Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Lähetetty: 14 Loka 2004, 13:06
muutama kuva projektista.
<href> http://opel.desteem.org/index.php?cat=10070 </href>
Auto siis leimattu 3,0 koneelle (X30XE) 8.3.2005.
E:
Elikkäs, Laatikkoa ja perää ei tarvitse vaihtaa, ellei välitysten takia halua, joten muutos prossat jää sen suhteen pieniksi.
sisusta on "verhoiltu uudelleen", joten nyt sisältä löytyy nahkapenkit takistuimen lämmittimillä ja nahkaiset oviverhoilut, sekä niillä typerillä puujäljitelmä jutuilla. samoiten takaoviin tuli tuuletin moottorit jotta kaljahuuruissaan takapenkkiläisenä näkee sitten uloskin jotain
Seuraavaksi käsittelyyn tulee 3,0 kone, elikäs imusarja on jo käsittelyssä, karstat on puhdistettu, sekä valu epätasaisuudet poistettu, samoin on laitimmaisten imukanavien törkeet painaumat poistettu, viimeistelyä vaille valmis.
Osatoimitukselta tulee uusi kytkin ja kunhan saan Haverisen langan päähän niin hänen kauttaan toivottavasti teräs vauhtipyörä.
eilen (11.11.04) aloin asentamaan alkuperäistä hälytin järjestelää, vaihtoon meni muutama johtosarja, jotta antureita sai paikoilleen, ja vaihtaa pitää myös ajon eston boxi, jota en uskaltanut vielä vaihtaa, kun atuolla on pakollista ajoa, täytyy ottaa selvää pitää jotain ohjelmointeja suorittaa vihdon yhteydessä.
täältä toistaiseksi tähän
__________
17.2.05
No niin nyt on jarrut vaihdettu, ja kone alkaa olla valmis, porttaus jäi sitten tekemättä ( aika halpaa ), mutta muuten tyyppiviat korjattu,ja mm pakosarjat plaanattu suoriksi, ja tiivisteet vaihdettu. Imusarjan väliosa on puhdistettu ja valuvirheet/ painaumat poistettu. jakohihnan vaihto enää ja kone on nipussa.
26pv alkaa sitten vaihto rulijanssi, koneen myötä vaihtoon menee etukelkka ja syyläri, kone on tarkoitus tiputtaa kelkan kanssa alakautta ulos, ja uusikone alkautta kelkkoineen paikoilleen... suunnitelman mukaan sunnuntaina 27.pv pitäis sitten kutvosen hörähtää iloisesti käyntiin... saas nähä käykö näin.
kaikkineen vaihtoon meni/menee:
-jousitus, (etu jous. pakollinen)
-etu jarru satulat ja levyt
-jarru tehostin (ei pakollinen)
-syyläri (varmuuden vuoksi)
-etu kelkka
-kytkin
-abs hydrauli pumppu (ei pakollinen, TC)
-takajarru levyt (kuluneet)
-lisäilma pumppu (lisätään, ehkä)
-koko sisusta (kangas => nahka)
-ilmastoinnin säätöpaneli
-pissapojan säiliö (anturi malliseen)
-paisunta säiliö (anturi malliseen)
-Moottori apulaitteineen
-mahdollisesti kun tuo pikku perä on poljettu paskaksi, niin vaihtuu tuo 1:3,70 perä tilalle.
-putkisto
-takapuskuri (samalainen, hieman muokattu putkistoon sopivaksi)
-ajon esto laitteisto
-hälytin järjestelmä (tiedä vielä saako toimimaan, mutta yritetään)
-vakio nopeuden säädin lisätään
aikaisemmin laitettu, sähkölasit joka oveen, ja linssityyppiset valot, ajotietokone, sekä se hemmetin maski on vaihdettu, ja helmat maalattu.
suunnitelmissa.. ehkä maalaus... jos takalisto kestää. Myös kevyempi vauhtipyörä on tulossa, tai oikeestaan piti tulla jo, mutta erinäisten mutkien takia, limppua ei sitten saadakaan vielä... alkuperäinen kaksimassainen limppu painaa n 12,5kg ja kytkin härpäkkeineen sen n17,5kg tarkoituksena on laittaa 7 kilon yksimassainen pyörä, jolloin koko setin painoksi tulisi se 12-12.5kg, tämä siis tulevaiuudessa, toiv ennen kesää.
että sellasta, kuviakin olis jotakin, kun osais laitella niitä tänne (kaikki sormet paukaloita näiden tietokoneiden kanssa)
28 pv sitten itketään täällä, että mikä vit vikana kun...
_______
Vain mopomies tietää, kuinka vauhti voi Vi***aa!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2005-02-17 17:20 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-02-18 09:24 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2005-02-18 09:28 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-02-28 14:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 08:42 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 09:25 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 10:30 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-08 15:27 ]</font>
<href> http://opel.desteem.org/index.php?cat=10070 </href>
Auto siis leimattu 3,0 koneelle (X30XE) 8.3.2005.
E:
Elikkäs, Laatikkoa ja perää ei tarvitse vaihtaa, ellei välitysten takia halua, joten muutos prossat jää sen suhteen pieniksi.
sisusta on "verhoiltu uudelleen", joten nyt sisältä löytyy nahkapenkit takistuimen lämmittimillä ja nahkaiset oviverhoilut, sekä niillä typerillä puujäljitelmä jutuilla. samoiten takaoviin tuli tuuletin moottorit jotta kaljahuuruissaan takapenkkiläisenä näkee sitten uloskin jotain
Seuraavaksi käsittelyyn tulee 3,0 kone, elikäs imusarja on jo käsittelyssä, karstat on puhdistettu, sekä valu epätasaisuudet poistettu, samoin on laitimmaisten imukanavien törkeet painaumat poistettu, viimeistelyä vaille valmis.
Osatoimitukselta tulee uusi kytkin ja kunhan saan Haverisen langan päähän niin hänen kauttaan toivottavasti teräs vauhtipyörä.
eilen (11.11.04) aloin asentamaan alkuperäistä hälytin järjestelää, vaihtoon meni muutama johtosarja, jotta antureita sai paikoilleen, ja vaihtaa pitää myös ajon eston boxi, jota en uskaltanut vielä vaihtaa, kun atuolla on pakollista ajoa, täytyy ottaa selvää pitää jotain ohjelmointeja suorittaa vihdon yhteydessä.
täältä toistaiseksi tähän
__________
17.2.05
No niin nyt on jarrut vaihdettu, ja kone alkaa olla valmis, porttaus jäi sitten tekemättä ( aika halpaa ), mutta muuten tyyppiviat korjattu,ja mm pakosarjat plaanattu suoriksi, ja tiivisteet vaihdettu. Imusarjan väliosa on puhdistettu ja valuvirheet/ painaumat poistettu. jakohihnan vaihto enää ja kone on nipussa.
26pv alkaa sitten vaihto rulijanssi, koneen myötä vaihtoon menee etukelkka ja syyläri, kone on tarkoitus tiputtaa kelkan kanssa alakautta ulos, ja uusikone alkautta kelkkoineen paikoilleen... suunnitelman mukaan sunnuntaina 27.pv pitäis sitten kutvosen hörähtää iloisesti käyntiin... saas nähä käykö näin.
kaikkineen vaihtoon meni/menee:
-jousitus, (etu jous. pakollinen)
-etu jarru satulat ja levyt
-jarru tehostin (ei pakollinen)
-syyläri (varmuuden vuoksi)
-etu kelkka
-kytkin
-abs hydrauli pumppu (ei pakollinen, TC)
-takajarru levyt (kuluneet)
-lisäilma pumppu (lisätään, ehkä)
-koko sisusta (kangas => nahka)
-ilmastoinnin säätöpaneli
-pissapojan säiliö (anturi malliseen)
-paisunta säiliö (anturi malliseen)
-Moottori apulaitteineen
-mahdollisesti kun tuo pikku perä on poljettu paskaksi, niin vaihtuu tuo 1:3,70 perä tilalle.
-putkisto
-takapuskuri (samalainen, hieman muokattu putkistoon sopivaksi)
-ajon esto laitteisto
-hälytin järjestelmä (tiedä vielä saako toimimaan, mutta yritetään)
-vakio nopeuden säädin lisätään
aikaisemmin laitettu, sähkölasit joka oveen, ja linssityyppiset valot, ajotietokone, sekä se hemmetin maski on vaihdettu, ja helmat maalattu.
suunnitelmissa.. ehkä maalaus... jos takalisto kestää. Myös kevyempi vauhtipyörä on tulossa, tai oikeestaan piti tulla jo, mutta erinäisten mutkien takia, limppua ei sitten saadakaan vielä... alkuperäinen kaksimassainen limppu painaa n 12,5kg ja kytkin härpäkkeineen sen n17,5kg tarkoituksena on laittaa 7 kilon yksimassainen pyörä, jolloin koko setin painoksi tulisi se 12-12.5kg, tämä siis tulevaiuudessa, toiv ennen kesää.
että sellasta, kuviakin olis jotakin, kun osais laitella niitä tänne (kaikki sormet paukaloita näiden tietokoneiden kanssa)
28 pv sitten itketään täällä, että mikä vit vikana kun...
_______
Vain mopomies tietää, kuinka vauhti voi Vi***aa!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2005-02-17 17:20 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-02-18 09:24 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2005-02-18 09:28 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-02-28 14:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 08:42 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 09:25 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 10:30 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-08 15:27 ]</font>