Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

Vkl yritettiin ahtoja nostaa,ecun ohjaamalta vastapainesäätimeltä pyynnit 100% ja ahtoja saatu max 1.2bar,pelkällä jousikuormalla kuivalla n.0.9bar.Otin alapuolisen ohjausletkun irti niin 1bar :bonk:
Vaihdoin vielä jäykemmän jousenkin ja ei nouse paine millään yli 1.2bar :banghead:

Taitaa olla tuo 3" raasinki kissa tukossa tai jokin muu paikka.Tänään pitää kokeilla ilman putkea rupeaako ahtamaan.

Onko kellään mitään ideaa kuinka tuohon DTA s80 ecuun sais launch controllin käyttöön?
Valikko löytyy,mutta ei sinne pääse sisään.Luistonesto valikkoon taas pääsee arvoja muuttamaan.
Kuva

Google kertoo jtn,pyörimistieto anturien virittelystä,mutta niin vaatii tuo luistonestokin ja sen valikosta pääsee muuttamaan arvoja.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

Noniin,voisin väittää ettei tämä vekotin ole vielä ikinä sysännyt kunnolla,kenenkään omistuksessa.

Tänään tutkittu ahtamisen vaikeutta,otin suosiolla pakoputken irti ja nosturilla jarrua vasten testasin jotta ahtaa.Sitten katti syyniin ja romuthan siellä irti,suora putki tilalle.Noniin johan muuttui moottorin luonne ja koko bensakartta meni uusiksi kun rupes motti hengittämään.Nyt ahdot 1.5bar,mutta edelleen kilon jälkeen veto tuntuu vaan väkinäiseltä.
No putki uudestaan irti ja koeajolle,johan rupes sysäämään, fuel cut (1.7bar)iski jossain 4300rpm kohdilla.Saakeli siellä on varmaankin keskipönttö sitten tukossa,putki poikki ja vaimennin ihan ok sisältä,mitä helvettiä?

No katoin sitten pakoputken sisään
Kuva
Mitä vittua??!! Kuka saatana turaa tämmösiä?
Kyseessä siis putken liitoskohta ja tuo lytätty osuus on sisemmän putken pää :bonk:

Tuossa leikattuna irti tämä "pikku tulppa"
Kuva

Vaihteeksi putki hitsaten kasaan ja säätämään,taas koko kartta uusiksi tyhjäkäynnistä lähtien :banghead:
Nostettiin fuel cut 1.95bar ja sinnehan se komeesti meni pelkällä jousikuormallakin,no toinen jousi pois.

Nyt 1.8bar ja muuten alkaa jo liikkua tääkin lossi,ainoa vaan ettei meinaa kipuna riittää.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

Mikäs kipinässä, kokeilitko nostaa latausaikaa?
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Kaikenlaista viritystä sitä voi löytää :lol:
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

|777| kirjoitti: 21 Helmi 2019, 09:34 Kaikenlaista viritystä sitä voi löytää :lol:
Jeb,ja tällä todennäköisesti ajettu 43tkm tulppa putkessa,pakosarjassa ollut painetta ainakin vähintään riittävästi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Keme »

Oho. Aika villi pakoputkitoteutus :D
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Jos sitä on tarvinnu kuristaa leimaa varten :what:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

Lueskelin noita vanhoja kirjoituksia ja jo ekassa penkityksessä huipputeho tullut 5000rpm :hammer:
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei helevetti mikä amatööri ton putken tukkinu :D Muitaki kuristuskeinoja löytyy kun tollasia hienoja patentteja mitä saa hieman ettiskellä ku ettii kadoksis olevaa voimaa :D
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Keme kirjoitti: 21 Helmi 2019, 10:40 Oho. Aika villi pakoputkitoteutus :D
Totta! :D
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Btr-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2011, 11:07
Paikkakunta: Porvoo

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Btr- »

Komeeta nähä että tää rassi alkaa olemaan iskussa, vähän kyllä harmittaa kun ei ollut aikaa antaa tälle ja tuli luovuttua...
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Keme »

?! kirjoitti: 20 Helmi 2019, 22:24 Kuva
Uudemmalla silmäyksellä tuli mieleen, että onko toi putki ottanut tosta jatkon kohdalta maahan ja toi sisäputki on sen takia lommahtanut sisäänpäin?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

Ei ole,tuo lyttääntynyt kohta on "sivulleppäin" ja ulkoputki on ehjä(takapönttö on "pystyssä").Ei mitenkään mahdollista,että ulkoputki olisi palautunut lytystä.Yritin tuota oikaista paikoillaan ollessaan ja ei puhettakaan,että olis taipunut yhtään mihinkään.Tuo kuva on otettu kaasujen kulkusuunnasta,eli tuosta kohti ei tule edes 1" kokoista reikää todennäköisesti.

On kyllä vaikea kuvitella tilannetta kuinka tuommonen pääsis syntymään sisäputkeen,oli kuitenkin kiilautunut ulompaan putkeen ja piti tuurnalla hakata irti.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

Btr- kirjoitti: 22 Helmi 2019, 03:08 Komeeta nähä että tää rassi alkaa olemaan iskussa, vähän kyllä harmittaa kun ei ollut aikaa antaa tälle ja tuli luovuttua...
Mä taas olen usein toivonut etten ikinä olis sekaantunut tähän :D
Melko paljon on vaatinut duunia/aikaa/rahaa ja pähkäilyä.Kyllähän se nyt on alkanut jo pikkusen hymyilyttämään kun pikkuvaihteilla ei meinaa kitkapyörä oikein pitää kuivalla.

Kesä Kadettia piti laitella talven aikana,en oo saakeli edes koskenutkaan koko autoon.Piti vaihtaa moottorinohjaus,bensalinjat,kytkin ja sähkötöitä tehdä,onhan tässä vielä onneksi vähän aikaa kylmä.Jäi sentään täysin käyttövalmiina syksyllä talliin jos ei mitään kerkiä laittelemaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
jli42
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Marras 2017, 17:01

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja jli42 »

?! kirjoitti: 20 Helmi 2019, 22:24 Noniin,voisin väittää ettei tämä vekotin ole vielä ikinä sysännyt kunnolla,kenenkään omistuksessa.

Tänään tutkittu ahtamisen vaikeutta,otin suosiolla pakoputken irti ja nosturilla jarrua vasten testasin jotta ahtaa.Sitten katti syyniin ja romuthan siellä irti,suora putki tilalle.Noniin johan muuttui moottorin luonne ja koko bensakartta meni uusiksi kun rupes motti hengittämään.Nyt ahdot 1.5bar,mutta edelleen kilon jälkeen veto tuntuu vaan väkinäiseltä.
No putki uudestaan irti ja koeajolle,johan rupes sysäämään, fuel cut (1.7bar)iski jossain 4300rpm kohdilla.Saakeli siellä on varmaankin keskipönttö sitten tukossa,putki poikki ja vaimennin ihan ok sisältä,mitä helvettiä?

No katoin sitten pakoputken sisään
Kuva
Mitä vittua??!! Kuka saatana turaa tämmösiä?
Kyseessä siis putken liitoskohta ja tuo lytätty osuus on sisemmän putken pää :bonk:

Tuossa leikattuna irti tämä "pikku tulppa"
Kuva

Vaihteeksi putki hitsaten kasaan ja säätämään,taas koko kartta uusiksi tyhjäkäynnistä lähtien :banghead:
Nostettiin fuel cut 1.95bar ja sinnehan se komeesti meni pelkällä jousikuormallakin,no toinen jousi pois.

Nyt 1.8bar ja muuten alkaa jo liikkua tääkin lossi,ainoa vaan ettei meinaa kipuna riittää.
Ei saakeli mikä kötöstys! :lollis: :lol: Ammamies asialla! Paljon turasit paljon pilasit eikös sitä näin sanota yleensä hitsarille.. Mutta mitä sanotaan putkimiehelle/hitsarille kuka on tämän tehnyt? Vetää kyllä sanattomaksi :o En kyllä keksi yhtään mitään... :worship: :bonk:
Vastaa Viestiin