Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
SharPei
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 177
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Dii... ;)

Viesti Kirjoittaja SharPei »

wille kirjoitti:Niin eli vanhat pakosarjat vuotivat ja nyt on sitten uudet Marteliuksen peltipakosarjat paikallaan...
Joo, kyselin itse just viikko sitten noita Marteliuksen pakosarjoja, kun alkoi apukuskin puoleinen pakosarja vuotaa,TAAS ajettu tiivisteen vaihdon jälkeen n.4000km. Meni takuuseen vielä ja tällä kertaa pakosarja myös suoristetaan. Mutta seuraavasta vuodosta lähtee peltisarjat tilaukseen.
Kuinkas EGR:n kanssa noilla peltisarjoilla?
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Tulpanjohtojen vaihto ei parantanut tilannetta, auto eikun pökeltää ja röpeltää....
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
Pekka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 30 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Ootkos kokeillu vaihtaa kampiakselin asentotunnistinta, joskus lueskellu että aika moni vastaava röpellys korjaantunut sillä...
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dii... ;)

Viesti Kirjoittaja wille »

SharPei kirjoitti:
wille kirjoitti:Niin eli vanhat pakosarjat vuotivat ja nyt on sitten uudet Marteliuksen peltipakosarjat paikallaan...
Joo, kyselin itse just viikko sitten noita Marteliuksen pakosarjoja, kun alkoi apukuskin puoleinen pakosarja vuotaa,TAAS ajettu tiivisteen vaihdon jälkeen n.4000km. Meni takuuseen vielä ja tällä kertaa pakosarja myös suoristetaan. Mutta seuraavasta vuodosta lähtee peltisarjat tilaukseen.
Kuinkas EGR:n kanssa noilla peltisarjoilla?
Noi vanhat sarja kannattaa kyllä aina suoristella, kun eiköhän se siitä suurimmaksi osaksi johdu tuo pulttien katkeilu ja vuoto.
EGR:lle on liitin peltisatseissa samassa kohdassa kuin vanhoissakin, jotka sitä haluaa käyttää... Kävi heittämällä paikalleen nuo Marteliuksen tekeleet. Ainoa homma on vain tilojen ahtaus kun niitä pujottelee paikalleen...
Avatar
Pekka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 30 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Dii... ;)

Viesti Kirjoittaja Pekka »

wille kirjoitti:Niin eli vanhat pakosarjat vuotivat ja nyt on sitten uudet Marteliuksen peltipakosarjat paikallaan...
Olikos samat mitkä myin? jos oli niin et oo heti niitä sinäkään laittanu... :D
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dii... ;)

Viesti Kirjoittaja wille »

Pekka kirjoitti:
wille kirjoitti:Niin eli vanhat pakosarjat vuotivat ja nyt on sitten uudet Marteliuksen peltipakosarjat paikallaan...
Olikos samat mitkä myin? jos oli niin et oo heti niitä sinäkään laittanu... :D
No nehän ne. :roll: Ei ole kauhen kiva homma niitä laitella ja jäi kyllä iteltäkin tekemättä... Seisoihan ne varastossa aika kauan pölyttymässä... ;)
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Pekka kirjoitti:Ootkos kokeillu vaihtaa kampiakselin asentotunnistinta, joskus lueskellu että aika moni vastaava röpellys korjaantunut sillä...
Jep, nyt vaihdettu, ja toistaiseksi toimii. pitää vielä kurkata olisko tuo 74 koodin häipynyt anturin vaihdon mukana roskiin.


Seuraavaksi vuorossa:

Ruostevaurioiden korjaus takaovista, toisen takaoven saranat kuntoon, ja vekki pois ovesta, takalokasuojan vekki pois, korisarja kiinni, maalaus, camberkit taakse.... mutta tuosta sitten myöh lisää.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Projekti tuntuu antavan nyt rekyyliä oikein olan takaa...

Elikkäs :cry: ... kone kun on lämmin niin vasemman puoleinen sylinteri pankki aloittaa savu shown, käynnistyksessä on joskus pölläyttänyt, mutta ei pahasti, mutta nyt kun kone käy tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja polkaisee pedaalia, niin maisema sinistyy vasemman pakoputken takana :evil: oikea putki ei savuta yhtään. Notta kait se kone on vielä avattava jottei riko koko paskaa. Look at -(z)- now, jos savun takaa jotain näät.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Jerzey kirjoitti:Projekti tuntuu antavan nyt rekyyliä oikein olan takaa...

Elikkäs :cry: ... kone kun on lämmin niin vasemman puoleinen sylinteri pankki aloittaa savu shown, käynnistyksessä on joskus pölläyttänyt, mutta ei pahasti, mutta nyt kun kone käy tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja polkaisee pedaalia, niin maisema sinistyy vasemman pakoputken takana :evil: oikea putki ei savuta yhtään. Look at -(z)- now, jos savun takaa jotain näät.
Vuotaako se ventiilikoppa kuiteskin. Oon muutaman tuollaisen "savushown" nähnyt, ja niissä tapauksissa venttiilikoppa vuotaa öljyä pakosarjan päälle. Etkö sä tiivisteet niihin kuitenkin vaihtanu?
__________________________
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

jamboy kirjoitti:
Jerzey kirjoitti:Projekti tuntuu antavan nyt rekyyliä oikein olan takaa...

Elikkäs :cry: ... kone kun on lämmin niin vasemman puoleinen sylinteri pankki aloittaa savu shown, käynnistyksessä on joskus pölläyttänyt, mutta ei pahasti, mutta nyt kun kone käy tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja polkaisee pedaalia, niin maisema sinistyy vasemman pakoputken takana :evil: oikea putki ei savuta yhtään. Look at -(z)- now, jos savun takaa jotain näät.
Vuotaako se ventiilikoppa kuiteskin. Oon muutaman tuollaisen "savushown" nähnyt, ja niissä tapauksissa venttiilikoppa vuotaa öljyä pakosarjan päälle. Etkö sä tiivisteet niihin kuitenkin vaihtanu?
juu, vaihdoin ja koppien reunat on kuivat... tuli selitettyä V***TUS päissään vähän huonosti se savun tulo. savu tulee siis vasemmanpuoleisesta pakoputkesta, auton perästä. eli vika on koneen vasemmalla puolella. oikean puolen putkesta tulee normaalia pakokaasua, joka ei lämpimällä kelillä edes näy. Autossa siis tuplaputkisto, alusta loppuun
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Autobestin arvio venttiilivarren kumien vaihdolle 3-4000 ECUA :o :o :o :o :o :o Alkaa olla kumilla kova kilohinta näinä päivinä.

Taas kerran vika on veemäinen (Veemäinen kutonen :-) ) siinä suhteessa, että tänään vaikka kuinka käytti tyhjäkäyntiä, ja/tai polki kaasua, niin eipäs pölläyttänykään, mutta tuolla hinnalla saa mun puolesta pöllyttää vaikka puhdasta öljyä pihalle... remppahan maksaa PRKL yli puolet auton hinnasta.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

kylläpä taas kivestää oikein kunnolla... No jospa sitten kun kaikki on iskussa niin pääsisi edes vaikkapa 120 tkm ilman mitään... ;)

Onko putkista kuulunut mitään uutta?
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

wille kirjoitti:kylläpä taas kivestää oikein kunnolla... No jospa sitten kun kaikki on iskussa niin pääsisi edes vaikkapa 120 tkm ilman mitään... ;)

Onko putkista kuulunut mitään uutta?
Viddi kun pääsis etes 120 km ilman ongelmia :lol:

E: juu putkista kuului uutta sen verran että kannattaa tehdäkin pokkaamalla ne, muute tulee hitsi saumaa niin maan hemmetisti, ja muoto ei vastaa täysin sitä alkuperäistä, pokkaus tehdään x määrälle 60cm putkia 180 asteisena, jolloin pitäis tulla hyvin lähelle alkuperäistä...

palataan aiheeseen kun tiedän lisää. hinta tässä vain laskee kokoajan.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Jerzey kirjoitti:
jamboy kirjoitti:
Jerzey kirjoitti:Projekti tuntuu antavan nyt rekyyliä oikein olan takaa...

Elikkäs :cry: ... kone kun on lämmin niin vasemman puoleinen sylinteri pankki aloittaa savu shown, käynnistyksessä on joskus pölläyttänyt, mutta ei pahasti, mutta nyt kun kone käy tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja polkaisee pedaalia, niin maisema sinistyy vasemman pakoputken takana :evil: oikea putki ei savuta yhtään. Look at -(z)- now, jos savun takaa jotain näät.
Vuotaako se ventiilikoppa kuiteskin. Oon muutaman tuollaisen "savushown" nähnyt, ja niissä tapauksissa venttiilikoppa vuotaa öljyä pakosarjan päälle. Etkö sä tiivisteet niihin kuitenkin vaihtanu?
juu, vaihdoin ja koppien reunat on kuivat... tuli selitettyä V***TUS päissään vähän huonosti se savun tulo. savu tulee siis vasemmanpuoleisesta pakoputkesta, auton perästä. eli vika on koneen vasemmalla puolella. oikean puolen putkesta tulee normaalia pakokaasua, joka ei lämpimällä kelillä edes näy. Autossa siis tuplaputkisto, alusta loppuun
En tiedä mikä häiriö autossa oli, mutta kun yritin saada savuttamaan uudelleen eilen oikein tosissaan niin ei.

Tilanne missä auto alkoi käryyttämään oikein olan takaa, oli se että annoin virtaa eräälle autolle, joka ei suostunut käynnistymään, kierroksia pidettiin pitkään 3000:ssa. vähän ajan kuluttua alkoi pössyytys, auto oli hieman keula alas päin rinteessä.

ajoin kotiin koitin pihassa, ja sama juttu ainakun polki kaasua pössäytti vas putkesta, sammutin auton ja aamulla kun käynnistin niin kerran pössäytti, mutta sen jälkeen ei kertaakaan ole sitä tehnyt. öljyinä oli mobil 0w40.

eilen päätin siiten vaihtaa öljyt ja sitä ennen käytin koneen todella kuumaksi, ja taas nokka alamäkeen, mutta pössäystä vaan ei tullut, ei vaikka kuin yritti. No sit auto pukeille ja öljyt pihalle, niin voin kertoa että oli melkosta litkua tuo 0w40 aivan kuin olisi mustaa vettä laskenut öljypohjasta pihalle, pieninkin tippa aiheutti voimakkaan rengas ilmiön oljyyn.

tilalle laitoin 10w60 öljyt ja mielestäni kone käy hiljaisemmin nyt, eikä pössäkästä edelleenkään ole tietoa.

tarkemmin kun asiaa ajattelen niin savu ei ehkä ollut oikestaan kovinkaan sinistä, mieluummin valkoista/vaal sinistä ja haisi enemmän bensalle kuin öljylle, tai joltain siltä väliltä. Jäähdytin nestettä ei katoa.

seuraavaa savukohtausta odotellessa, pitää palata takas tuohon korin rakentamiseen, ja ilmastoinnin korjaamiseen.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

Kertoilehan milloin korisarja saapuu sinulle, niin tulen mulkaisemaan...
Vastaa Viestiin