Nelosen olis oma arvioni kuullun perusteella, mutta se selviää kun raottaa vähän konetta. Ajattelin tsekata sen samaan syssyyn kun kolmosen synkat vaihdetaan, kun nyt vaan sais ne osat ekana siihen lootaan, tilauksessa ollut jo muutaman viikon.telwin kirjoitti:Kolmosen männäntapin hela...
Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Perustan arvioni tuohon aikaisempaan venttiilivaurioon joka taisi olla kolmospytyssä.
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
... ja mossahtihan se 15800km kohdalla, kolmosen sylinteri meni halki, kahdesta kohtaa ylhäältä, plus vähän muutakin damagee löytyi, kaikkineensa vaihtoon meni: lohko, imusarja, kantta vähän hitsattiin imusarjan tasopinnasta, männänrenkaat, ristitapit, veivien yläsilmukan helat, kk ja rk laakerit. Uuteen lohkoon asennettiin bemarin öljyruutat, poistamaan tuota silmukan voitelu ongelmaa, vaikkakin se ongelma voi johtua yhtä hyvin wisecon ristitappien huonosta laadusta, olivat nimittäin soikeet.Jerzey kirjoitti:Pientä päivitystä:
Ompulla ajettu nyt noin 15 000 km, talven aikana tein jotain pieniä muutoksia/parannuksia, mm vaihdekepin vaihto. 14 thkm kohdalla huomattiin koneessa joku sivu ääni, joka kuuluu hyvin kylmänä, mutta rauhottuu koneen lämmetessä, ei tosin poistu kokonaan, epäilyjen sarjaan kuuluu, teräsveivien yläsilmukat, wisecon männät, tai sit alkava veivin laakeri probleemos, no se tutkitaan ku jaksetaan, tai sit viimestään ku jossain mossahtaa kunnolla
Tuohon halkeamiseen on noin 3 syytä, katin hilut oli irti ja tukki putken, tialin hukkiksen kalvo on ilmeisesti antautunut, koska paineet eivät ole taaskaan hallittavissa, ja se että ylipäätään olen ajanut jatkuvasti 1,7 bar paineilla... no nyt auto taas toimii, ja täällä suunnilla kaikki taas hyvin. laitan kuvia vahingoista kun ehdin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Auto on Myyty, eli mun ja ompun 13 vuotta kestänyt yhteiselo on päättynyt.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Mitäs tilalle?
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
No kun takavetosissa haluan pysyä, vanhempaan en vaihda ja mersua en halua, niin eipä jäänyt paljon vaihtoehtoja.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
- janne___
- OCF Member 2017
- Viestit: 2634
- Liittynyt: 09 Kesä 2013, 10:51
- Paikkakunta: Kangasala/Tampere
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Uudempi bomppu tai BMW (Biltema Motor Works)
Omega A Caravan 3.0 24V -93
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
330CD e46 tuli hommattua.janne___ kirjoitti:Uudempi bomppu tai BMW (Biltema Motor Works)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Eli coupe vai?Onko manuaali vai invavaihteistolla? Tuollainen on kiva auto,mutta lukkoperää jää Omegan jälkeen kaipaamaan,tosin saahan noihinkin jo kohtuu rahalla lukkoja.Jerzey kirjoitti:330CD e46 tuli hommattua.janne___ kirjoitti:Uudempi bomppu tai BMW (Biltema Motor Works)
Toi sun vanha Omega pyörii nykyään Klaukkalassa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
vm -04 coupe 3,0l turbo diesel 6V manuaalilaatikolla (taitaapi olla sama aski kun tämän topicin omegassa on) Lukkoperää tosiaan kaipaa, mutta eipä se paljon kalliimaksi tule tuohon laittaa, kun vertaa mitä tommosen omegan perän laittaminen oikeaksi lukkoperäksi maksaa. tuossa mun vanhassa omenassa on hyväksi tehty perä. Ja jollekin klaukkalan pojallehan se meni, notta ei ihme että se siellä pyörii.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
^^Pakko kysyä,että mitä perälle on tehty jotta siitä tuli oikea lukkoperä?
Ilmeisesti vaihdettu kitkalevyt ja muutettu pikkurattaita?
Olen huomannut ainakin noista vanhemmissa lukoissa olevan eroa kitka-/välilevyissä ,ja täälläpäin on ollut tapana ottaa lukon päädystä vain prikka pois....
Ilmeisesti vaihdettu kitkalevyt ja muutettu pikkurattaita?
Olen huomannut ainakin noista vanhemmissa lukoissa olevan eroa kitka-/välilevyissä ,ja täälläpäin on ollut tapana ottaa lukon päädystä vain prikka pois....
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Levyt vaihtoon (ei orggis levyjä takas), rampit loivaksi, kannesta siivu pois ja pännilevy tilalle.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b -97 2,0t
Tämä tuli haettua itselle vuosi sitten Hämeenlinnasta. Auton kunto oli aika lohduton kun hain sen. Ei käynyt tyhjäkäyntiä ja käyntiin saaminen oli 15 minuutin prosessi. Koppa ei myöskään ole priimakunnossa, helmat ja molemmat puskurit halki. Pahinta oli kuitenkin moottorin käytös, ennen 4000 kierrosta ei tapahtunu mitään. Eikä kyllä mitenkää älyttömästi sen jälkeenkään vaikka ahtopainetta oli mittarin mukaan 1.6 baria. Seokset todella rikkaalla ja jatkuva bensan haju sisällä.
Yhden tankin ajoin bensalla. Sen jälkeen e85 tankkiin, hukkaportista toinen jousi pois ja säätämään. Nyt lähtee jotenkin käyntiin. Tyhjäkäyntisäädin oli jo mutta ei ollut kytkettynä, ei muuta kun johdot kiinni ja kartta ecuun niin käyttömukavuus parani huimasti kun käy tyhjäkäyntiä kylmänä ja lämpimänä. Asensin myös ahtopaineen säätöventtiilin ja ahtopaineet voi nyt säätää ecusta. Paineet säädetty nousemaan 1.5 bar ja 6500 kierrokseen asti. Ennakkoa sai laittaa reilusti lisää
Yritin käydä dynossa, mutta mittaus ei onnistunut kun reppana ei kulje suoraan rullilla. Seuraavaksi täytyy tutkia pyöränkulmat ja alusta. Varmaan takakelkassa tai pyöränkulmissa jotain häikkää? No täytyy selvittää.
Yhden tankin ajoin bensalla. Sen jälkeen e85 tankkiin, hukkaportista toinen jousi pois ja säätämään. Nyt lähtee jotenkin käyntiin. Tyhjäkäyntisäädin oli jo mutta ei ollut kytkettynä, ei muuta kun johdot kiinni ja kartta ecuun niin käyttömukavuus parani huimasti kun käy tyhjäkäyntiä kylmänä ja lämpimänä. Asensin myös ahtopaineen säätöventtiilin ja ahtopaineet voi nyt säätää ecusta. Paineet säädetty nousemaan 1.5 bar ja 6500 kierrokseen asti. Ennakkoa sai laittaa reilusti lisää
Yritin käydä dynossa, mutta mittaus ei onnistunut kun reppana ei kulje suoraan rullilla. Seuraavaksi täytyy tutkia pyöränkulmat ja alusta. Varmaan takakelkassa tai pyöränkulmissa jotain häikkää? No täytyy selvittää.
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Voi voi, mutta olihan se arvattavissa ettei omppu kovin pitkään tikissä pysy. Ite huolsin sitä 3000km välein, ja tarvittaessa useamminkin. Itse pidin siinä suurimpana ongelmana opelille tyypillistä ruostumista, vasen takakaari on vaihdettu siitä syystä, samoin kaikki ovet. En tiedä mitä tekniikalle on mun jälkeen tehty, ei siellä bensa kyllä haissut, ja seokset ja ennakot katsottiin niin rullilla kuin ajossakin kuntoon.
Jos autoa olisin ite pitänyt olisin vielä kerran teettänyt pakosarjan uusiksi ja hy35 olisi vaihtunut hx35 superiin.
Jos autoa olisin ite pitänyt olisin vielä kerran teettänyt pakosarjan uusiksi ja hy35 olisi vaihtunut hx35 superiin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t