Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Jaa, meijän nurkille kulkeutunu tämä
Tuohan miittiin näytille!
Tuohan miittiin näytille!
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Putkistoa päivitin, laitoin katin ja vaihdoin takaa kammiovaimentimen läpivirtaavaan. Äänet pysy samana ja samalla ahtopaineen ohjauksella tuli 0.1 bar lisää ahtoa. Vanha vaimennin siis ahdisti.
Uusi pää sopii paremmin omasta mielestä paremmin.
Uusi pää sopii paremmin omasta mielestä paremmin.
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
2.2 DTI logot odottaa laatikossa. Ne on leimapalkintona.
Näky muuten Subaru olevan vielä kadun varressa.
Näky muuten Subaru olevan vielä kadun varressa.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Laitappas vähän parempi kuva ahtimesta,ei ainakaan näytä vakio ahtimelta.
Ei millään pahalla,mutta jokunen vuosi sitten kun auto tuli Jyväskylästä tänne meidän kylille niin ei siitä paljoa kehuttavaa löytynyt.Näki että on ruuvattu ja paljon,tuskin oli parantunut miltään osa alueelta ennen sun omistukseen tuloa.
Hyvä,että nyt otettu vähän perusteellisemman "huollon" kohteeksi.
Ei millään pahalla,mutta jokunen vuosi sitten kun auto tuli Jyväskylästä tänne meidän kylille niin ei siitä paljoa kehuttavaa löytynyt.Näki että on ruuvattu ja paljon,tuskin oli parantunut miltään osa alueelta ennen sun omistukseen tuloa.
Hyvä,että nyt otettu vähän perusteellisemman "huollon" kohteeksi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Autohan on 20 vuotta vanha, ja siinä on ollut 6 eri moottoria ja 3 eri laatikkoa, lisäksi koria on muokattu riittävästi, eli Ei se ehkä ihan uutta vastaava ole. Minulta auto lähti jokunen vuosi sitten, ja kerroin ostajalle mitä autolle kannattaa tehdä seuraavaksi, jos sitä haluaa parantaa,mm. turbon öljynpaluuputki, pakoputki, yms yms, ilmeisesti mitään ei niistä ole tehty. Auto mulla oli täysin käyttöautona, ja tuolla tekniikalla ehdin rullata 50000km, huoltoväli oli 3000km.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Tämmöinen turbo sieltä löyty, lisätietoa siitä sainkin ja pitäisi olla holset hy35?! kirjoitti:Laitappas vähän parempi kuva ahtimesta,ei ainakaan näytä vakio ahtimelta.
Ei millään pahalla,mutta jokunen vuosi sitten kun auto tuli Jyväskylästä tänne meidän kylille niin ei siitä paljoa kehuttavaa löytynyt.Näki että on ruuvattu ja paljon,tuskin oli parantunut miltään osa alueelta ennen sun omistukseen tuloa.
Hyvä,että nyt otettu vähän perusteellisemman "huollon" kohteeksi.
Kaikissa vanhoissa ja/tai rakennelluissa autoissa on enemmän tai vähemmän patentteja. Turha niitä enempää on ruotia. Korjataan parhaan mukaan uusilla patenteilla
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Pikku holsetilta näyttää juu.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t
Moottori purettu osiin.
Vikaa löytyi aika monesta osasta. Kytkimen levyt, levyissä hitsattu keskiö ja täysin loppu. Kampiakselin runkolaakerit kuluneet. Pakosarjan hitsaukset pettäny. 2 ja 3 männissä jälkiä venttiileistä, mut männänrenkaat liikkuu ok ja venttiileissä ei jälkiä? Jako pielessä.
Männät ajattelin jättää, tarviikohan niille tehdä jotain?
Onpaha puuhasteltavaa
jakopää
mäntä
Vikaa löytyi aika monesta osasta. Kytkimen levyt, levyissä hitsattu keskiö ja täysin loppu. Kampiakselin runkolaakerit kuluneet. Pakosarjan hitsaukset pettäny. 2 ja 3 männissä jälkiä venttiileistä, mut männänrenkaat liikkuu ok ja venttiileissä ei jälkiä? Jako pielessä.
Männät ajattelin jättää, tarviikohan niille tehdä jotain?
Onpaha puuhasteltavaa
jakopää
mäntä
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Tästähän korkkas joskus jakopää joten eiköhän ne stanssit männissä ole siitä jäänyt.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Monilevykytkin syö tehokkaasti päittäislaakerin,kytkimen "turhaa" käyttämistä pitäisi välttää,esim.startatessa aina vapaalla ja kytkin ylhäällä ym.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Tiivisteitä laakereita yms. haalittu oikeita ja vääriä kasa tallille. Alakerta nipussa, öljypohjan kiinnityksessä tuli stoppi vastaan. Neljä kierrettä korkannu, vissiin vedetty sopivan kireelle tai itte ei vaan osaa
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Sorry, my bad. (jos ei sit joku näiden vuosien aikaan oo koskenu niihin)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
jaha jakopääkin on sekamelska. Ohjainrullat x20xevistä ja mulla osat z20lehhiin.
Lehhin osat ei käy kun liian isot pultin reijät. Hihna varmaan jostain fiiatista...
Sentään edistyy, helicoil sarja tuli kyllä tarpeeseen
Lehhin osat ei käy kun liian isot pultin reijät. Hihna varmaan jostain fiiatista...
Sentään edistyy, helicoil sarja tuli kyllä tarpeeseen