Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
|Niksu|
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1415
Liittynyt: 27 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Ylivieska Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja |Niksu| »

ja missäs kuvat on ku ainakaan mulla toi ekan sivun linkki ei toimi ei.
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
Owner of Yellow Devil Opel Vectra A Tbo "Jumaliste mikä ämpäriTurbo!
niko . sakko @ kotinet . com
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

|Niksu| kirjoitti:ja missäs kuvat on ku ainakaan mulla toi ekan sivun linkki ei toimi ei.
kyl ne siellä pitäis olla, siis ekan sivun linkissä. Lisääkin laitan kun kerkiän.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
teemuk
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1449
Liittynyt: 19 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja teemuk »

Joo Hyvältä näyttää! Tulehan sunnuntaina näyttää keljoon !!!
Avatar
Pekka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 30 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Eipä tunnu näkyvän, muutamana päiväna jo kokeillu ja aina tuntuu kuolleelta tuo linkki.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

no vitti, en tiedä mikä linkkiä sit vaivaa, mulla se näkyy... varmaan
ruuhkaa linjoilla :lol:

voip olla että en pääse keljoon, ku pitäis olla lounaissuomessa silloin, mutta tulen kyllä su takas, notta tulen jos ehdin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Nyt olis seuraavana vuorossa puslien vaihto, eli takse laitetaan "säädettävät" puslat jotta camperit saadaan tuosta 3,5.stä tuonne 1-2 tienoille, voi olla että puslien säätövara ei riitä, mutta sit kehitellään jotain muuta.

Eteen tulee teetetyt POM puslat, etummaisiksi ja uudet umpikumiset takimmaisiksi pusliksi, tämä on eräänlainen kompromissi mukavuuden ja "kovuuden" välillä.

Etummaiset (vaaka) puslat ovat omegassa kuin velttoa paskaa alkuperäisesti, joten kulmat eivät tahdo pysyä kuosissan ajossa ja tämähän ei ole hyvä juttu, eteenkin isoilla ja leveillä renkailla ajettaessa. Toisaalta alkuperäiset puslat ovat juurikin osa omegan mukavuutta.... noh, paskat mukavuudesta.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

No niin, tänään sit pikku viiveen jälkeen tulivat omegan taka camberit kuntoon, madalluksesta huolimatta. Kulmat on nyt -1,41 ja -1,46 (ja säätö varat on kuulema, noin puolessa välissä). Samalla heloja vaihdettiin mm POM helat eteen etummaiseksi. Voin kertoa Muutos ajettavuudessa on todella iso, Ja ennen kaikkea renkaiden epätasainen kuluminen lienee historiaa.

Tuossa camberien korjausprojektissa on kyllä hommaa jonkin verran (en tehnyt itse) mutta on sitä tässä autoharrastuksessa rahaa palanut paljon enemmän, paljon huonompiin juttuihin, suosittelen. Ton korjauksen voi tehdä vaikka autoa olisi madallettu paljonkin. Esim power flexin Säätö puslissahan varat ei riitä edes tuon -35mm tiputuksen aiheuttamaan camber ongelmaan. Kiitokset vielä Orbinskille ko. hommasta!
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6" => B2 Look

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Nyt on kiululla ajettu 5 vuotta mv6 päivityksen jälkeen, ja nyt iski "auto kuume". Ikää alkaa olla sen verran että 8cm maavara, tuninki spoilereineen ja levikkeineen alkoi kyllästyttämään.

Niinpä ajattelin päivittää auton ulkomuodon, täysin(tai ainakin lähes täysin) originaaliksi B2 sedaiksi. Homma aloitettiin jo keväällä takalamppu muutoksella, eli taka posket vaihdettiin korista siten että saatiin B2 valot koriin sopimaan, ja takaluukku meni kanssa vaihtoon.

kuva perästä nyky hetkellä.

http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=0

Auto korotettiin eibachin miedoimmalla sarjalla, ja uudet keltaiset konit vaihdettiin iskareiksi, sitten alkoi vielä puuttuvien B2 osien metsästys, joista tietenkin konepelti oli hankalin löytää, kun ei uutta raaskinut ostaa.

No nytten on kaikki osat kuitenkin blakkarissa (viimeisienkin osien kaupoista on sovittu), ja pitäis alkaa tässä läiaikoina päivittämään autoa oikein toden teolla. Vaihtoon menee/meni kaikki ovet (ruosteen takia), etulokasuojat (huonon kunnon takia), puskurit, etu ja takavalot, ajovalojen aluslistat, kylkilistat, peilit, konepelti, takaluukku. Auto maalataan myös yli kunhan sen aika on.

Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
Jones-
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1132
Liittynyt: 04 Heinä 2005, 14:46
Paikkakunta: Tre

Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6" => B2 Look

Viesti Kirjoittaja Jones- »

Jerzey kirjoitti:
Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.
Saakos näihin mitään pitempi iskusta kampurasatsia? tuli vaan mieleen... :P X36XE :D
._.
Avatar
J_J2
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2593
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 08:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6"=> B2 Look

Viesti Kirjoittaja J_J2 »

Hyvä siitä tulee :peukku:
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6" => B2 Look

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

GreadR kirjoitti:
Jerzey kirjoitti:
Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.
Saakos näihin mitään pitempi iskusta kampurasatsia? tuli vaan mieleen... :P X36XE :D
ei mittee kampuraa ku kompuraa :D

no joo pakko oli... :whack:
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6" => B2 Look

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Jerzey kirjoitti:
Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.

Juu, keep going!! Talvella kuullosti aika hyvältä :wink:
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Avatar
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viestit: 2197
Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Keski-suomi
Viesti:

Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6"=> B2 Look

Viesti Kirjoittaja timok »

hyvältä näyttää...

kuinkas arvelisinkaa että tuo moottori taitaa litratilavuudeltaan pienentyä, mutta litra teho ainakin 4kertaistuu :lol: :lol: :lol:
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6"=> B2 Look

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kai siitä hyvä tulee ku sen maalaa :)
Joko kone on pian käyntikunnossa?
Vastaa Viestiin