Kadett E GSI V6

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Kadett E GSI V6

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Elikkäs laitetaan tääkin nyt sitten tänne.
Autolla tarkoitus ajaa vain kesäisin ja sen mukaan talvella tehtäisiin jotain uutta. Kuvat löytyy tuolta:
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/kadett.htm , siinä jotain kuvia ennen tekniikanvaihtoo.
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/kad_valm.html Siinä sitten kuvia maalauksen jälkeen, pari kuvaa tältä kesältä.

Eli auto alkuperäne 1.8E GSI vuosimallia -85.
Tekniikka nykyisin 2.5 24v.

Muuta tietoa:

Kattoluukku, alkuperäinen veivattava.
Kauko-ohjattava keskuslukko.
M3 look, sähköpeilit vilkuilla. Tästä johtuen "nännit" poistettu lokasuojista.
Autossa Powerflex puslat edessä ja takana.
Putkisto edestä perään 2.5" , made in ittetekemä.
BMC iso vapari.
Sachs Racing paineasetelma.
Uusi vakio 20XE:n kytkinlevy.
Astra F:n kojelauta.
GSI kadetin oma digimittari muokattuna Astran kojelautaan sopivaksi. Kierroslukumittari toimii kutosen koneella.
Kaksi lisämittaria raitisilma ritilöissä, öljynpaine ja veden lämpömittari.
Akku takana.
Irmscher:n takavalot.
Jarrut edessä 256x24mm ja takana 261x10mm, eteen tulossa isommat.
Sisustus täydellinen Astra F:stä
V6 calibran syyläri, flektit molemmin puolin syyläriä, flektit käynnistyy kytkimeltä sisältä.
Takalasin pyyhin poistettu.
Etujouset V6 vectran madallusjouset -70mm
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Avatar
Lazi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 620
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Lazi »

Komee peli!
Avatar
JiiPee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3554
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Joko nokkapyrpylät on kiinni?

JiiPee
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

No ei tietenkää :wink: Koko talavi aikaa..
Jansperi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 868
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jansperi »

GESSI KADETTI ON AINA GESSI KADETTI

HALUIS ITSELLEKKIN..:)
-Calikka-
Avatar
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 12 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Onpa komea auto. Vois ehkä joskus omankin projektin tänne lisätä, 1.8 gsi '86. Tällä hetkellä on pohja hitsattu, sisusta vaihdettu vm '90 gt:n mustaan sisustaan ja tekniikka myös pöllitty tuosta gt:stä, elikkä 18se.
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Lisätään tänne nyt muutama kuva mitä on tehty.
Elikkä pakosarja/putkisto vaihtunut.
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/ ... sarjat.jpg
Siinä uus ja vanha.
Uutta muokattu hieman lisää mitä oli, eli:
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/ ... osarja.jpg , tost punasesta kohtaa poikki, että saatiin toi vääntynyt kohta pois. Ja sen tilalle tuli 3" rosteri putkee.
Siitä sen takaa se sitten onkin koko matkan 2.5" putkee.
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/ ... tkisto.jpg
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/ ... kisto2.jpg
Saa jotain osviittaa.

Ja puslat on vaihdettu taakse.
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/ ... puslat.jpg
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/ ... t_ines.jpg
Etupään puslat odottaa kaapis laittajaa... :razz:

Laitetaan ny vielä yks sisustakuva. Tulos myöskin muutoksia sisustaan. Jahka jaksaas keskittyä tähän.
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/ ... sakuva.jpg



<font size=-1>[ This Message was edited by: Snowman on 2004-09-30 23:32 ]</font>
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

No niin, tähänkin tullut uudistusta. Megasquirt tullu motronicin tilalle ja ainakin vielä pelaa suhkot hyvin. Ja ihmeelliset tukehtumiset hävisi tuon myötä ja kaasuun vastaa niinkuin sitä painetaan :smile:

http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/ ... t/mega.htm
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/Megas.avi
http://www.netikka.net/anssi.myllymaki/Megas2.avi

Turbo pitäisi ens kesään mennessä olla pellin alla, ellei mitään esteitä tule.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Snowman on 2004-12-18 17:01 ]</font>
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Kysytään nyt tän kautta, että mitä mieltä porukka on. V6:sta vai turboo? Tai sitte, että ei mitään jättää tuon XE:n kiinni ja ostaa jyrkemmät nokat. Kyl tää on vaikeeta ku pakolla pitää jotain uutta tuohon autoon laittaa :roll:
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Vapari DOKKI C20XE painaa ~128kg
ja
Vapari VEEKUTVONEN C25XE painaa ~178kg. Eli pikaisella päässälaskulla 50kg enemmän. Kannattaakos tuon lisäpainon laittaminen parinkymmenen hepan toivossa? Hyvä kysymys. Juu ja ei. Harvemminhan tuota V6sta on E-Kadeteissa suomen maalla nähty.
Mutta eipä sitä 2.0i 16V turboakaan ole monesti tavattu...8v-kyllä.
Sitähän voi paperilla laskeskella että mikä kannattaa ja mikä ei ja mikä tulee katsastuksen kannalta vaikeammaksi ja mikä helpommaksi. Tuossa kutosen laitossa on se pikku mutta että joudut sen painon kanssa kikkailemaan aikalailla.
Itse melkein kallistuisin tapauksessasi tuon kaksilitraisen ahtamiseen...

<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2005-01-16 11:03 ]</font>
Avatar
patrick
'Senator'
'Senator'
Viestit: 757
Liittynyt: 26 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja patrick »

Eikös tehokkain Kadett ole nimenomaan GSi 16V eli 150hp. Jos laskeskellaan prosenttien mukaan, niin V6:n 174 hp kait mahtuu vielä lakipykälän kohtaan "Malliston tehokkain kone +20%". Mutta ei mahtane C20LET -konetta laillisesti saada asentaa Kadettiin
Kuva
Vectra 2000
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

E-Casetin mallisarjan tehokkain 2.0i 16V DOHC 20XE 115kW/156hv. Ja jos siihen lisää sen 20% niin saadaan 138kW/188hv.

20XE = 156hv
C25XE/X25XE = 170hv

Iskutilavuuskin menee juuri ja juuri sallittuihin rajoihin mikäli asian pystyy fiksusti esittämään.
Tuo paino ongelma taitaa olla enää se ainut...

Calibran/Vectran C20LET Turbo (204hv) moottoria ei saa (ei mene läpi muutoskatsastuksella. poikkeuslupa sitten tarina erikseen) suoraan laittaa koska tehot menevät ylitse jo vakionakin mutta toteutuskelpoinen idea pienen oikotien kautta.

<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2005-01-16 13:20 ]</font>
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Siis turbotukses tarkoituksena oli lisätä letin kamat tuohon XE koneeseen ja dynottaa noin 180hp pihalle. Lettiä en tohon oo tukkimas ku ei se lohkon puolesta mene läpi.
Avatar
patrick
'Senator'
'Senator'
Viestit: 757
Liittynyt: 26 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja patrick »

Mielenkiintoinen konsepti tosiaan olis Kadett V6. Ei tuliskaan joka kulmalla vastaan. Ja aika vähän noita V-kutvos koneita myynnis tuntuu olevan.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

ja ainahan sen v6:nkin voi ahtaa...jäähän siihen vielä 18hp varaa...
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Vastaa Viestiin