Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

muutama kuva projektista.

<href> http://opel.desteem.org/index.php?cat=10070 </href>

Auto siis leimattu 3,0 koneelle (X30XE) 8.3.2005.

E:
Elikkäs, Laatikkoa ja perää ei tarvitse vaihtaa, ellei välitysten takia halua, joten muutos prossat jää sen suhteen pieniksi.

sisusta on "verhoiltu uudelleen", joten nyt sisältä löytyy nahkapenkit takistuimen lämmittimillä ja nahkaiset oviverhoilut, sekä niillä typerillä puujäljitelmä jutuilla. samoiten takaoviin tuli tuuletin moottorit jotta kaljahuuruissaan takapenkkiläisenä näkee sitten uloskin jotain :smile:

Seuraavaksi käsittelyyn tulee 3,0 kone, elikäs imusarja on jo käsittelyssä, karstat on puhdistettu, sekä valu epätasaisuudet poistettu, samoin on laitimmaisten imukanavien törkeet painaumat poistettu, viimeistelyä vaille valmis.


Osatoimitukselta tulee uusi kytkin ja kunhan saan Haverisen langan päähän niin hänen kauttaan toivottavasti teräs vauhtipyörä.

eilen (11.11.04) aloin asentamaan alkuperäistä hälytin järjestelää, vaihtoon meni muutama johtosarja, jotta antureita sai paikoilleen, ja vaihtaa pitää myös ajon eston boxi, jota en uskaltanut vielä vaihtaa, kun atuolla on pakollista ajoa, täytyy ottaa selvää pitää jotain ohjelmointeja suorittaa vihdon yhteydessä.

täältä toistaiseksi tähän
__________

17.2.05
No niin nyt on jarrut vaihdettu, ja kone alkaa olla valmis, porttaus jäi sitten tekemättä ( :roll: aika halpaa :roll:), mutta muuten tyyppiviat korjattu,ja mm pakosarjat plaanattu suoriksi, ja tiivisteet vaihdettu. Imusarjan väliosa on puhdistettu ja valuvirheet/ painaumat poistettu. jakohihnan vaihto enää ja kone on nipussa.

26pv alkaa sitten vaihto rulijanssi, koneen myötä vaihtoon menee etukelkka ja syyläri, kone on tarkoitus tiputtaa kelkan kanssa alakautta ulos, ja uusikone alkautta kelkkoineen paikoilleen... suunnitelman mukaan sunnuntaina 27.pv pitäis sitten kutvosen hörähtää iloisesti käyntiin... saas nähä käykö näin.

kaikkineen vaihtoon meni/menee:

-jousitus, (etu jous. pakollinen)
-etu jarru satulat ja levyt
-jarru tehostin (ei pakollinen)
-syyläri (varmuuden vuoksi)
-etu kelkka
-kytkin
-abs hydrauli pumppu (ei pakollinen, TC)
-takajarru levyt (kuluneet)
-lisäilma pumppu (lisätään, ehkä)
-koko sisusta (kangas => nahka)
-ilmastoinnin säätöpaneli
-pissapojan säiliö (anturi malliseen)
-paisunta säiliö (anturi malliseen)
-Moottori apulaitteineen
-mahdollisesti kun tuo pikku perä on poljettu paskaksi, niin vaihtuu tuo 1:3,70 perä tilalle.
-putkisto
-takapuskuri (samalainen, hieman muokattu putkistoon sopivaksi)
-ajon esto laitteisto
-hälytin järjestelmä (tiedä vielä saako toimimaan, mutta yritetään)
-vakio nopeuden säädin lisätään

aikaisemmin laitettu, sähkölasit joka oveen, ja linssityyppiset valot, ajotietokone, sekä se hemmetin maski on vaihdettu, ja helmat maalattu.

suunnitelmissa.. ehkä maalaus... jos takalisto kestää. Myös kevyempi vauhtipyörä on tulossa, tai oikeestaan piti tulla jo, mutta erinäisten mutkien takia, limppua ei sitten saadakaan vielä... alkuperäinen kaksimassainen limppu painaa n 12,5kg ja kytkin härpäkkeineen sen n17,5kg tarkoituksena on laittaa 7 kilon yksimassainen pyörä, jolloin koko setin painoksi tulisi se 12-12.5kg, tämä siis tulevaiuudessa, toiv ennen kesää.

että sellasta, kuviakin olis jotakin, kun osais laitella niitä tänne :smile: (kaikki sormet paukaloita näiden tietokoneiden kanssa)

28 pv sitten itketään täällä, että mikä vit vikana kun...
_______
Vain mopomies tietää, kuinka vauhti voi Vi***aa!



<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2005-02-17 17:20 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-02-18 09:24 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2005-02-18 09:28 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-02-28 14:13 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 08:42 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 09:25 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-01 10:30 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-08 15:27 ]</font>
Avatar
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viestit: 2197
Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Keski-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

On 2004-10-14 13:06, Jerzey wrote:
Projekti on alku metreillä, eli tarina jatkukoon myöhemmin...

tulossa: sisustan vaihto, jarrujen vaihto, koneen vaihto, mahd laatikon vaihto, ym ym :smile: johto hässäkoistä puhumattakaan :roll:

olikos sulla koko auto purettavana kun noin paljon menee osia vaihtoon? jääkö paljon ylimääräisiä? olis joillekkin pikku osille käyttöä.
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2004-10-18 20:30, timok wrote:
On 2004-10-14 13:06, Jerzey wrote:
Projekti on alku metreillä, eli tarina jatkukoon myöhemmin...

tulossa: sisustan vaihto, jarrujen vaihto, koneen vaihto, mahd laatikon vaihto, ym ym :smile: johto hässäkoistä puhumattakaan :roll:

olikos sulla koko auto purettavana kun noin paljon menee osia vaihtoon? jääkö paljon ylimääräisiä? olis joillekkin pikku osille käyttöä.
Kyllä on koko auto purettavana, aika pahasti se on kolaroitu, mutta kyllä siinä paljon ehjääkin on.

myydään osia palstalla olen sinne jotain jo laittanutkin myyntiin, ja jotain on jo myytykin, mutta lisää tulee heti kun saan auton riisuttua.

tatalo02(at)iwn.fi voipi kysellä osia.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

pikku päivitystä rojektiin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

pikku päivitystä
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

Kyllä siitä hyvä vielä tulee... :wink:

VP on ensi viikon alussa täällä. Ilmoittelen sitten...
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3926
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Ei muuta kun peukkua pystyyn!
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ja kuvia kehiin!
__________________________
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2005-02-17 23:22, jamboy wrote:
Ja kuvia kehiin!
Nyt on muutama kuva purku pirssistä.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

28h töitä takana, samalla keraa vaihdettiin, jouset, etukelkka, moottori kaikkine apulaitteineen, syyläri, ABS/TC hydrauli pumppu, ajoneston ja kaskuslukituksen boxit, ja jotain muuta pientä kuten putkisto luonnollisesti.

Hommat sujui hyvin pieniä pikkujuttuja lukuun ottamatta, jotka voidaan luokitella vaikka sitten oppirahoiksi.

vaihto suoritettiin siten että ekana purettiin etutolpat, sitten tukivarret irti kelkasta, sit raidetanko pois, ja lopuksi kardaani irti etupäästään. auton alle laitettiin rankailla oleva pöytä ja auto laskettiin varovasti alas siten että laatikko ja motti olivat pöydän päällä. sit laatikon kannakkeet ja kelkka irroitettiin autosta ja auto nostettiin ylös, jolloin moottori/laatikko-paketti jäi pöydälle. uusi kone kiinnitettiin uuteen kelkkaan ja laatikko kiinni koneeseen, ja homma suoritettin toisin päin, eli auto laskettiin moottori laatikko paketin päälle, ja kiinitettiin autoon, homma sujui kuin valssi tähän saakka, mutta sitten..................................................

vesi letkut yms letkut kiinni, johdot kiinni, no problem. ensimmäiset ongelmat tulivat niiden hemmetin alipaine letkujen kanssa, minne mikäkin pää tulee... ööö... hmmm ei saatu niitä oikein. uudet öljyt sisään ja eikun käyntiin koittamaan, vitut alipaine letkuista. startti pyöritti hyvin, mutta vikavalo välkkyi samalla, eikä kone edes luvannut. lisää starttia, ja lisää starttia, ja lisää starttia, kunnes auton ulkoa joku huusi lopeta lopeta..... auto pukkasi aimo osan öljy varannoistaa tallin lattialle.. että mistäkö... ööö ei mitään hajua, liekö kone otti kiinni seisonta aikana tiputtamattomat öljyt, jotta öljyn tiputus kiintiö pysyy kuosissaan :smile: he hee, no projekti siis jatkuu siten että mystinen öljyn tulo pitää tutkia, ja vikavalon alkuperä selvittää............ täältä toistaiseksi tähän.. huomenna kuvia.

ainiin.... autoa ulos tallista pukatessa, aukinainen takaovi tarttui tallin oven karmiin ja taittui yli saranoistaan, jotta eiköhän se maalauskin siinä samalla tule tehtyä kunhan oven saranat korjataan, ja oveen tullut vekki korjataan.

summa summaa rum, hieno viikonloppu, oikeasti, takana.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2003
Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Ihan uteliaisuudesta kysyn että paljonko projekti tuli kustantaan? Toisin sanoen, mitä toi sun tekniikan luovuttaja makso ja mistä hommasit?
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Avatar
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viestit: 2197
Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Keski-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

On 2005-03-04 21:37, Lallevihtinen wrote:
Ihan uteliaisuudesta kysyn että paljonko projekti tuli kustantaan? Toisin sanoen, mitä toi sun tekniikan luovuttaja makso ja mistä hommasit?
tais olla avk:n auto hinnasta. ei tietoa muttei varmaan kallis kun oli aika lailla rytyssä.........
mulla vois olla kohta myynnissä x25xe kone+autom laatikko........ ensviikolla selviää....... :grin:
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3926
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Mitäs timok olet sitten meinannut?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Avatar
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viestit: 2197
Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Keski-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

Taitaa tämän topicin projektista olla moottori myynnissä :grin: :grin: :grin:
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2005-03-04 21:37, Lallevihtinen wrote:
Ihan uteliaisuudesta kysyn että paljonko projekti tuli kustantaan? Toisin sanoen, mitä toi sun tekniikan luovuttaja makso ja mistä hommasit?
AVK:lta han se tuli hommattua ja rahaa maksoi, kakkosella alkoi ja nollaan päättyi sen hinta.

Lopullinen projektin hinta ei vielä selvillä, mutta tähän saakka projekti on maksanut itse itsensä, pääpiirtettäin, eli myytävää osaa on ollut melko paljon, ja kauppakin on käynyt...

mm se Timok:n mainostama melko rytätty korikin meni kaupaksi.. ja puolet siitä korista on jo liikenteessä, jossain päin etelä suomea.

Tähän saakka on päästy alle tonnin uhrauksella, jonka olen tällä hetkellä "tappiolla", mutta myytävääkin on vielä jäljellä mm 2 litrainen kone kaikkin hilkkineneen...

Timok varmaan tarkoitti sitä x20se konetta hänen projektiinsa :grin:

asiaan taas, eli auto menee vielä maalaukseen ja jotain pikku ulkonäkö hilkettäkin olisin vailla, joten ei se rahan palaminen ole vielä ohi....
Vastaa Viestiin