Juu, elikkäs laitetaas nyt tännekin sitten vähän juttua, tais kaikki yllä mainitut ongelmat johtua rikkinäisestä puolasta, joka ei sytyttänyt, tai ainakin jätti kourallisen kipinöitä jakamatta, ja näin ollen bensaa olis pässyt palamattomana putkistoon ja aiheuttanut outoja ilmiöitä. No puola vaihdettu, ja auto tuntus toimivan niinkuin pitääkin, täytyy toivoa että katit eivät ottaneet itseensä kovin paljon tuosta palamattomasta bensasta.Jerzey kirjoitti:tarkemmin kun asiaa ajattelen niin savu ei ehkä ollut oikestaan kovinkaan sinistä, mieluummin valkoista/vaal sinistä ja haisi enemmän bensalle kuin öljylle, tai joltain siltä väliltä. Jäähdytin nestettä ei katoa.Jerzey kirjoitti:juu, vaihdoin ja koppien reunat on kuivat... tuli selitettyä V***TUS päissään vähän huonosti se savun tulo. savu tulee siis vasemmanpuoleisesta pakoputkesta, auton perästä. eli vika on koneen vasemmalla puolella. oikean puolen putkesta tulee normaalia pakokaasua, joka ei lämpimällä kelillä edes näy. Autossa siis tuplaputkisto, alusta loppuunjamboy kirjoitti:Vuotaako se ventiilikoppa kuiteskin. Oon muutaman tuollaisen "savushown" nähnyt, ja niissä tapauksissa venttiilikoppa vuotaa öljyä pakosarjan päälle. Etkö sä tiivisteet niihin kuitenkin vaihtanu?Jerzey kirjoitti:Projekti tuntuu antavan nyt rekyyliä oikein olan takaa...
Elikkäs ... kone kun on lämmin niin vasemman puoleinen sylinteri pankki aloittaa savu shown, käynnistyksessä on joskus pölläyttänyt, mutta ei pahasti, mutta nyt kun kone käy tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja polkaisee pedaalia, niin maisema sinistyy vasemman pakoputken takana oikea putki ei savuta yhtään. Look at now, jos savun takaa jotain näät.
.
Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
ei toimi ei, kaikki hilkkeet on vaihdettu, eli hydr. yksikkö, ohjain yksikköineen, jarru putket kävi suoraan. Homma näyttiäis toimivan kun laittaa virrat päälle, TC valo syttyy ja sammuu napista, mutta kun auton käynnistää niin TC valo jää palamaan. ilmeisesti vika on tuossa AT/MT kombinaatiossa....Lallevihtinen kirjoitti:Mitenkäs muuten toi sun TC projekti onnistu? Saikko toimiin? Ja tarviko muuta kun sen abs keskusyksikön vaihdon? Tarviko lisätä jarruputkia tai mitään.
eka epäily oli ECU, joka on AT autosta (kuten muutkin hilkkeet, esim ABS/TC) ja laatikkona on MT, että tämä ei ymmärtäisi miten toimia kun AT boxi ei ole kiinni.
No sit varasin OPELILLE ajan ecun ohjelmointiin.... kuinka ollakkaan sieltä soitti kaveri ja tuumasi että V6 koneiden ECUa ei voi uudelleen ohjelmoida.. se siitä sitten. No eivät yrittäneetkään siellä muuta, esim abs/tc yksikön ohjelmointia, eipä tietenkään kun aika oli varattu ECUn ohjelmointia varten , 5min 0€.
ihan hirveästi en muuten ole asiaa tutkinut, mutta aion vielä tutkia.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Tekniikka ehdottomasti etu sijalla, maali on kyllä valittu, samoin helmat yms tilattu, ja pohjatöiden tekijän kassa alustavasti sovittu että tänä kesänä toimitaan, mutta kun tuo lompakko ei ole kuin roope ankalla niin pitää mennä vaihe vaiheelta, ja tekniikka on ehdoton NRO 1.jamboy kirjoitti:Missä vaiheessa se ulkokuori nykyään on, vai onko se tekniikka nyt etusijalla?
Nyt auto sentään toimii pykimättä, joten siinä mielessä voidaan sanoa että aika lähellä ulkokuoreen siirtymistä ollaan, ennen sitä kuitenkin putkisto kuntoon, ja camber kitti taakse, ja eteen POM puslat etummaisiksi, ja uudet alkuperäiset takimmaisiksi, kevyt vauhti pyörä olis myös toivomuslistalla, mutta se ei vaikuta tuohon korin rakentamisen aloittamiseen.
tarvii ottaa uusia kuvia vaikka tänään, tai sit jos saan penkitys päiviltä kuvia niin niistä näkee missä kuosissa kakkula on. Laitan ne tuonne projekti kansioon.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Eli siis tarkennan että jouduikko lisään sinne jarru putken vai miten? Tossa kun sähkökaavioo vähä tutkin niin en löytäny mielestäni muuta noitten ohjainlaitteiden väliltä kun yhden eron moottoriboxin kytkennässä, jos on manuaali niin pitää vetää yks johto maihin. Niin ja viä lisäks sittenkin näköjään kaks johtoo tulis abs yksiköltä aut.laatikon boxille.Jerzey kirjoitti:ei toimi ei, kaikki hilkkeet on vaihdettu, eli hydr. yksikkö, ohjain yksikköineen, jarru putket kävi suoraan. Homma näyttiäis toimivan kun laittaa virrat päälle, TC valo syttyy ja sammuu napista, mutta kun auton käynnistää niin TC valo jää palamaan. ilmeisesti vika on tuossa AT/MT kombinaatiossa....
eka epäily oli ECU, joka on AT autosta (kuten muutkin hilkkeet, esim ABS/TC) ja laatikkona on MT, että tämä ei ymmärtäisi miten toimia kun AT boxi ei ole kiinni.
E: Mitenkäs sää ton vanhan 2.0 koneen laatikon sinne istutit?
ei sinne mitään putkia pitänyt vetää, yksiköt ovat yks yhteen samamoiset ulkoisesti, eli vanhat jarru putket olivat myös samanlaiset kuin mv6:n.Lallevihtinen kirjoitti:Eli siis tarkennan että jouduikko lisään sinne jarru putken vai miten? Tossa kun sähkökaavioo vähä tutkin niin en löytäny mielestäni muuta noitten ohjainlaitteiden väliltä kun yhden eron moottoriboxin kytkennässä, jos on manuaali niin pitää vetää yks johto maihin. Niin ja viä lisäks sittenkin näköjään kaks johtoo tulis abs yksiköltä aut.laatikon boxille.Jerzey kirjoitti:ei toimi ei, kaikki hilkkeet on vaihdettu, eli hydr. yksikkö, ohjain yksikköineen, jarru putket kävi suoraan. Homma näyttiäis toimivan kun laittaa virrat päälle, TC valo syttyy ja sammuu napista, mutta kun auton käynnistää niin TC valo jää palamaan. ilmeisesti vika on tuossa AT/MT kombinaatiossa....
eka epäily oli ECU, joka on AT autosta (kuten muutkin hilkkeet, esim ABS/TC) ja laatikkona on MT, että tämä ei ymmärtäisi miten toimia kun AT boxi ei ole kiinni.
E: Mitenkäs sää ton vanhan 2.0 koneen laatikon sinne istutit?
laatikko vaan yksinkertaisesti pultattiin koneeseen kiinni, eli se käy suoraan tuohon x30xe:hen, onha kuoret samat R25 ja R28 lootissa, itse aisassa siinä laatikonkuoressa lukee "R25-R28" isompi kytkin sisään ja homma sen osalta ok. enenmmän siinä istutettiin katsastus inssiä jotta hän uskoi että laatikko on riittävän vahva tuolle koneelle, epc:ltä molempien laatiikoiden täydelliset tiedot, ja sit niitä siellä vertailtiin jonniin aikaa.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
jaahas, jatketaanpas tarinaa...
tänään 25. elokuuta sain vihdoin ja viimein luistoneston ja vakionopeuden säätimen toimimaan, homma oli käytännössä ohjelmointi tech kakkosella. homma tehtiin Bestillä, heillä oli hienoinen epäilys abs boxin uudelleen ohjelmoinnista, mutta onnistuihan se, auton turvakoodi siihen tarvittiin.
ulkokuoren rakentaminen alkaa 9.9. pohjatöillä ja purkamisella, ja maalaaminen tapahtuu toivon mukaan sitä seuravalla viikolla... autoon tulee perinteiseen tyyliin steinmetz tyylinen etulippa ja sivuhelmat, sekä yksi osainen takaluukun jatke jossa on ledi jarruvalo... valo luomet mulla on myös mutta en ole vielä pättänyt laitanko niitä ollenkaan...
auto on toiminut muutamia juttuja lukuun ottamatta hyvin, tekniikassa ei ole ollut paljonkaan moittimista alku vaikeuksien jälkeen, mitä nyt vähän öljyä vuotaa ja sen sellaista pientä.
ilmastoinnin kompura menee vaihtoon ensi viikolla sen hoitelee mikan autopajan porukka, ja toivottavasti lakkais sen myötä sulakkeiden napsahtelu
camberin säätö puslatkin löytyy, mutta mutta niissä ei oikein säätö varat riitä, joten en ole niitä vielä ainakaan asentanut/asennuttanut. syytä kyllä olis kun yksi 18" gummi kului jo puhki asti camberia löytyy ko renkaasta 3.25
auto jää valkoiseksi, pienellä nomparelli mausteella höystettynä.
katin korvaus putkia ollaan odoteltu toukokuun alusta saakka, samoin kevyttä vauhtipyörää ja kovempia etu puslia... nopeita ovat nuo nykyiset sepät
tänään 25. elokuuta sain vihdoin ja viimein luistoneston ja vakionopeuden säätimen toimimaan, homma oli käytännössä ohjelmointi tech kakkosella. homma tehtiin Bestillä, heillä oli hienoinen epäilys abs boxin uudelleen ohjelmoinnista, mutta onnistuihan se, auton turvakoodi siihen tarvittiin.
ulkokuoren rakentaminen alkaa 9.9. pohjatöillä ja purkamisella, ja maalaaminen tapahtuu toivon mukaan sitä seuravalla viikolla... autoon tulee perinteiseen tyyliin steinmetz tyylinen etulippa ja sivuhelmat, sekä yksi osainen takaluukun jatke jossa on ledi jarruvalo... valo luomet mulla on myös mutta en ole vielä pättänyt laitanko niitä ollenkaan...
auto on toiminut muutamia juttuja lukuun ottamatta hyvin, tekniikassa ei ole ollut paljonkaan moittimista alku vaikeuksien jälkeen, mitä nyt vähän öljyä vuotaa ja sen sellaista pientä.
ilmastoinnin kompura menee vaihtoon ensi viikolla sen hoitelee mikan autopajan porukka, ja toivottavasti lakkais sen myötä sulakkeiden napsahtelu
camberin säätö puslatkin löytyy, mutta mutta niissä ei oikein säätö varat riitä, joten en ole niitä vielä ainakaan asentanut/asennuttanut. syytä kyllä olis kun yksi 18" gummi kului jo puhki asti camberia löytyy ko renkaasta 3.25
auto jää valkoiseksi, pienellä nomparelli mausteella höystettynä.
katin korvaus putkia ollaan odoteltu toukokuun alusta saakka, samoin kevyttä vauhtipyörää ja kovempia etu puslia... nopeita ovat nuo nykyiset sepät
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
jos luet tän topicin alusta asti niin selviää mitä piti tehdä ja mitä tein.nallee kirjoitti:eiks tossa tarvinnu muuta kun kone vaihtaa? jouduitko teemään mitään muita teknisiä muutoksia?
jariz:
madallusta on nimellis määrän mukaan 35mm mutta todellisuudessa madaltui paljon enemmän jouset ovat H&R n tekeleet.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Nyt alkais olla omena uusissa vaatteissakin, aika perussettihän toi on, mutta olkoon. väri ei oikein näy noissa kuvissa, pohjana on valkoinen ja päällä on sininen helmiäinen, toimii auringon valossa ja keinovalossa, mutta pilvisellä säällä auto on lähinnä pelkästään valkoinen.
seuraavaksi vaihdetaan katsastukseen yllätys yllätys raidtangon pää, ja sit on vuorossa puslat joka nurkkaan... yms yms pikku näpräystä, mutta muuten auton voisi katsoa olevan valmis, toistaiseksi tietenkin.
seuraavaksi vaihdetaan katsastukseen yllätys yllätys raidtangon pää, ja sit on vuorossa puslat joka nurkkaan... yms yms pikku näpräystä, mutta muuten auton voisi katsoa olevan valmis, toistaiseksi tietenkin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t