOOTTORIPYÖRÄ, mopokortti ei riitä-> ajokortitta ajo.
Moottoripyörävero maksetaan, mutta mopo pysyy edelleen mopona. Seuraavan kerran samasta moposta maksetaan sama vero jos kaamean sanktion jälkeen on vielä peli millä ajella viritettynä....
Autojen kuristaminen on laillista, mutta mikään tennispallo pakoputkessa ei ole riittävä. Esimerkkinä turbottaminen ja tehon lasku.
Pienemmät suuttimet, pienempi kaasuläppä, pienemmät venttiilit, pienempi nokan nosto, uusi bensakartta, dynolappu ja eikun leimalle..
Asiaan....
Öljypohja odottelee kipeästi peltisepän ehtimisiä, sitten pääsee hitsaamaan.
Öljypohjan valmistuttua kone nostetaan keulille, tehdään moottorikorvat ja mittaillaan öljytikun ja pakoputken paikkaa. Ahdasta ei pitäis tulla, pakoputketkin on vain 2"
Kattelin telkkaria ja naureskelin poliiseja.
Poikien mopo kulki yli 65, poliisien kanta että tästä tuli nyt sitten MOOTTORIPYÖRÄ, mopokortti ei riitä-> ajokortitta ajo.
Moottoripyörävero maksetaan, mutta mopo pysyy edelleen mopona. Seuraavan kerran samasta moposta maksetaan sama vero jos kaamean sanktion jälkeen on vielä peli millä ajella viritettynä....
Autojen kuristaminen on laillista, mutta mikään tennispallo pakoputkessa ei ole riittävä. Esimerkkinä turbottaminen ja tehon lasku.
Pienemmät suuttimet, pienempi kaasuläppä, pienemmät venttiilit, pienempi nokan nosto, uusi bensakartta, dynolappu ja eikun leimalle..
Asiaan....
Öljypohja odottelee kipeästi peltisepän ehtimisiä, sitten pääsee hitsaamaan.
Öljypohjan valmistuttua kone nostetaan keulille, tehdään moottorikorvat ja mittaillaan öljytikun ja pakoputken paikkaa. Ahdasta ei pitäis tulla, pakoputketkin on vain 2"
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6
Hohhoijjaa.
Öljypohja on lähes valmis, tuli vallan kantikas....
Ruiskun johtosarja etenee, lämpöanturit ok, pyörimistieto tulee, kaasuläppä ok.
Vielä jotain pientä, eli sytytyksen johdot, nakutuksenanturi, lambda.
Eilen saapui edullinen jakopää automuovikemiltä, kiitokset sinne hyvästä palvelusta ja halvasta hinnasta.
Jakopään asennus meni mutkitta, mutta ongelmia ilmeni kun pyöritin moottoria... EI PYÖRI. Suunnilleen samaan kohtaan jämähtää joka kerta, paitsi jos moottorin kaataa vauhtipyörän päin lattiaa.
Vieras esine moottorissa, tietäis vain missä. 1.5v poika on kyseisen moottorin kanssa touhunnut monta hetkeä, ruuveja ja työkaluja autotallissa riittää.... "tekken tekken, hombaa hombaa, ruuvva ruuvva!,"
Jos ei magneetilla löydy tulpareijistä mitään, täytyy repiä nokat irti ja ihmetellä olisko nostajien välissä mitään. Öljypohjan puolikaan ei ole suljettu pois.
Pientä takapakkia, mutta kohta saa ottaa savut.
Öljypohja on lähes valmis, tuli vallan kantikas....
Ruiskun johtosarja etenee, lämpöanturit ok, pyörimistieto tulee, kaasuläppä ok.
Vielä jotain pientä, eli sytytyksen johdot, nakutuksenanturi, lambda.
Eilen saapui edullinen jakopää automuovikemiltä, kiitokset sinne hyvästä palvelusta ja halvasta hinnasta.
Jakopään asennus meni mutkitta, mutta ongelmia ilmeni kun pyöritin moottoria... EI PYÖRI. Suunnilleen samaan kohtaan jämähtää joka kerta, paitsi jos moottorin kaataa vauhtipyörän päin lattiaa.
Vieras esine moottorissa, tietäis vain missä. 1.5v poika on kyseisen moottorin kanssa touhunnut monta hetkeä, ruuveja ja työkaluja autotallissa riittää.... "tekken tekken, hombaa hombaa, ruuvva ruuvva!,"
Jos ei magneetilla löydy tulpareijistä mitään, täytyy repiä nokat irti ja ihmetellä olisko nostajien välissä mitään. Öljypohjan puolikaan ei ole suljettu pois.
Pientä takapakkia, mutta kohta saa ottaa savut.
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6
Päivitellääs tätäkin.
v6 moottorissa oli ruuvi palotilassa, magneetin jäätyä johdon kera jumiin palotilaan jäätyi projekti...
2011 rakensin uuden tallin. mökki Maalla on mukavaa, omat kuvat ja itse työnjohtajana. Painoa lähti kesän aikana kelvollisesti ja lihakset tuli kuntoon. Suosittelen lämpimästi. Muutamat talkoot, mutta muuten aika omaa käden työtä. Jopa yksi kattotuoli tarvi tehdä itse kun laskin väärin, en suosittele..... Suunnittele monesti ja toteuta kerran.
2012 pistin firman pystyyn töiden ohella. Kivimäen Verstas, toimiala kaikki+metallien työstö. Nykyään lähinnä teollisuuden huoltoa, cnc koneita. Harrasteena on tullut väsättyä OHC-CIH välilaippoja hinta 60€ alvilla postikuluineen
2013 TÖITÄ yötä päivää. Loppuvuodesta tuli alotettua projekti: calibra v6 moottori kävi keulilla, mutta hylkäsin.... c20ne jäi pelin alle, projekti valmistui ajokuntoiseksi, mutta paperitöitä tehdään edelleen, pari paikkaa tarvis viimeistellä...
2014 ensimmäinen kone, sorvi ja loppuvuodesta toinen kone, jyrsin
2015 alkoi lujaa, liian lujaa. Pitkällinen lomattomuus kalvoi mieltä ja kroppa alkoi hajoamaan sieltä ja täältä. Nyt alkaa tasaantua, osaan sanoa EI. Rahalla ei saa onnea tai terveyttä. Jotain tuli asiakkaalle koneisteltua, muistui samlla mieleen mikä on kivaa...
Tasapainotus meni hyvin, ei kuulemma tarvinnut. Joten ihan jees ensimmäiseksi pyöräksi omilla koneilla.
Mutta COUPE
Tästä keula ja etuakseli
Tästä perä
Tässä nykytila:
Moottori on totaalisen auki, mutta joku 6 sylinterinen tai iso 4 sylinterinen. Perä omegasta, varmaankin iso, ehkä myös pieni... Riippuu vähän
Käyttötarkoitus on mysteeri. Tehdään ensin ja mietitään sitten?
Tarina saattaa olla pielessä päivämäärien ja tapahtumien suhteen, mutta on tässä paljon touhuttu.
v6 moottorissa oli ruuvi palotilassa, magneetin jäätyä johdon kera jumiin palotilaan jäätyi projekti...
2011 rakensin uuden tallin. mökki Maalla on mukavaa, omat kuvat ja itse työnjohtajana. Painoa lähti kesän aikana kelvollisesti ja lihakset tuli kuntoon. Suosittelen lämpimästi. Muutamat talkoot, mutta muuten aika omaa käden työtä. Jopa yksi kattotuoli tarvi tehdä itse kun laskin väärin, en suosittele..... Suunnittele monesti ja toteuta kerran.
2012 pistin firman pystyyn töiden ohella. Kivimäen Verstas, toimiala kaikki+metallien työstö. Nykyään lähinnä teollisuuden huoltoa, cnc koneita. Harrasteena on tullut väsättyä OHC-CIH välilaippoja hinta 60€ alvilla postikuluineen
2013 TÖITÄ yötä päivää. Loppuvuodesta tuli alotettua projekti: calibra v6 moottori kävi keulilla, mutta hylkäsin.... c20ne jäi pelin alle, projekti valmistui ajokuntoiseksi, mutta paperitöitä tehdään edelleen, pari paikkaa tarvis viimeistellä...
2014 ensimmäinen kone, sorvi ja loppuvuodesta toinen kone, jyrsin
2015 alkoi lujaa, liian lujaa. Pitkällinen lomattomuus kalvoi mieltä ja kroppa alkoi hajoamaan sieltä ja täältä. Nyt alkaa tasaantua, osaan sanoa EI. Rahalla ei saa onnea tai terveyttä. Jotain tuli asiakkaalle koneisteltua, muistui samlla mieleen mikä on kivaa...
Tasapainotus meni hyvin, ei kuulemma tarvinnut. Joten ihan jees ensimmäiseksi pyöräksi omilla koneilla.
Mutta COUPE
Tästä keula ja etuakseli
Tästä perä
Tässä nykytila:
Moottori on totaalisen auki, mutta joku 6 sylinterinen tai iso 4 sylinterinen. Perä omegasta, varmaankin iso, ehkä myös pieni... Riippuu vähän
Käyttötarkoitus on mysteeri. Tehdään ensin ja mietitään sitten?
Tarina saattaa olla pielessä päivämäärien ja tapahtumien suhteen, mutta on tässä paljon touhuttu.
Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6
Ei kannata kiireellä projektia pilata
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89