Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

MantaGsi kirjoitti:Siirtyisin säkin diisseleiden maailmaan :wink:

P.S jos ehdit jossain vaiheessa ne namiskuukkelit purkamaan, ni sais sisustan valmiiks omasta ompusta :)

Vai että riisseliin pitäis vaihtaa :o

ne napit purkautuu vaikka heti, mutta mites sulla nyt oli niitten johtojen kanssa, tarviitko niille penkelle vastapelurit, vai onko sulla valmiina ne siellä autossa?
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja unique »

Jerzey kirjoitti::thumbsup: Gatesin "laatu" jakohihna katkesi kohdassa 9000km :thumbsup: :yawn:
:no:
Jerzey kirjoitti:Alkaa merkin vaihto hiipiä mieleen, enkä puhu nyt jakohihnan merkistä.
:evil:
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
Avatar
Themazgu
OCF Member 2017
Viestit: 2609
Liittynyt: 05 Marras 2007, 20:50
Paikkakunta: North Karelia

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Themazgu »

kampiakselin tai nokkien pyörät kuluneet. joku sen katkeamisen aiheuttaanoilla kilometreillä.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Themazgu kirjoitti:kampiakselin tai nokkien pyörät kuluneet. joku sen katkeamisen aiheuttaanoilla kilometreillä.

kaikki pyörät ovat sen 9000km ajettu, eli ainoatakaan vanhaa pyörää siellä ei ollut. Syy sieltä kyllä löytyi, eikä se ollut gatesin laadussa, eli tuli haukuttua väärää puuta, sorry vaan gatesin pojille :-). Jostakin syystä ohjuri pyörä oli päässyt löystymään, ja loppu onkin historiaa. Liekö koneessa sen verran vibraa että, aiheutti löystymisen, tai sitten momentti on ollut syystä tai toisesta liian löysä, vaikka kyllä ne kaikki katsottiin että oikein meni, mutta silti vaan oli päässyt pultti löystymään, seuraava jakopää kasataan lukitteen kanssa. Nyt kun on vähän rauhoittunut, niin ei muutakun kansi kuntoon ja vetoja, ei sitä näin pienistä pidä mennä merkkiä vaihtamaan :lol:
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja madi »

voiii tuommonen piikku vika vaan :) eihän siitä vielä pemaria olla ostamassa :D
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Jerzey kirjoitti:
MantaGsi kirjoitti:Siirtyisin säkin diisseleiden maailmaan :wink:

P.S jos ehdit jossain vaiheessa ne namiskuukkelit purkamaan, ni sais sisustan valmiiks omasta ompusta :)

Vai että riisseliin pitäis vaihtaa :o

ne napit purkautuu vaikka heti, mutta mites sulla nyt oli niitten johtojen kanssa, tarviitko niille penkelle vastapelurit, vai onko sulla valmiina ne siellä autossa?
Joo, tarviin.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Kaikki 3. pytyn venat oli torvella, mutta muuta damagee ei näyttäs olevan, no männässä tietty jäljet, mutta se on vaan kosmeettista. kyllä tuosta vielä kampe tulee, ja suhteellisen pienellä vaivalla.
pronssi ohjurit näyttivät ehjiltä, mutta se asia varmistuu tässä myöhemmin.

mäntä:
http://kuvablogi.com/nayta/3304165/

venat:
http://kuvablogi.com/nayta/3304166/
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Ville »

Aika vähällä siis selvisit. Stemppiä vaan sulle, ei ne autot vaihtamalla parane :D (ei edes merkkiä...)
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Ville kirjoitti:Aika vähällä siis selvisit. Stemppiä vaan sulle, ei ne autot vaihtamalla parane :D (ei edes merkkiä...)
Joo näin se menee, ja nyt olis hyvä tilaisuus päivittää nokka-akselit niin sais tuon voimapuolenkin kuntoon toivottavasti.
vielä tuohon auton vaihtamiseen otan kantaa sen verran että vaikka se aina välillä käy mielessä, niin eipähän sitä ole yhteentoista vuoteen tullut toteutettua :-D
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Pakosarja jumppa tehty, koska turbon paikka muuttui hieman, meni uusiksi, downpipe, öljyn paluuputki, alku osa ahtoputkea, ja koko imuputki, lisäksi joutui tekemään lämpösuojaa lisää.

uusi sarja kiinni:
http://kuvablogi.com/nayta/3360599/

uutta lämpöpeltiä:
http://kuvablogi.com/nayta/3360600/

uusi down pipe:
http://kuvablogi.com/nayta/3360601/

uudet imu ja ahtoputkien linjat, ahto putki ei ole vielä valmis tässä kuvassa.
http://kuvablogi.com/nayta/3360602/
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Penkissä käyty uuden sarjan kanssa, eipä tolla ollut suurta vaikutusta käppyriin, mutta alas saatiin hivenen enemmän vääntöä, (voi johtua myös vakio nokkienajoituksista). Tehot takarenkaalla jätettiin lukemaan n 340hv (paras veto reilu 350 hv takarattaalla, mutta oli aikas nakkeherkkä).

Tuossa on jotain käppyrääkin, eli -11kw niin ollaan rengastehossa, tuossa on jotain kokeiluja mukana, eikä taida olla edes viimeinen käppyrä mikä tulostettiin, mutta käyrän muodot pysyi juurikin tuollaisina (eli nuo käyrät mitkä eivät niiaa missään kohdin.)

http://kuvablogi.com/nayta/3387214/
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Pientä päivitystä:

Ompulla ajettu nyt noin 15 000 km, talven aikana tein jotain pieniä muutoksia/parannuksia, mm vaihdekepin vaihto. 14 thkm kohdalla huomattiin koneessa joku sivu ääni, joka kuuluu hyvin kylmänä, mutta rauhottuu koneen lämmetessä, ei tosin poistu kokonaan, epäilyjen sarjaan kuuluu, teräsveivien yläsilmukat, wisecon männät, tai sit alkava veivin laakeri probleemos, no se tutkitaan ku jaksetaan, tai sit viimestään ku jossain mossahtaa kunnolla :-)

tuossa vähän kuvia.

Tuollaiset gto:n puslat tuli laitettua apurunkoon taakse.
http://kuvablogi.com/nayta/3466087/

siinä on uusi kepin aihio alkuperäinen sopivuus BMW e36/46
http://kuvablogi.com/nayta/3466088/

kepakon sovittelua:
http://kuvablogi.com/nayta/3466091/
http://kuvablogi.com/nayta/3466094/

Keppi valmiina (onneks se ei näy ulos :-) )
http://kuvablogi.com/nayta/3466095/

Asennus valmiina:
http://kuvablogi.com/nayta/3466097/

(turbon)kello kesä-aikaan:
http://kuvablogi.com/nayta/3466098/
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja madi »

Eihän kuulu öljypumpusta ?
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

madi kirjoitti:Eihän kuulu öljypumpusta ?
Vaikee olis uskoo koska ostin siihen uuden orggis z20let pumpun, jolla nyt siis ajettu se 15thkm, takuuhan siinä on vielä voimassa joten täytyy vielä kuunnella sekin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja telwin »

Kolmosen männäntapin hela...
Vastaa Viestiin